Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

[MK7] Wybór opon letnich 205/45R16
Autor Wiadomość
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 626
Skąd: stąd
Wysłany: 12 Maj 2019, 14:14   [MK7] Wybór opon letnich 205/45R16

Wypadałoby zmienić opony letnie na jakieś nowe.
Seryjnie u mnie siedzi 195/50R16, natomiast teraz chcę przejść na 205/45R16.
Z tego co znalazłem na forum spokojnie można tez rozmiar wsadzić i nic nie powinno ocierać.
W tym rozmiarze zastanawiam się nad 4 oponami:

- Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2
- Dunlop Sport Maxx RT
- Continental PremiumContact 6
- Michelin Pilot Sport 3 (dostępne w tym rozmiarze wyłącznie w wersji XL, co ma swoje wady i zalety)

Z informacji jakie pozbierałem wynika, że Dunlop w ocenie ogólnej wypada najlepiej i przy tym, przynajmniej wg. etykiety, jest najcichszy. Choć wiem, że z tymi wartościami na etykietach to jest baaaardzo różnie. Jego wadą jest podobno szybkie ścieranie, ale to akurat nie jest problemem. fiesta nie ma 300KM, a rocznie robi góra około 15kkm.
Continental jest bardzo nową oponą i w sumie trudno powiedzieć jak się sprawdzi.
Michelin (podobno) wypada najsłabiej z hamowaniem na suchym.

Ktoś coś doradzi? Jakieś doświadczenia w tym temacie?
_________________
--<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
 
 
Lcfr 

Model: Ford Fiesta Mk7`14
Wersja: Sport
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Maj 2019, 19:04   

Z tego co widzę, to wybrałeś wszystkie opony z klasy Premium. IMO wszystkie będą podobne w jakości i wybór swój określiłbym na podstawie subiektywnej swojej opinii…
Czyli określ co dla Ciebie jest najważniejsze (cisza, hamowanie, zachowanie na deszczu) i wybierz. Osobiście dodam, że obecnie jeżdżę na Michelin Pilot 3 i średnio jestem zadowolony. Dla ST ta opona nie ma trakcji wcale. Na usprawiedliwienie dodam, że kupiłem je z samochodem i odnoszę wrażenie, że wiek mocno na nie wpływa – sa z 2014 roku i oferują słabe hamowanie i słabą przyczepność na suchym (boje się pomyśleć co będzie na mokrym). Maja za to bardzo fajne trzymanie boczne co osobiście preferuję i lubię. Uważam, że sa dość głośne.Nie wiem jak były przechowywane i używane więc opinia jest oparta na tym co czuję.
Czysto subiektywnie sam bym wybierał więc miedzy
- Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2
- Continental PremiumContact 6
Ponieważ IMO Dunlop ma dość komfortowe I miękkie scianki. Dodam też tylko, że dla mnie jak opona się ściera to dobrze pracuje – na tym to polega podobnie jak z klockami hamulcowymi. Nie jestem fanem twardych opon. Jak się zetrze przez 4 lata to akurat bo i tak więcej na niej nie będę jeździł.
Takie moje subiektywne zdanie.
 
 
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 626
Skąd: stąd
Wysłany: 12 Maj 2019, 21:48   

No właśnie, tylko, że to wszystko to czyste teoretyzowanie na podstawie wartości podanych przez producenta.
Dlatego dziękuję Ci za opinie o MPS3. Już podobne widziałem na jej temat dlatego chyba ją odrzucę, choć moje 100KM to nie Twoje 180 :-P
Ja też uważam, że opona ma się ścierać, tak być powinno.
Jednak o Dunlopie faktycznie ludzie piszą, że jest aż za miękki.
Kusi mnie Conti.
Tylko teraz tak, seryjnie były zamontowane Continental SportContact 2.
Są to twarde opony, słabo się ścierały. Wymieniam je tylko z powodu wieku bo dalej mają sporo bieżnika.
No i nawet przy 100KM łatwo gubią trakcję.
Niby zmieniam szerokość ze 195 na 205 no i te nowe Conti są hybrydą PremiumContact 5 i SportContact 5.
Z drugiej strony martwi mnie, że są jeszcze twardsze i nastawione na nieścieranie się.
Dodatkowo mam w planach podniesienie mocy, co z pewnością zniweluje większą szerokość.

Co do Goodyeara to czytam, że często trafiają się już nowe wadliwe, że produkowane w Chinach, że bardzo delikatne.
Czyli jak masz szczęście i trafisz na dobry komplet to będzie git, ale jak masz pecha to dupa.
W sumie podobnie trochę ludzie piszą o Dunlopach. No, ale w końcu to jeden koncern.
Chyba nie ma co i trzeba brać Conti.
_________________
--<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
 
 
jarek_m 


Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Wiek: 34
Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 34
Skąd: WrocLove
Wysłany: 12 Maj 2019, 22:34   

Dunlopy używałem w Fieście, dobrze się sprawowały, jednakże faktycznie miękkie.
Poza tym Goodyeary -zimówki (też na plus), Micheliny letnie - na minus, Bridgestone Blizzak zimówki w busie - DNO, strasznie niestabilne, jakieś budżetówki w osobówkach typu Sava, itp. - bez szału.
Poza tym Continental:
-eco contact 3
- winter ts 800
- conti premium contact 5
- winter ts 850
- winter ts 860
Conti nigdy mnie nie zawiodły czy to lato czy zima. Rewelacyjnie trzymają nie tylko na suchym, ale co ważne - na mokrym i dają subiektywnie (co potwierdzają również testy branżowe) 100% pewności za kółkiem, dając możliwość bezpiecznego wyczucia granic możliwości danego pojazdu w określonych sytuacjach. Następne też wezmę Conti.
Dobrze robisz wybierając opony premium.
Pozdrawiam
_________________
Willing is not enough - we must do. Knowing is not enough - we must apply.
 
 
Lcfr 

Model: Ford Fiesta Mk7`14
Wersja: Sport
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13 Maj 2019, 09:59   

Jeżeli jeszcze ewentualnie mowa o innych markach (chyba po to tylko by namieszać w głowie :-P to osobiście do aut o zacięciu sportowym używam (kilka razy) Bridgestone Potenza RE050. Dla mnie to super opona, mocne trzymanie boczne i dobre właściwości podczas agresywnej jazdy. Tyle, że nie każdy taką musi uprawiać i taka opona może się wydawać za sztywna.

Bardzo bardzo miłe pozytywne rozczarowanie mam po użytkowaniu od nowości na Volvo c30 (pisze dlatego, że to z Fordem jedna rodzina) opon Fulda SportControl 2. Opona w dobrej cenie z klasy średniej a w mojej ocenie można ja śmiało położyć obok premium. Dość sztywna ścianka (auto nie pływa, 225 opona ogarniała dynamiczną jazdę po zakrętach w 170KOM c30 które wazy 1400KG) dość cicha i naprawdę dobre zachowanie na deszczu włącznie z hamowaniem. Same pozytywy w takiej cenie.

Pozytywny kontakt w przeszłości miałem z Coninentalami, Firestonami (sam zdziwiony mocno)< i Dunlopami ale nie ma co do tego wracać bo to dawne dzieje/różne modele więc opisuje tylko to co na biezaco ewentualnie jest do wyboru.
 
 
tomi16v 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 74
Skąd: Złotów
Wysłany: 16 Maj 2019, 16:02   

Ja w 2 autach mam
https://www.oponeo.pl/dan...-83-v#239864914

dla mnie jest petarda jak ona trzyma na suchym i mokrym. Do tego ścianka jest idealna, wybiera sprężyście a na zakrętach daje precyzje i jasne sygnał co dzieje się z oponą. Czego nie mogę powiedzieć o żadnych bridgestonach. W służbówkach wkładają u nas tylko bridgestony bo dobre markowe opony a auto zaczyna się na nich zachowywać jakby ktoś zawias od pontonu zamontował.

Z continentala to ja tylko kojarzę że te opony znikają w oczach , potem jak ktoś wypacykował sporo za te opony a one po 30 tys łyse jak kolano to jezdzili na takich kartoflach bez bieżnikach.
 
 
Lcfr 

Model: Ford Fiesta Mk7`14
Wersja: Sport
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Maj 2019, 21:13   

Operowanie samymi nazwami kocernów mija sie z celem... Polecana przeze mnie opona Bridgestone to model Potenza RE050 (nie mówie, że jest idealna ale w swojej cenie naprawdę niezła). Porównując ja do Bridgestone Turanza czuc dysproporcję na niekorzysc Turanzy. Dużo zalezy także od modelu i profilu opony - jak ktos ma super opony na profilu 60 i gorsze na profilu 40 wiadomo, że mniej auto bedzie "pływac" na tych drugich... Pomiajam już osobiste preferencje - dla jednych jazda komfortowa "jak we francuskich autach" jest ponad sztywne i pewne prowadzenie auta, które na polecanych przeze mnie Potenzach moze sie wydac komus jak jazda na kołach bez powietrza...

Konkludując - o czym zawsze pisze - kierowaca POWINIEN UMIEĆ sobie oodpowiedzieć na pytanie: "czego JA oczekuje od moich opon i samochodu"... i do tego ORAZ DO POSIADANEGO SAMOCHODU dopasować zakup... coś co sie spisze na torze, czy w szbszej jeździe w zakrętach nie musi się spisywać równie dobrze w jeździe codziennej i na odwrót...
 
 
jarek_m 


Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Wiek: 34
Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 34
Skąd: WrocLove
Wysłany: 17 Maj 2019, 08:09   

tomi16v napisał/a:

Z continentala to ja tylko kojarzę że te opony znikają w oczach , potem jak ktoś wypacykował sporo za te opony a one po 30 tys łyse jak kolano to jezdzili na takich kartoflach bez bieżnikach.


Nie zgodzę się. Użytkuję w dwóch samochodach łącznie 4 różne modele Conti - Eco3, Premium 5, Ts winter 850 oraz 860 i wskazania zużycia u gumiarza co 6 miesięcy wskazują że przy delikatniejszej jeździe nie zużywają się prawie wcale (~0,3 mm na sezon) zaś przy ostrej w granicach 0,7-0,8.
Dość powiedzieć, że zrobiłem już ok.90 tysięcy użytkując na zmianę letnie i zimówki i oba komplety nie mają mniej niż 6mm.
Moja jazda do "najlżejszych" nie należy.
Pozdrawiam
_________________
Willing is not enough - we must do. Knowing is not enough - we must apply.
 
 
tomi16v 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 74
Skąd: Złotów
Wysłany: 17 Maj 2019, 13:03   

2mm bieżnika tylko po prawie 50 tys km , no to się poprawili :) czyli do 4mm pykniesz prawie 100 tyś na jednych oponach, szacun :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK7] Fiesta MK7
Fordy Fiesta VII generacji (2009-....)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:28
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] Wersje wyposażenia - mini FAQ
Mini FAQ o tym jak rozpoznać wersję wyposażenia MK7
FFDriver Przed zakupem 5 3 Maj 2019, 12:53
jarek_m
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] FAQ - Przycisk otwierania klapy - NAPRAWA
Instrukcja demontażu tapicerki klapy oraz naprawy mikrowłącznika - przycisku otwierania klapy w mk7
Kam1l Elektryka ogólna 21 30 Sty 2019, 11:45
jonson22
Brak nowych postów [MK6] Dobór letnich opon 195 50 R15 + felgi alu
Fr3du Tuning stylistyczny 7 14 Lut 2013, 10:16
Wisni@


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.