|
Przesunięty przez: szynszyl 1 Lis 2008, 20:19 |
Silnik krokowy & czujnik położenia przepustnicy -raz jes |
Autor |
Wiadomość |
mdcs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 25 Paź 2004 Posty: 161 Skąd: Płock
|
Wysłany: 15 Lip 2005, 15:53 Silnik krokowy & czujnik położenia przepustnicy -raz jes
|
|
|
Jestem świeżo po bojach z silnikiem "krokowym" (ciekawe dlaczego go tak nazywają - to zwykły silnik i z krokowym nie ma nic wspólnego) i czujnikiem położenia przepustnicy.
Do ożywiania użyłem świetnego przeparatu kontak chemie PR. Nie rozbierałem czujnika położenia przepustnicy (poklejone dziadostwo). Wywierciłem w około 1/2 wysokości obudowy otworek 1mm i wstrzyknąłem preparatu PR (aż ośką poleciało:). Potem dziurkę zabezpieczyłem klejem. Rezystancja powinna zmieniać się od około 1,2kOhm do koło 5,2kOhm płynnie... wtedy jest OK.
Silnik krokowy wymaga przeczyszczenia komutatora. W tym celu wstrzyknąłem przez otworek w jego dupce (po zdjęciu metalowej osłony silnika) przeparat Koenig Contact Spray służący do usuwania wszelkich tlenków i zabrudzeń styków. Następnie poprawiłem PRem.
Bardzo ważna sprawa, o której wielu naprawiaczy krokowca zupełnie zapomina (a może nie wie?) to czujnik zwolnienia pedału gazu, który także znajduje się w krokowcu! Czarny i czerwony przewód zasilają sam silnik, natomiast pozostałe przewody są od czujnika zwolnienia pedału przyspieszenia. Na wyprowadzeniach tych normalnie musi być zwarcie. Po wciśnięciu palcem trzpienia wystającego z krokowca obwód musi się rozłączyć. Kiedy puścimy pedał gazu krzywka przepustnicy popycha trzpeiń regulacyjny krokowca daje informację do kompa, że silnik pracuje na biegu jałowym (następuję ewentualna regulacja). Jeśli czujnik ten ma niepewny styk to dzieją się cuda. Dlaczego? Dlatego, bo po wciśnięciu pedału gazu podczas jazdy nie ma o tym informacji. ECC myśli, że pedał gazu jest puszczony, a ponieważ obroty silnika wzrastają próbuje je skorygować krokowcem chowając maksymalnie trzpień regulacyjny. Po puszczeniu gazu silnik gaśnie lub ledwo co pyrga. ECC podkręca obroty krokowcem (jak zdąży:) i tak wkoło. Wiąże się z tym szereg innych powikłań, ale nie chce mi się już pisać.
Pozdrawiam i życzę owocnej walki !!! |
_________________ było
Fiesta 1.1i - 91r
Fiesta 1.8D ABS - 94r
Escort 1.8TD 90PS - 96r.
jest
Seat Cordoba 1.9TDI - 2000r.
140KM - 310Nm, climatronic, komp., ABS, kontrola trakcji, 15" alu...itd, itd |
|
|
|
|
coccolino [Usunięty]
|
Wysłany: 15 Lip 2005, 16:57
|
|
|
Bardzo dobrze że to napisałeś, szczególnie drógą połowę posta.
|
|
|
|
|
krajeś82 [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Lip 2005, 00:03
|
|
|
No to sie dowiedzialem wiecej niz wiedzialem;)! Bardzo ciekawe:)!Dobrze ze napisales! Pozdro! |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|