|
Proszę o pomoc - Błąd P0420 -Fiesta MK7 2014r lpg (brc) |
| Autor |
Wiadomość |
Adi6661
Model: Ford Fiesta Mk7`14
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Adrian
Wiek: 38 Dołączył: 17 Lis 2025 Posty: 2 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 17 Lis 2025, 17:41 Proszę o pomoc - Błąd P0420 -Fiesta MK7 2014r lpg (brc)
|
|
|
Witam wszystkich
Założyłem specjalnie konto żeby zasięgnąć pomocy od bardziej doświadczonych użytkowników.
Auto: Ford Fiesta VI MK7 , 1388cm3 , 71 KW, 96 KM 2014 r lpg (brc fabryczne)
Od jakiegoś pół roku mam kasowałem już 4 razy:
błąd P0420 - skuteczność układu katalizatora poniżej wartości progowej, rząd cylindrów 1
-DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
-Kontrolka usterki włączona przy tym DTC
- Test został zakończony
Dodam że auto miało problem z szarpaniem ale wymieniłem kable zapłonowe i chodzi płynnie i nabrało mocy. Możliwe że przez to katalizator padł lub się zapchał ?
Mam kilka pytań:
1) czy mój samochód posiada 2 sondy lambda ?
2) czy bezpieczne jest zamontowanie emulatora co z przeglądem później robił ktoś i przeszedł test spalin ?
3) jaki emulator byłby odpowiedni do mojego auta ?
4) od czego zaczęlibyście sprawdzać jechać na stację diagnostyczną i najpierw sprawdzić sondy i temp przed i za katalizatorem ?
Widziałem podobne wątki ale w innych modelach fiesty na forum dlatego postanowiłem tutaj napisać. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12090 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 18 Lis 2025, 21:36
|
|
|
| Skoro masz skuteczność katalizatora poniżej wartości progowej, to czemu próbujesz naprawić przez kasowanie błędu a nie wymianę zużytego katalizatora? Jeszcze wypadało by sprawdzić czy czujnik którym komputer robi diagnostykę jest sprawny,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Adi6661
Model: Ford Fiesta Mk7`14
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Adrian
Wiek: 38 Dołączył: 17 Lis 2025 Posty: 2 Skąd: Jasło
|
Wysłany: Wczoraj 13:58
|
|
|
Dzięki za odpowiedź !
Sprawdzałem osobiście wtyczką obd którą zakupiłem na allegro i programem Forscan tam to kilka razy wyskoczyło i skasowałem, dodatkowo raz sprawdzali mi u mechanika i wyskoczył ten sam błąd. Więc raczej pewniak.
Nie wymieniam katalizatora ,bo:
1) to są spore koszty
2) czy nie ma możliwości że przy tym błędzie szwankuje coś innego, zawsze to musi być katalizator ?
Jeśli sprawdzę pomiary na stacji diagnostycznej i będzie ok gdzie dalej szukać ? |
| |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Marcin
Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3111 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: Wczoraj 22:29
|
|
|
Ten błąd wywali nie tylko z powodu słabego kata.
Sprawdziłbym:
- nieszczelności w dolocie
- zapłon
- korekty paliwowe pb i lpg
- obydwie sondy
- regulacje lpg
- czy nie kleją wtryski lpg (zrobiło się zimno i zaklejone brc potrafią puszczać więcej niż trzeba) |
_________________ Jest: Mazda CX-5, Ford Fiesta MK7, Puma MK1
Było: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.