Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Freeman
21 Cze 2014, 20:12
[MK4] Nieprawidłowa praca silnika 1.25
Autor Wiadomość
bukolek 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 173
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 9 Lis 2009, 21:11   

W jakims manualu jest napisane: "Przekazuje sygnały służące do regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego i wyłączania wtrysku paliwa podczas hamowania silnikiem, a także do prędkościomierza w zestawie wskaźników na tablicy rozdzielczej." Ale w zasadzie lata mi czy wskazuje mi dobrze predkosc czy nie. Chodzi mi tylko po glowie czy czasami moze miec on wplyw na dolegliwosc dlawienia sie auta???
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 9 Lis 2009, 21:50   

w mk4 prędkościomierz jest na linkę, więc vss teoretycznie nie ma wpływu na jego działanie (w przeciwieństwie do mk5 gdzie to z niego sygnał idzie do elektronicznego prędkościomierza) chyba, że w jakiś sposób sam vss zostanie uszkodzony, bo jest na drodze linki i ślimaka w skrzyni.
Co do pracy silnika to ma on wpływ na wolne obroty, a w zasadzie na ich zawieszanie się.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Pyra20 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 83
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 9 Lis 2009, 22:06   

w 10 letnim aucie 20 tys km ? ; o


Zeby wymienic termostat musze spuscic plyn chlodniczy ?
 
 
bukolek 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 173
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 9 Lis 2009, 22:12   

20kkm + pare setek, ktorych nie widac na liczniku:)
Jak mi mechanik wymienial to spuszczal.
 
 
 
olo 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.4 16V/90KM
Imię: Olek
Wiek: 39
Dołączył: 16 Cze 2007
Posty: 136
Skąd: Słupsk
Wysłany: 9 Lis 2009, 22:42   

Moj ma 163 tys i nie jedna 2.0 juz objechalem wiec co do szrotu to chyba jeszcze nie no chyba ze cos sie popapralo
_________________
Odśnieżarki
Kosiarki
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 9 Lis 2009, 23:55   

Pyra20 napisał/a:
Zeby wymienic termostat musze spuscic plyn chlodniczy ?

Nie, sam wyleci :hihihi:
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
bukolek 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 173
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 10 Lis 2009, 07:08   

To jak z VSS'em??
 
 
 
Pyra20 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 83
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 10 Lis 2009, 09:16   

u mnie jest 151kkm....ciekawe jakby to bylo, jakby sie czlowiek rozejrzal za 1.4 ktory byl montowany w fiestach, ciekawe czy by to podeszlo....
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 10 Lis 2009, 10:04   

bukolek napisał/a:
To jak z VSS'em??

odepnij kostkę od niego i zobaczysz czy coś się zmieni.

Pyra20 napisał/a:
jakby sie czlowiek rozejrzal za 1.4 ktory byl montowany w fiestach, ciekawe czy by to podeszlo....

kiedyś gdzieś porównywałem co do czego by podeszło, były jakieś niuanse, ale 1,4 powinno podejść bez problemów w miejsce 1,25, chodzi mi o elektrykę, bo osprzęt jest w 95% taki sam. Tylko jest jeden problem... znajdź zdrowe 1,4 :-P
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
bukolek 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 173
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 10 Lis 2009, 10:19   

Marcin, mozesz mi napisac gdzie on jest. Wiem, ze gdzies przy skrzyni, ale ja nawet nie wiem gdzie jest skrzynia. Tak jak dla debila. Czy mam patrzec spod samochodu, czy z gory, z lewej czy z prawej strony. W manulau nigdzie nie dopatrzylem sie rysunku, gdzie on jest. Na forum tez ubogo w tym temacie. Z gory dziekuje.
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 10 Lis 2009, 10:24   

znajdź linkę od prędkościomierza, która wychodzi gdzieś z grodzi i idź po niej do końca i trafisz na skrzynie biegów :-P linka wchodzi w vss'a a ten jest wkręcony w skrzynię. Od vss'a wychodzą bodajże 3 przewody, które kończą się kostką w okolicy serwa od hamulców, rozłącz tą kostkę i się przejedź.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
rysiek_radom
[Usunięty]

Wysłany: 10 Lis 2009, 11:48   

Niestety i ja dołączyłem w zeszłym tygodniu do grona ludzi którym strasznie fiksuje fiesta.

Objawy: Na zimnym przy prubje ruszenia silnik się dusi i nie wchodzi na obroty w sposób płynny choć w końcu przy pomocy sprzęgła daje się wkręcić, na ciepłym jest teoretycznie trochę lepiej ale też źle, silnik kręci zazwyczaj do max 3,5-4 tys obrótów i dalej niechce się wkrecać(puszcza na maxa raz na jakiś czas). Na ludzie trzyma idelanie 900 obrotów.
Sytuacja ta powstała po wymienia termostatu u mechanika który twierdzi oczywiście, że to zbieg okoliczności i nic nie mogło się popsuć przy wymianie termostatu a jednocześnie nie potrafi usunąć usterki. Przed wizytą u mechanika fiesta śmigała aż miło. Wymieniłem filtr powietrza oraz paliwa.

Auto podpięte pod komputer błędów nie pokazuje(u innego fachowca), przez tego co wymieniał termostat posrawdzane: ccp, czujnik temperatury, przepływomierz, ciśnienie paliwa.

Czy mam "czepić" się cewki której niechciałbym kupować na darmo czy może jakieś inne pomysły?

Z góry dzięki!
 
 
bukolek 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 173
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 10 Lis 2009, 11:57   

A za co w zasadzie VSS w takim razie w moim modelu auta jest odpwiedzilny?? Bo wlasnie zauwazylem, ze dzis droga do pracy zajela mi 9km a jeszcze rok temu 15 km - ta sama trasa. Jednym slowem licznik mi przeklamuje chodz plynnie zmieniaja sie cyferki - nic nie zacina. Do tego ostatnio wychodzilo mi, ze pali mi 15l na 100 km a moze po prostu robie zamiast tych 100 km 150.
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 10 Lis 2009, 12:06   

rysiek_radom - objaw max obrotów w okolicy 4k przeważnie wskazuje na przepływomierz, jak nie czyściłeś to zrób to, jak dalej będzie to samo to duże prawdopodobieństwo, że jest do wywalenia.

bukolek napisał/a:
A za co w zasadzie VSS w takim razie w moim modelu auta jest odpwiedzilny??

za regulacje wolnych obrotów podczas toczenia się samochodu.

bukolek napisał/a:
Bo wlasnie zauwazylem, ze dzis droga do pracy zajela mi 9km a jeszcze rok temu 15 km

cały czas masz te samem koła?
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
bukolek 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 173
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 10 Lis 2009, 12:14   

tak, tak, te same. zmieniam tylko opony z zimowki na letnie. A za licznik przejechanych kilometrow???
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 10 Lis 2009, 12:19   

pokazywana prędkość jak i licznik kilometrów "napędzany" jest z linki, rozumiem że nie masz wersji elektronicznej :fox: (której w tym roczniku nie powinieneś mieć)
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
bukolek 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 173
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 10 Lis 2009, 12:21   

nie,nie mam. W takim razie przejze ta linke. Chodz mimo wszystko to mala dolegliwosc w porownaniu do porannych ekscesow :głowąwmur:
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 10 Lis 2009, 12:27   

nie wiem jak Wam pomóc... dla mnie przede wszystkim zwróciłbym uwagę na SPRAWNĄ przepływkę (komp w 99% nie wykaże błędu) oraz czujnik temp. w dolocie, do tego cewka+kable WN.

Jak ja się cieszę, że mam wersje z mapem...
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Pyra20 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 83
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 10 Lis 2009, 14:56   

u mnie tez nie ma ponoc przeplywki ? a moze sie mylse. Marcin masz jakies foto jak to wyglada ?
I jak ewentualnie zabrac sie do wymiany czujnika temp ? bo jest on w bloku silnika pomiedzy swiecami a glowica z tego co ktos napisal ale z swoim doswiadczeniem w mechanice potrzebuje zdjecia/lepszego opisu ; d


Co do 1.4 - to fakt, bardzo malo tych silnikow, niestety :(
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 10 Lis 2009, 15:01   

Pyra20, szukaj na przewodzie dolotowym, kawałek od obudowy filtra, czarnego pudełeczka z dochodzącymi przewodami - nie ma, to przepływki brak.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów Alternator po raz drugi, nieprawidłowa praca
Gość Elektryka 9 9 Cze 2007, 19:30
diodalodz
Brak nowych postów [MK4] Nierównomierna praca silnika 1.25 16V
kalvin Mechanika 8 1 Lip 2011, 19:12
jackrzec


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.