Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Odcina wtryskiwacz 1.1i mk3.5
Autor Wiadomość
katedroloz 

Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Dołączył: 06 Lis 2016
Posty: 47
Skąd: Szczytna
Wysłany: 11 Sie 2020, 15:29   Odcina wtryskiwacz 1.1i mk3.5

Siemka, od paru dni mam problem, odcina mi wtryskiwacz na wyższyc prędkościach obrotowych, strzelam ze gdzieś powyżej 1500 obrotów odcina, cyklicznie, stawiam na jakiś problem z czujnikiem, jednak nie mam możliwości na razie odczytać kodów błędów. Niestety staram się ogarnąć, co może za to odpowiadać, bo dużo przegrzebałem i nic, czasem jak przetrzepie podczas jazfy autem to złapie i jedzie normalnie.
 
 
SCHWARZ 1.4S 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 53
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17 Sie 2020, 13:38   

Najlepiej będzie sprawdzić sam wtryskiwacz pod kątem nagaru, zanieczyszczeń. U mnie była taka historia (temat niżej pod Twoim). Wpierw samochód jeździł jakby mu odjąć kilkanaście KM. Zwłaszcza po nagrzaniu i przy wyższych temp. otoczenia. A finał był taki, że po długim zimowym postoju silnik nie dał się uruchomić. Rozrusznik normalnie pracował ale wtryskiwacz nie był już w stanie podać dawki paliwa. I dodam, że na nic zdały się podmiany elementów elektronicznych czy czujników.
 
 
murgrabia 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 155
Skąd: metropolia
Wysłany: 17 Sie 2020, 22:12   

A CPP sprawny. Podobno od 1500 rpm jak się ściągnie nogę z gazu. To sterownik odcina dopływ paliwa. Może jest dziura na CPP?
 
 
katedroloz 

Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Dołączył: 06 Lis 2016
Posty: 47
Skąd: Szczytna
Wysłany: 31 Sie 2020, 12:40   

No właśnie, CPP wyglada na sprawny pod miernikiem, zczytałem kody błędów i dotyczą one krokowca, 46 i 47 no i czasem 48, ogólnie jak złapie, to jezdzi, ale jak podeptam 3-5 razy na max w podłogę to sytuacja się powtarza, wtryskiwacz sprawny czysty, bo akurat byl grzebany przed tym całym cyrkiem, a widać że ewidentne odłącza go elektrycznie.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11602
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Wrz 2020, 01:09   

katedroloz napisał/a:
zczytałem kody błędów i dotyczą one krokowca
w Twoim silniku tj 1,1i nie ma silnika krokowego,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
katedroloz 

Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Dołączył: 06 Lis 2016
Posty: 47
Skąd: Szczytna
Wysłany: 1 Wrz 2020, 18:19   

JoeMix, ten silnik posiada silniczek krokowy, a dokładnie silnik prądu stałego, wlacznie z obwodem CPP oraz 2? Przełącznikami wewnątrz tworzy zespół regulatora biegu jałówego, zwanego krokowcem w nowszych autach, ale nic nie ma to wspolnego z silnikiem krokowym, bo wszystkie sa szczotkowe DC a z potencjometrem (CPP) robią za układ sterujący z odpowiedzią zwrotną.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11602
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Wrz 2020, 00:07   

Ten silnik nie posiada silnika krokowego, ma zwykły silniczek który się kręci w lewo albo w prawo, i za pomocą przekładni mechanicznie uchyla przepustnice,,, komputer nie wie czy w ogóle się kręci i w jakiej jest pozycji dlatego jakikolwiek błąd tzw silniczka krokowego w tym silniku można sobie wsadzić gdyż jest on wydedukowany na podstawie innych czujników, a zwykły silniczek nie ma jak się za bardzo popsuć, albo uchyla przepustnice albo nie,,, podstawowy sygnał dla komputera pochodzi z krańcówki na silniczku i znaczy mniej więcej tyle "kierowca naciska na gaz" - regulacja obrotów zostaje zawieszona do czasu jak zdejmiesz nogę z gazu i przepustnica oprze się o silniczek,,, do tego czasu jak pamiętam oczekuje on w pozycji maksymalnego wysunięcia (czyli uchylenia przepustnicy) komputer o tym nie wie bo nie ma czujników za to odpowiedzialnych więc każe się silniczkowi wysuwać w nieskończoność, krańcówka w silniku fizycznie odłącza go od zasilania po uzyskaniu skrajnej pozycji, jedyne co wtedy można zrobić to odwrócić bieguny i zacząć wsuwać trzpień,,,

Na wtryskiwaczu jest przebieg prostokątny, albo jest zasilanie albo nie ma, w związku z tym albo wtryskiwacz jest otwarty albo zamknięty,,, nie ma stanów pośrednich, trzeba podłączyć miernik i odczytać co się tam dzieje jak go odcina,,, może być też mechanicznie uszkodzony sam wtryskiwacz i przy pewnej częstotliwości się wieszać, wpadać w rezonans czy co tam się może dziać że nie będzie funkcjonował poprawnie
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
katedroloz 

Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Dołączył: 06 Lis 2016
Posty: 47
Skąd: Szczytna
Wysłany: 4 Wrz 2020, 14:14   

Sterownik silnika dc, wie o jego pozycji z CPP, krancowki chronia silnik dc przed spaleniem po napotkaniu oporu w skrajnych pozycjach, na wtryskiwaczu jest sygnał PWM, którego wypelnienie zmienia się od parametrów innych czujnikow w czasie próbkowania przez ECU (czujnik temperatury powietrza, temp. Silnika, podciśnienia w kolektorze, uchylenia przepustnicy (CPP), sondy lambda). Czasem mam wrażenie że, nie ważne jakie forum, ale znajdzie się duża rzesza użytkowników rodem z elektrody, czy diyaudio i jedyne co potrafią to szczekać. 😑 Wrócę na chatę to sobie ogarnę, wtrysk odcina elektrcznie zawsze przy tych samych obrotach, i nie dostaje on sygnalu sterującego.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11602
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Wrz 2020, 22:07   

Sterownik nie zna położenia trzpienia silniczka a jedynie położenie przepustnicy a to nie jest to samo,,, ale mam wrażenie że zawsze znajdzie się ktoś kto wie najlepiej zna rozwiązanie swojego problemu tylko panice pyta na forum od, tak co może być żeby się upewnić czy ma rację,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
katedroloz 

Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Dołączył: 06 Lis 2016
Posty: 47
Skąd: Szczytna
Wysłany: 4 Wrz 2020, 23:31   

Pytam, bo nie mam możliwości pogrzebać zawsze i w każdej chwili, położenie trzpienia = położenie przepustnicy = silnik regukuje polozeniem przepustnicy a nie swoim trzpieniem, ECU ma w doopie trzpien, interesuje jego tylko sprzężenie zwrotne z CPP bo eocelowym elementem jest przepustnica nie trzpien, zreszta "krokowca" innaczej nie zamontujesz w tym silniku. Każdy zawór biegu jałowego jest wykonany w postaci silnika dc i sprzężenia zwrotnego z potencjometru na przepustnicy, ba uklad elektronicznej przepustnicy ma w sobie silnik dc oraz potencjometr, w efekcie czego mozba darować sobie w układzie zawor biegu jalowego, bo tak ową funkcje pelni przepustnica elektroniczna. Przeanalizuj jeszcze raz co czym steruje i gdzie jest sprzężenie zwrotne i jakie wartości interesują ECU. Zamykam temat.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: L
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 35
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5548
Skąd: Łódź
Wysłany: 5 Wrz 2020, 00:36   

Nie każdy.
Czujnik położenia przepustnicy jest potrzebny jedynie do mapy paliwa, by działało odcięcie paliwa przy hamowaniu silnikiem. Po za tym ECU musi przesunąć odbój przepustnicy , by silnik schodząc z obrotów nie zgasł i miękko wszedł na bieg jałowy. Steruje też tym czujnik prędkości pojazdu, czasami czujnik pedału sprzęgła.
A co do twojego wywodu na temat sterowania wolnych obrotów to metod znam z 5 i część nie ma czujników położenia.
Są np silniki krokowe (grupa fiata) , albo zawory bocznikujące powietrze oparte o przeciwsobne cewki (citroen), albo sprężyny zwrotne i tu są i obrotowe (VW) i suwliwe (Honda i Ford zetec).
Japonia robi też przepusnice na silnikach BLC ... , DC , indukcyjne z magnesem trwałym ...

A wracając do meritum to ECU bierze info z czujnika czujnika przepustnicy jedynie do tego by rozpocząć regulację biegu jałowego silnika. Stany widzi dwa odpuszczony gaz i wciśnięty

Reszta regulacji odbywa się na podstawie informacji z czujnika położenia wału i czujnika prędkości pojazdu.
 
 
 
murgrabia 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 155
Skąd: metropolia
Wysłany: 5 Wrz 2020, 13:21   

Jak miałem walnięty potencjometr przepustnicy.
W tym samochodzie dzieją się cuda z uszkodzonym CPP:
1. Nie odpala
2. Jak odpali to mamy mega wysokie obroty
3. Po naciśnięciu gazu nie spadają płynnie. Zawieszają się np. na 1500, potem spadają
4. Po spuszczeniu nogi z gazu, spadają obroty do 500 rpm, po kilku sekundach powracają na 900 - wnerwiające przy zatrzymaniu
5. Chwilowe dławienie podczas jazdy
6. Brak mocy
7. Nagłe gaśnięcie silnika - potem nie da się odpalić
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: L
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 35
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5548
Skąd: Łódź
Wysłany: 5 Wrz 2020, 21:50   

dlatego najlepiej wyczarować woltomierz i wpiąć się w przewód sygnałowy i zobaczyć czy napięcie zmienia się płynnie.
Najlepsze są do tego oscyloskopy albo mierniki wskazówkowe, ale cyfrowy też da radę, jeśli będzie się dodawać gazu bardzo powoli (oczywiście na zgaszonym silniku i włączonym zapłonie).
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.