| Przesunięty przez: szynszyl 1 Lis 2008,  20:19
 | Obrotomierz w 1.1i | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Karamba26 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Lip 2005,  11:46   Obrotomierz w 1.1i | 
 |  
               | 
 |  
               | Ukłony w stronę Forumowiczów. 
 Kupiłem licznik z obrotkiem do mojej fiestki (oryginalnie nie miałem, ten kupionu napewnonie jest od mojegomodelu - w swoim mialem 200 km/h a w tym kupionym  220 km/h). Zamontowałem i okazało sie ze strasznie zaniza obroty. Znalazłem opis jak go wykalibrować. Udało sie ale nie do konca. Na biegu jalowym mam okolo 700-800 obrotow. W zwiazku z tym mam kilka pytan.
 
 1. Jakie powinny byc obroty na biegu jalowym;
 2. Jakie sa obroty na 2 biegu przy 40 km/h, 3 biegu przy 60 km/h, jakie na 4 biegu przy 80 km/h;
 3. Czy ktos już wymieniał rezystorek r7 ktory jest odpowiedzialny za wlasciwa prace obrotosciomierza. Ja mam fieste 1.1i i jestem ciekaw jakiej wartosci jest w orginalnym obrotku od tego modelu. Ja wstawiłem o wartosci 330k (był 147k).
 4. Zauważylem tez ze układ scalony w układzie obrotka strasznie sie grzeje. Czy to normalne. (Chcialem wykalibrowac potebcjometrem i wyjalem obrotek po krotkiej pracy, dotknalem niechcacy scalaczka i poczulem cieplo);
 5. Czy jest jakies inne miejsce oprocz 2 przewodu w kostce motorcraft.
 6. Jak sprawdzic innym obrotosciomierzem aktulane (prawdziwe) wskazania obrotow pracy silnika.
 7. Jak zdemontować przednia szybke z obudowy licznika. Jest czyms przyklejona. Może podgrzac??
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Lip 2005,  16:37   Re: Obrotomierz w 1.1i | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Karamba26 napisał/a: |  	  | Zamontowałem i okazało sie ze strasznie zaniza obroty. Znalazłem opis jak go wykalibrować. Udało sie ale nie do konca. | 
 Jasne że nie jedynie co zrobiłes to go rozkalibrowałeś do końca i ponowne wykalibrowanie bedzie bardzo trudne - napewno nie da się taż zeby od kogoś innego wziąść obroty np. na 2 biegu przy 40km/h - bedzie kłąmał.... a wystarczyło przewód zczytujący impulsy odłaczyć od sterownika... a doczepić 2 izolowane przewody,... jeden owinać w około przewodu WN 1 cylindra a 2 wokoło 2 cylindra.... - wskazania by były prawidłowe...
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Karamba26 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Lip 2005,  12:00 | 
 |  
               | 
 |  
               | Zmieniłem opornik i wydaje mi sie ze ustawilem obroty na dobre. Ktos kto sie zna podal mi ze opornosc musi wynosic 506k i tak zrobilem. 
 Musze tylko znac orientacyjne obroty na niektorych biegach przy okreslonych predkosciach.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kacper [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Lip 2005,  14:59 | 
 |  
               | 
 |  
               | Dawno dawno temu na nasze forum zaglądał chłopak z bordowego escorta (pozdrawiam  ). Opisywał on co trzeba właśnie zrobic (czytaj jaki opornik wymienic na jaki) zeby działało poprawnie, i myśle ze zrobiłeś właśnie to co on opisywał. Najlepiej zeby ktoś Ci podał przy jakiej predkosci ile ma obrotów, to bedziesz miał +/- pewność .... bo wiadomo, inne opony czy cos jeszcze i juz bedą róznice.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Yossarian [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Lip 2005,  15:04   Re: Obrotomierz w 1.1i | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Karamba26 napisał/a: |  	  | 1. Jakie powinny byc obroty na biegu jalowym;
 2. Jakie sa obroty na 2 biegu przy 40 km/h, 3 biegu przy 60 km/h, jakie na 4 biegu przy 80 km/h;
 
 | 
 
 Na jałowym mam leciutko ponad 1000. Pozostałe podam ci wieczorem jak się przejadę
   
 Sorry, że dopiero dzisiaj:)
 we wszystkich trzech przypadkach mam leciutko ponad 3000 obrotów.
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez Yossarian 23 Lip 2005,  16:30, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mafios   Junior Admin
 
 
  
 
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: RST
 Silnik: 1.6i8V/130KM
 Imię: Patryk
 Wiek: 42
 Dołączył: 28 Cze 2004
 Posty: 2813
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Lip 2005,  17:19 | 
 |  
               | 
 |  
               | no ja zalozylem do swojej dugiej zegary z obrotniem i wogole nie chodza czemu ? |  
				| _________________ RS TURBO
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lokmen   Zeus
 
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 23 Maj 2004
 Posty: 1723
 Skąd: ___
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Lip 2005,  21:16 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Mafios napisał/a: |  	  | no ja zalozylem do swojej dugiej zegary z obrotniem i wogole nie chodza czemu ? | 
 wymień rezystor
 |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Karamba26 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Lip 2005,  12:39 | 
 |  
               | 
 |  
               | Yossarian i co sprawdzales te obroty. Napisz mi jesli masz cos. Podaj tez na jakich jezdzisz oponach bo tez wazne. 
 DZIĘKI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  | 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
        
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.