Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK7] Upgrade układu hamulcowego w 1.6 Ti-VCT MK7
Autor Wiadomość
kamiluek 

Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Kamil
Wiek: 22
Dołączył: 02 Sty 2018
Posty: 44
Skąd: Kraków
Wysłany: 2 Wrz 2018, 00:42   [MK7] Upgrade układu hamulcowego w 1.6 Ti-VCT MK7

Witam,

Wielkimi krokami zbliża się moment wymiany tarczy i klocków w mojej Fieście MK7 1.6 Ti-VCT. Jak to w każdej MK7 poza ST mam z tyłu bębny (których raczej narazie nie ruszam), a z przodu tarcze 258 mm.

Przez moment miałem pomysł na swap hamulców od ST ale chyba przy moim użytkowaniu (dynamiczna jazda w warunkach drogowych, bez wyjazdów na tor) nie ma to sensu, lub mówiąc inaczej nie kalkuluje się finansowo.

Więc chciałbym nie zrujnować portfela a możliwie jak najbardziej usprawnić hamowanie. Im więcej opinii czytam tym bardziej nie wiem co wybrać, myślałem o następujących konfiguracjach:

- tarcze ATE Standard lub ew. tarcze ATE Power Disc - jeśli są rzeczywiście lepsze
- tarcze ZIMMERMANN STANDARD COATZ lub ZIMMERMANN SPORT COATZ - jeśli są rzeczywiście lepsze
- tarcze BREMBO PAINTED lub BREMBO XTRA - jeśli są rzeczywiście lepsze
- tarcze EBC STANDARD

- klocki EBC BLACK STUFF lub EBC GREEN STUFF
- klocki BREMBO
- klocki ATE ORIGINAL
- klocki ZIMMERMANN

Myślałem też nad wymianą przewodów hamulcowych na takie w stalowym oplocie + dobry płyn hamulcowy ale w tym temacie jestem zielony. Mianowicie nie wiem czy warto zmieniać przewody do hamulców bębnowych z tyłu, nie wiem też z jakimi kosztami wiążę się wymiana kompletu takich przewodów z przodu i z tyłu lub jeśli z tyłu nie warto to tylko z przodu.

Ewentualnie czy da się jakoś poprawić wydajność hamulców bębnowych czy pozostaje swap ?

Dzięki wielkie za wszelkie podpowiedzi.
Kamil.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 31
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5546
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2 Wrz 2018, 01:20   

Z tarcz na pewno polecę Gładkie ATE, ew. PD. (ja bym się skłaniał ku gładkim, zwłaszcza jeśli nie upalasz)

EBC black/green to największe gówno. Reszta dupy nie urywa. Chcesz dobrych klocków, to poszukaj i zamów sobie Ferodo DS2500. Różnicę odczujesz od razu, a jak się dotrą, to będziesz mile zaskoczony.

Jeśli chcesz zmieniać przewody, to tylko komplet, nigdy inaczej. Poza tym w gotowych zestawach zawsze masz 4 przewody, a nie 2.

Płyn hamulcowy spokojnie możesz wymienić. Cały układ należy przepłukać. Płyn DOT 5.1 (dot pięć-kropka-jeden). Nie myl z DOT5 (ciężko dostępny i niekompatybilny z DOT4).

Zawsze też zostaje swap na większe heble, pytanie czy je wykorzystasz i czy poniesione koszta się zwrócą w jakimkolwiek stopniu. Do tego dochodzi kwestia felg - nie wiem jakie masz obecnie, ale po wymianie hebli na większe, zwiększa się minimalna wielkość felgi. Jak masz jakieś maleństwa 14/15 cali, to możesz nie być w stanie ich założyć.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
kamiluek 

Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Kamil
Wiek: 22
Dołączył: 02 Sty 2018
Posty: 44
Skąd: Kraków
Wysłany: 6 Wrz 2018, 01:41   

Puff napisał/a:
Z tarcz na pewno polecę Gładkie ATE, ew. PD. (ja bym się skłaniał ku gładkim, zwłaszcza jeśli nie upalasz)


Słyszałem opinie, żę lubią się krzywić od wody gdy są rozgrzane, ile w tym prawdy ?

Puff napisał/a:
EBC black/green to największe gówno


Dlaczego tak uważasz, spotkałem się już w takim razie z różnymi skrajnymi opiniami.

Puff napisał/a:
Chcesz dobrych klocków, to poszukaj i zamów sobie Ferodo DS2500.


Szukałem ich i albo nie umiem takowych znaleźć albo nie ma ich do mojej Fiesty.

Puff napisał/a:
Zawsze też zostaje swap na większe heble


Za stosunkowo niewielkie pieniądze można dostać zaciski od B-MAXa albo Tourneo które są podobno identyczne jak w Fieście ST czyli 278 mm tarcza. Ale czy odczuje taką wymianę w skuteczności działania hamulców ? No i czy warto, komplet zacisków wyjdzie koło 300 zł + tarcze i klocki do ST/B-MAX wychodzą koło 100 drożej na całym komplecie czyli w sumie to dodatkowe 400 zł.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 31
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5546
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 6 Wrz 2018, 08:54   

kamiluek napisał/a:
Słyszałem opinie, żę lubią się krzywić od wody gdy są rozgrzane, ile w tym prawdy ?

PD miały takie opinie po forach, ale ile w tym prawdy, to nie wiem
Bądźmy też szczerzy - każda tarcza, którą nagrzejesz do kilkuset stopni i oblejesz wodą, ma prawo się pokrzywić.
Ja osobiście w obydwu autach mam gładkie ATE (260 i 330mm) i chodzi to jak złoto.

kamiluek napisał/a:
Dlaczego tak uważasz, spotkałem się już w takim razie z różnymi skrajnymi opiniami.

Black to jak seryjne klocki. Kupując byle co ze średniej półki w sklepie, dostaniesz to samo.
Green po prostu mniej pylą, ale nie mają ostrzejszej mieszanki. Różnica jest mała, prawie żadna.
Blacków nawet bym nie rozważał. Green ma sens jak masz białe felgi i nie chcesz co chwilę ich myć. Jeździłem na nich, ale dupy nie urywają.

kamiluek napisał/a:

Szukałem ich i albo nie umiem takowych znaleźć albo nie ma ich do mojej Fiesty.

Bo tego w byle sklepie nie dostaniesz. Poszukam strony, z której je ściągałem do siebie i ją tu podam.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 3638
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 6 Wrz 2018, 15:41   

generalnie na szkoleniach dot. hamulców dementują plotki o krzywieniu się tarcz po wjechaniu w wodę - tarczą się kręci, siła odsrodkowa odrzuca wodę, a z kałuży aż tyle jej nie powinno wpaść. Do tego wiele aut ma osłony metalowe od wewn. strony tarczy. Chyba, że przez kałużę rozumiemy 30cm małe jeziorko ;)


Ja mam Ate PD i ich nie zdążyłem jeszcze popsuć, ale przebieg dość symboliczny wykonałem (chociaż często ogniem). I 40km na zapieczonym zacisku (aż smar z łożyska piasty wyszedł :D ) nie zabiło ani tarczy, ani klocka.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 31
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5546
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 10 Wrz 2018, 09:23   

Strona, o której wcześniej pisałem:

http://www.ferodoracing.pl/
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
slawomirro 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec/107KM
Imię: Sławek
Wiek: 39
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 773
Skąd: Warszawa
Wysłany: 9 Paź 2018, 18:32   

I jak tam zmiany?

EBC GREEN STUFF to sobie Parzych właśnie kupił. Pisał, że jest z nich zadowolony.

Natomiast ja sobie zamówiłem coś czego tu na forum chyba nikt nie próbował:
Galfer FDT 1055 za 260zł komplet. Opinie o jakości tego są bardzo dobre od SC, Civica po Bmw.
Z dostępnością w Polsce jest trudno (tylko na zamówienie i to wyprzedzeniem miesięcznym), ale wszyscy sobie chwalą większą skuteczność hamowania, braki pisków i też niezbyt większe pylenie niż seria.
Do mk7 w sumie można kupić klocki ceramiczne (niesportowe, seryjne). Do Fiest mk6 niestety nikt tego rozmiaru klocków nie robi. Szukałem jeszcze na upartego przez pół dnia klocków ceramicznych dla innych aut robionych, ale zawsze o min. 2-3cm rozmiar się różni i pomysł nie wypalił.

Natomiast tarcze ATE PD to dobry wynalazek. Na wodę nie są wrażliwe i dość szybko stygną. Na działce lubię auto umyć niedługo po przyjeździe. Myję wężem ogrodowym z zimną wodą, felgi płuczę, myję, woda chcąc niechcąc na ciepłe tarcze musi prysnąć. Nie krzywią się, co najwyżej pokrywają lekkim brązowym nalotem, który znika zaraz po pierwszym hamowaniu.

Ze zmian to sądzę, że warto zainwestować w nową... pompę. To część też zużywająca się, a mało kto o tym myśli. I nie piszę o pompie ABS, tylko zwykłej hamulcowej przy serwie.
Nie są to drogie części, a przy kompleksowych zmianach całego układu, nie warto pomijać tego elementu.
Profil Facebook
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK7] Fiesta MK7
Fordy Fiesta VII generacji (2009-....)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:28
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] Wersje wyposażenia - mini FAQ
Mini FAQ o tym jak rozpoznać wersję wyposażenia MK7
FFDriver Przed zakupem 0 26 Maj 2014, 09:07
FFDriver
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] FAQ - Przycisk otwierania klapy - NAPRAWA
Instrukcja demontażu tapicerki klapy oraz naprawy mikrowłącznika - przycisku otwierania klapy w mk7
Kam1l Elektryka ogólna 20 11 Sie 2018, 12:27
nevermind
Brak nowych postów [MK7] Felgi z ST do 1.6 Ti-VCT
Przymiarka do felg
Uch0 Przed zakupem 1 28 Mar 2017, 13:41
MisiekT
Brak nowych postów [MK7] 1.6 Ti-VCT /120KM Titanium
pooley Nasze auta 23 29 Lis 2010, 15:21
pooley


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.