Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Blokada wału - wymiana uszczelniacza.
Autor Wiadomość
murgrabia 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 126
Skąd: metropolia
Wysłany: 9 Kwi 2019, 22:25   Blokada wału - wymiana uszczelniacza.

Jak zablokować wał. Potrzebuję wymienić uszczelniacz wału. Ten pod tym kółkiem z paskiem klinowym. I w którą stronę się odkręca?
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 300
Skąd: Kraków
Wysłany: 10 Kwi 2019, 18:58   

Blokadą koła zamachowego do silników benzynowych i Diesel w miejsce rozrusznika. Niestety w opisach brakuje Twojego silnika.
1.25 16V
1.4 16V
1.6 16V
1.7 16V
1.8 16V
2.0 16V
1.6 Ti-VCT
1.8 TDDI, TDCI
2.0 TDCI
2.0 D
2.2 D tak to wygląda, zastosowanie m.in Zetec/Ecoboost. Odkręca się pewnie w lewo.
https://kbglobal.pl/sklep/pl/ford/787-blokada-kola-zamachowego-ford-c010044.html
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 3761
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 10 Kwi 2019, 19:24   

5ty bieg i hamulec...
 
 
murgrabia 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 126
Skąd: metropolia
Wysłany: 11 Kwi 2019, 12:11   

vegetagt napisał/a:
5ty bieg i hamulec...

To może lepiej wsteczny? Bo chyba najmocniej trzyma? A przy mocowaniu się z przedłużką 1 metrową. Nie zerwę łańcucha rozrządu? Nie mam pneumatycznego klucza nasadowego.
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 3761
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 11 Kwi 2019, 15:20   

no to wrzuć wsteczny czy jedynkę i próbuj auto utrzymać, gdy ktoś będzie próbował odkręcić koło pasowe ;-)
A potem powtórz test z biegiem piątym i sam się przekonaj, ile łatwiej :D .

Łancuch sie nie zerwie, bo przecież żadnych obciążeń nie przenosi. Chyba, że nie chcesz odkręcać koła na wale, tylko jakieś inne. Ale w 1.1/1.3 chyba innego nie było :>
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 872
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 11 Kwi 2019, 22:06   

zaprzeć klucz o beton/zawieszenie i parę strzałów z rozrusznika ;)
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
lukaszooo 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 13 Sie 2018
Posty: 59
Skąd: Cegłów
Wysłany: 24 Maj 2019, 09:38   

Jaszczur napisał/a:
zaprzeć klucz o beton/zawieszenie i parę strzałów z rozrusznika ;)


Glupia rada...... w taki sposob mozna wygiać wał, kilka lat temu w taki glupi sposob bylem zmuszony wymienic silnik bo silnik lapal wibracje na wysokich obrotach....
_________________
Tel. 511246350
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 872
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 24 Maj 2019, 09:40   

Wygiąć wał... rozrusznikiem... taak. Oto obserwujemy narodziny nowej legendy.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Lcfr 

Model: Ford Fiesta Mk7`14
Wersja: Sport
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24 Maj 2019, 09:53   

Faktycznie wygiąć wał rozrusznikiem to raczej niemożliwe... ale sam sposób słaby...
Na pewno można przy okazji uszkodzić inne rzeczy, np. wieniec koła albo zębatkę na rozruszniku...
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 872
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 24 Maj 2019, 17:59   

Teorie całkiem fajne, ale praktyka pokazuje zupełnie co innego.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
pewniaczek 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: ST
Silnik: 1.3i/50KM
Wiek: 39
Dołączył: 12 Wrz 2014
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27 Maj 2019, 12:53   

No oczywiście, jeżeli robi się to bez odpowiedniego przygotowania, choćby teoretycznego, to fakt jest taki, że przy okazji można oczywiście uszkodzić jeszcze jakieś dodatkowe elementy.

Krótko mówiąc trzeba być ostrożnym. Dodam jeszcze, że w wielu hurtowniach można sprawdzić schematy poszczególnych części, co ułatwia ich późniejszy montaż.
Tak to wygląda np w https://motoszef.pl
 
 
murgrabia 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 126
Skąd: metropolia
Wysłany: 5 Cze 2019, 22:08   

Wszystko pięknie, tylko kupić jakąś część do fiesty. To już powoli graniczy z cudem. Nawet w hurtowniach nic już nie mają. A na allegro to najprawdopodobniej, że to jakieś stare leżaki magazynowe. Już założyłem taki nowy uszczelniacz wału pod kołem zamachowym. Roboty masakra. A puścił po upływie roku :głowąwmur:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Brak nowych postów [MK4] Wymiana uszczelniacza wału i sprzęgła.
mario3991 Mechanika silnika 12 2 Lis 2013, 20:18
mick1973
Brak nowych postów [MK3] Wymiana przedniego uszczelniacza wału
kovalek Mechanika 12 6 Wrz 2009, 18:37
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.