Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Opór przy biegach 1 i 2
Autor Wiadomość
TRO 

Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 04 Paź 2019
Posty: 2
Skąd: Skąd
Wysłany: 4 Paź 2019, 16:54   Opór przy biegach 1 i 2

Cześć, czy to normalne zachowanie w tym modelu/silniku (2019/mk8/6b/125EB), że:
Bieg 1 - bardzo ciężko wrzucić gdy ma się powyżej około 10 km/h?
Bieg 2 - generalnie chodzi z większym oporem niż pozostałe biegi?

Generalnie to co mi przeszkadza to gdy przejeżdżam przez próg zwalniający i moja prędkość spadnie do 10-15 km/h to chciałbym móc zredukować bieg do 1 gdyż na 2 ten silnik nie ma ochoty pracować na tak niskich obrotach (tak wiem że się da ale to niezdrowe przyśpieszać na 2 od 1100 obr/min)

Na postoju nie ma generalnie problemów z płynnością ale odczucie jest takie jakby skrzynia miała jakieś mechaniczne/ciśnieniowe zabezpieczenie przed wrzucaniem biegów jeżeli uznaje je za nieodpowiednie. Da się ale opór jest o wiele większy.

Pozdrawiam
TR
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 39
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11534
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Paź 2019, 23:16   

TRO napisał/a:
Bieg 1 - bardzo ciężko wrzucić gdy ma się powyżej około 10 km/h?
Tak, we fieście od zawsze pierwszy bieg służył tylko do ruszenia, jak się lekko już toczysz to jest ciężko go wrzucić,,, trzeba 2 albo przegazować,,, - przynajmniej take moje odczucia z prowadzenia mk1 do mk4 w stosunku do aut innych marek
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
Ostatnio zmieniony przez JoeMix 27 Sty 2020, 00:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zwardek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 285
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 5 Paź 2019, 10:35   

Nie redukuje się do pierwszego biegu - normalne zachowanie skrzyni
_________________
MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 3848
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 5 Paź 2019, 14:53   

czemu sie nie redukuje? :P
Odkąd w swoim zabytku mam poprawioną skrzynkę z końcowki produkcji escorta, to nawet przy 50 włazi jedynka bez wiekszych problemow. Ale fakt, że w audi raczej nie wbiję, natomiast w skodzie - bez problemu i to jednym palcem ;)
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 39
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 140
Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Paź 2019, 15:50   

U nas problem nie występuje, ale zawsze dodaje międzygaz przy redukcji, choć to dość trudne (układ pedałów).
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
TRO 

Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 04 Paź 2019
Posty: 2
Skąd: Skąd
Wysłany: 8 Paź 2019, 17:18   

Dzięki za wasze opinie.

Pozdrawiam
TR
 
 
swampshark 

Wersja: Inna
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 27
Wysłany: 8 Gru 2019, 10:13   

Polecam redukować najpierw do 2 a następnie na 1. Wtedy wchodzi znacznie lepiej.
 
 
msky 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 88
Skąd: Otwock
Wysłany: 26 Sty 2020, 15:23   

JoeMix, Takich głupot dawno nie słyszałem, ale widzę, że masz Mk8 to masz doświadczanie...LOL

Nie ma problemów z wrzuceniem 1, 2 nic nie zgrzyta.
Z da się lekko wrzucić 1. bieg nawet przy 25 km/h...
_________________
spalanie 141 KM
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 39
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11534
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 27 Sty 2020, 00:14   

msky napisał/a:
ale widzę, że masz Mk8 to masz doświadczanie
Nie, nie ma doświadczenia w mk8, ale jak pisałem we Fieście zawsze było tak jak to kolega opisał, jak lekko jedziesz do przodu to już 1 nie wrzucisz,,, sprawdzone w jakichś 27 fiestach z lat 78-98,,, w swojej mk7 bez wiekszego problemu wrzuce 1 przy jakichś nawet i 70 km/h i jest bardzo możliwe że w mk8 już jest to zrobione inaczej i problemu, jeśli to problem w ogóle nie ma,,, Dzięki ze wyłapałeś niedomówienie po 3 miesiącach, już poprawiam,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów [MK3] Opór przy skręcaniu kołami
sapateros Mechanika 2 7 Sty 2011, 11:42
sapateros
Brak nowych postów Kierownica - trzaskanie i opór
yoyo72 Mechanika ogólna 7 25 Cze 2015, 11:49
x6itru
Brak nowych postów opór elektryczny przewodów WN
Jareczek Elektryka 7 1 Gru 2005, 12:14
Gość
Brak nowych postów [MK3] Przewody WN stawiają opór
daro_zory Elektryka 9 10 Sty 2010, 22:02
daro_zory


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.