Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[Blacharstwo] Błąd konstrukcyjny w MK3?
Autor Wiadomość
Diuned 

Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Oskar
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 23
Skąd: Żarki Letnisko
Wysłany: 8 Lis 2019, 19:39   [Blacharstwo] Błąd konstrukcyjny w MK3?

To ze fiesta gnije w okolicy wlewu paliwa, to chyba wszyscy wiedzą. To samo tyczy się tylnych nadkoli czy błotników, określane jest to wręcz mianem "choroby".

Nie mam 100% pewności, ale dla mnie jest to po prostu błąd konstrukcyjny samochodu. Inżynierowie projektujący samochód, musieli sprostać bardzo wielu wymaganiom, samochód musiał być prosty, tani, wytrzymały itp.

Ludzie myślą ze progi czy nadkola korodują np. od jeżdżenia po mokrym teranie, od tego, ze kałuże chlapią na błotniki itp.

Po latach wyszło ze auto koroduje, konkretnie w tym miejscu, osobiście wydaje mi się, ze ma to związek z kondensacją pary wodnej, która zbiera się od strony kabiny, na wewnętrznych częściach błotnika. Idzie tam styk dwóch blach, przez co dostająca się tam woda, koroduje ten element od środka.

Zastanawiam się, jak usunąć ten problem? Czemu uważam ze to błąd konstrukcyjny? Moja auto ma 27 lat. Najpierw skorodowało w tym miejscu poprzedniemu właścicielowi, który oddał auto do blacharza i naprawiło to, ale po latach wyszło to drugi raz.

Ja samochód naprawiam samodzielnie, ale była by to już 2 naprawa tego rejonu i bardzo możliwe, a wręcz pewne ze za jakiś czas, znowu zacznie to tam gnić. Dlatego Ja chce już to zrobić tak, aby wyeliminować na zawsze ten problem. W tym celu, chce z Wami to przedyskutować.

Jakie macie pomysły, na zażegnanie tego problemu? Możliwości techniczne mam duże, tylko czy warto teraz aż tak bardzo mocno ingerować w konstrukcję auta?



Na razie odbudowałem z kolegą cześć błotnika, jesteśmy w trakcie roboty, jak widać spawy jeszcze wymagają dokładnego oczyszczenia, to tak wstępnie przygotowane, ale nie mam pomysłu co robić dalej.



Wiem ze robiąc to tak, jak było problem znowu wróci, prędzej czy później, bo w mojej ocenie tam się "termos" robi.
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 3809
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 9 Lis 2019, 01:04   

według mnie gnije po naprawie, bo nikt dokładnie nie czyści reperaturek przed wstawieniem. Na czarnej farbie nie widać rudych kropek. IMHO 90% reperaturek powinno iść do piaskowania przed montażem.

Plastikowe nadkola ochronne załatwiają, a przynajmniej w dużym stopniu ograniczają tego typu problemy. A że takie auto wymaga praktycznie corocznego przeglądu blacharskiego, w poszukiwaniu odprysków, sladów po kamieniach, jakichśdziwnych wykwitów rudej to inna sprawa. I nawet totalschade ci to powie, że konserwacja i ew naprawa co roku, albo nici z dobrej i trwałej blacharki ;)
 
 
Diuned 

Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Oskar
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 23
Skąd: Żarki Letnisko
Wysłany: 9 Lis 2019, 11:55   

Tak jak mówiłem, to koroduje od środka. Wiem to, bo po drugiej stronie mam dobre zewnątrz nadkole, które koroduje od wewnętrznej strony, na styku blach.

 
 
deejay 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 31
Dołączył: 17 Wrz 2006
Posty: 78
Skąd: Myślachowice
Wysłany: 10 Lis 2019, 17:24   

To jest poheftane A nie pospawane. Spawaj do czoła. Epoksyd i masa uszczelniająca i bedzie spokój.
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 3809
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 10 Lis 2019, 18:38   

zastanawia mnie ta druga gnijąca strona. Mówisz o fabrycznym rozwiązaniu, czy też 'po kimś'?

Bo jak fabryka, to chyba wszystkie zgrzewy korodują, a od nich idzie dalej ;-P A może buda pracuje i w miejscu styku jest uszkadzana powierzchnia? Musiałby się wypowiedzieć ktoś z mk3, bo to może być ciekawa dyskusja
 
 
Diuned 

Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Oskar
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 23
Skąd: Żarki Letnisko
Wysłany: 10 Lis 2019, 19:04   

Tego nie widać na zdjęciach, jest pospawane punktowo do czoła i przejechane spawem ciągłym.
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 31
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3018
Skąd: Mystków
Wysłany: 11 Lis 2019, 10:16   

W mk3 ogólnie łączenia blach lubią korodować, a im więcej blachy połączone tym gorzej :rotfl: . Jakby to ktoś od nowości co roku zalewał woskiem do profili, wypierającym wodę, nie było by problemu. Zdajmy sobie również sprawę, że producent nie planował kompaktu, który przetrwa 30 lat i będzie w idealnym stanie blacharskim - te auta w swej konstrukcji i prostocie miały być tanie i przetrwać kilka lat do następnej generacji. To że jeżdżą jeszcze niektóre do tej pory to jedynie wina dobrego przechowywania, dbania, lub szczęścia ;)
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
Diuned 

Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Oskar
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 23
Skąd: Żarki Letnisko
Wysłany: 11 Lis 2019, 17:16   

Moje auto ma 27 lat. Mimo widocznej na zdjęciach korozji w dwóch miejscach, prezentuje się na prawdę bardzo dobrze. Końcówki progów zostały zjedzone przez rdzę, ale mimo wszystko rdza sama z siebie nie postępuje w jakimś zatrważającym tempie, a to dlatego, ze nie jeżdżę samochodem w zimę. To znajdująca się na drogach sól w dużym stopniu odpowiada za postępująca w samochodach korozję. Moje auto nie jest garażowane, stoi w lesie pod drzewem a mimo tego nie widzę aby rdza rozwijała się gwałtownie, jest ona uśpiona, a po remoncie blacharskim będzie całkowicie wyeliminowana.

Uważam ze w przypadku samochodu, przewiew ma tutaj kluczowe znaczenie, nie można doprowadzać do zjawiska kondensacji wilgoci, poza tym drodzy Panowie, jestem morsem i może to ratuje moje auto.

W zimę odpalam auto sporadycznie, np 5 razy na cały sezon, nie grzeję auta, jadę z otwartymi oknami. Może to ma też duże znaczenie?

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Błąd EAC FAIL, ABS, Brak przebiegu
Czyli problemy z układem ABS itp.
TOMASSS Silniki diesla 1 27 Maj 2012, 10:38
TOMASSS
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.