[MK3] Dławi się przy dodawaniu gazu |
Autor |
Wiadomość |
Piter
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 7 Wrz 2006, 23:07
|
|
|
U mnie krokowiec chodzi jak złoto, na wolnych to możesz mu szklankę z wodą na silniku postawić, a przydławi sie jak mu nagle wcisne jak zimny. |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
|
TicTac
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Tomasz
Wiek: 37 Dołączył: 03 Wrz 2006 Posty: 71 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 7 Wrz 2006, 23:14
|
|
|
A ja nie pomyslalem zeby po takich wymianach jakich dokonalem zresetowac komputer... jutro przed odpaleniem to zrobie i moze zapali bez gazu, bo dzis jak troche postal to musialem delikatnie wcisnac gaz zeby zapalil i podczas jazdy na nierownosciach sie przyduszal |
|
|
|
|
ciaastus [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Wrz 2006, 20:15
|
|
|
hbr napisał/a: | Napisz koniecznie o efektach wymiany |
No i se wymieniłem, kurka wodna!
Efekt następujący:
- odpaliłem na benzynie (żadnego LPG, myślę zobaczę co się będzie działo)
- poczekałem aż się rozgrzeje
- rozgrzał się, noga gwałtownie w pedał i ...... buuu i dopiero! Żeby cię szlag!
- co lepsze (tamte przewody mi iskrzyły), te nówki oryginał motorcrafta i nówki świece a po zgaszeniu światła w garażu, widać delikatną poświatę u dołu tzw. "fajki" (na wszystkich garach), którą się na świecę zaklłada. No nie!!
Nie wiem jak się będzie zachowywać podczas jazdy, bo nie jeździłem (browarek był ;-) ) Ale to co zobaczyłem w garażu to nie wróży euforii. 260 PLN na kable i świece poszło! |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 8 Wrz 2006, 20:46
|
|
|
no cóż uparłeś się na zakupy gdzie indziej.. |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
ciaastus [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Wrz 2006, 21:11
|
|
|
A ten swoje! Myślisz, że to przewody? To nie przewody, przyczyna leży gdzie indziej. Kupiłbym od ciebie Championy i też byłaby kicha i co wtedy?? Powiedziałbym, że niema jak oryginał i trzeba kupić motorcrafty . Rozumię, że firma "krzak" wypuściła na rynek badziewie (dwie świece złom), ale motorcraft nie sypnołby 4 sztuk na raz! Szczególnie, że na każdy gar się kupuje oddzielnie. |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 9 Wrz 2006, 10:52
|
|
|
bo ja bym sie najpierw zastanowił dlaczego poprzednie kable padły za 2 miesiące. a nie kupował co chwile nowych.. wina jet tylkoiwyłącznie w układzie zapłonowym skoro padaja kable czy tam świece. ty masz podwójną cewkę, troche mi się jeszzce we łbie mąci .. zaczcznij od niej |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
ciaastus [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Wrz 2006, 15:12
|
|
|
No ta.... Tylko jak ją sprawdzić? Bo nie ma żadnych "cewkowych" objawów. Czy po nagrzaniu, czy jakoś tak nic mu nie dolega. |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 9 Wrz 2006, 15:34
|
|
|
napiszę tak... w elekrtyce dokłądnie ostatnimi czasy diodalodz tłumaczył jak tą cewkę sprawdzic.choć na spokojnie myśląc to zostawiłbym ją w świętym spokoju
z drugiej strony jednak zaczynam sie zastanawiać czy przez dlawienie na ułamej sekundy jak napisałeś, jest sens robić sobie problemy? wolałbyś wziąć kobiete na jakiś wypad za miasto
zastanowiłbym sie jeszce nad innymi kwestiami: filtry, czujniki, może jakiś test diagnostyczny. a tak szuakanie igły w stogu siana. nie pamietam czy ten cały krokowiec sparwdzałeś? przepustnicy bym nbie ruszal skoro obroty i inne sparwy są ok. |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
ciaastus [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Wrz 2006, 19:58
|
|
|
No właśnie Szynszyl, poruszyłeś dobry temat.
Bo z tymi kobitkami, to też bym ją chętnie zabrał.
Ale to przez nią mam te problemy, bo jak ona jeździ to jej czasem przez to przydławienie na ułamek sekundy strzeli gaz. Ja "umię" jeździć, żeby nie strzelało. Ale ona??? No i scenariusz wygląda tak:
- auto strzela, np. na światłach i gaśnie, bo gumka spada z zabezpieczeń i ......
- otworzyć maskę to już problem
- a zlokalizować gumke (sto razy mówione) uuuu!
- założyć?? przecież to gorace
- a za nia korek na pół kilometra
- a ten kolektor wkońcu kiedyś nie wytrzyma |
|
|
|
|
K@mil [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Wrz 2006, 21:52
|
|
|
Temat który bardzo mnie zainteresował ciekaw jestem czy po wymianie świec i kabli dalej będzie "strzelał"(pytanie do ciastussa) jak u mnie przy nagłym dodaniu gazu ale żadko :( mk4 96, przypuszczam że wina leży po stronie nieorginalnego metalowego kolektora. Nawet po zwilżeniu wodą iskier na kablach WN nie zauważyłem. Kable i świece nieorginalne ale stosunkowo nowe. |
|
|
|
|
ciaastus [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Wrz 2006, 10:50
|
|
|
K@mil, pojeździłem troszkę i raczej na razie (na razie ) nie ma szarpania i strzelania. Co do metalowego kolektora, to znajomemu właśnie po załozeniu metalu przestała strelać . A na plastiku waliła jak najeta.
A tak z innego wora - K@mil, nie masz problemów z wolno schodzącymi obrotami w 1.3 endura na gazie?????? A może na plastiku miałeś??? |
|
|
|
|
K@mil [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Wrz 2006, 21:09
|
|
|
Miałem plastik ale sie rozleciał było to dawno. Obroty sie zawieszały też ale to wina silniczka krokowego po jego zaślepieniu(brak kasy na nowy) problem obrotów znikł. |
|
|
|
|
ciaastus [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Wrz 2006, 10:16
|
|
|
A mógłbyś dokładniej napisać coś o tym "zaślepieniu" krokowca???
Byłbym bardzo wdzięczny. Jeśli nie na forum, to mo że na maila: ciaastus@wp.pl |
|
|
|
|
Piter
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 8 Paź 2006, 22:44
|
|
|
Powrócę z pytaniem o krokowca:
Silnik na wolnych chodzi spokojnie i równo. Auto nie szarpie, obroty nie falują. Ale powoli zchodzi z obrotów. To znaczy obroty nie spadają od razu jak wcisnę sprzęgło tylko po chwili.
Ten typ tak ma czy mam znowu wyciągać i czyścić krokowca? |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 8 Paź 2006, 23:29
|
|
|
FKP Piter napisał/a: | Ten typ tak ma czy mam znowu wyciągać i czyścić krokowca? | Tym razem wygląda na CPP, chociaż może jest zły kontakt przy styku przepustnicy (tym w środku) i dlatego nie reaguje od razy na nacisk na bolec. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 8 Paź 2006, 23:44
|
|
|
cytuje sam siebie z 1 strony tematu:
madek napisał/a: | Mam dokładnie to samo. Przewody i swiecie nowiutkie (ngk v-line i champion). Ale towarzyszy temu falowanie obrotow na luzie wiec mysle ze to krokowiec. Z tym ze jak sie troche rozgrzeje to wszelkie objawy ustaja. Bede musial go przeczyscic i sprawdzic miernikiem, a jak cos to mam zapasowy. Dam znac czy objawy ustaną |
Wiec tak krokowy dokładnie wyczyszczony, na luzie juz nic nie faluje i ssanie działa jak nalezy. Ale co z tego, dalej dławi się jak jest zimny i nie mam pojecia co jest przyczyna. Moze wleje jakis specyfik do czyszczenia wtryskiwaczy? Albo to czujnik. temp. cieczy (od kompa) szwankuje? |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
Piter
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 9 Paź 2006, 20:46
|
|
|
jackrzec napisał/a: | FKP Piter napisał/a: | Ten typ tak ma czy mam znowu wyciągać i czyścić krokowca? | Tym razem wygląda na CPP, chociaż może jest zły kontakt przy styku przepustnicy (tym w środku) i dlatego nie reaguje od razy na nacisk na bolec. |
jackrzec napisał/a: | może jest zły kontakt przy styku przepustnicy (tym w środku)
|
Co to znzczy? Gdzie?
CPP czyściłem tak jak opisałeś. Na mierniku działa OK. |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
|
ciaastus [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Paź 2006, 21:53
|
|
|
FKP Piter napisał/a: | Ale powoli zchodzi z obrotów. To znaczy obroty nie spadają od razu jak wcisnę sprzęgło tylko po chwili |
Ale podczas jazdy, na postoju czy jak??
Na benzynie??
[ Dodano: Pon Paź 09, 2006 20:56 ]
madek napisał/a: | Moze wleje jakis specyfik do czyszczenia wtryskiwaczy |
Gdy chodzi cały czas na benzynie (chyba, że masz gaz ) to nie będzie falowania na zimnym raczej. |
|
|
|
|
Piter
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 9 Paź 2006, 21:56
|
|
|
Na postoju.
Nie mam gazu. |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
|
ciaastus [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Paź 2006, 22:07
|
|
|
No właśnie, ja mam dokładnie tak samo na benzynie. Wolno schodzi a podczas jazdy O.K. (bo na LPG to zupełnie odwrotnie )
Ale skoro na postoju, to czemu jak sprzęgło wciśniesz???
Ja krokowego znów czyściłem w sobotę. I jakby jszcze wolniej schodzi, ale równiutko pracuje i nie gaśnie itp. |
|
|
|
|
|