Czyszczenie wtryskiwaczy preparatem liqi moly |
Autor |
Wiadomość |
zbiru87
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: CL
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcin
Wiek: 36 Dołączył: 17 Wrz 2019 Posty: 4 Skąd: Szamotuły
|
Wysłany: 17 Wrz 2019, 22:45 Czyszczenie wtryskiwaczy preparatem liqi moly
|
|
|
Witam Państwa.
Jestem nowym użytkownikiem tego forum i mam pierwszy temat....
Otóż pacjent to fiesta 1,4 tdci mk6 mojej panny która po wlaniu jakiegoś trefnego paliwa zaczeła kopcić i pierwszą sprawą która chcę zrobić to przeczyścić układ wtryskowy. mam leżeć na regale preparat LIQUI MOLY DIESEL SPULUNG i powinienem go zaaplikować do układu paliwowego w stanie nie rozcieńczonym.... jak to zrobić? pod który wąż od filtra się podpiąć? A może muszę pod pompe paliwa jakoś? ktoś coś doradzi? silnik powinien sam ciągnąć go z puszki niby, albo gdzieś do układu go wlać, zeby wciągnął, a nie wywalił powrotowym do zbiornika. |
_________________ Niektórzy jeżdżą jak wariaci, pędzą na złamanie karku, ignorują wszelkie przepisy ruchu... czasami aż trudno ich wyprzedzić |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12033 Skąd: Konstantynów
|
|
|
|
|
zbiru87
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: CL
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcin
Wiek: 36 Dołączył: 17 Wrz 2019 Posty: 4 Skąd: Szamotuły
|
Wysłany: 18 Wrz 2019, 17:32
|
|
|
A moze cos ktos konktetniej? |
_________________ Niektórzy jeżdżą jak wariaci, pędzą na złamanie karku, ignorują wszelkie przepisy ruchu... czasami aż trudno ich wyprzedzić |
|
|
|
|
Bulba
Model: Ford Fiesta Mk7`15
Wersja: Gold
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 31 Maj 2017 Posty: 121 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26 Wrz 2019, 22:22
|
|
|
Dlaczego nie chcesz go dolac do paliwa ? |
_________________ "Ja chcę, żeby moja Łódź rosła, żeby miała pałace wspaniałe,
ogrody piękne, żeby był wielki ruch, wielki handel i wielki pieniądz..." |
|
|
|
|
zbiru87
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: CL
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcin
Wiek: 36 Dołączył: 17 Wrz 2019 Posty: 4 Skąd: Szamotuły
|
Wysłany: 27 Wrz 2019, 09:25
|
|
|
Poniewaz ten srodek w czystej postaci jest o wiele skuteczniejszy |
_________________ Niektórzy jeżdżą jak wariaci, pędzą na złamanie karku, ignorują wszelkie przepisy ruchu... czasami aż trudno ich wyprzedzić |
|
|
|
|
Bulba
Model: Ford Fiesta Mk7`15
Wersja: Gold
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 31 Maj 2017 Posty: 121 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27 Wrz 2019, 19:08
|
|
|
A wlasnie ze niekonicznie.
Pucha w czystej postaci spali sie powiedzmy w pol - godzine ?
A dolana do paliwa bedzie dzialac z mniejsza sila lecz o wiele dluzej.
Nie podejmuje sie dywagacji co jest skuteczniejsze
Czy gdzina w stezonym stanie czy dziesiec godzin w stanie 1/10.
Teoretycznie powinno byc to samo. |
_________________ "Ja chcę, żeby moja Łódź rosła, żeby miała pałace wspaniałe,
ogrody piękne, żeby był wielki ruch, wielki handel i wielki pieniądz..." |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1107 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 27 Wrz 2019, 21:49
|
|
|
Nawet w instrukcji obsługi tego środka jest napisane że do bardzo zanieczyszczonych wtryskow najlepiej zastosować kuracje bezpośrednio z pominięciem baku paliwa. I potwierdzam że to zdaje egzamin. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12033 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 28 Wrz 2019, 10:32
|
|
|
Ten silnik ma jaką pompę w zbiorniku czy tylko ta przy silniku ciągnie? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
zbiru87
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: CL
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcin
Wiek: 36 Dołączył: 17 Wrz 2019 Posty: 4 Skąd: Szamotuły
|
Wysłany: 30 Wrz 2019, 19:51
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Ten silnik ma jaką pompę w zbiorniku czy tylko ta przy silniku ciągnie? |
to właśnie chciał bym wiedzieć, ale skoro się nie dowiedziałem to po prostu zaaplikuje go do małej ilości paliwa, bo widze ze sie mojej kobiecie spodobało i jak jej jakiś pieszy wchodzi pod koła to rozkreca silnik do maxa obrotów i w lusterku widać tylko czarne tło i białe oczy |
_________________ Niektórzy jeżdżą jak wariaci, pędzą na złamanie karku, ignorują wszelkie przepisy ruchu... czasami aż trudno ich wyprzedzić |
|
|
|
|
tomekromek
Model: Ford Fiesta Mk7`08
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 19 Skąd: Lublin/Puławy
|
Wysłany: 20 Gru 2019, 14:58
|
|
|
Witam wszystkich!
W baku nie ma pompki, lecz pompa zaciąga. Takie czyszczenie robiłem dawno temu, tylko preparatem TEC2000 DIESEL INJECTOR CLEANER.
Postaram się poszukać u siebie zdjęć z tego czyszczenia.
Jak dobrze pamiętam:
- kupiłem dwa przezroczyste przewody igieltowe o średnicy 8 i długośi 1m,
- filtra na powrocie nie załączałem (w trakcie tego i po, żadnego syfu nie widziałem),
- obcięta 1 końcówka ze starego filtra (potrzeba będzie do podpięcia pod przewód zasilający)
- nowy oryginalny filtr paliwa (po czyszczeniu go założyłem).
Tak na szybko, to:
z tyłu, od grodzi silnika masz przewód powrotny o kolorze zielonym szybkozłączki, zaś zasilający to będzie ten drugi w filtrze paliwa, ale od przodu. Pod te dwa przewody podpinasz i wpuszczasz do czystego , zalanego tym środkiem słoika.
Tak do wiadomości:
robiłem to przy stanie 250 km, z czystej ciekawości - z układem wtryskowym, czy ogólnie z silnikiem nic się nie działo.
Po tym zauważyłem i było czuć od razu, że samochód dużo lepiej się zbierał i szedł, jak żyleta. Obecnie, nie jest w jego posiadaniu.
I tak na koniec, nie wlewaj tego do baku, szkoda! Jak masz możliwość i chęci, to bezpośrednio pod układ! Nic nie zapowietrzysz! |
|
|
|
|
tomekromek
Model: Ford Fiesta Mk7`08
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 19 Skąd: Lublin/Puławy
|
Wysłany: 20 Gru 2019, 15:08
|
|
|
Tak na szybko, na zdjęciu:
kolor czerwony kółka - POWRÓT
kolor zielony kwadratu - ZASILANIE
i pod te dwa przewody podpinasz,
dodatkowo, zaznaczyłem strzałkami zielonymi, jak idzie paliwo z baku!
[/youtube] |
|
|
|
|
tapatic
Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: L
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 04 Paź 2011 Posty: 12 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 6 Paź 2021, 11:57
|
|
|
Czy dobrze rozumiem, że po wypięciu z filtra paliwa złączek zasilania i powrotu paliwa wciskam w te złączki przewód 8 mm a drugie końce do butelki z preparatem? Czy trzeba wyjmować jakiś bezpiecznik do zasilania pompy paliwa? |
_________________ tapatic |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1107 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 6 Paź 2021, 13:30
|
|
|
Żadnych bezpieczników nie wyjmujesz. Jedyne na co trzeba zwrócić uwagę to żeby nie uszkodzić złączek, i totalnie nie zapowietrzyć układu. Bo będzie smutno, zwłaszcza jak pompa przez chwilę będzie pracowała na wpół sucho. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
maciejes3
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Maciej Siemianowski
Dołączył: 19 Lis 2021 Posty: 1 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 19 Lis 2021, 09:39
|
|
|
Macie jakiś pomysł jak poradzić sobie z czyszczeniem bez końcówki ze starego filtra paliwa? Chciał bym dokonać czyszczenia, ale mają złączka po podpięciu do przewodu zasilającego puszcza paliwo bokiem :/ filtr paliwa wymieniałem tydzień temu więc szkoda mi go niszczyć. |
|
|
|
|
Wizja
Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: RST
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Dołączył: 06 Lis 2023 Posty: 3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 6 Lis 2023, 11:03
|
|
|
Oczywiście nie jestem mocnym znawcą auta, a raczej jego wewnętrznego świata, łatwiej mi to oddać do fachowców, a oni tam obejrzą i zrobią wszystko, co trzeba, a ich ręce będą czyste) |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1107 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 6 Lis 2023, 11:31
|
|
|
a chwała ich będzie wielka, a pieśni o nich będą doniosłe |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
|