Przesunięty przez: Freeman 21 Cze 2014, 20:12 |
[MK4] Nieprawidłowa praca silnika 1.25 |
Autor |
Wiadomość |
bukolek
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40 Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 173 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 9 Lis 2009, 21:11
|
|
|
W jakims manualu jest napisane: "Przekazuje sygnały służące do regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego i wyłączania wtrysku paliwa podczas hamowania silnikiem, a także do prędkościomierza w zestawie wskaźników na tablicy rozdzielczej." Ale w zasadzie lata mi czy wskazuje mi dobrze predkosc czy nie. Chodzi mi tylko po glowie czy czasami moze miec on wplyw na dolegliwosc dlawienia sie auta??? |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 9 Lis 2009, 21:50
|
|
|
w mk4 prędkościomierz jest na linkę, więc vss teoretycznie nie ma wpływu na jego działanie (w przeciwieństwie do mk5 gdzie to z niego sygnał idzie do elektronicznego prędkościomierza) chyba, że w jakiś sposób sam vss zostanie uszkodzony, bo jest na drodze linki i ślimaka w skrzyni.
Co do pracy silnika to ma on wpływ na wolne obroty, a w zasadzie na ich zawieszanie się. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
Pyra20
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 83 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 9 Lis 2009, 22:06
|
|
|
w 10 letnim aucie 20 tys km ? ; o
Zeby wymienic termostat musze spuscic plyn chlodniczy ? |
|
|
|
|
bukolek
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40 Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 173 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 9 Lis 2009, 22:12
|
|
|
20kkm + pare setek, ktorych nie widac na liczniku:)
Jak mi mechanik wymienial to spuszczal. |
|
|
|
|
olo
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.4 16V/90KM
Imię: Olek
Wiek: 39 Dołączył: 16 Cze 2007 Posty: 136 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 9 Lis 2009, 22:42
|
|
|
Moj ma 163 tys i nie jedna 2.0 juz objechalem wiec co do szrotu to chyba jeszcze nie no chyba ze cos sie popapralo |
_________________ Odśnieżarki
Kosiarki |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 9 Lis 2009, 23:55
|
|
|
Pyra20 napisał/a: | Zeby wymienic termostat musze spuscic plyn chlodniczy ? |
Nie, sam wyleci |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
bukolek
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40 Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 173 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 10 Lis 2009, 07:08
|
|
|
To jak z VSS'em?? |
|
|
|
|
Pyra20
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 83 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 10 Lis 2009, 09:16
|
|
|
u mnie jest 151kkm....ciekawe jakby to bylo, jakby sie czlowiek rozejrzal za 1.4 ktory byl montowany w fiestach, ciekawe czy by to podeszlo.... |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 10 Lis 2009, 10:04
|
|
|
bukolek napisał/a: | To jak z VSS'em?? |
odepnij kostkę od niego i zobaczysz czy coś się zmieni.
Pyra20 napisał/a: | jakby sie czlowiek rozejrzal za 1.4 ktory byl montowany w fiestach, ciekawe czy by to podeszlo.... |
kiedyś gdzieś porównywałem co do czego by podeszło, były jakieś niuanse, ale 1,4 powinno podejść bez problemów w miejsce 1,25, chodzi mi o elektrykę, bo osprzęt jest w 95% taki sam. Tylko jest jeden problem... znajdź zdrowe 1,4 |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
bukolek
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40 Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 173 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 10 Lis 2009, 10:19
|
|
|
Marcin, mozesz mi napisac gdzie on jest. Wiem, ze gdzies przy skrzyni, ale ja nawet nie wiem gdzie jest skrzynia. Tak jak dla debila. Czy mam patrzec spod samochodu, czy z gory, z lewej czy z prawej strony. W manulau nigdzie nie dopatrzylem sie rysunku, gdzie on jest. Na forum tez ubogo w tym temacie. Z gory dziekuje. |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 10 Lis 2009, 10:24
|
|
|
znajdź linkę od prędkościomierza, która wychodzi gdzieś z grodzi i idź po niej do końca i trafisz na skrzynie biegów linka wchodzi w vss'a a ten jest wkręcony w skrzynię. Od vss'a wychodzą bodajże 3 przewody, które kończą się kostką w okolicy serwa od hamulców, rozłącz tą kostkę i się przejedź. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
rysiek_radom [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Lis 2009, 11:48
|
|
|
Niestety i ja dołączyłem w zeszłym tygodniu do grona ludzi którym strasznie fiksuje fiesta.
Objawy: Na zimnym przy prubje ruszenia silnik się dusi i nie wchodzi na obroty w sposób płynny choć w końcu przy pomocy sprzęgła daje się wkręcić, na ciepłym jest teoretycznie trochę lepiej ale też źle, silnik kręci zazwyczaj do max 3,5-4 tys obrótów i dalej niechce się wkrecać(puszcza na maxa raz na jakiś czas). Na ludzie trzyma idelanie 900 obrotów.
Sytuacja ta powstała po wymienia termostatu u mechanika który twierdzi oczywiście, że to zbieg okoliczności i nic nie mogło się popsuć przy wymianie termostatu a jednocześnie nie potrafi usunąć usterki. Przed wizytą u mechanika fiesta śmigała aż miło. Wymieniłem filtr powietrza oraz paliwa.
Auto podpięte pod komputer błędów nie pokazuje(u innego fachowca), przez tego co wymieniał termostat posrawdzane: ccp, czujnik temperatury, przepływomierz, ciśnienie paliwa.
Czy mam "czepić" się cewki której niechciałbym kupować na darmo czy może jakieś inne pomysły?
Z góry dzięki! |
|
|
|
|
bukolek
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40 Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 173 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 10 Lis 2009, 11:57
|
|
|
A za co w zasadzie VSS w takim razie w moim modelu auta jest odpwiedzilny?? Bo wlasnie zauwazylem, ze dzis droga do pracy zajela mi 9km a jeszcze rok temu 15 km - ta sama trasa. Jednym slowem licznik mi przeklamuje chodz plynnie zmieniaja sie cyferki - nic nie zacina. Do tego ostatnio wychodzilo mi, ze pali mi 15l na 100 km a moze po prostu robie zamiast tych 100 km 150. |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 10 Lis 2009, 12:06
|
|
|
rysiek_radom - objaw max obrotów w okolicy 4k przeważnie wskazuje na przepływomierz, jak nie czyściłeś to zrób to, jak dalej będzie to samo to duże prawdopodobieństwo, że jest do wywalenia.
bukolek napisał/a: | A za co w zasadzie VSS w takim razie w moim modelu auta jest odpwiedzilny?? |
za regulacje wolnych obrotów podczas toczenia się samochodu.
bukolek napisał/a: | Bo wlasnie zauwazylem, ze dzis droga do pracy zajela mi 9km a jeszcze rok temu 15 km |
cały czas masz te samem koła? |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
bukolek
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40 Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 173 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 10 Lis 2009, 12:14
|
|
|
tak, tak, te same. zmieniam tylko opony z zimowki na letnie. A za licznik przejechanych kilometrow??? |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 10 Lis 2009, 12:19
|
|
|
pokazywana prędkość jak i licznik kilometrów "napędzany" jest z linki, rozumiem że nie masz wersji elektronicznej (której w tym roczniku nie powinieneś mieć) |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
bukolek
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40 Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 173 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 10 Lis 2009, 12:21
|
|
|
nie,nie mam. W takim razie przejze ta linke. Chodz mimo wszystko to mala dolegliwosc w porownaniu do porannych ekscesow |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 10 Lis 2009, 12:27
|
|
|
nie wiem jak Wam pomóc... dla mnie przede wszystkim zwróciłbym uwagę na SPRAWNĄ przepływkę (komp w 99% nie wykaże błędu) oraz czujnik temp. w dolocie, do tego cewka+kable WN.
Jak ja się cieszę, że mam wersje z mapem... |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
Pyra20
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 83 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 10 Lis 2009, 14:56
|
|
|
u mnie tez nie ma ponoc przeplywki ? a moze sie mylse. Marcin masz jakies foto jak to wyglada ?
I jak ewentualnie zabrac sie do wymiany czujnika temp ? bo jest on w bloku silnika pomiedzy swiecami a glowica z tego co ktos napisal ale z swoim doswiadczeniem w mechanice potrzebuje zdjecia/lepszego opisu ; d
Co do 1.4 - to fakt, bardzo malo tych silnikow, niestety :( |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 10 Lis 2009, 15:01
|
|
|
Pyra20, szukaj na przewodzie dolotowym, kawałek od obudowy filtra, czarnego pudełeczka z dochodzącymi przewodami - nie ma, to przepływki brak. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
|