Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Nowa Fiesta 1.0 Ecoboost - kupuje, ale się boję ;)
Autor Wiadomość
marpaa 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 11 Sie 2018
Posty: 0
Skąd: Kraków
Wysłany: 10 Wrz 2018, 21:46   

Ja spróbuje power boxa - sa teraz nawet za 430 zł i mają bardziej plaską ch-kę momentu niż chip (uwaga na słabsze sprzęgło w wersji 100 KM). Apropos to moja druga Fiesta, wczesniej mialem mk7 1.4. Testowałem różne samochody i w Fieście przyjemność z jazdy była największa, choć oczywiście wolałbym ST lub mk8 ;)
A w jaki sposób i gdzie możnaby wgrac program od wersji 125KM?
Pozdrawiam
_________________
Pawel
Ostatnio zmieniony przez marpaa 20 Paź 2018, 21:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wojtek Wawa 

Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 38
Dołączył: 03 Sie 2017
Posty: 56
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11 Wrz 2018, 13:45   

Mars,

ale Ty ani nie używasz osiągów (średnie spalanie z kilku lat 6l/100km, plus Twoje wypowiedzi), ani nie jeździsz za dużo - myślę, że warto o tym wspominać rekomendująć chip tunning.

marpaa,

musisz się zdecydować czego chcesz - zwiększanie momentu obrotowego na niskich obrotach to zły pomysł, gdy masz ciężką nogę i robisz dziesiątki tysięcy km. Wgrać soft od 125 KM możesz w mk7, gdy masz start stop. Do mk8 na forum forda główny magik nie potrafi jeszcze wgrać, jest też inny, ale nie odpisuje na wiadomości prywatne.

Jaki sens ma inne sprzęgło w wersji 125 KM? Moment obrotowy jest ten sam. Chyba jakieś złe info dostałeś.
_________________
Fiesta mk8 100KM Race Red
 
 
marpaa 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 11 Sie 2018
Posty: 0
Skąd: Kraków
Wysłany: 11 Wrz 2018, 15:56   

Wojtek, zgoda jeśli chodzi o moment obrotowy na niskich obrotach, ale w 2014 roku nie miałem specjalnego wyboru; alternatywą dla dużego momentu około 2000-3000rpm było użycie limitera momentu ustawionego na powiedzmy 220 Nm. Efektem użycia limitera było silne zmulenie silnika gdy moment dobijał do tej wartości. Teraz chciałem coś zadziałć w tym temacie i pomysłem był tani box. Ale właśnie przed chwilą się dowiedzialem, że power box dla silnika 100 KM daje znikomą poprawę (niedawno to testowali), stąd nie mają go nawet w ofecie na własnej stronie.
W roku modelowym 2013 sprzęgło było inne dla wersji 100 i 125KM, moment też się różnił w tych obu wersjach. Sprawdzilem to w katalogu serwisowym Forda, a potem też to czytałem na forum.

ps. nie mam start stop
_________________
Pawel
Ostatnio zmieniony przez marpaa 20 Paź 2018, 21:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 143
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 12 Wrz 2018, 03:59   

Cytat:
   
Mars,

ale Ty ani nie używasz osiągów (średnie spalanie z kilku lat 6l/100km, plus Twoje wypowiedzi), ani nie jeździsz za dużo - myślę, że warto o tym wspominać rekomendująć chip tunning.


Vignale mam od marca '18 ( prawie 6 m-cy ) i zrobione niecałe 3 kkm, czyli ok. 1 kkm od chiptuningu. Jestem z tych kierowców, którzy lubią mieć pod maską bezpieczny zapas mocy przy normalnym poruszaniu się po drogach. Od początku myślałem o 140 KM i dlatego zdecydowałem się na V-tech. Nigdy mi nie zależało na tzw. "ciągłym butowaniu". Poza tym ten tuning dał mi moc od niższych obrotów, więc spalanie nie wzrosło. Jestem bardzo zadowolony z tuningu i zrobiłbym to ponownie.
_________________
ZHDK A Rh"-".
 
 
Regon 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2018
Posty: 0
Skąd: Rokietnica
Wysłany: 12 Wrz 2018, 18:13   

Witam serdecznie po kilkumiesięcznej przerwie!

Widzę, że temat poszedł nieco w innym kierunku, ale jako, że jest mój, to pomyślałem, że dodam ten wpis. Jak ktoś zajrzy do początku wątku, to zobaczy, że bardzo mocno myślałem o zakupie Fiesty 1.0 100 KM. Ostatecznie jednak wybrałem zupełnie pomijaną przeze mnie wówczas Ibizę 1.0 115 KM. Bynajmniej nie mam zamiaru robić tu seatowej propagandy, raczej chciałbym pomóc, z racji, że Ibizą wyjeździłem już 4 tys. km, a Fiestę też trochę poznałem przy okazji dwóch jazd próbnych (100 i 125 KM) i kilku wizyt w salonie - to oczywiście mało, ale zawsze coś. Myślę więc, że mogę coś ciekawego na temat ich obu napisać, co może komuś się przyda przy podejmowaniu decyzji o zakupie. Sam bowiem szukając szukając informacji miałem spory zgryz, bo o ile "testów" jest sporo, to porównań już mniej...

Ale od początku - czaiłem się na Fiestę Sync Edition 100 KM, 5D z podgrzewaną szybą, podłokietnikiem, skórą na kierownicy, kołem zapasowym i alufelgami - w sumie salony proponowały około 55000 brutto za tę wersję.

Ostatecznie stanęło na Ibizie 1.0 115 KM, 5D Style z pakietem comfort+ (częściowe LEDy, alufelgi i czujniki cofania) i podłokietnikiem. Cena za całość - 61900 brutto. Dlaczego zdecydowałem się na samochód droższy o 7 tys?!

Z powodu finansowania, które niestety Seat ma dużo lepsze od Forda - ostatecznie rata w obu przypadkach wyszła bowiem taka sama. Seat miał wtedy bowiem ofertę oprocentowania 0%. Niestety - dla nowych nabywców - już nieaktualną... Nie będę przy tym ukrywał, że finansowanie było jednym z głównych powodów wybrania Ibizy - gdyż pozwoliło mi w tym samym budżecie wziąć samochód z mocniejszym silnikiem i minimalnie lepszym wyposażeniem (Ledy do jazdy dziennej, częściowe światła tylne LED). Teraz nie wygląda to już tak różowo i pewnie wybrałbym Fiestę, bo nie byłoby mnie stać na 115 konną Ibizę - co przeważyło szalę ;)

A jak wrażenia odnośnie obu samochodów?

1. Wygląd i wykonanie - Z zewnątrz dla mnie remis, wewnątrz punkt dla Fiesty, ładniejszy kokpit i nieco lepsze materiały - ale to oczywiście kwestia gustu. Punkt dla Fiesty też za szerszą gamę ciekawych kolorów - w Ibizie fajny jest tylko Pomarańczowy i Desire Red - który mam, ale też kosztował 2800 zł :-P No ale cóż - żona powiedziała, że albo taka Ibiza, albo żadna :P

2. Silnik - w mojej obecnej sytuacji bez porównania i mocny punkt dla Ibizy. Niestety w Fieście nie dało się wówczas zamówić 125 KM do SE co może zmieniło by sytuację. A tak, to po prostu 15 koni i 30 Nm więcej przy takim samochodziku robią różnicę. Moje odczucia z jazd są takie, że 115 konna Ibiza to prawie dokładnie odpowiednik nawet mocniejszej 125 konnej Fiesty. Kultura pracy też zbliżona, a niezawodność - się zobaczy ;)

3. Skrzynia biegów - w aktualnej sytuacji porównywalna. Ale warto pamiętać, że słabsza 95 konna Ibiza - ma tylko 5 biegów. Gdyby więc nie finansowanie i możliwość wzięcia 115 KM z 6 stopniowym manualem, to byłoby różnie, szczególnie że 6 bieg się bardzo przydaje w trasie...

4. Przestrzeń - punkt dla Ibizy. O ile z przodu w obu jest miejsca podobna ilość, to z tyłu wygrywa Ibiza. No i do tego bagażnik to przepaść - 293 vs 355 l mówi samo za siebie.

5. Wrażenia z jazdy - przy normalnej jeździe nie ma różnicy, oba samochody jeżdżą jak po szynach. Jestem jednak w stanie uwierzyć, że Ibiza gorzej radzi sobie w "teście łosia" - co zresztą można sprawdzić na youtube i ekstremalnych warunkach. Mam wrażenie, że dość późno zaczynają w niej reagować systemy stabilizujące, co daje więcej "emocji" :P

6. Kilka uwag dodatkowych - spalanie z 4000 km - 5,2l. W tym ostatnie dwa zbiorniki do pełna to 5,0 i 4,9l. Moja jazda to 60% ekspresówki i autostrady z prędkościami dopuszczalnymi i dużym zagęszczeniem ruchu (obwodnica Poznania), 10% to ruch po zwykłych drogach 70-90, 25% ruch miejski bez korków, 5% ruch miejski z korkami itp. Z problemów to póki co miałem tylko problem z montażem pasa konsoli centralnej - coś trzeszczało, jak się okazało - wada produkcyjna. Załatwione podczas wizyty w ASO bez wymyślania i opowieści, że "to normalne itp".

Podsumowując. Gdyby nie finansowanie, którego już nie ma, to pewno wybór padłby na Fiestę, która jest ładniejsza w środku, przemawia za nią też dobra opinia o Ecoboostach i lepsze właściwości jezdne. Zaletą Ibizy jest przede wszystkim przestronność, możliwość wyboru mocniejszego silnika do słabszej wersji i mimo wszystko wygląd zewnętrzny - no uśmiecham się każdego dnia rano :)

Powiem też tak, gdybym brał samochód tylko dla siebie - do zabawy, to mimo wszystko pewnie wybrałbym Fiestę. Jednak wspomniana przestronność Ibizy i bagażnik pozwalający naprawdę dużo przewieźć sprawia, że robi się z niej naprawdę niezły "jedyny samochód w małej rodzinie". A do tego nie wygląda jak jakieś smętne i pozbawione jakichkolwiek emocji Polo czy inna Fabia...

Jakby ktoś miał jakieś pytania i wątpliwości, to piszcie - chętnie odpowiem. I życzę przyjemności z użytkowania Fiest - do których dalej mam olbrzymi sentyment. Choć czerwona Ibizka, której początkowo w ogóle nie brałem pod uwagę póki co mnie przekonuje do siebie w 100% :)
 
 
msky 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Wiek: 32
Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 12
Skąd: Otwock
Wysłany: 12 Wrz 2018, 18:51   

Gratuluję zakupu :) ważne że kupiłeś NOWE auto, a nie bitego szrota jakich wiele na naszym rynku ;)
Swoją drogą też oglądałem Ibizę. Miałem ją na całą sobotę, bo salon seata (i forda) mam pod nosem.
Jednak nie kupiłem tego samochodu z kilku przyczyn:
1. Silnik wydał mi się jednak dużo słabszy od 125 EB (subiektywnie)
2. Czynnik ludzki - jak przystąpiłem do konfigurowania oferty, to pani sprzedawca (ladacznica wulgarna w wyglądzie!) nie portafiła odpowiedzieć na moje dwa proste pytania. Potem usłyszałem, że zawracam dupę za plecami. Skoro klient nie nasz pan to wrażenie zostaje słabe...

Wracają do tematu - szerokiej drogi.
Wrzuć zdjęcie koloru jaki masz :)
_________________
kolor chrome blue
Ostatnio zmieniony przez msky 13 Wrz 2018, 11:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Regon 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2018
Posty: 0
Skąd: Rokietnica
Wysłany: 12 Wrz 2018, 20:20   

Dzięki :)

Heh, pewnie żeby sprawdzić, który silnik lepiej "ciągnie", to by trzeba na tor pojechać :) Albo chociaż długą prostą... Bo w końcu nie jeździłem na tyle dużo 125 konną Fiestą, by miarodajnie ocenić. Choć - z danych technicznych wynika, że pierwsza setka w Ibizie 0,6 s szybciej ;) Nie zdziwiłbym się jednak, gdyby Ibiza lepiej jechała "od dołu", a 125 KM Fiesty dawało o sobie znać powyżej setki - chyba zresztą na jednym teście wychodziło podobnie...

A odnośnie obsługi, to nie dziwi mnie, że Cię to zniechęciło. Sam w taki sposób odrzuciłem dwa salony na etapie kontaktu mailowego - jak ktoś nie potrafi oferty w dwa dni przygotować to jego strata. Na szczęście jednak tam gdzie pojechałem na jazdy próbne - zarówno w Fordzie i w Seacie trafili się bardzo kompetentni ludzie. Choć mogę ponarzekać trochę na obsługę w VW Banku ;)
 
 
mskgs 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 65
Skąd: Kraków
Wysłany: 12 Wrz 2018, 21:06   

Też patrzyłem na Ibizę przed zakupem, ale...
1) była droższa (finansowanie nie miało dla mnie znaczenia)
2) wykończenie to jest istna tragedia, szczególnie ta plastikowa kierownica udająca skore z pseudo-przeszyciami.
3) brak grzanej szyby przedniej :)

Z rzeczy lepszych od Fiesty:
1) większa
2) ma 1.5 tsi 150km ale kosztuje wtedy niewiele mniej od Leona i focusa - bez sensu
3) większa i lepiej spasowana

Ale jest to i tak przyjemny samochód, gratuluje ;) tak naprawdę te samochody są mimo wszystko na podobnym poziomie i już tylko osobiste oczekiwania/preferencje decydują i wyborze...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Brak nowych postów Ogłoszenie: NASZE OSIĄGNIĘCIA - czyli chwalimy się :)
PUCIO Frakcja wielkopolska 8 5 Gru 2008, 21:51
PUCIO
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Chciałem/chciałam się przywitać....
Gość Hyde-Park 1977 18 Lis 2018, 00:20
alanowak1985


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.