Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Kanapa i 3 (2) zagłówki
Autor Wiadomość
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 30
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5172
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 11 Sty 2018, 20:54   

vegetagt napisał/a:
Ale tym sposobem to można zanegować wiele rzeczy - czemu masz pan 3.0 pod maską, jak 1.0 w dowodzie? Bo dla mnie jest to taki sam stopień skomplikowania i poświęconego czasu, jak demontaż tylnej kanapy :rotfl:

To akurat nie to samo, bo po zmianie silnika musisz mieć przegląd, a po zdemontowaniu kanapy nie. Chyba, że wstawiasz kratkę i robisz dwuosobowe małe auto dostawcze. A jak nie robisz, to możesz i wypruć całe wnętrze, Twoja wola i nic nikomu do tego.

vegetagt napisał/a:
I to jest jeden z argumentów przeciwko jakimkolwiek zmianom na pewnym forum - że jakby cos się stało, to klient jest święty a diagnosta BE, bo on nie zauważył a powinien. Uważam, że użytkownik pojazdu powinien być swiadom, jakie ma obowiązki i ograniczenia, a nie zrzucać winę na diagnostę "bo pan podbił dowód".
Nie wiem, czy gość przeprowadzający badanie chciał być miły, czy był niedouczony. Powinien wystawić ci negatywa za brak zagłówków, a ty z tym negatywem powinienes napisać pismo do ministerstwa o odstępstwo od warunków technicznych. Albo doposażyć auto zgodnie z naszymi przepisami - szczególnie, że możesz takie częsci uzyskać od producenta pojazdu.

Generalnie zgoda, tok myślenia dobry. Tylko pytanie - czy jak kupujesz (wówczas) 10-letnie auto, to pierwsza rzecz jaką robisz to studiowanie kodeksu i wytykanie, że nie ma zagłówków z tyłu?
O ile mogę zrozumieć (i popieram) trzepanie po łapach za montaż "ledixów" z alletanio po 20zł albo hid-ów, które walą takim strumieniem, że doświetlają kosmos, to akurat dopierdzielanie się do kogoś, bo auto miało/nie miało czegoś fabrycznie, to chyba lekkie przegięcie. To nie auto ściągnięte z USA, do tego tłuczone (jeśli dobrze kojarzę) w Niemczech. Skoro tamtejsze przepisy to dopuściły do ruchu, to u nas, gdzie większość cieci dopuści do ruchu auto z tarczami grubości kartki papieru, tym bardziej nie powinno być problemu.
Mogliby się wziąć za poważniejsze rzeczy i po wprowadzeniu nowego cepik-u walić diagnostów za dopuszczanie trupów do ruchu, to zrobiłoby się dużo bezpieczniej.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 3408
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 11 Sty 2018, 22:04   

Puff napisał/a:
To akurat nie to samo, bo po zmianie silnika musisz mieć przegląd, a po zdemontowaniu kanapy nie. Chyba, że wstawiasz kratkę i robisz dwuosobowe małe auto dostawcze. A jak nie robisz, to możesz i wypruć całe wnętrze, Twoja wola i nic nikomu do tego.


teoretycznie po każdej modyfikacji zmieniającej dane zawarte w dowodzie musisz miec przegląd - demontaż wnętrza wpływa na mase własną. No ale jak dołożysz LPG, to mało kto waży auto xD Także znow brak konsekwencji w stosowaniu przepisów :P

Co do lamp, to ja troche w inną strone nad tym ubolewam. Uważam, że da rade zrobić dobre, nieoślepiające światło, czy inną przeróbke (np odbłysnik->soczewka), a potem ktoś ci powie, że napisy na reflektorze sie nie zgadzają ze źródłem światła i nara. A na urządzeniach pomiarowych wszystko w normie ;)
No i oczywiście druga strona tej samej akcji - gdzieś w polsce latają takie hidy sridy zenony i nikt ci słowa na to nie powie.

Wracając do tematu - autor już wie, na którą stacje jechać :D
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 30
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5172
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 12 Sty 2018, 08:06   

vegetagt napisał/a:
teoretycznie po każdej modyfikacji zmieniającej dane zawarte w dowodzie musisz miec przegląd - demontaż wnętrza wpływa na mase własną

Wymiana felg na aluminiowe też. Wymiana szyb na poliwęglany też. Wymiana hebli na większe też. Wsadzenie kubłów zamiast siedzeń też. Dołożenie chłodnicy oleju też. Wsadzenie pełnowymiarówki zamiast zestawu naprawczego też. Można tak długo, ale czy to naprawdę chodzi o wchodzenie w takie absurdy? Po to np. auto ma demontowalne fotele (a są takie - nie używasz ani jednego narzędzia), żeby można było je wyjąć. I te auta nie mają wpisanych osiemnastu mas własnych w zależności od tego, który fotel zdecydujesz się zdemontować.

vegetagt napisał/a:
Co do lamp, to ja troche w inną strone nad tym ubolewam. Uważam, że da rade zrobić dobre, nieoślepiające światło, czy inną przeróbke (np odbłysnik->soczewka), a potem ktoś ci powie, że napisy na reflektorze sie nie zgadzają ze źródłem światła i nara. A na urządzeniach pomiarowych wszystko w normie ;)

No to jest absurdalne, bo takie reflektory w Pumie, to po parunastu latach świecą tak, że gdybyś wyłączył światła w nocy, to jedyna różnica jaką zauważysz, to brak podświetlenia deski rozdzielczej. A jak wsadziłem do siebie dobre, spełniające normy H4 LED, które świecą lepiej niż fabryczne ksenony w moim drugim aucie, to oficjalnie jest to nielegalne.

Trochę mi to przypomina kawały z serii, że jeden mówi, że "to jest spierniczone, to nie będzie w życiu działać", a drugi odpowiada "nieważne, wg projektu jest ok". Dopóki prawo nie zacznie nadganiać nad rozwojem techniki, nie tylko nie będzie ubywać takich idiotyzmów, ale wręcz lawinowo będzie ich przybywać.

vegetagt napisał/a:
No i oczywiście druga strona tej samej akcji - gdzieś w polsce latają takie hidy sridy zenony i nikt ci słowa na to nie powie.

Za takie coś, to bym jaja/jajniki osobiście urywał, żeby jednostka nie miała prawa się rozmnażać.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 3408
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 12 Sty 2018, 11:33   

Puff napisał/a:
Wymiana felg na aluminiowe też. Wymiana szyb na poliwęglany też. Wymiana hebli na większe też


Zardzewiałe nadwozie czy wymiana progów/pasa przedniego na (często cieńszy) zamiennik -> redukcja masy -> zmiany :D

Chociaż słyszalem o jakiejs tolerancji, ale jeszcze nie znalazłem tego w przepisach :P
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 30
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5172
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 12 Sty 2018, 13:44   

vegetagt napisał/a:
Puff napisał/a:
Wymiana felg na aluminiowe też. Wymiana szyb na poliwęglany też. Wymiana hebli na większe też


Zardzewiałe nadwozie czy wymiana progów/pasa przedniego na (często cieńszy) zamiennik -> redukcja masy -> zmiany :D

Chociaż słyszalem o jakiejs tolerancji, ale jeszcze nie znalazłem tego w przepisach :P


No otóż to ;) Dlatego nie popadajmy w skrajności. A jak producent wypuścił tak dane auto na rynek, to znaczy, że tak można.

Pamiętaj(cie), że LED-y pojawiły się na rynku dawno, producenci wypuszczają nowe auta z nimi, a de facto nie ma przepisów, które by je dopuszczały do ruchu(!). Dopóki nie powstał przepis ze światłami dziennymi, też były (w świetle prawa) zakazane. :)

A tolerancja to może jest przy zdawaniu auta na złom :D 10% zdaje się
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Zagłówki
Andreoz Mechanika ogólna 2 25 Kwi 2005, 19:10
Gość
Brak nowych postów Tylne zagłówki
od jakich marek pasują ?
Grabarz Mechanika 0 25 Lut 2008, 08:04
Grabarz
Brak nowych postów zagłówki na tylnej kanapie
Suchy87 Mechanika 11 26 Lut 2008, 07:49
Grabarz
Brak nowych postów Zagłówki tył Fiesta MK6 '06 - '08
archi4lo Mechanika ogólna 2 30 Gru 2014, 22:56
archi4lo
Brak nowych postów [MK4] kanapa z escorta
Gość Mechanika 2 17 Kwi 2009, 10:48
dark86ford


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.