Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

[mk3] 1,4i, CFI, z 1991r, Silnik nie zapala :(
Autor Wiadomość
Janek_Wro 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Dołączył: 23 Paź 2018
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 9 Lis 2018, 17:31   

Po świątecznej przerwie kolejne podejście do upartej fiesty.
Tym razem sprawdzenie czy iskra jest w odpowiednim momencie. Czyli wyeliminowanie jakichś ewentualnych dziwnych zawiłości z CPW i samymi ząbkami na kole pod CPW. Zmontowałem sobie strobo jak wyżej. Pobłyskałem, przewód wzięty z pierwszej świecy. Błyska przy GMP i 180 stopni dalej. Czyli chyba tak jak być powinno, na końcu sprężania i wydechu.
Stan - nadal nie odpali.
Wężyka paliwowego nie udało się po dobroci ściągnąć do pomiaru ciśnienia :(
Na chama nie próbowałem.

Samostart próbuję jutro.

pozdrawiam
Janek
 
 
Janek_Wro 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Dołączył: 23 Paź 2018
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 12 Lis 2018, 14:15   

OK, pora zaraportować sukces
:ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok:
:jupi: :jupi: :jupi: :jupi: :jupi:

Otóż pomogła wymiana czujnika położenia wału. Pomimo że poprzedni CPW dawał właściwe oznaki życia, i rezystancję, i indukowanie napięcia, i właściwy moment GMP.
Mimo to, na upartego kupiłem nowy. Nowy. Nie używkę. Kosztował jakieś 50pln z wysyłką.

Wkręciłem go, próba odpalenia. Szczerze powiem nie wierzyłem że odpali. Na początek silnik się dławił (pewnie zalany paliwem od tych prób odpalania), musiałem przytrzymać pedał gazu żeby nie gasł.
Po chwili się ustabilizował, trzyma poprawnie jałowe obroty. Odpalam kolejny raz. No zwyczajnie działa.
Jechać jeszcze nie próbowałem. Wypadałoby najpierw poskręcać tam wszystkie plastiki jakie porozkręcałem.

Ogromne dzięki za Wasze zaangażowanie, i podzielenie się wiedzą.

pozdrawiam
Janek
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 340
Skąd: Kraków
Wysłany: 12 Lis 2018, 16:09   

Będziesz miał 100% pewność, że to wymiana czujnika położenia wału pomogła - jeśli dobrze zagrzejesz silnik i CPW. Niestety usterki wychodzą jak jest ciepły, powodzenia.
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 3882
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 12 Lis 2018, 18:39   

strasznie nie pasuje iskra i paliwo do czujnika wału ;o
 
 
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 152
Skąd: Szczecin
Wysłany: 12 Lis 2018, 18:56   

Kto by pomyślał... <wow> cóż,ja nauczyłem się że nie zawsze wypikanie błędów daje efekt jaki zakładamy.Kilka razy miałem przypadek że podmianka na inny komponent dawała odpowiedź co było winowajcą.Pozostaje jeszcze sprawdzić jak wszystko będzie funkcjonować podczas jazdy po zagrzaniu silnika.Niemniej jednak GRATULUJĘ!!! I trzymam kciuki za ostateczne powodzenie.
Profil Facebook
 
 
Janek_Wro 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Dołączył: 23 Paź 2018
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14 Lis 2018, 22:21   

Pojeździłem, silnik zagrzany, wszystko działa poprawnie.
Widać pomogło skutecznie :)

pozdrawiam
Janek
 
 
FIESTA Moondust 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018
Posty: 152
Skąd: Szczecin
Wysłany: 15 Lis 2018, 00:26   

Cieszą pozytywne wieści i powrót MK3 na drogi ;)
Profil Facebook
 
 
SCHWARZ 1.4S 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 63
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2 Maj 2020, 14:07   

Odkopuję temat. Mam te same objawy w dokładnie takiej samej Fieście 1.4 CFI '91/'92... po blisko dwóch miesiącach stania w garażu nie chce odpalić:/ Na krótko przed schowaniem byłem wyczyścić samochód, a ten po kilkunastu sekundach pracy na jałowych obrotach zgasł sam z siebie. Po czym dał się normalnie uruchomić. I po tym dłuższym czasie przestoju rozrusznik kręci, paliwo z wtryskiwacza podaje, iskra jest a zapalić się nie daje. Pompa słychać że pracuje. Nie próbowałem tylko jeszcze podmieniać tego czujnika wału korbowego co był winowajcą u założyciela tematu. Dodam jeszcze, że w mojej Fieście zmagam się od dłuższego czasu z "mułem" zwłaszcza wraz ze wzrostem temperatury otoczenia i czasem ten wilgotności powietrza. Tak jakby ktoś odjął kilka KM od tych fabrycznych 71. Silnik jest w bardzo dobrej kondycji, nie pobiera oleju, nie dymi. Jedyne co zauważyłem to trochę zaolejenia zmieszanego z mazią benzyny w okolicy ujścia odmy w obudowie filtra powietrza. Tak, że ta maź podciąga pod filtr powietrza i jest przypocone tym od tego pomarańczowego kapelusika po stożek przepustnicy. Ma ktoś jakieś pomysły???
 
 
SCHWARZ 1.4S 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 63
Skąd: Szczecin
Wysłany: 16 Maj 2020, 07:27   

Witam ponownie. Niestety mimo dwóch podmian czujnika wału korbowego Fiesta wciąż nie chce odpalić... Cały czas to samo. Kręci rozrusznik normalnie, akumulator jest naładowany, iskra też jest, cewka zapłonowa także zamieniona na nową a nic z tego. Tak jakby należycie paliwo nie szło??? Niby po zdjęciu obudowy filtra powietrza obserwowałem tą gardziel kolumny wtryskowej i coś tam leciało w malutkiej ilości. Lecz tu pytanie - ile tego paliwa powinno tam lecieć z tego wtryskiwacza podczas rozruchu w poprawnie działającym urządzeniu??? Niestety nigdy tego nie obserwowałem w normalnie funkcjonującej Fieście. Rozumiem iż także nie taka ilość by go zaraz zalało. Ale mam jakieś podejrzenia co do układu paliwowego. Niby słychać jak się pompa paliwowa załącza, ale może ona już straciła swoją wydolność? I coś tam podaje lecz nie w ilościach do normalnego funkcjonowania samochodu. Czy wobec tego ma ktoś jakieś rady?
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 3882
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 16 Maj 2020, 17:04   

https://www.youtube.com/watch?v=tw9-XQuG4Ao - widzialem takie coś w rzeczywistości i określiłbym ilość paliwa jako 'więcej niż sądziłem' ;-)
 
 
SCHWARZ 1.4S 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 63
Skąd: Szczecin
Wysłany: 16 Maj 2020, 17:43   

vegetagt, no to tak:D Też mi się to by wydało podejrzane w drugą stronę gdyby tak lało. Rozumiem że ma iść jakby taka mgiełka z tego centralnie umieszczonego wtrysku. Idę właśnie działać dalej. Chciałbym jeszcze spróbować wypikać błędy nim oddam samochód mechanikowi. Trochę laik ze mnie w kategorii elektryka, ale może się uda. Raz Fiesta była niby u speca, który sprawdzał błędy w związku ze spadkiem osiągów w gorące dni. Lecz nie do końca w to wierzę bo problem jak był tak jest nadal i nic od niego się nie dowiedziałem... może zatem czas by wziąć sprawy w swoje ręce. Zauważyłem ostatnio jeszcze jeden objaw - wilgoć i swąd benzyny na dnie zbiornika paliwa. Zrobił się tam jakiś przesiąk prawdopodobnie w miejscu w którym spoczywa cały zespół pompy paliwowej. Może zatem jakieś zanieczyszczenia sparaliżowały mój samochód. Może dziś jeszcze coś zauważę.
 
 
SCHWARZ 1.4S 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 63
Skąd: Szczecin
Wysłany: 16 Maj 2020, 21:48   

No to po dzisiejszym wieczorze trochę podejrzeń odeszło. Na zdjętej obudowie filtra powietrza ponowna obserwacja co się dzieje w gardzieli wtrysku. I okazuje się że w ogóle totalnie nic nie idzie paliwo. Ostatnio wspominałem iż odrobina leciała, ale też wydawało mi się to zbyt małymi ilościami jak na rozruch. A dzisiaj totalnie nic - susza! Więc problem nakierowany na zasilenie paliwa. Raczej coś na linii pompy paliwowej, bo wątpię by zawiodły elementy w kolumnie wtryskowej. Świece zapłonowe sprawdzone jeszcze raz po takich próbach kręcenia i są suche oraz mają właściwe barwy. Pozostaje teraz kwestia dobrania się do zbiornika paliwa i weryfikacji zatopionych tam elementów. Będę informował o postępach gdy się tylko one dokonają. Pozdrawiam.
 
 
SCHWARZ 1.4S 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 63
Skąd: Szczecin
Wysłany: 30 Maj 2020, 13:49   


Tak to niestety wygląda.... to jest te zaolejenie o którym wspominałem. Nie jest wywołane próbami uruchomienia silnika. Tak było wcześniej zanim zaczęły się kłopoty z układem zasilania. Dodam że świece zapłonowe suche i takie jak być powinny.
 
 
SCHWARZ 1.4S 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 63
Skąd: Szczecin
Wysłany: 30 Maj 2020, 13:53   

[URL=][/URL]
 
 
SCHWARZ 1.4S 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 63
Skąd: Szczecin
Wysłany: 30 Maj 2020, 13:58   

[URL=][/URL]
 
 
SCHWARZ 1.4S 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 63
Skąd: Szczecin
Wysłany: 30 Maj 2020, 14:07   

Dodam że wtryskiwacz w dalszym ciagu nie podaje paliwa. Mi się powoli pomysły kończą. Wg. mnie pompa paliwa klęka. Jeszcze problem z jej doborem się pojawia. Po podaniu Nr VIN sklepy oferują mi tą od gaźnikowej wersji. Jak ten model ma elektryczną pompę. Ręce opadają... Żądają wpierw jej wyjęcia. Jeszcze te zaolejenie - kolejna zagadka. Nie kojarzę by kiedyś to było, a na pewno noe w takiej ilości że filtr powietrza mi moczy. Aż z dolotu kapie na pokrywę zaworów.
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 3882
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 30 Maj 2020, 15:05   

wyslij mi vin na pw to postaram się cos poratować numerem pompy
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 33
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3243
Skąd: Roskilde
Wysłany: 30 Maj 2020, 17:56   

pompa paliwa jest taka sama we wszystkich monowtryskach, zaolejenie, całkowicie normalne, wszak odmę masz poprowadzona do filtra powietrza, zaolejenie może być nieco większe lub mniejsze w zależności jaki olej masz w silniku
zdejmin przewody paliwowe i sprawdz czy podaje paliwo, w skrzynce bezpieczników bodaj duży czerwony przekaźnik jest od pompy i jeszcze wciśnij wyłącznik bezwładnościowy, masz go na dole słupka a
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
SCHWARZ 1.4S 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 63
Skąd: Szczecin
Wysłany: 30 Maj 2020, 18:59   

kuba87, No to właśnie uparcie tłumaczę sklepom, że pompa paliwowa w monowtrysku jest ta sama (czy to jest 1.3 czy 1.4 tak samo wygląda i wg mojego katalogu powinna być identyczna). Co do zaolejenie to musi być od jakiegoś czasu. Kiedyś nie miałem takiej plamy mazi. Samochód w tej wersji mam od 6 lat i od samego początku eksploatuję go na 5W30 Formula F od Forda. Obecny przebieg ~155 tys km i wiem na 100% iż oryginalny. Olej wymieniam regularnie co 8-10 tys km. Jakieś drobniutkie zaolejenie bywało, ale nie takie jak jest obecnie. Wszak to właśnie odma i takie zadanie ma spełniać by odprowadzać opary. Jakieś 3 tys km temu włożyłem pod ten pomarańczowy kapelusik druciak kuchenny odpowiednio docięty. Myślałem, że zneutralizuje te przypocenie. Ale jest jak było. Takie rozwiązanie podpatrzyłem w Fieście 1.3. W korku wlewu oleju jest tam właśnie taki druciak nabity pod korkiem . Co do włącznika bezwładnościowego to nie wiem czy model z przełomu '91/'92 to ma. Słupek nie ma otworów jak w polifcie. Jest jedna otwierana rewizja, ale jest tam pusto. Lecz posprawdzam jeszcze raz. Przekaźnik pompy spróbuję podmienić i dam znać. Tak samo zajrzę w przewody paliwowe.
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 33
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3243
Skąd: Roskilde
Wysłany: 31 Maj 2020, 00:20   

być musi ze względów bezpieczeństwa, w nogach kierowcy, pod maskownicą progu na wysokości dolnego zawiasu drzwi
ten druciak o którym wspominasz ma zupełnie inne zadanie, ma wygaszać płomienie
warto też wspomnieć że cvh miały odmę poprowadzona do filtra i do kolektora tuż przy zespole monowtrysku.
co się tyczy zasilania pod blachą mocującą mapsensor i edis, jest wtyk łączący wiązkę silnika i kabinową, tam również warto zajrzeć
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 20:17
Mizer 59
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 12 29 Maj 2019, 12:46
AnBis
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.