| 1.0 PB , 100 KM , automat - spalanie | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Wojtek Wawa   
 Model: Ford Fiesta Mk8`17
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
 Imię: Wojtek
 Wiek: 44
 Dołączył: 03 Sie 2017
 Posty: 180
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Kwi 2019,  10:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | WOW ale Wam zazdroszczę tego odłączanego cylindra. Myślałem, że oklice 5 l/100 km podczas spokojnej trasy to mało   |  
				| _________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | msky   
 Model: Ford Fiesta Mk8`18
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
 Dołączył: 13 Cze 2018
 Posty: 92
 Skąd: Otwock
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Kwi 2019,  20:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie wiem czy też tak macie, ale na 5. biegu przy 1300 obr (tryb eco) pokazuje 1,9-2,1 litra przy spokojnej jeździe na płaskiej drodze. 
 Nadal nie wiem czy ten "ficzer" to lipa czy miód...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | nowy1   
 Model: Ford Fiesta Mk8`18
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
 Dołączył: 08 Sie 2018
 Posty: 58
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Kwi 2019,  21:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przy jakich obrotach silnika włączacie 4 lub 5 bieg? Bo jakoś nie potrafię się przestawić na ten silnik i na tę skrzynię biegów. U mnie spalanie w mieście 7,6l. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | seee8a   
 Model: Ford Fiesta Mk8`18
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
 Imię: Sebastian
 Dołączył: 21 Cze 2018
 Posty: 21
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Kwi 2019,  06:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja nie używam już trybu eco, pare razy po zakupie tylko. Biegi zmieniam przy min. 2000 obr, a na rozgrzanym silniku od 2500-3000 obr. Choć czasem się zdarza przy 5000 ; ) Nigdy nie jeżdżę poniżej około 1600 obr, za niskie obroty są szkodliwe dla silnika, każdego a nie tylko 3 cyl. Wolę wlać 0,5 litra paliwa więcej niż słuchać jak się silnik męczy przy takich obrotach. Start stop również nie używam. Ale co do trybu eco w trasie, można spróbuję, ale raczej przy 2000 obr, taką prędkość obrotową staram się trzymać w trasie. Może wtedy zejdę poniżej 4,2 : ) dużo zależy też w trasie od ukształtowania terenu i wiatru jeśli już walczymy o kropelkę. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | BRUNNER   
 Model: Ford Fiesta Mk8`18
 Wersja: ST-Line
 Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
 Imię: Brunner
 Dołączył: 07 Lut 2019
 Posty: 69
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Kwi 2019,  07:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | ja zmieniam biegi przy ok. 3000 obr. Jak na razie komputer pokazuje mi 9 litrów.
 90% czasu w korkach...
 Muszę pojechać gdzieś za miasto bo już mi się nudzi...
 
 Faktycznie ciężko się przestawić na ten silnik, a raczej na skrzynie biegów. W poprzednim aucie na 5 biegu spokojnie schodziłem do 50 km/h. Tutaj chyba silnik by się zamęczył.
 I po mieście praktycznie nie wrzucam nic powyżej trójki...
 Muszę nad tym popracować...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | seee8a   
 Model: Ford Fiesta Mk8`18
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
 Imię: Sebastian
 Dołączył: 21 Cze 2018
 Posty: 21
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Kwi 2019,  08:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeśli chodzi o wyższe biegi, 4 bieg trzymam do 80km/h, od 80-110 używam 5 biegu. Od 110 w górę dopiero 6. W normalnej spokojnej jeździe. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | nowy1   
 Model: Ford Fiesta Mk8`18
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
 Dołączył: 08 Sie 2018
 Posty: 58
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Kwi 2019,  13:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | Myślałem ,że tylko ja mam taki problem. Faktycznie w mieście z reguły na 3 biegu. Jak już dodam gazu na 2000 obr. to już prędkość trochę za duża jak na miasto. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wujekcybul   
 Model: Ford Fiesta Mk7`15
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
 Dołączył: 25 Lis 2017
 Posty: 50
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Kwi 2019,  08:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | Bardzo male spalanie ja praktycznie od poczatku mam 9-9,5l na 100km. Miasto plus autostrady. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | msky   
 Model: Ford Fiesta Mk8`18
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
 Dołączył: 13 Cze 2018
 Posty: 92
 Skąd: Otwock
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Kwi 2019,  10:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | Śmiało można jeździć bez problemów od 1500 obr/min Jeśli jedziesz na zbyt niskim biegu to komputer pokazuje strzałkę w dół
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Kwi 2019,  10:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jazda na niskich obrotach silnika jest zalecana przez producentów i komputer auta, ale w mojej opinii za jakiś czas wyjdzie ze to tyle samo warte co system stop/start |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mars   
 Model: Ford Fiesta Mk8`18
 Wersja: Vignale
 Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 50
 Dołączył: 05 Kwi 2014
 Posty: 279
 Skąd: Spod Bydgoszczy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Kwi 2019,  15:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeżdżę EcoBoostem od początku 2013r. Od zeszłego roku mam też mk8 po chiptuningu. Moje spalanie w tej chwili, to 6.7 l/100 km. Trzeba się nauczyć, że to nowoczesny silnik i jak się go traktuje delikatnie, to spalanie będzie w tym zakresie. Jednak gdy jeździmy w zimie, do tego włączamy grzane szyby, fotele, kierownicę i lusterka, to MUSI więcej palić ( ja miałem 7,3 l/100 km ). Ponadto, gdy lubimy wysokie obroty ( a EcoBoost wcale ich nie potrzebuje, by spokojnie jechać ), to podwyższone spalanie wystąpi nawet latem. Nic za darmo! |  
				| _________________ HDK ZdZN A Rh"-".
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | msky   
 Model: Ford Fiesta Mk8`18
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
 Dołączył: 13 Cze 2018
 Posty: 92
 Skąd: Otwock
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Kwi 2019,  18:35 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Mars napisał/a: |  	  | Nic za darmo! | 
 
 Za darmo nie ma radochy
   Średnią z 3000 km mam 6,5 l po mieście w korkach
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | BRUNNER   
 Model: Ford Fiesta Mk8`18
 Wersja: ST-Line
 Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
 Imię: Brunner
 Dołączył: 07 Lut 2019
 Posty: 69
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Kwi 2019,  09:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | u mnie kolejne liczenie po tankowaniu do pełna: 8,30l Teraz naprawdę spróbuję przy nizszych obrotach zmieniać biegi i poobserwuję...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wojtek Wawa   
 Model: Ford Fiesta Mk8`17
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
 Imię: Wojtek
 Wiek: 44
 Dołączył: 03 Sie 2017
 Posty: 180
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Kwi 2019,  11:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zapłaciłeś okolice 7000 zł za wersję 140 KM, nie rób sobie tego, żeby jeździć jak wersją 100 KM. 
 Żonie wersja 100 KM pali okolice 7.5 l/100 km. Nie słuchaj o spalaniach ludzi żyjących na wsiach, którzy brylują niskimi spalaniami - dojeżdżają spokojnie do miast, podczas takiego toczenia silniki im się nagrzewają, potem na końcówce mają kilka świateł, może mały korek i mają przez to niskie spalania. Ty też byś miał mieszkając na wsi.
 
 BTW zrób coś, co ja kiedyś zrobiłem - pojeździj tydzień jak ci... tzn. ecodriver. A potem pojedź sobie używając osiągów (oczywiście bez piracenia, ludzi zasuwających po miastach chętnie bym stawiał pod murem zanim zabiją innych). I przelicz ile ten tydzień oszczędził Ci polskich złotych. Wyjdzie Ci może kilkadziesiąt złotych (choć to będzie bliżej 20 niż 90) za codzienną mordęgę w miejsce przyjemności, którą na pewno zapewnia wersja 140 KM warcząć na wysokich obrotach. I znajdziesz odpowiedź.
 
 Jedyna oszczędność, którą stostuję to na autostradach - gdy dziecko nie marudzi i czas nie goni, wolę jechać te 140 kmh, niż 180+ kmh - różnica w spalaniu sięga 5 litrów na 100 km, na trasie 500 km mamy 130 zł w kieszeni kosztem może pół h. Czyli wyceniam swój czas na mniej cenny niż 260 zł/h, plus dochodzi większa cisza i co by nie pisać płynność jazdy - jadąc 180 co chwile trzeba zwalniać i mozolnie się rozpędzać (a tylko tyle rozwija nasza wersja 100 KM) do tego jest głośniej.
 
 Polecam ten eksperyment z ecodrivingiem - przelicz ile daje Ci rezygnacja z osiągów pieniędzy w przeliczeniu na tydzień/dzień oraz irytacji.
 |  
				| _________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | BRUNNER   
 Model: Ford Fiesta Mk8`18
 Wersja: ST-Line
 Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
 Imię: Brunner
 Dołączył: 07 Lut 2019
 Posty: 69
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Kwi 2019,  11:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Właśnie mam zamiar sprawdzać... Ale całą tę sprawę traktuję raczej eksperymentalnie. Nawet jakby palił 10 litrów, to i tak bedę jeździł jak mi będzie przyjemnie. Jak przez tydzień nastoję się w korkach, to w weekend zdarza mi się wstać o świcie i śmignąć gdzieś poza miasto, żeby troszkę się najeździć
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wojtek Wawa   
 Model: Ford Fiesta Mk8`17
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
 Imię: Wojtek
 Wiek: 44
 Dołączył: 03 Sie 2017
 Posty: 180
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Kwi 2019,  12:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | I to jest rewelacyjne podejście. Masz świetny samochód do upalania na zakrętach, do tego prześlicznie mruczy (w momencie, gdy usłyszałem ten warkot przy 4500+ rpm podjąłem decyzję o kupnie nowej Fiesty - wcześniej do jazdy testowej zachęciło mnie oczywiście nowoczesne wnętrze), a opony są relatywnie tanie. |  
				| _________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | msky   
 Model: Ford Fiesta Mk8`18
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
 Dołączył: 13 Cze 2018
 Posty: 92
 Skąd: Otwock
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Kwi 2019,  19:11 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Wojtek Wawa napisał/a: |  	  | Nie słuchaj o spalaniach ludzi żyjących na wsiach, którzy brylują niskimi spalaniami - dojeżdżają spokojnie do miast, podczas takiego toczenia silniki im się nagrzewają, potem na końcówce mają kilka świateł, może mały korek i mają przez to niskie spalania. Ty też byś miał mieszkając na wsi. | 
 
 Śmieszny wpis - czuję "bul dupy"
   
 Najbardziej śmieszą mnie "warszawiacy od 2 lat", którzy znają miasto jak swoją kieszeń, a stoją w korkach
  Stąd mają wysokie spalanie   
 Brunner - samochodu trzeba się nauczyć, ale też warto mieć z niego radochę.
 
 A i błagam, nie "lepikuj" auta! Raz, że śmierdzi, dwa - po co drugi właściciel ma mieć dobre auto...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wojtek Wawa   
 Model: Ford Fiesta Mk8`17
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
 Imię: Wojtek
 Wiek: 44
 Dołączył: 03 Sie 2017
 Posty: 180
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Kwi 2019,  06:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | msky, 1. mieszkasz w Otwocku i oceniasz spalanie ludzi, którzy mieszkają w Warszawie - jaki to ma sens? Nawet jak dojedziesz do miasta, to samochód już masz rozgrzany jadąc przez wsie/dojazdówkami do miasta. Piszę tylko o spalaniu, nie oceniam - dla Ciebie Otwock to może być idealne miejsce do życia. Mój były szef całe życie śmiał się z Otwocka... i teraz tam mieszka, bo trafił tanio ziemię
   BTW jestem z Krakowa, ale w Warszawie nie 2 a 12 lat.. I kocham to miasto. Płacę tu wszystkie podatki, tylko blachy trzymam na swoim samochodzie krakowskie... bo przez takich aroganckich Radomian i innych z Otwocka (oraz oczywiście niektórych Warszawiaków) kierowcy z blachami zaczynającymi się na W mają przerąbane w innych częściach kraju.
 2. czy Ty jesteś osobą, której co kilka otwarć drzwi odpadają door edge protectory? Brak konserwacji to sprawił. Rozumiem, że gdybyś miał nową Type R też byś wolał co chwilę procesować się z Hondą o nowe skrzynie biegów, zamiast ekranować wysprzęglik - licząc że skrzynia padnie kolejnemu właścicielowi. Z czystej złośliwości - sam pocierpię, ale niech kolejny właściciel ma gorzej.
 Świadczy to też o tym, że Twój czas jest tani - wolisz jeździć po ASO z tym samym problemem - my z żoną tego nienawidzimy i ostatnio, gdy nie naprawiono jej brzęczenia po 1 h czekania aż zacznie działać serwer Ford Polska (nie zaczął) żona miała do mnie wyrzuty, bo następne okno na wizytę w ASO będzie mieć za kilka tygodni (mimo, że mamy salon Forda 200 m od szkoły syna, 2 km od domu).
 Ale ze smrodem konserwacji to prawda. Choć czy to bardziej śmierdzi niż spaliny, to nie wiem, a wielu ludzi wyłącza start-stop (czego też nie rozumiem) by wąchać smród m.in. swoich spalin na światłach.
 |  
				| _________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | seee8a   
 Model: Ford Fiesta Mk8`18
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
 Imię: Sebastian
 Dołączył: 21 Cze 2018
 Posty: 21
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Kwi 2019,  06:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mam aktualizację jeśli chodzi o spalanie w "Gdańsku". Obecny tydzień przyniósł strajki co zwiększyło ruch na ulicach, zamknięto jedną nitkę tunelu pod Martwą Wisłą co też zwiększyło ruch, oraz przy wyjeździe z mojego osiedla zamknięto drogę na jedną z główniejszych ulic. Wyniki? Droga do pracy zamiast 25min => 55min.
 Powrót zamiast 35min => 1h 20-35min.
 Jazda ciągle na 1 biegu. Niestety, średnie jest teraz 10,2 litra
  ) takie spalanie jest w prawdziwych korkach  ) i jak ktoś mówi, że jeździ w korkach i spala mu 7 litrów... ładne sny  ) |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | BRUNNER   
 Model: Ford Fiesta Mk8`18
 Wersja: ST-Line
 Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
 Imię: Brunner
 Dołączył: 07 Lut 2019
 Posty: 69
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Kwi 2019,  07:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | Swoją drogą ciekawostka, ze strajk wygenerował większe korki. W Warszawie zrobiło się puściej na ulicach...
 ale to tak zupełnie off-topic...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |