[MK6] 1.6 100KM panther by Slawomirro |
Autor |
Wiadomość |
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16 Kwi 2019, 09:45
|
|
|
Bobofrut, trochę spuść z tonu. Można swoje racje wyrażać w cywilizowany sposób.
slawomirro, zluzuj też troszkę. |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 16 Kwi 2019, 09:55
|
|
|
slawomirro napisał/a: |
Jak uważasz, że to moc,a nie moment ma znaczenie, to powiedz mi dlaczego tak uważasz? |
To co ja uważam jest mało istotne, nigdzie nie napisałem że moc ma większe znaczenie.
Użyłeś określenia "sucha moc" tak jakby było ona wartością nic nie znaczącą, wręcz marketingową.
Moc to w skrócie moment razy obroty. Resztę sobie doczytaj, co z czym i na co ma wpływ.
slawomirro napisał/a: |
Rozwinięcie, to nadal to rodzina Sigma, wygląda z zewnątrz tak samo, ale inny, bo ma zmienne fazy rozrządu. |
Wiem czym się te silniki różnią, nie zmienia to faktu że potrafią zrobić fajną moc ale nie przez wymianę filtrów i oleju...
EOT z mojej strony. |
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1090 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 16 Kwi 2019, 10:00
|
|
|
Bobofrut napisał/a: | Dobrze. Żyj dalej w swoim świecie tuningu polegajacego na wymianie seryjnych części na seryjne zamienniki. Jesteś uparty jak( edycja ..mod) . Swoją drogą to ładnie(edycja) kasują, 150 zyla od pomiaru, niezły kawał grosza na (edycja) zarobiony |
150zł to typowa cena za pomiar na hamowni, tyle się wydaje zwykle za każdym razem gdy chce się sprawdzić wynik swoich modyfikacji. I co, w związku z tym każde te 150 zeta to opłata za głupotę, czy jak? Bo nie rozumiem.
slawomirro napisał/a: | Jak uważasz, że to moc,a nie moment ma znaczenie |
I jedno i drugie ma znaczenie. Z momentu bierze się moc, z przebiegu momentu w funkcji obrotowej bierze się charakterystyka auta. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
slawomirro
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa
|
Wysłany: 16 Kwi 2019, 10:43
|
|
|
--- |
Ostatnio zmieniony przez slawomirro 15 Gru 2023, 16:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1090 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 16 Kwi 2019, 10:55
|
|
|
Te teksty powyżej jak nic przypominają mi sprawę testu świec strumieniowych, które w założeniu - poprzez zmianę sposobu zapalania mieszanki miały powodować jakieś kosmiczne przyrosty mocy i zmniejszenie spalania. W testach wyszło oczywiście jak zwykle: https://www.youtube.com/watch?v=U7X7Fl_oeHg |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
slawomirro
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa
|
Wysłany: 16 Kwi 2019, 12:24
|
|
|
--- |
Ostatnio zmieniony przez slawomirro 15 Gru 2023, 16:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 16 Kwi 2019, 12:32
|
|
|
slawomirro napisał/a: |
Świece mogą dać do 2% pozytywnych zmian mocy. |
Rzecz w tym, że 2% różnicy da się uzyskać robiąc pomiar bez jakichkolwiek zmian, na tej samej hamowni, jeden po drugim. To niczego nie dowodzi. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1090 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 16 Kwi 2019, 12:37
|
|
|
Ja ostatnio podczas testów na jednej i tej samej hamowni, miałem trzy pomiary. Wyszło odpowiednio: 153, 155, i 157KM. Nie muszę mówić że podczas tych pomiarów nie było żadnych zmian w aucie? |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 16 Kwi 2019, 12:44
|
|
|
slawomirro napisał/a: | Wszystkie te Formuly F, Motule, Castrole Prof, to półsyntetyki, wbrew etykietom.
|
niebezpiecznie jest używac słowa 'wszystkie' Szczególnie, że analiza motula 300v 15w50 pokazuje dodatki/bazy olejowe, które są stosowane w olejach syntetycznych |
|
|
|
|
slawomirro
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa
|
Wysłany: 16 Kwi 2019, 13:06
|
|
|
--- |
Ostatnio zmieniony przez slawomirro 15 Gru 2023, 16:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 16 Kwi 2019, 13:07
|
|
|
slawomirro, noo Trudno by było inaczej, skoro producent wymaga niskiej normy. Mało kto będzie dopłacał za coś lepszego, więc biznes nieopłacalny :( |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1090 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 16 Kwi 2019, 13:38
|
|
|
slawomirro napisał/a: | Np w Warszawie jest mi znanych 8 hamowni, ale tylko te dwie oferują powtarzalność pomiarów plus minus 2KM. |
Brzmi podejrzanie.
Jak dla mnie jest w pełni zrozumiałe dlaczego mogą być takie wahania przy pomiarach - chociażby kwestia nagrzania komory silnika i intercoolera już wpływa na pomiary... |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
Bobofrut
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 44 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Biała Prudnicka
|
Wysłany: 16 Kwi 2019, 13:50
|
|
|
Świeca nie ma aż tak mocnego wpływu na podniesienie mocy. Waga wydechu również, bardziej istotna jest tutaj średnica rur jak i pojemność samych tłumików. Dobranie zbyt zimnej świecy powoduje gormadzenie się nagaru na niej jak i na innych elementach (tłoki, pierścienie), założenie niewłaściwych kabli o zbyt dużej oporności prowadzi do nadmiernego grzania się modułu zapłonowego a co za tym idzie jego szybszego zużycia. Takie zabiegi nie podniosą mocy o 14 kuca do góry. Pomijam już takie rzeczy jak porting kanałów głowicy i jej splanowanie |
|
|
|
|
slawomirro
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa
|
Wysłany: 16 Kwi 2019, 14:25
|
|
|
--- |
Ostatnio zmieniony przez slawomirro 15 Gru 2023, 16:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
tomi16v
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 03 Mar 2013 Posty: 78 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 15 Maj 2019, 18:59
|
|
|
teoretycznie nie powinno mieć to wpływu przy dobrze ustawionej hamowni, lecz ostatnio wszystkie wykresy które widzę z większą mocą niż seryjna i to sporo w gratisie jest z Warszawy zawsze na 3 biegu... |
|
|
|
|
slawomirro
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa
|
Wysłany: 16 Maj 2019, 09:59
|
|
|
--- |
Ostatnio zmieniony przez slawomirro 15 Gru 2023, 16:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
tomi16v
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 03 Mar 2013 Posty: 78 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 16 Maj 2019, 14:15
|
|
|
No 2 i 4 to są normalne wyniki, bardzo ładna zdrowa seria. ten 1 to pic na wodę...
Sory moc z kija się nie bierze. przy silniku turbo jak jaszczur pisał może być sporo znaczenia
od temp icka oleju, jak rolki obciążą czy turbo dmuchnie na fulla itp itd
w wolnossaku 14 koni z pogłaskania po kolektorze nie dochodzi
Fajnie że skoczyłeś po tylu hamowniach, daje to podgląd dobry |
|
|
|
|
Lcfr
Model: Ford Fiesta Mk7`14
Wersja: Sport
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Dołączył: 20 Lut 2019 Posty: 43 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16 Maj 2019, 21:24
|
|
|
slawomirro napisał/a: |
I nie wiem tak naprawdę nic, kompletnie.
|
no bez przesady....
103+109+105 = 317/3 =105
158-159-152 = 469/3 = 156
masz sredni w miarę WIARYGODNY WYNIK hamowania auta.... (podobny do wczesniejszych 107KM)
ps. te 114 pomijam celowo -widać, że to bład pomiarowy.... |
|
|
|
|
Bobofrut
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 44 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Biała Prudnicka
|
Wysłany: 17 Maj 2019, 10:29
|
|
|
Podpisuję się pod dwoma postami powyżej. Tym bardziej po przeliczeniach kolegi Lcfr, silnik to całkiem zdrowa seria. I oby go w takiej kondycji nadal utrzymywać |
|
|
|
|
Lcfr
Model: Ford Fiesta Mk7`14
Wersja: Sport
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Dołączył: 20 Lut 2019 Posty: 43 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17 Maj 2019, 21:13
|
|
|
Ja przyznam, że nie rozumiem kolegi w zakresie tej wypowiedzi:
slawomirro napisał/a: |
Moim celem nie jest tuning tego silnika.
Moim celem było sprawdzenie co się stanie jak zmienię kilka seryjnych elementów układu, na niepolecane elementy do Fiesty.
|
Nie rozumiem, bo nie widze celu takich działań. Ale szanuje każde wybory...
Osobiscie swoją "karierę" z tuningiem zacząłem i głownie rozwijałem w NA. Przy tym aucie - pomijajac zmiane na inne czy swap - bym zainwestował środki, niekoniecznie duże w jego ulepszenie (a nie testy). Dolot, wydech i mamy kilka KM ugranych (każde auto ma taki potencjał
Można do tego dodać lekkie felgi, odelżony zamach i inne drobnostki, które czynią, że małe poczciwe NA staje sie całkiem przyjemne w użytku codziennym (pali często mniej niz seryjne a na ulicy nie jest przysłowiową zawalidrogą)... no ale to tylko moje postrzeganie motoryzacji.. |
|
|
|
|
|