Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
Wysłany: 30 Lip 2023, 16:47
Zlocik za nami, bardzo sympatycznie było, choć niesmak jest.... za krótko
Autko przeszło w zasadzie pierwszy test jeżdżenia po zakrętach, jest parę drobnych rzeczy, ale po to te testy są, w ogólnym rozrachunku wróciło bez awarii co baaaardzo cieszy. Myślę, że ci co siedzieli na prawym mają podobne odczucia. Wydaje się, że modyfikacje zmierzają w dobrym kierunku, bo zaczęło się to prowadzić jak trochę lepsza taczka z piachem, tyłem zauważalnie mniej ucieka, a biegi zmienia się normalnie dzięki obecnemu wybierakowi na linki, hydrołapa też fajna rzecz
Osiągnięto wyróżnienie, które wymaga szczególnego pogratulowania autorowi tego cuda, nie mam tak pięknego trofeum na półce
oraz fotki podwędzone ze zlotu
W aucie na szybko w tygodniu przed spotkaniem zrobiłem otwory w tylnym pasie i zderzaku, żeby uwolnić zbierające się tam powietrze, zderzak na testy psiknąłem sprayem w kolor nadwozia, żeby zobaczyć czy taki będzie mi pasował, zastanawiam się
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
Wysłany: 26 Sie 2023, 21:44
Idę dalej za ciosem ciągle i sukcesywnie działam w tym roku.
Zgadaliśmy się z Bobsonem na hamownię w Pile, pojawiła się opcja wynajęcia na godziny i trochę pomęczyliśmy mój sprzęt.
Na wstępie od razu o 8:30 przy 21C wypluło tyle
W sumie pomiarów było ok 23, zmienialiśmy różne ustawienia, paliwo, zapłon, zmienną fazę, część zmian przynosiła pozytywne skutki, część negatywne, finalnie pod koniec zabawy najoptymalniej było tyle przy ok 29C w dolocie
Naniesiony jeden na drugi
Wnioski.
Auto od początku przerosło moje oczekiwania, bo sugerując się informacjami głównie z UK spodziewałem się realnie ok 190koni.
W miarę upływu czasu temperatura otoczenia sukcesywnie rosła więc i w dolocie się ocieplało co nie działało na naszą korzyść.
Pomiar referencyjny i późniejsze działania pokazały, że moje strojenie na drodze było bardzo dobre, co cieszy mnie podwójnie.
ITB jest bardzo trudne do opanowania.
Najlepszy pomiar gdyby był wykonany w tych samych warunkach co referencyjny to pewnie byłoby ok 212-215 koni i 216 Nm, przy którymś pomiarze było już 213Nm
Ten silnik nie istnieje bez zmiennej fazy to ona robi tu największą magię
Do 3800rpm ten silnik się bardzo dziwnie napełnia i żadne zmiany nastawów nie spowodowały fajerwerek, ten typ tak ma.
Auto po wygładzeniu pary rzeczy jeszcze równiej i ochoczo przyśpiesza.
Dolot w takiej postaci jaka jest jest bardzo wydajny, bo pomiary były cały czas powtarzalne, co bardzo mnie cieszy.
Moment zaczyna lekko opadać od 6000rpm i to po prostu koniec seryjnego wałka, jakby wpadł catcams to byłoby sympatycznie, ale na razie mocy jest wystarczająco, chce się teraz skupić na dopieszczeniu setupu i regularnym jeżdżeniu.
Autko ma na prawdę powera od 4000rpm do odcinki na 7800, najgorzej, że obrotomierz z Pumy kończy się na 7000rpm.
Będzie jeszcze pare newsów niedługo, bo wszystkiego naraz nie będę wrzucał
Bobson skleił filmik, za co bardzo mu dziekuję, mam nadzieję, że będzie się podobać, podziękowania także dla właściciela TUNEFORCE w Pile
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
Wysłany: 24 Wrz 2023, 11:21
Udało mi się uruchomić czujnik abs z osi nie napędowej dla komputera, więc można się bawić realnie z procedurą startu.
Kombinowałem się z kolorem na zderzaki i o ile tylne względnie Mi pasuje to przedni na pewno będzie czarny, bo zwyczajnie bardziej się podoba.
Przerobiłem trochę licznik, bo shiftlight był za słaby, wlutowałem porządną diodę na płytkę w miejsce zwykłej
Chciałem pojechać YoungtimerParty u siebie na podwórku, autko dało radę, jednak zbieżność którą ustawiłem w okolicach zera to był strzał w kolano, auto prowadzi się strasznie nerwowo, wręcz myszkuje na wyjściu z zakrętów. Mimo to fajnie było pośmigać w Przeźmierowie, jeździłem w klasie Open, z tego co kojarzę to wylądowałem na 5 miejscu, w klasyfikacji ogólnej w ok 25 miejsca na ok 85 aut, mogło być lepiej, kolejny raz auto dało radę i bezawaryjnie.
W zeszłą niedzielę pojechałem do Broczyna na Carfest. Gorąco i strasznie brudna nawierzchnia, czasy bez żadnych rewelacji, ale zabawa była przednia. Udało się wygrać pudło, w finale mierzyłem się z civiciem k20 ITB, więc lekko nie było
Przejazdy, które pamiętałem włączyć nagrywanie
Półfinał z CRX
Finał z Civiciem
I dzieki temu udało się wygrać I miejsce w klasie
Sprzęt póki co nie zawodzi, mam nadzieję, że w przyszłym roku pośmigam już więcej i dalej
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
Wysłany: 11 Paź 2023, 20:28
Dostałem zaproszenie od Model1, aby pokazać fieścinkę szerszej publiczności na targach Retro Motor Show, z checią :razz:
Auto tydzień wcześniej dokładnie umyłem, trochę to pracy kosztowało, w umówiony dzień pół godziny przed spotkaniem przeszła chmura z deszczem i podczas dojazdu całe się upaćkało z pod kół. Dorzuciłem na szybę naklejki forumowe
Zrobiłem zalaminowaną informację o tym co siedzi pod maską wraz z wykresem i wagą auta poglądowo, bo wiem, że dużo ludzi nawet nie wie, że można takie wynalazki jak ITB zrobić
Było też kilka rodzynków
Ferrari wyglądało ładnie, ale wystawca według mnie jak by miał więcej czasu to by fosę i krokodyle zrobił. Nie mówię, że powinien wpuszczać ludzi do auta, ale 5m odstępu to tak trochę śmiech na sali :roll:
Prawdziwy rodzynek to tu znalazłem
Odczucia w kwestii mojego auta pozytywnie po weekendzie, wyglądało na dosyć spore zainteresowanie ze strony zwiedzających. Dodam, że moja mk3 i mk5 Marcina to jedyne fiesty jakie widziałem na tych targach. Serdecznie dzięki Marcin za zaproszenie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.