Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Fiesta MK7 silnik 1.25, 2011 gaśnie na wolnych obrotach
Autor Wiadomość
ms92 

Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: L
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Imię: MS
Dołączył: 15 Sty 2022
Posty: 1
Skąd: Poznań
Wysłany: 15 Sty 2022, 14:00   Fiesta MK7 silnik 1.25, 2011 gaśnie na wolnych obrotach

Cześć. Posiadam samochód Ford Fiesta MK7, silnik 1.25, rocznik 2011, benzyna. Dzisiaj zauważyłem, że samochód gaśnie na wolnych obrotach. Co może być tego przyczyną?
Na kilku forach pojawia się temat silniczka krokowego. Czy w tym modelu znajduje się silniczek krokowy? Dziękuję z góry za odpowiedź.
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 470
Skąd: Kraków
Wysłany: 15 Sty 2022, 18:23   

Czy w tym modelu znajduje się silniczek krokowy? Hmm, to Twój samochód, podnieś maskę, jeśli jest, to go zlokalizujesz. A może w tym modelu jest elektryczna przepustnica i to ona powoduje gaśnięcie silnika.
 
 
TKO 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Dołączył: 11 Gru 2024
Posty: 7
Skąd: RUMIA
Wysłany: 11 Gru 2024, 19:58   

Cześć,
Mam chyba podobny problem. Silnik 60kM, 1.25 benzyna. Objawy są następujące - na postoju, na luzie, dodaję gazu rozpędzając silnik do np. 3500 obr, następnie puszczam gaz, obroty spadają do 750 obr. Powtarzam czynność znów obroty spadają do 750 i są stabilne, ale po kolejnych próbach dodania gazu i odpuszczeniu obroty spadają do 400, silnik szarpnie i obroty odbijają do 750. kolejne powtórzenie i znowu jest wszystko OK, ale przy następnej próbie obroty spadną blisko zera i silnik zgaśnie.
Na komputerze nie ma żadnych błędów. Na wykresach widać, że w sytuacji gdy obroty spadają w okolicę 400 to przepustnica próbuje ratować sytuację i podaje większą dawkę powietrza. W korektach paliwowych widać wartości ujemne - 20, -25.
Dodam, że jeśli silnik nie zgaśnie to na wolnych obrotach pracuje równo i stabilnie trzyma 750 obr.
Co sugerujecie?
Z góry dziękuję za pomoc.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12072
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Gru 2024, 11:10   

zacznij od tego,,, jak płynnie działa przepustnica wraz z sygnałem oraz sygnał z pedału przyspieszenia, będziesz wiedział czy to ratowanie właśnie czy problem
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3106
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 12 Gru 2024, 20:17   

TKO napisał/a:
W korektach paliwowych widać wartości ujemne - 20, -25.

Tu masz problem, silnik ma za bogato albo mu się tylko tak wydaję przez błąd jakiegoś czujnika np. sondy lambda. Mógł też paść regulator paliwa na listwie jeśli jest i siura więcej niż potrzeba ze
względu na za wysokie ciśnienie lub sam regulator puszcza paliwo podciśnieniem.
Korekty w takim dużym minusie tylko na biegu jałowym czy podczas jazdy też?
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
TKO 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Dołączył: 11 Gru 2024
Posty: 7
Skąd: RUMIA
Wysłany: 13 Gru 2024, 19:26   

Marcin napisał/a:
TKO napisał/a:
W korektach paliwowych widać wartości ujemne - 20, -25.


Korekty w takim dużym minusie tylko na biegu jałowym czy podczas jazdy też?


Te korekty też podczas jazdy.

W serwisie forda po diagnozie sugerowali przepustnicę. Dzisiaj ją wymieniłem i nic się nie zmieniło.
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3106
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 14 Gru 2024, 22:07   

TKO napisał/a:
W serwisie forda po diagnozie sugerowali przepustnicę.

fachowcy...

Masz dostęp do jakiejś diagnostyki żeby wrzucić jak wyglądają parametry?
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
TKO 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Dołączył: 11 Gru 2024
Posty: 7
Skąd: RUMIA
Wysłany: 17 Gru 2024, 08:02   

Masz dostęp do jakiejś diagnostyki żeby wrzucić jak wyglądają parametry?[/quote]

Mam OBD2 i aplikację Infocar. Po podłączeniu widać dużo parametrów, ale nie mam ich z czym porównać, nie wiem jakie są prawidłowe.
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3106
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 20 Gru 2024, 21:49   

rpm, map, stft, ltft, napiecie sondy lambda - nagraj video z tymi parametrami to może coś się wyduma
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
TKO 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Dołączył: 11 Gru 2024
Posty: 7
Skąd: RUMIA
Wysłany: 23 Lut 2025, 09:22   Fiesta gaśnięcie, faluje, nie ma mocy.

Cześć,
niestety nie znalazłem przyczyny i chyba się poddam.
Zacząłem zgodnie z sugestiami po wizycie w serwisie Forda od wymiany przepustnicy. Kupiłem używaną, zamontowałem i nic się nie zmieniło, więc ją zwróciłem. Odstawiłem auto do kolejnego warsztatu tam powiedzieli, że są podparte zawory i to jest przyczyna. Jak zapytałem jakie zmierzyli luzy to okazało się, że nie mierzyli. Pojechałem do kolejnego mechanika. Tu zmierzyłem luzy zaworowe i kompresję - wszystko jest w normie. Tu wykręcili sondę lambda, wkręcili manometr i sprawdzili, czy katalizator nie jest zapchany. Wyszło, że nie jest. Wrócili do opcji z przepustnicą. Powiedzieli, że przepustnicę po wymianie trzeba adaptować, bo inaczej ECU może pamiętać starą. Kupiłem kolejną używaną przepustnicę, dostarczyłem im do wymiany. Po czym okazało się, że ich program nie zrobi prawidłowo adaptacji, więc powinienem pojechać z tym do serwisu Forda. Tak też zrobiłem. W serwisie podłączyli komputer i wgrali mi aktualną mapę ECU. Ponieważ po zakupie zrobiłem chip tuning silnika z 60kM na 82kM tą aktualizacją wrócili mi mapę do 60kM! (ten tuning, który robiłem nie polegał na wgraniu całej mapy od 82kM tylko na zmianie kilku parametrów w mapie 60kM, dlatego po aktualizacji wszystko zepsuli). Na szczęcie przyznali się do błędu i wgrali mi nową, oryginalną mapę do 82kM (tyle mojego zysku). Ponieważ po wymianie drugiej przepustnicy problem nieco się zmniejszył (silnik nie gaśnie, ale obroty nadal falowały) kupiłem fabrycznie nową przepustnicę, ale to nie zmieniło sytuacji - dalej obroty falują.
Myślałem, że może sonda lambda daje fałszywe dane do ECU i dlatego obroty falują, ale gdy ją odpiłem nic się nie zmieniło.
Oczywiście żadnych błędów na komputerze nie widać. Niepokojące są tylko duże korekty paliwowe (krótkie i długie), które są na poziomie -25% (długie). Myślałem, że może coś z pompą paliwa, ale sprawdziłem ciśnienie i też jest OK. Generalnie oprócz falowania jak dla mnie silnik nie ma mocy. Stawiam, że to przez te korekty. Tylko co je powoduje?
Może ktoś pomoże?
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3106
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 23 Lut 2025, 19:30   

Sprawdź regulator ciśnienia na listwie wtryskowej, z tego co widać po aukcjach z częściami nie ma sterowania podciśnieniem, a jak się zawiesił to na wtryskach masz pełne ciśnienie z pompy i silnik zalewa paliwem.
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
TKO 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Dołączył: 11 Gru 2024
Posty: 7
Skąd: RUMIA
Wysłany: 24 Lut 2025, 18:45   

Marcin napisał/a:
Sprawdź regulator ciśnienia na listwie wtryskowej.


Podpowiesz jak sprawdzić ten regulator? Czy tylko podmiana na inny? Czy są jakieś sposoby?
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3106
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 27 Lut 2025, 21:17   

Podmiana na drugi, bo nie ma jak zmierzyć ciśnienia.
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
TKO 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Dołączył: 11 Gru 2024
Posty: 7
Skąd: RUMIA
Wysłany: 27 Lut 2025, 21:32   

Podmieniłem na drugi, ale niestety nic się nie zmieniło. Chyba, że ten drugi też jest uszkodzony, bo kupiłem używany.
Co jeszcze może być przyczyną korekt i falowania?
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3106
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 28 Lut 2025, 21:36   

Sonda AFR w komin i będzie wiadomo czy na pewno jest za bogato, aczkolwiek przy takim wzbogaceniu powinien kopcić na czarno. Ktoś sprawdzał wszystkie parametry z ecu? Dziwne, że jest brak błędów. Ciężko cokolwiek podpowiadać na odległość, jakbyś był bliżej to bym spróbował pomóc na żywca.
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
TKO 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Dołączył: 11 Gru 2024
Posty: 7
Skąd: RUMIA
Wysłany: 1 Mar 2025, 20:29   

Calculated Engine Load Value 31,0% (14, - 94,1)
Engine Coolant Temperature 86 (56 - 86)
Short Term Fuel Trim - Bank1 -2,3% (-26,6 - 25,0)
Long Term Fuel Trim - Bank2 -13,3% (-14,1 - -11,7)
Intake Manifold Absolute Pressure -61 kPa (-63 - -63)
Engine RPM 761 (745 - 777)
Ignition Timing Advance for #1 Cylinder -4 (-6 - 1)
Intake Throttle Position 11,4% (11,4 - 11,4)
Location of Oxygen Sensors B1S1
Oxygen Sensors Output Voltage - Bank1 Sensor1 0,155 V (0,085 - 0,770)
Short Term Fuel Trim - Bank 1 Sensor1 0,8% (-2,3 - 1,6)
Oxygen Sensors Output Voltage - Bank1 Sensor2 0,695 V (0,695 - 0,725)
Short Term Fuel Trim - Bank1 Sensor2 99,2% (99,2 - 99,2)
Commanded Evaporative Pruge 0%
Fuel Level Input 51% (50,6 - 51)
Barometric Pressure 100,00 kPa (100 - 100)
Catalyst Temperature - Bank1 Sensor1 686,0 C (685,5 - 689,0)
Control Module Voltage 14,27 V (13,97 - 14,38)
Fuel/Air Commanded Equivalence Ratio 1 (1 - 1)
Ambient Air Temperature 7 C (7 - 7)
Accelerator Pedal Position D 7,85 (7,8 - 7,8)

To wszystko co pokazuje OBD2. W nawiasach wartości skrajne jakie zostały zmierzone, przed nawiasem wartości chwilowe.

Może to coś pomoże?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK7] Fiesta MK7
Fordy Fiesta VII generacji (2009-....)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:28
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 20:17
Mizer 59
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] Wersje wyposażenia - mini FAQ
Mini FAQ o tym jak rozpoznać wersję wyposażenia MK7
FFDriver Przed zakupem 9 21 Kwi 2022, 11:22
ambienT


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.