Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK7] Tuning silnika 1.2
Autor Wiadomość
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 35
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1034
Skąd: Kraków
Wysłany: 12 Wrz 2013, 13:53   

1.4, 1.5 też
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 34
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1869
Skąd: Tarnów
Wysłany: 12 Wrz 2013, 13:58   

nie pamietam pojemnosci dokladnie. Chodzilo o to ze poprzez jakas zwezke i czasem ogranicznika otwarcia przepustnicy robili wlasnie z 75km -60, zeby w Niemczech bylo tansze OC
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 35
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1034
Skąd: Kraków
Wysłany: 12 Wrz 2013, 16:47   

A z Fiesta to inaczej robili ? :p
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 40
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 12 Wrz 2013, 22:38   

Acha. Nie widzialem civica 60 konnego ale moze gdzies wychodzil
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 35
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1929
Skąd: Wawa
Wysłany: 12 Wrz 2013, 22:42   

cif 1.4 - wersja 90-konna, albo 75-konna zdlawiona wąskim gardlem
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
Yakuza 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 18 Sie 2014
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 18 Sie 2014, 20:04   

CrystalEye i jak Twoja koncepcja? Zrealizowana, czy zostałeś przy tych 60km? A może ktoś inny z kolegów ma doświadczenie z omawianą w tym wątku zmianą?
_________________
Real men drive fords!
Pomoc przy zakupie samochodu używanego - elektronika samochodowa - priv!
 
 
foxik 

Model: Ford Fiesta Mk7`14
Wersja: ST
Silnik: Inny
Wiek: 43
Dołączył: 21 Lut 2015
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21 Lut 2015, 13:12   

Witajcie

Miałem fiestę mk7 1.25 60PS i to co sprawdziłem:

auto nie ma więcej niż 60KM, ma tyle i już (na jednej hamowni wyszło 68KM, ale MAHA potwierdziła 60KM)
do ok 4tyś obrotów zachowuje się jak wersja 82KM , więc absolutnie nie ma różnicy do tej wartości między silnikami i wydaje się, że auto jest nawet dość "mocne"
powyżej jest programowo obcięte otwarcie przepustnicy na 1/3 !! i tam jest dramat.
auto z górki jedzie licznikowe 160, ale praktycznie 140/150km/g to max i dłuuugo trwa osiągnięcie czegoś więcej niż 100 na godzinę.
Ja chipowałem auto w unitronic-u w Warszawie, został podniesiony moment z dołu i moc max to 85KM z kawałkiem i to jest praktycznie max co można uzyskać z 60 czy 82KM wersji chiptuningiem.
Po chipie auto osiągnęło bez większych problemów 180 licznikowe !.
Dół też się poprawił, ale nie ma większych różnic jak się nie kręci wysoko !

Sumując:
Silniki 60 i 82 są identyczne, (wersja 60PS ma podobno dłuższe biegi)
do ok 4 tyś zachowują się identycznie i nie ma żadnej różnicy w osiągach.
Warto odblokować wersję 60KM, zwiększa się bezpieczeństwo dodatkowo przy chiptuningu otrzymujemy auto mocniejsze od wersji 82KM.
 
 
Yakuza 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 18 Sie 2014
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 14 Kwi 2015, 20:39   

Nie sądziłem, że doczekam się odpowiedzi :D dzięki wielkie! :)
Powiedz mi jeszcze ile kosztował taki zabieg + czy nie było potem żadnych problemów z autkiem?
_________________
Real men drive fords!
Pomoc przy zakupie samochodu używanego - elektronika samochodowa - priv!
 
 
foxik 

Model: Ford Fiesta Mk7`14
Wersja: ST
Silnik: Inny
Wiek: 43
Dołączył: 21 Lut 2015
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22 Kwi 2015, 13:32   

1300 dałem, niedługo po tym autko sprzedałem, a jeszcze wcześniej padła sonda lambda i wgrali serię w serwisie, ale nie sądze , żeby mogły być problemy, z uwagi na to, że to tak naprawdę delikatny soft (85KM zresztą w wolnossaku trudno oczekiwać jakichś fajerwerków) + odblokowanie.
 
 
Dman 

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: L
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Imię: Zbigniew
Dołączył: 14 Lut 2019
Posty: 7
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 8 Kwi 2019, 10:55   

Witam, mam fiestę MK7 60 KM, szukam kogoś z Podkarpacia kto wgra mi mapę silnika z wersji 82 KM. Pozdrawiam
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 34
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1869
Skąd: Tarnów
Wysłany: 8 Kwi 2019, 18:44   

W Jaśle masz gregor10
https://www.facebook.com/gregor10pl/
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
Dman 

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: L
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Imię: Zbigniew
Dołączył: 14 Lut 2019
Posty: 7
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 10 Kwi 2019, 08:02   

Dzięki :-)
 
 
modell1 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 43
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1464
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 14 Kwi 2019, 16:23   

Podpinam się. Szukam kogoś z Wielkopolski :)
_________________
 
 
 
przemex 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: SX
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 40
Skąd: Poznań
Wysłany: 12 Sie 2019, 00:24   

modell1 napisał/a:
Podpinam się. Szukam kogoś z Wielkopolski :)


na forum chłopaki polecają z Poznania:

tuneforce.pl

chiptuning.poznan.pl

okolice Poznania (bliżej Kalisz)

www.dyno.pl

opinie poszukaj w internecie i decyduj :) w samym poznaniu dużo dobrych opinii ma tuneforce

był też gekocars.pl ale w 2018 roku - po 27 latach pracy firma GEKO-CARS zakończyła swoją działalność.

Powyższe firmy nie tanie ale z dobrym doświadczeniem innych firm nie brał bym pod uwagę tym bardziej omijanie magików z Poznania (jest kilku) zaoszczędzenie 200 zł. może się kiepsko zakończyć...
 
 
przemex 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: SX
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 40
Skąd: Poznań
Wysłany: Wczoraj 13:49   

Jestem po chipowaniu jako że jestem z Poznania zdecydowałem się na usługę w tuneforce z Poznania, koszt 800 zł. (tu zapewne mieli już soft przygotowany, jeżeli robią nowe auto to koszt około 1400 zł. bo musza program ułozyć pod dany silnik) w tym 2 x hamownia. wiem że "magicy" robią nawet za 350 zł. ale jak taki magik ułoży program to już inna kwestia i jak to sie odbije na silniku i osprzęcie, może zapłaciłem dużo ale na usługę jest gwarancja chłopaki mają duże doświadczenie bardzo dobra opinię w internecie (jak w ASO nadgrają soft wgrywanie na nowo za darmo) hamownia 2 x w cenie usługi.

Jakie odczucia po usłudze ? podkręcili też trochę gaz aby tez było czuć na pedale, ogólnie SUPER 60 konie a 80 może nie dużo ale jednak frajda z jazdy o wiele większa, już po wyjechaniu z warsztatu czuć i to mocno poprawę nawet na niższym kręcenie do 4 tyś. Jeżeli to te same silniki i tylko softem jest zablokowany to jak najbardziej warto go odblokować. Z negatywnych skutków fiest 80KM ma trochę "dłuższe biegi" teraz po chipowaniu częściej muszę machać gałką od biegów, lubię jeździć tak na 2500-3000 obrotów więc teraz w mieście muszę czasami 5 bieg wrzucić gdzie wcześniej wogóle go nie ruszałem w mieście. W upalny dzień odczuwam że gałka biegów jest ciepła (wczesniej tego nie było) podniesienie mocy, momentu itd, oraz konieczność bardziej częstego zmiany biegów ma chyba wpływa na bardziej grzanie się skrzyni (nie wiem nie jestem specjalistą, w zwykły dzień tak sie nie grzeje, może na to tez ma wpływ jak na dworze jest skwar ale wczesniej tego nie zauważyłem).

Całość usługi trwała trochę ponad 2h, jak na razie jestem super zadowolony żałuję że wcześniej nie odblokowałem go do 80 KM, co ciekawe mocniejsza wersja ma 82KM u mnie po chipowaniu podnieśli do 85KM gdzieś czytałem na forum że wiecej nie ma sensu własnie ze względu na skrzynię że tylko 5 biegowa (no i silnik benzynowy bez turbiny nie daje się zbytnio chipować tu jednak jest inna sytuacja bo te silniki mają 80KM ale są przyblokowane softem osłabione) dla tego można je tak mocno podkręcić i to bezpiecznie.
  
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 890
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: Wczoraj 14:35   

przemex napisał/a:
Z negatywnych skutków fiest 80KM ma trochę "dłuższe biegi" teraz po chipowaniu częściej muszę machać gałką od biegów


To brzmi niedorzecznie w kontekście chipowania...
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 34
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1869
Skąd: Tarnów
Wysłany: Wczoraj 21:03   

Co ma piernik do wiatraka ? :O Sciągniecie programowe kagańca z sterownika silnika miałoby wydłużyć biegi ? haha Czy ściagnięcie kagańca, czy wirus niema nic wspólnego z skrzynią biegów. Chyba, że jest w automacie i tuner też tam grzebał by przesunąć odcinkę lub moment zmiany biegów.
Może zacząłeś jeźdźić szybciej więc zacząłeś 5tke w mieście wrzucać...
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
przemex 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: SX
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 40
Skąd: Poznań
Wysłany: Wczoraj 21:20   

No o tym mówię normalnie na 4 biegu prędkość 60km/h miałem oborty około 2500 bo na takich lubię jeździć, teraz po chipowaniu 4 biegu prędkość 60km/h mam ponad 3500 obortów (nawet do 4 tyś dochodzące) dla tego muszę 5 bieg wrzucić aby znowu osiągnąć 2500, przed chipowaniem tak nie miałem 5 biegu wogóle nie używałem w mieście, dla tego w tym silniku moc można podobno podkręcać do 85 konie bo później zaczyna brakowac kolejnego biegu tak przynajmniej piszą na forum.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 39
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11282
Skąd: Konstantynów
Wysłany: Wczoraj 22:07   

przemex napisał/a:
normalnie na 4 biegu prędkość 60km/h miałem obroty około 2500 bo na takich lubię jeździć, teraz po chipowaniu 4 biegu prędkość 60km/h mam ponad 3500 obortów (nawet do 4 tyś dochodzące)
Było 60km/h i 2,5tyś a teraz jest 60km/h i 3,5tyś a nawet 4tyś i ciągle jest 60km/h - nie chcę Cię jakoś smucić ale strasznie sprzęgło Ci się ślizga,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
przemex 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: SX
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 40
Skąd: Poznań
Wysłany: Wczoraj 22:23   

no też się trochę tego obawiam... czasami mi też trochę szarpie podczas ruszania ale nie zawsze jak malo gazu dodam podczas ruszania... idzie jakoś sprawdzić sprzęgło bez demontażu, ogólnie bierze mi na połowie wcisnięcia pedału (no może troszeczkę mocniej) nie ma problemów z przełaczaniem biegów, dziwnych dzwięków też nie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: FAQ - Tuning
Pierwsze informacje - zapraszam!!!!
PumaRST Tuning mechaniczny 0 20 Lis 2005, 12:40
PumaRST
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK7] Fiesta MK7
Fordy Fiesta VII generacji (2009-....)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:28
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] Wersje wyposażenia - mini FAQ
Mini FAQ o tym jak rozpoznać wersję wyposażenia MK7
FFDriver Przed zakupem 5 3 Maj 2019, 12:53
jarek_m
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] FAQ - Przycisk otwierania klapy - NAPRAWA
Instrukcja demontażu tapicerki klapy oraz naprawy mikrowłącznika - przycisku otwierania klapy w mk7
Kam1l Elektryka ogólna 21 30 Sty 2019, 11:45
jonson22
Brak nowych postów [MK7] Tuning silnika 1.25 , 82KM
sent5 Tuning mechaniczny 1 3 Kwi 2017, 13:49
MisiekT


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.