[MK3] Silnik 1.0 - filtr paliwa |
Autor |
Wiadomość |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12088 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 25 Sie 2008, 08:45
|
|
|
Kolega pisze że dławi mu się i gaśnie przy gwałtownym dodaniu gazu, powoli jest ponoć okej - tak zrozumiałem, dlatego stawiam na pompkę przyśpieszacza, ale od kolegi nie można się dowiedzieć czy działa czy nie.
[ Dodano: Pon Sie 25, 2008 08:47 ]
Aha, no i jak nie działa przyśpieszacz to też nie ma co podać dawki startowej paliwa przy uruchamianiu zimnego silnika i to by też pasowało do objawów,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
znajomy19
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Łukasz
Wiek: 37 Dołączył: 22 Sie 2008 Posty: 49 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 25 Sie 2008, 16:03
|
|
|
elektro zaworek działa poprawnie paliwo tryska ale słabo widać bo w ten gaźnik jest mały i niebardzo jest dojżeć. pompka przyśpieszacza w którym jest miejscu i jak sprawdzić czy działa?? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12088 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 25 Sie 2008, 18:34
|
|
|
Fajnie by było jakbyś zapodał zdjęcie gaźniczka. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
znajomy19
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Łukasz
Wiek: 37 Dołączył: 22 Sie 2008 Posty: 49 Skąd: z daleka
|
|
|
|
 |
Monikaa [Usunięty]
|
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12088 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 26 Sie 2008, 10:01
|
|
|
Tu problemem jest prawdopodobnie pompka przyśpieszacza a w układach wtrysku jej zwyczajnie nie ma,,,
[ Dodano: Wto Sie 26, 2008 12:27 ]
znajomy19 napisał/a: | no ja jeżdzi to musi tryskać jutro zobacze wszystko czy tryska ale powiedzcie mi z tym odpalaniem | Więc jak jeździ nie musi tryskać,,, pompka przyśpieszacza jest potrzebna do 2 rzeczy:
1) uruchomienie silnika - podaje dawkę startową paliwa, i bez niej silniki raczej ciężko zapalają (zimne) ale rozruch jest możliwy.
2) wzbogacenie mieszanki przy gwałtownym dodaniu gazu, chodzi o to że jak gwałtownie dociśniesz pedał, szybko uchyla się przepustnica i bezwładność masy powietrza powoduje zakrztuszenie się silnika i silne zubożenie mieszanki, dlatego silnik nie ma na czym palić i się dusi lub gaśnie,,,
Przyśpieszacz działa tak że jak dodajesz gazu powoli to paliwo nie jest podawane wcale lub mało, a przy gwałtownym dociśnięciu pedału powoduje wtrysk paliwa go gradzieli osobna dyszą,,, pompka przyśpieszacza dodaje zrywności silnikowi, ale problem jest taki że tryska paliwem często kiedy nie trzeba, dlatego silniki gaźnikowe mają taką różnicę w spalaniu po trasie (kiedy pedał gazu jest uchylony i rzadko zmienia położenie) a w mieście (kiedy często dodajemy gazu), oszczędność układów na wtrysku polega na tym że paliwo jest podawane tom samą dyszą i nie ma osobnej, po prostu jak dodajesz gazu zawór jest otwarty dłużej i silnik dostaje więcej paliwa (po to we wtrysku jest czujnik położenia przepustnicy i mapsensor), wtryski trochę elektronicznie analizują sytuacje i paliwo jest podawane bardziej racjonalne niż w gaźnikach kiedy po prostu mechanicznie jest pompowane,,,
Tyle teorii, mam nadzieje że nie namieszałem,
http://www.wrzuta.pl/film/Afh1tghpVP/ - nagrałem tutaj prace silnika - pewnie u ciebie zachowuje się podobnie, mam odłączoną pompkę przyspieszacza (nie da się gwałtownie przyspieszyć, trzeba powoli wciskać gaz - przyzwyczaiłem się do tego, mam w baku 2L paliwa na każde 100km po mieście) - na samym końcu jak silnik pracował na wolnych, uruchomiłem przyśpieszacz bez uchylenia przepustnicy co zaowocowało zalaniem silnika (za dużo paliwa za mało powietrza) i silnik się zatrzymał.
http://www.wrzuta.pl/film/xMzn065wMs/ - na zgaszonym silniku poproś kogoś by wcisnął gwałtownie gaz do podłogi - patrz w gaźnik, jak trzeba to przyświeć sobie latarką - tak ma tryskać paliwo (podobnie). |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
znajomy19
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Łukasz
Wiek: 37 Dołączył: 22 Sie 2008 Posty: 49 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 27 Sie 2008, 15:26
|
|
|
a tą pompkę to jak sie odłącza bo niebardzo czaje czy sie wymienia?? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12088 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 27 Sie 2008, 16:21
|
|
|
Pompka jest kawałkiem gaźnika można wymienić przeponę,,, żeby odłączyć trzeba rozebrać gaźnik i wyjąc jakieś podzespoły - w każym inaczej - obcykaj jeszcze raz zwój gaźniczek ale z trochę większej odległości i że tak powiem do koła ze 6 fotek po obwidze żeby było. Bo rozumiem iż nie tryska paliwo jak pokazałem? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
znajomy19
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Łukasz
Wiek: 37 Dołączył: 22 Sie 2008 Posty: 49 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 27 Sie 2008, 16:36
|
|
|
z tego co pamiętam jest jakaś przepona w zeszłym roku mi paliwo tamtedy uciekało więc ja wymieniłem była ona w gaźniku może to ta sama ale jak wymieniałem to gośc mi mówił ze to jest jakaś pompka ale była wymieniamna na używaną niestety nie mogłem wtedy znaleźć nowej ale teraz już z niej nie cieknie a może sa jakieś dwie przepony w gaźniku?? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12088 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 27 Sie 2008, 19:19
|
|
|
Mogą,,, niestety nie znam twojego gaźnika (u mnie jest inny) dlatego prosiłem o fotkki z każdej możliwej strony, żeby opatrzeć co gdzie i jak jest podpięte. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
znajomy19
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Łukasz
Wiek: 37 Dołączył: 22 Sie 2008 Posty: 49 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 28 Sie 2008, 18:56
|
|
|
zdjęcia robiłem ale coś mi sie w telefonie wali i nie moge zrzucic a te zdjecia co są wyżej to nie mogą byc ???mam taki sam gaźnik ja na tamtych zdjęciach |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12088 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 28 Sie 2008, 19:12
|
|
|
Problem w tym że niewiele na nich widać :( Pożycz od kogoś aparat i zrób porządne zdjęcia |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
znajomy19
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Łukasz
Wiek: 37 Dołączył: 22 Sie 2008 Posty: 49 Skąd: z daleka
|
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12088 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 5 Wrz 2008, 19:21
|
|
|
Co tam U ciebie szwankowało? Czkawka przy gwałtownym dociśnięciu gazu tak? Masz ssanie ręczne czy automat? Kiedy robiłeś foto? silnik zimny czu ciepły? (jak bardzo) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
znajomy19
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Łukasz
Wiek: 37 Dołączył: 22 Sie 2008 Posty: 49 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 5 Wrz 2008, 19:30
|
|
|
ssanie mam ręczne rano silnik nie odpala jak nie nacisne tak ze 6 razy gaz pozatym na rozgrzanym silniku jak wcisne gwałtownie gaz to sie dusi i potrafi zgasnąć zdjęcia robione tak ze 3 dni temu |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12088 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 5 Wrz 2008, 22:59
|
|
|
Dlaczego ta przepustnica (1-01) jest w takim dziwnym położeniu,,, wyciągnij do końca dźwignię ssania i napisz jak się ustawia, albo cyknij fotkę, to samo, jak będziesz miał wyciągnięta, to po prostu wciśnij i napisz jak stoi...
Naciśnij pedał gazu i zobacz czy dźwignia (2-01) się jakoś przesuwa jak dodajesz gazu, zwłaszcza z położenia zerowego gdzieś tak do połowy,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
znajomy19
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Łukasz
Wiek: 37 Dołączył: 22 Sie 2008 Posty: 49 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 6 Wrz 2008, 08:29
|
|
|
ssanie byłochyba troche włączone
jak zaciągne do końca to przepustnica jest prawie zamknieta
a z tą dzwignią to czemu ma sie nie ruszać tam przecież linka jest podpieta ale sprawdze jak to wyglada i napisze jeszce dziś
[ Dodano: Sob Wrz 06, 2008 19:42 ]
JoeMix napisał/a: | [URL=http://img402.imageshack.us/my.php?
Naciśnij pedał gazu i zobacz czy dźwignia (2-01) się jakoś przesuwa jak dodajesz gazu, zwłaszcza z położenia zerowego gdzieś tak do połowy,,, |
sprawdziłem dzwignie chodzi dobrze bez zacięc zadnych przecieków nie ma |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12088 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Wrz 2008, 22:18
|
|
|
Najważniejsze żeby jak wsuniesz ssanie do końca to przepustnica ma stać pionowo.
A teraz odnośnie tej dźwigni o która pytałem, powinna się przesuwać, weź latarkę poświeć do gaźnika i pociągnij za tą dźwignie u dołu (czyli jej koniec powinien lekko się wcisnąć do środka i w tym momencie do gaźnika powinno być wtłoczone paliwo, na wyłączonym silniku powinna się ta sztuczka udać 3-4 razy.
Jak paliwo będzie tryskać to żeby nie zalać silnika, po teście pedał gazu do podłogi i uruchamiamy rozrusznik, powinno autko zaskoczyć....
Jak na pracującym silniku przesuniesz tę dzwignię to silnik na wolnych powinien się zadławić i nawet zgasnąć. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
znajomy19
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Łukasz
Wiek: 37 Dołączył: 22 Sie 2008 Posty: 49 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 10 Wrz 2008, 16:53
|
|
|
przepustnica ta stoi pionowo dzwignia sie przesuwa bo słychać jak tłoczy paliwo ale spostrzegłem coś dziwnego jak sciagne cąły filtr powietrza z obudową i odłącze od obudowy jeden przewód to cieżko jest odpalić dokładnie to beż zaciągniętego ssania na max gaśnie na luzie |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12088 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 10 Wrz 2008, 17:59
|
|
|
Któren wąż? (foto, strzałka), paliwa ma nie być słychać, tylko ma być widać strumień w gardzieli,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
|