| 
| 
   
      | 
 
            
               |  
 |  
 
 
 
	
			| Zbiornik wyrownawczy |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | pio_kle   
 Model: Ford Fiesta Mk1`79
 Wersja: L
 Silnik: 1.1/50KM
 Imię: Piotr
 Wiek: 45
 Dołączył: 06 Lis 2011
 Posty: 42
 Skąd: Polska Cerekiew
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Cze 2019,  22:51   Zbiornik wyrownawczy |   
 |  
               | 
 |  
               | Szukam zbiornika wyrownawczego do mk1 |  
				| _________________ 
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Lip 2019,  10:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | której wersji ? Na pas przedni czy na ścianę grodziową ?
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | pio_kle   
 Model: Ford Fiesta Mk1`79
 Wersja: L
 Silnik: 1.1/50KM
 Imię: Piotr
 Wiek: 45
 Dołączył: 06 Lis 2011
 Posty: 42
 Skąd: Polska Cerekiew
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Lip 2019,  11:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam Oryginalnie jest na pasie przednim ale może być na przegrodzie
 |  
				| _________________ 
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Lip 2019,  16:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | No nie, te zbiorniki różnią się działaniem z tego co pamiętam i podłączeniem,,, chociaż w mk1 to chyba zawsze był podłączony po korek przy chłodnicy pomiędzy zaworem parowym/wodnym a właściwym uszczelnieniem korka chłodnicy,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | pio_kle   
 Model: Ford Fiesta Mk1`79
 Wersja: L
 Silnik: 1.1/50KM
 Imię: Piotr
 Wiek: 45
 Dołączył: 06 Lis 2011
 Posty: 42
 Skąd: Polska Cerekiew
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Lip 2019,  17:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | Oryginalnie był na pasie przy chłodnicy to w takim razie  będę tego potrzebował |  
				| _________________ 
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Lip 2019,  18:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | Rozumiem że chcesz oryginał? czy tylko by działało? |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | pio_kle   
 Model: Ford Fiesta Mk1`79
 Wersja: L
 Silnik: 1.1/50KM
 Imię: Piotr
 Wiek: 45
 Dołączył: 06 Lis 2011
 Posty: 42
 Skąd: Polska Cerekiew
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Lip 2019,  20:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | Obojętne by tylko dobrze działało |  
				| _________________ 
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Lip 2019,  22:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | Rysunek poglądowy: https://images.app.goo.gl/AeHbPqFrSMeyqBhD8 
 Korek od chłodnicy "typu C" ma mieć sprawne 2 zawory (pasuje chyba od poloneza i pewnie masy innych aut)
 
 Zbiornik - dowolna butelka, jak chcesz by ładnie wyglądało można jakąś od oleju dobrać i ładnie powiesić albo i butelkę po coli na uchwycie od cewki zapłonowej
   
 Wąż taki długi by sięgał dna zbiorniczka,,,
 
 Zalewasz płyn pod korek i zakręcasz - sprawny układ się odpowietrzy z czasem sam, i może być tak ze odkręcając korek będziesz miał płynu pełno, albo i nie - rożnie bywa i w sumie oba stany są prawidłowe, zalewasz do pełna i zakręcasz korek,,,
 
 Jak silnik się nagrzeje to płynu "zrobi się więcej" i ogólnie powstanie ciśnienie w układzie, otworzy się zawór parowy - na korku to ten duży krążek z uszczelką na sprężynie, i nadmiar płynu sobie wypłynie, ale że korek zaraz pod korkiem ma 2 uszczelkę to nie wypłynie na zewnątrz, tylko wężykiem do zbiorniczka, dlatego też zbiorniczek od góry nie może być szczelny,,,
 
 Jak silnik będzie stygł, to "płynu zrobi się mniej" i spadnie tez jego ciśnienie,,, otworzy się zawór wodny (to taki mały grzybek na środku tego krążka w korku) i podciśnienie zassie sobie płyn ze zbiorniczka ponownie do układu - dlatego wężyk musi sięgać dna i nie może być super szczelne od góry,,,
 
 Poziom płynu sprawdzisz tylko przez odkręcenie korka w chłodnicy, generalnie sprawny układ w czasie normalnej pracy nie wypluwa płynu na zewnątrz, ani go potem nie zasysa, wzrost temperatury i rozszerzalność cieczy powoduje wzrost ciśnienia i podnosi temperaturę wrzenia, to wszystko powinny wytrzymać węże i zawór w korku,,, wywali na zewnątrz albo jak płynu za dużo zalane, albo jak zagotujesz silnik, dlatego w wyrównawczym warto na dnie tak 1/4 pojemności trzymać,,, bo ona bardziej jest po to by silnik nie wypluł płynu pod siebie niż żeby z niego zaciągał ubytki,,,
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | lehu8   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Leszek
 Wiek: 48
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 329
 Skąd: Wałbrzych
 
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  
 
 
 
       
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści. |  |  |