Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

[MK 5] 1.8 DI Problem wspomagania. Czy zapowietrzone?
Autor Wiadomość
PugL1fe 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Kuba
Wiek: 20
Dołączył: 08 Lut 2019
Posty: 4
Skąd: Siemiatycze
Wysłany: 8 Lut 2019, 18:07   [MK 5] 1.8 DI Problem wspomagania. Czy zapowietrzone?

Witam
Spotkałem się od jakiegoś czasu z problemem. Mianowicie, podczas jazdy pękł pasek klinowy i samochód był ciągnięty do domy na lince, póki palił to jechałem bez świateł dopóki mogłem. Wydaje mi się że po tej sytuacji zapowietrzył się układ wspomagania. Nie wiem czy takie coś jest możliwe, wydaje mi się że tak. Nie wiem w jaki sposób go odpowietrzyć.
Zauważyłem, że gdy dodaje gazu przy skręcaniu to jakby wspomaganie działało trochę sprawniej, ale gdy auto stoi w miejscu kierownica kręci jakby nie było wcale wspomagania.
Z góry dziekuję za odpowiedź. :ups: :kaput:
_________________
;)
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 880
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 8 Lut 2019, 22:11   

W tym aucie wspomaganie jest elektrohydrauliczne i nie ma nic wspólnego z paskiem klinowym (nie bierze z niego bezpośrednio napędu).
Przyuważ czy chodzi Ci silnik elektryczny od wspomagania (szukaj tam, gdzie wlewa się olej do wspomagania kierownicy). Po zgaszeniu silnika przez chwilę go jeszcze słychać. Wycieki/zaolejone miejsca w pobliżu pompy wspomagania też mogą sporo powiedzieć, i pomóc w ocenie sytuacji.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
PugL1fe 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Kuba
Wiek: 20
Dołączył: 08 Lut 2019
Posty: 4
Skąd: Siemiatycze
Wysłany: 8 Lut 2019, 22:18   

Sprawdzałem wiele razy czy coś cieknie, ale pod autem sucho. Jednak nie sprawdzałem pod maską jak wyglądają okolice wspomagania.
Jutro zobaczę co do dźwięku po zgaszeniu silnika czy będzie słychać coś :9:

EDIT
Sprawdziłem dźwięki spod maski i przy wyłączeniu nie słychać żadnego burczenia ani żadnego dźwięku silniczka :/
_________________
;)
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 32
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5671
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 10 Lut 2019, 22:55   

Jaszczur napisał/a:
W tym aucie wspomaganie jest elektrohydrauliczne

Elektrohydraulika jest tam tylko, jeśli w 1.8DI jest klima :) Jeśli jej nie ma, to jest "klasyczna" pompa na pasku.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
PugL1fe 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Kuba
Wiek: 20
Dołączył: 08 Lut 2019
Posty: 4
Skąd: Siemiatycze
Wysłany: 10 Lut 2019, 23:11   

Klima jest. Co do tego brzeczenia po wyłączeniu silnika pamiętam, że kiedyś je słyszałem, teraz znikło :/
_________________
;)
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 32
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5671
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 10 Lut 2019, 23:55   

PugL1fe napisał/a:
Klima jest. Co do tego brzeczenia po wyłączeniu silnika pamiętam, że kiedyś je słyszałem, teraz znikło :/

Jeśli jest cisza, sprawdź bezpiecznik mocowany na boku akumulatora. Duży, 60A, niebieski.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
PugL1fe 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Kuba
Wiek: 20
Dołączył: 08 Lut 2019
Posty: 4
Skąd: Siemiatycze
Wysłany: 18 Lut 2019, 16:36   

http://imgur.com/l8BBL7M

Jeżeli chodzi o ten, to ten bezpiecznik jest wporzadku, czyli wina leży gdzieś indziej :/
_________________
;)
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 32
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5671
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 18 Lut 2019, 16:41   

Tak, dokładnie ten.
Masz jeszcze 1 szansę - sprawdzić przekaźnik, który jest bezpośrednio przy tym bezpieczniku. Po włączeniu silnika powinno się pojawić napięcie na śrubie idącej do pompy (to ta bliżej wtyczki). Jeśli jest tam +12 czy tam więcej, to znaczy, że napięcie dochodzi i pompa umarła. Jeśli napięcia nie będzie, to zacznij grać w totka, bo ten przekaźnik powinien przeżyć 7 plag :p
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 12 29 Maj 2019, 13:46
AnBis
Brak nowych postów Opadające sprzegło, zapowietrzone ?
kokee Mechanika silnika 4 20 Wrz 2014, 12:13
TSRules
Brak nowych postów Fiesta MK6 ST - pompa wspomagania - używana czy regeneracja?
Hyuga Mechanika ogólna 1 6 Kwi 2017, 19:50
Jarecki
Brak nowych postów Pompa wspomagania - wyciek oleju wspomagania
Mastaj Mechanika ogólna 4 26 Mar 2015, 15:14
Puff


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.