Przesunięty przez: szynszyl 17 Kwi 2011, 23:03 |
OGRZEWANIE I NAWIEW W MK4 I MK5 |
Autor |
Wiadomość |
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 28 Kwi 2018, 15:10
|
|
|
Doberman napisał/a: | Zawór nowy, wczoraj założony i bez zmian |
Nowy oryginalny czy nowy "chinol" za 40zł? Sprawdziłeś czy po ustawieniu pokrętła na środek zawór pracuje? |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Doberman
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Tomek
Wiek: 29 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 58 Skąd: Bielsko Biała
|
Wysłany: 28 Kwi 2018, 16:43
|
|
|
Zawór po podaniu napięcia zewnętrznego pracuje, ale na kostce jest cały czas 12V. Czyli cały czas powinno lecieć zimne a jest sauna.
Zawór tak jak edytowałem post, oryginalny kupiony w fordzie. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 28 Kwi 2018, 21:21
|
|
|
Doberman napisał/a: | ale na kostce jest cały czas 12V |
Na kostce to generalnie jest napięcie prostokątne, więc dobrze jest podpiąć żarówkę i patrzeć na ew. zmianę siły świecenia czy miganie (bo nie pamiętam ile tam Hz lata), bo miernik, choćby i True RMS, będzie kantował. Generalnie wygląda to, na tę chwilę, na uszkodzenie tranzystora sterującego. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
makawlus
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: L
Silnik: 1.3/66KM
Dołączył: 12 Sie 2018 Posty: 5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 12 Sie 2018, 20:15
|
|
|
Mam problem z Fiestą żony.
Mimo różnych ustawień ciepłe / zimne cały czas leci ciepłe.
Po przekręceniu kluczyka lampki od obiegu i klimy tylko 1 raz mrygną 1. Nie można włączyć obiegu i AC.
Wymieniłem już tranzystor na nowy. Elektrozawór sprawdzony i działa. Tylko przy takiej reakcji AC i obiegu odpuściłem dokładne sprawdzanie elektrozaworu.
Czy mam szukać nowego czyli używanego panelu czy samej płytki xs6f-14a608-ba bo poszło coś innego niż Tranzystor ?
Czy może to coś innego. Bezpieczniki wszystkie sprawdzone są OK. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 12 Sie 2018, 20:22
|
|
|
Szlag mógł też trafić potencjometr, do którego pokrętło gorąco/zimno jest wczepione.
Jeśli dobrze pamiętam, to tam jest jakiś montażowy. Jak masz panel na wierzchu, to zrzuć osłonkę i zajrzyj pod spód jak to tam wygląda, bo ja dojścia obecnie do swojego bolidu nie mam. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
makawlus
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: L
Silnik: 1.3/66KM
Dołączył: 12 Sie 2018 Posty: 5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 13 Sie 2018, 07:51
|
|
|
Puff napisał/a: | Szlag mógł też trafić potencjometr, do którego pokrętło gorąco/zimno jest wczepione. |
Potencjometr sprawdzony i działa poprawnie. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 13 Sie 2018, 10:16
|
|
|
No to zostaje podmiana płytki. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
makawlus
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: L
Silnik: 1.3/66KM
Dołączył: 12 Sie 2018 Posty: 5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 19 Sie 2018, 21:35
|
|
|
Podmieniłem cały panel na inny z alledrogo i zachowuje się identycznie.
Czy ktoś podsunie jakiś pomysł ?
Zostaje komputer ? |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 19 Sie 2018, 22:15
|
|
|
Komputer nie ma udziału w tym, jak pracuje ogrzewanie wnętrza.
Jeśli odepniesz zawór, zajrzysz do środka i dasz pokrętło na połowę zakresu, to czy widzisz, że trzpień chodzi? |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
makawlus
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: L
Silnik: 1.3/66KM
Dołączył: 12 Sie 2018 Posty: 5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 20 Sie 2018, 07:36
|
|
|
Puff napisał/a: | Komputer nie ma udziału w tym, jak pracuje ogrzewanie wnętrza.
Jeśli odepniesz zawór, zajrzysz do środka i dasz pokrętło na połowę zakresu, to czy widzisz, że trzpień chodzi? |
Odpięcie elektrozaworu nie poprawia sytuacji. Nadal po przekręceniu kluczyka diody AC i OW tylko mrygają 1 x i to wszystko. Tak jakby coś robiło zwarcie |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 20 Sie 2018, 08:59
|
|
|
A sprawdzałeś okolice wtyczki, która wchodzi w ten mały elektroniczny moduł? Może coś się tam przytarło Albo, jakimś cudem, jest słaba masa / +12 i stąd problemy. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
makawlus
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: L
Silnik: 1.3/66KM
Dołączył: 12 Sie 2018 Posty: 5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 20 Sie 2018, 22:36
|
|
|
Puff napisał/a: | A sprawdzałeś okolice wtyczki, która wchodzi w ten mały elektroniczny moduł? Może coś się tam przytarło Albo, jakimś cudem, jest słaba masa / +12 i stąd problemy. |
Wszystkie kabelki niby są ok.
Czy wiązki kabli idą gdzieś w okolicy przewodów hamulcowych ?
Wydaje mi się, że po ostatniej naprawie na warsztacie się to stalo.
Czy tam coś mogło się uszkodzić ? |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 21 Sie 2018, 00:24
|
|
|
makawlus napisał/a: | Czy wiązki kabli idą gdzieś w okolicy przewodów hamulcowych ? |
Niezbyt. Wiązka klimy idzie wzdłuż lewego nadkola. Wiązka do elektrozaworu idzie wzdłuż podszybia. Nie ma potrzeby ruszać skrzynki spod maski, nawet jeśli ktoś by grzebał w okolicach serwo.
Połączenie od panelu do siłownika sterowania obiegiem jest bezpośrednie. Klima mogłaby jakimś cudem nie działać, ale obieg wewnętrzny jak najbardziej powinien. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Pocieszny
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Dołączył: 02 Sie 2018 Posty: 11 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22 Sie 2018, 17:13
|
|
|
Forumowicze!!!
Puff pewnie Ty też mi pomożesz najszybciej
Mk5 1.8 TD z klimą
- non stop ciepłę powietrze -
Czytam forum i w pierwszej kolejnosci kupiłem elektrozawór
- podmieniłem i przez 5 km było ok potem znowu gorącem wali
- krok 2 kupiłem rezystor irfl4105 zgodnie w wątkiem -
patrze pod schowek jest wtyczka, odkrecam i nie widze miejsca na ten elektrozawór?!
Pomocy bo nie wytrzymam tego gorąca!!! |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 22 Sie 2018, 17:35
|
|
|
Yyy... zawór nagrzewnicy jest na podszybiu, pod maską. Pod schowkiem to jest jedynie rezystor wentylatora. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Pocieszny
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Dołączył: 02 Sie 2018 Posty: 11 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22 Sie 2018, 17:50
|
|
|
Puff napisał/a: | Yyy... zawór nagrzewnicy jest na podszybiu, pod maską. Pod schowkiem to jest jedynie rezystor wentylatora. |
Dokładnie!!!
Tak miało być i nie wiem gdzie On jest
Napisałem Ci PW, będe wdzięczny za pomoc |
|
|
|
|
mkonst
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 58 Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 16 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24 Paź 2018, 19:12
|
|
|
Przestało działać ogrzewanie, podpiąłem żarówkę zamiast zaworu, świeci cały czas (nie mruga). Wymieniłem tranzystor sterujący - bez zmian, wymieniłem cały sterownik - bez zmian.
Gdzie szukać przyczyny? |
_________________ Pozdrowienia mkonst |
|
|
|
|
s3roqi
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 40 Dołączył: 30 Gru 2013 Posty: 8 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 26 Lis 2018, 23:14
|
|
|
Takie pytanie, bo mam problem z brakiem ogrzewania i studiuję wątek (jestem na 6stronie)
Wg. tego co wyczytałem to albo zawór albo zapchana nagrzewnica z tymi objawami.
Jak dałem pokrętło na środek to nie słyszę żadnego cykania (też gdzieś w wątku wyczytałem)
Pytanie tylko czy moja MK5 to te same MK5 co na forum. Bo wg. tego co się zorientowałem to u was MK3,4 i 5 to podone budy a nowa buda to MK6 (ta podobna do fusiona) zaś wg. google i wikipiedi ta buda podobna do fusion to mk5. Moja to ta buda podobna do fusiona. rocznik 2004, silnik 1,3 69KM, wersja z klimatyzacją.
W zeszłym roku czasem grzało takim lekkim ciepełkiem jakby ktoś dmuchał z buzi, w zeszłym roku klima też działała od czasu do czasu. W tym roku ani ogrzewanie ani klima nawet nie drgnie.
O ile dobrze rozkminiam to najbardziej prawdopodobny jest elektrozawór czy raczej zawór sterujący płynu chłodzącego bo wg. VIN elektrozaworu w moim modelu nie ma.
No i czy jest opcja dostać się do tego elektrozaworu (zaworu) nie rozbierając całej deski rozdzielczej? Od silnika? |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 27 Lis 2018, 00:43
|
|
|
Mk3 jest kanciate (poniekąd), mk5 to niejako facelift mk4, ale zmian było bardzo dużo, więc traktujemy te modele w wielu miejscach jako dwa różne. To, co wygląda jak kalka Fusiona, to jest mk6.
Generalnie jak masz wątpliwości, pacz po roczniku. Jako że masz 2004, to dylematu nie ma żadnego i to jest (wg naszego podziału) mk6, którego ten dział nie dotyczy |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
s3roqi
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 40 Dołączył: 30 Gru 2013 Posty: 8 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 27 Lis 2018, 07:53
|
|
|
Czyli tak jak się domyślałem, zmyliło mnie to, że w ogólnych informacjach, np. na wikipedii czy w katalogach części ten mój to właśnie MK5.
Dobra teraz pytanie czy przeczytana tu wiedza jest w jakimś stopniu przydatna czy ją całkowicie wymazać z pamięci?
Jest gdzieś analogiczny wątek do mojego modelu? |
|
|
|
|
|