Fiesta MK6 1.3 Duratec - problem z odpalaniem |
Autor |
Wiadomość |
blitzpl1
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 06 Lip 2025 Posty: 3 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 6 Lip 2025, 18:00 Fiesta MK6 1.3 Duratec - problem z odpalaniem
|
|
|
Cześć, od niecałych dwóch miesięcy jestem posiadaczem fiesty mk6 1.3 duratec (60KM). Gdzieś w połowie czerwca zaczęły się z nią problemy - po zatrzymaniu na światłach auto zaczęło nierówno pracować na biegu jałowym, pokazał się check i nie było mocy. Po wpięciu komputera, pokazał m.in. wypadanie zapłonu na 1 cylindrze, wykręciłem pierwszą świecę no i była mokra z płynu chłodniczego. Głowicę zawiozłem do sprawdzenia na szczelność. do planowania i po sprawdzeniu przez warsztat okazało się, że gniazdo zaworowe jest do wymiany. Przy okazji zmieniłem rozrząd, zregenerowałem rozrusznik (nie zawsze bendiks wyskakiwał) i oczywiście wymieniłem świece, kable, cewkę i wcześniejsze wszystkie problemy zniknęły ale pojawił się inny - problemy z odpalaniem. Nie ważne czy silnik jest ciepły czy zimny. Przeważnie są 3 wersje, albo kręci i nie może załapać, albo kręci i w momencie jak zaczyna łapać to czasami muszę mu pomóc lekkim dodaniem gazu, albo trzecia wersja odpala normalnie. W przypadku 1 i 2 wersji jak zapali to chodzi nierówno, tzn. muszę go lekko przegazować (podbić obroty o jakieś 500rpm) albo poczekać jakieś 10-15s i wszystko wraca do normy. Zakręciłem dopływ LPG na test czy gaz nie dostaje się do kolektora i nic to nie zmieniło. Przeczyściłem też wtryskiwacze PB w myjce ultradźwiękowej ale to też nie to. Po przekręceniu kluczyka za każdym razem słychać pompkę. Po remoncie auto (jak już odpali) pracuje i jeździ idealnie - jedynie to odpalanie... Dodam jeszcze, że jak zgaszę samochód i od razu spróbuje go odpalić to pali od strzała. W komputerze zero błędów . Z góry bardzo dziękuję za wszelkie podpowiedzi co by to mogło być |
|
|
|
 |
damianisko5
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 495 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15 Lip 2025, 10:17
|
|
|
Jakie kontrolki świecą się na desce, czy dioda immo świeci poprawnie? |
|
|
|
 |
blitzpl1
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 06 Lip 2025 Posty: 3 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 17 Lip 2025, 21:21
|
|
|
Na desce nic się nie świeci - żadnego błędu nie ma. Co do immo to po przekręceniu kluczyka kontrolka świeci przez około 3s i gaśnie więc też ok. Zmierzyłem kompresję czy przypadkiem któryś popychacz się nie zawiesza i na każdym cylindrze jest równo po 12 bar na zimnym silniku .
Zapomniałem też wcześniej dodać - jak ściągałem głowicę to okazało się, że termostat jest w środku uszkodzony (ścianka między kanałami była popękana) i wymieniłem go na nowy razem z czujnikiem temperatury - sprawdziłem na zimnym silniku i pokazuje około 20 stopni więc zgadza się.
Z moich obserwacji z tych kilku dni:
Jak uda mi się go odpalić bez dodawania gazu to trzyma 500 obrotów (na zimnym silniku), nierówno chodzi i ma słabą reakcję na gaz. Przeważnie po 10-15s sam zaskoczy i wtedy trzyma około 1200 obrotów ale dalej jest przymulony i muszę go lekko przegazować.
Jedyne co mi jeszcze przychodzi do głowy to krokowiec. Może to być przez niego? Z początku go wykluczyłem bo przez te kilkaset kilometrów które zrobiłem po remoncie nie występuje żadne falowanie obrotów, za wysokie obroty ani gaśnięcie na luzie. |
|
|
|
 |
damianisko5
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 495 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21 Lip 2025, 16:47
|
|
|
Nie wykluczone, że "krokowiec". Pytanie, czy w tym silniku 1.3i/60KM MK6 jest takowy. Net podaje takie info - Silnik krokowy w modelu Ford Fiesta 1.3 MK6 jest umiejscowiony w okolicy przepustnicy. Sprawdź, pokaż foto, daj znać. |
|
|
|
 |
blitzpl1
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 06 Lip 2025 Posty: 3 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Wczoraj 22:59
|
|
|
Zdjąłem krokowiec, przeczyściłem i niestety nic to nie dało. Znajduje się on pod kolektorem ssącym, nie mam jak dodać zdjęcia bo pokazuje się error
Winowajcą okazał się uszkodzony tranzystor bipolarny / mosfet (zwał jak zwał) IGBT 14CL40 w sterowniku. Po wymianie odpala aż miło
Dziękuje za pomoc damianisko5 |
|
|
|
 |
Jaszczur

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1123 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: Dzisiaj 0:39
|
|
|
blitzpl1 napisał/a: | tranzystor bipolarny / mosfet (zwał jak zwał) IGBT |
Albo bipolarny, albo mosfet, albo igbt Naraz się nie da, chociaż igbt to taka swoista hybryda.
Internety mówią że 14CL40 to n-mos, ludzie zastępowali go zwykłym irf740, i sterowniki działały.
Swoją drogą warto by zgłębić temat - jaka była przyczyna uszkodzenia tego tranzystora. One nie padają ot tak, bo akurat miały taki humor. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
 |
damianisko5
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 495 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Dzisiaj 8:15
|
|
|
blitzpl1 napisał/a: | Zdjąłem krokowiec, przeczyściłem i niestety nic to nie dało. Znajduje się on pod kolektorem ssącym, nie mam jak dodać zdjęcia bo pokazuje się error
Winowajcą okazał się uszkodzony tranzystor bipolarny / mosfet (zwał jak zwał) IGBT 14CL40 w sterowniku. Po wymianie odpala aż miło
Dziękuje za pomoc damianisko5 |
Drobiazg, nie ma za co, pozdrawiam i powodzenia. |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.