| 
		Rorząd - ustawienie tłoka wzgledem krzywek | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 ckmorawski  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`03 
                  Wersja: Trend 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Imię: Cezary 
                  Dołączył: 03 Paź 2019 Posty: 4 Skąd: Tomaszów Maz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Paź 2019,  18:33   Rorząd - ustawienie tłoka wzgledem krzywek
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Siemanko
 
 
Jak ustawic prawidłowo tłok wzgledem krzywek? Wał korbowy przekrecił mi sie podczas odkrecania koła pasowego. Po przejrzeniu miliona postów i filmików nie znalazłem satysfakcjonujacej mnie odpowiedzi stąd moje pytania:
 
 
1. Czy ustawienie krzywek na oryginalnej blokadzie pod kątem 45 do srodka głowicy jest poprawne? Tłok został ustawiony po zamontowaniu blokady w GMP (blokada została wkrecona w blok i wał został obrocony w kierunku pracy silnika - prawo i zatrzymał sie na oryginalnej srubie blokujacej)
 
2. Wczesniej wał został obrocony bez blokady w prawo w celu ustalenia GMP 1 tloka (od strony rozrządu). Czy mogłem w taki sposob uszkodzic zawory?
 
3. Czy w/w ustawienie jest poprawne? 
 
4. Czy poza tym musze zwrocic uwagę na coś innego? Np połozenie tłoka na 4 cylindrze czy coś?
 
 
Silnik to ZETEC SE z Forda Fiesty MK6 2002 1,6 16V | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kuba87  		  
		 
         
  
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Jakub 
                  Wiek: 38  Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Paź 2019,  12:43   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | pierwszy gar na  maksa do góry, wałki blokujesz blokadą krzywki w tym momencie muszą patrzeć na zewnątrz silnika | 
             
						
				_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 
było łałdi w automacie, funwagen
 
był transit mk5 long na dokładkę
 
jest faketaxi w dizlu
 
jest dokurwiator D2Callya
 
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ckmorawski  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`03 
                  Wersja: Trend 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Imię: Cezary 
                  Dołączył: 03 Paź 2019 Posty: 4 Skąd: Tomaszów Maz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Paź 2019,  18:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                 
 
 
Krzywki na pierwszym cylindrze po blokadzie są w takiej pozycji, cylinder 1 ma GMP, auto chodzi ale parkocze jak ciagnik i czuć benzyne z wydechu wiec podejrzewam ze zawor wylotowy bedzie sie otwierał ciut za wczesnie albo coś zgiałem    
 
Wyjdzie w sobote na pomiarze kompresji. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Paź 2019,  20:30   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | ckmorawski napisał/a: | 	 		  | Wał korbowy przekrecił mi sie podczas odkrecania koła pasowego. | 	  Nie ma znacznika na który trzeba go ustawić? | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ckmorawski  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`03 
                  Wersja: Trend 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Imię: Cezary 
                  Dołączył: 03 Paź 2019 Posty: 4 Skąd: Tomaszów Maz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Paź 2019,  21:40   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Wał nie ma klinów a byl zapieczony bardzo, podczas odkrecania przekrecilem srube i wał gdy stozek sie poluzował. 
 
 
Okazało sie ze na wszystkich cylindrach prócz 3 mam 10bar, na 3 totalne 0 wiec musiał mi sie tlok spotkac z zaworem. Jutro sciagne glowice to zobaczymy, wstawie fotke. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 damianisko5  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 502 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Paź 2019,  12:43   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | ckmorawski napisał/a: | 	 		  Wał nie ma klinów a byl zapieczony bardzo, podczas odkrecania przekrecilem srube i wał gdy stozek sie poluzował. 
 
 
Okazało sie ze na wszystkich cylindrach prócz 3 mam 10bar, na 3 totalne 0 wiec musiał mi sie tlok spotkac z zaworem. Jutro sciagne glowice to zobaczymy, wstawie fotke. | 	  
 
A zastosowałeś blokadę wału, wkręca się ją w miejsce rozrusznika - blokuje wieniec kola zamachowego.  Nic wtedy się nie poruszy. Po założeniu nowego paska  i napinacza zakręcasz nową śrubę koła pasowego wału z odpowiednim momentem. Obracasz wał, by 1 cylinder znalazł się w GMP, to położenie blokujesz blokadą wału, następnie wkładasz płaskownik pod wycięcia na wałkach i ustawiasz koła zębate wałków. Oczywiście koła zębate wałków wcześniej powinny być poluzowane. 
 
Rozrząd* - ustawienie tłoka wzgledem krzywek. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       | 
   
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
        
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.