| 
| 
   
      | 
 
            
               |  
 |  
 
 
 
	
			| [1.8 RQC] Wymiana rozrządu, luźny pasek |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | xGrzesieq   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Dołączył: 22 Kwi 2021
 Posty: 5
 Skąd: Poland
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Cze 2025,  19:02   [1.8 RQC] Wymiana rozrządu, luźny pasek |   
 |  
               | 
 |  
               | Cześć, posiadam Fiestę z silnikiem 1.8 RQC. Rok temu wymieniałem w niej rozrząd – przejechałem od tamtej pory bezproblemowo 5 tysięcy kilometrów, jeżdżąc dość dynamicznie. Niestety, po listopadowej przerwie odpaliłem silnik i nagle… zonk – zaczęły dochodzić dziwne dźwięki z okolic rozrządu. 
 Na początku myślałem, że to kwestia górnej obudowy, bo widziałem, że u poprzedniego właściciela zębatka ocierała o osłonę. Niestety to nie to – zdjąłem osłonę, a dźwięk nadal się utrzymywał. Rozebrałem więc cały rozrząd i… jeszcze większy zonk – udało mi się zdjąć pasek rozrządu rękami, bez luzowania napinacza.
 
 Kupiłem więc nowy zestaw (pasek + napinacz), bo pomyślałem, że może trafiłem na wadliwy egzemplarz. Wszystko zrobiłem zgodnie z procedurą z tego filmiku:
 https://youtu.be/7k0cdRwOKis?si=bXIXmv9vA-Nr0yn2&t=884
 
 Ale widzę, że pasek w moim zestawie (napinacz INA + pasek Continental) nie napina się tak, jak na filmie. Teoretycznie teraz nie mogę już łatwo zdjąć paska z kół zębatych, ale nadal da się to zrobić – i zastanawiam się, czy w ogóle mam odpowiedni zestaw rozrządu.
 
 Rok temu zakładałem ten zestaw:
 https://archiwum.allegro.pl/oferta/skf-rozrzad-pompa-mondeo-i-mk1-1-6-1-8-2-0-16v-i13099763406.html
 
 Teraz zrobiłem to na napinaczu INA i pasku Continental – i znów mam wrażenie, że za chwilę pasek się rozciągnie i problem zbyt luźnego paska powróci.
 
 Czy jest możliwe, że znowu kupiłem zły zestaw? Czy ten SKF był właściwy? Przy SKFie też ten pasek nie był mocno napięty :/ Obie aukcje, jak do SKFa, jak i INA + Continental wskazywały na silnik RQC pod względem kompatybilności, ale cała sytuacja jest dziwna – pasek po założeniu jest tylko lekko napięty. Robiłem już kilka rozrządów (Volvo V40 MK1, Audi 80 B3 1.6 TD) i nigdy nie spotkałem się z tak nietypową sytuacją, że pasek można swobodnie przesuwać tuż po montażu.
 
 Czy to możliwe, że sprężyna, która zaczepia się o napinacz oraz śrubę montażową jest nieodpowiednia i przez to nie zapewnia właściwego napięcia?
 
 Czy jesteście w stanie polecić odpowiednie zestawy rozrządu, które montowaliście i nie było z nimi żadnych problemów?
 
 Przepraszam za chaotyczny opis, ale już drugi raz rozebrałem pół auta i znów mam problemy
  Nie chcę znowu robić rozrządu na chwilę, bo może za drugim razem nie skończy się to na prostym demontażu, tylko na poważnej awarii silnika. 
 Z góry dzięki za odpowiedzi!
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Cze 2025,  10:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | Napinacz musisz naciągnąć ręcznie. Sprężyna odpowiada tylko za prawidłowe ułożenie paska |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | luk-90   Prince of Tor Kielce 2014
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: SuperS
 Silnik: ST 170
 Wiek: 35
 Dołączył: 08 Lut 2009
 Posty: 2600
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Cze 2025,  14:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zawsze luzowałem koła rozrządu przy napinaniu napinacza, tylko tyle, żeby mogły swobodbnie się przesunąć podczas napinania, a pasek napinałem zawsze tak, żeby móc obkręcić palcami pasek w najdłuższym boku o ok 90 stopni, potem dokręcanie kółek wałków,  dwa lub cztery obroty wałem i sprawdzanie czy blokada wchodzi dobrze, ważne, żeby nie trzymać kółek przy odkręcaniu lub dokręcaniu za blokadę, bo pęknie wałek |  
				| _________________ ==>  Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
   
 Tekst roku 	  | Cytat: |  	  | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | 
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  
 
 
 
       
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści. |  |  |