| 
| 
   
      | 
 
            
               |  
 |  
 
 
 
	
			| Pasek rozrządu w EcoBosst 998 cm3 - 74kW |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | SCHWARZ 1.4S   
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: S
 Silnik: 1.4/73KM
 Dołączył: 13 Lut 2019
 Posty: 141
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Maj 2025,  23:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sławek 1969, Przyjmij z kulturą gdy ktoś na coś zwraca uwagę (notabene słusznie) i nie unoś się bo źle to świadczy. W moich wypowiedziach też czasami wkradały się jakieś błędy, ktoś mi tu zwracał uwagę to zastosowałem się, a nie puszyłem pióra. Niech na takich forach będzie chociaż trochę kultury. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | damianisko5   
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 06 Sie 2012
 Posty: 502
 Skąd: Kraków
 
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Jan1   
 Model: Ford Fiesta Mk8`17
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
 Dołączył: 03 Lip 2024
 Posty: 7
 Skąd: Sanok
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Cze 2025,  07:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | Obiecałem, że jak dożyję, to zdam relację o wymianie paska rozrządu w mojej Fieście MK8 2017 z silnikiem EcoBoost 998 cm3 - 74 kW. Przebieg to 139 000 bez wymiany paska. Z uwagi na spodziewaną w niedługim czasie podróż w trakcie której zamierzam przejechać kilka tysięcy kilometrów poza granicami Polski, postanowiłem zmienić zdanie i  nie ryzykować dalszej jazdy bez wymiany paska rozrządu (i  innych elementów, które zaleca się wymieniać przy tej okazji).
 Dzisiaj mogłem już zrobić zdjęcia jak wygląda silnik w rejonie paska rozrządu po przejechaniu 139 000 kilometrów z fabrycznie zamontowanym paskiem. Dodam, że silnik ten średnio co 10 000 km przebiegu, miał wymieniany olej i oczywiście filtr oleju (zgodne ze specyfikacją Forda).
 Teraz już wiem, jak wygląda sitko smoka zasysania oleju, bo jak amatorsko oceniam, to stan jego przytkania zasadniczo decyduje czy silnik  będzie miał ciśnienie oleju. Na zdjęciu sitka smoka widać, że jest on zatkany tak w około 50% .
 Paski w zasadzie mogłyby pracować jeszcze długo, oczywiście oddając stopniowo mikroelementy do oleju. Żadnych „rzucających się w oczy” uszkodzeń na paskach nie widać.
 Po co ja to piszę?
 Ano po to, aby ci co mają oryginalne fabrycznie zamontowane paski i dbają o zalecane przez forda wymiany oleju i filtra oleju wiedzieli, że można na oryginałach jechać co najmniej 139 000 kilometrów.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  
 
 
 
       
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści. |  |  |