Dlaczego nie ma działu technicznego dla nowej Fiesty? |
Autor |
Wiadomość |
mskgs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014 Posty: 86 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14 Wrz 2017, 09:52
|
|
|
Jaki jest czas oczekiwania na nową fiestę ? (Z opisu wnioskuję, ze ~3 miesiące ?) |
|
|
|
|
maxtron
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Titanium
Silnik: Inny
Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 12 Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: 23 Wrz 2017, 08:45
|
|
|
...niestety, dowiedziałem się że odbiór nowej Fiesty przesunięty na początek 2018
tez tak macie? |
|
|
|
|
Mars
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49 Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 279 Skąd: Spod Bydgoszczy
|
Wysłany: 29 Wrz 2017, 18:39
|
|
|
Dogaduję wersję Vignale. Allle są uparci z ceną na 125 KM i 140 KM. O ile na wyposażeniu schodzą z ceny, to na silniku ni chu chu. Dopłata 4 kzł za wersję 125 KM i dodatkowo 2,4 kzł za 140 KM, czyli łącznie trzeba zapłacić 6,4 kzł do wersji 100 KM, żeby mieć 140 KM- PARANOJA. Zobaczymy, co z tego wyjdzie. |
_________________ HDK ZdZN A Rh"-". |
|
|
|
|
mskgs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014 Posty: 86 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2 Paź 2017, 10:33
|
|
|
To ich olej, weź 100KM i jedź gdzie trzeba. zrobisz 140KM na pb95 i i tak będzie lepiej jechało niż fabryczne.
Btw, czy ktoś z Was coś wie, czy we Fieście będą dostępne reflektory full LED? W jednym teście fiesty była informacja, że na prezentacji tego modelu było o tym wspomniane... Chociaż Ford Polska twierdzi, że nie będzie. Jeden z dealerów, u którego pytałem, też... |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2 Paź 2017, 10:43
|
|
|
mskgs napisał/a: | To ich olej, weź 100KM i jedź gdzie trzeba. zrobisz 140KM na pb95 i i tak będzie lepiej jechało niż fabryczne. |
Jak wykryją przeróbkę tego typu w trakcie gwarancji, to choćby wał wyszedł bokiem z powodu wady silnika, to możesz zapomnieć o uwzględnieniu tego przez salon. A jeśli będą robić aktualizację oprogramowania silnika (co się przecież zdarza), to chiptuning i tak się "zgubi" w trakcie tego procesu. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
mskgs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014 Posty: 86 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2 Paź 2017, 13:14
|
|
|
Jak wykryją. Ludzie mieli wymieniane już np. 1.6 i 2.3 EB na gwarancji mimo zmienionego programu. W praktyce zmiany są nie do wykrycia przez ASO. Oczywiście trzeba się zawsze z jakimś tam ryzykiem liczyć, nikt nie da 100% pewności. Jeżeli chodzi o aktualizacje to też jest taka możliwość, ale jednak rzadko. Kwestia dogadania z tunerem. Na pewno co przegląd nie będą aktualizować programu. |
|
|
|
|
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 180 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2 Paź 2017, 18:06
|
|
|
Niestety Fiesta żony przyszła za szybko :-( A zmieniliśmy zaraz po zamówieniu kolor z Race Red na Blue Wave, i zamiast się cieszyć, mamy smuteczek.
To prawda, zamówione dziś samochody będą w marcu, cała produkcja do lutego sprzedana.
Moja/żony Fiesta tutaj:
https://photos.app.goo.gl/ghfc2t0kimG1sEvo2
Odbieramy najwcześniej jutro. |
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
|
|
|
|
|
Mars
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49 Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 279 Skąd: Spod Bydgoszczy
|
Wysłany: 6 Paź 2017, 08:51
|
|
|
Gratulacje Wojtek! Szkoda, że nie dało się zmienić koloru na metalik, ale i tak super się prezentuje.
Widzę, że reklamę już zdążyli przykleić hehe.
Ja czekam z zamówieniem na info o cenie za silnik 125 KM. Może da radę coś urwać. Co ciekawe, to do titanium nie można wziąć 140 KM, ale do vignale tak. Ach ta polityka cenowa... |
_________________ HDK ZdZN A Rh"-". |
|
|
|
|
Mars
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49 Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 279 Skąd: Spod Bydgoszczy
|
Wysłany: 6 Paź 2017, 10:16
|
|
|
mskgs napisał/a: | To ich olej, weź 100KM i jedź gdzie trzeba. zrobisz 140KM na pb95 i i tak będzie lepiej jechało niż fabryczne. ... |
Może tak zrobię, bo ceny w salonie porażają. |
_________________ HDK ZdZN A Rh"-". |
|
|
|
|
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 180 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10 Paź 2017, 00:41
|
|
|
Fiesta odebrana. Sprzedawca nie powiedział mi o możliwości sprawdzenia automatycznego parkowania przed podpisaniem odbioru i oczywiście to nie działało. Stracone 5 h i mnóstwo nerwów (nie chcieli cofnąc odbioru, mimo, że fiesta nie wyjechała z terenu salonu, a jedynie z pomieszczenia "odbiór").
Na szczęście opinie googla mówią prawdę - sprzedaż w AutoPlazie na Popularnej w Warszawie to masakra, serwis klasa. Mistrz zmiany ogarnął temat i teraz będą już same miłe rzeczy.
1. kolor jest super, żona za 10 dni oceni, ale uważam, że nawet ładniejszy jest Race Red niż Blue Wave
2. przy 140 kmh jest naprawdę cicho! I piszę to mając również citroena c5, którym w ostatnie 24 h zrobiłem 400 km - mam bezpośrednie porównanie
3. AUTOMATYCZNE PARKOWANIE JEST SUPER. Może nie jestem dobrym kierowcą (choć lubię tory, zakręty, poślizgi...), bo nienawidzę parkować. Zdałem za pierwszym razem i to polonezem, ale nadal tego nienawidzę po 20 latach za kółkiem, w 99% na terenie dużych miast. A Fiesta potrafi parkować na 2 razy w miejsca, w które wjeżdżałbym z 4 razy i tak zaparkował trochę za blisko jednej strony. Działa to perfekcyjnie, ostatnie 2 h jeździłem po Warszawie i parkowałem gdzie popadnie, to na kopertę, to tyłem
4. Nagłośnienie Bang and Olufsen - na początku myślałem "2k jak psu w d..." Potem podpiąłem muzykę na USB w miejsce radia FM. I pomyślałem "przynajmniej nie ma tragedii". A na końcu odkryłem przełączenie "stereo/surround". I musiałem włączyć silnik, bo akumulator zdążył się wyłądować... i tak siedziałem do teraz słuchając muzyki. Wyszedłem z samochodu tylko dlatego, że o 8 oddaję go na konserwację podwozia, a po wczoraj nie jestem wyspany... To nie jest może audio jak moje domowe kolumny zrobione ręcznie przez fachowca, ważące kilkadziesiąt kg (i kosztujące znacznie mniej niż te 2 k, przynajmniej 10 lat temu) podpięte do starego 500W amplitunera yamachy. Ale jest lepiej niż w starej cytrynie c5 z wymienionymi głośnikami. I naprawdę miałęm ogromną przyjemnośc ze słuchania muzyki w fieście.
5. podświetlanie wnętrza nocą, przynajmniej w titanium - wow, naprawdę się nie spodziewałem!
6. tempomat z radarem - WOW WOW WOW, hamuje naprawdę mocno, jest też tryb jazda "na Polaka" - potrafi jechać na zderzaku i przy 140 kmh Do tego tempomat nie wymaga reaktywacji przy zmianie biegów - jak choćby w grupie PSA
7. jakiś genialnych prędkości w apexie, czy braku przechyłów w zakrętach, nie odczuwam. Ale idzie jak po sznurku. Pewnie więcej wrażeń jest w st-line. Tu bardzo płynnie działa ESP - nie da się wyczuć ani pod- ani nadsterowności. W pierwszą noc i mrzawkę nie wyłączałem ESP - żona by mnie zabiła, gdybym coś nabroił
8. nabroić jest łatwo, bo nie odczuwa się prędkości w tym maluchu. Serio. Wyjeżdżam z zabudowanego, wciskam gaz na ekspresówce przy 60 kmh i myślę "to nie jest mój c5 biturbo, o matko ale ślimak". A potem patrzę na licznik i z 60 w kilka chwil jest 120 kmh. Moi rodzice zamówili ten samochód bez tempomatu w wersji bieda+. Obawiam się, że ojciec szybko straci prawo jazdy.
9. lane keeping nie działa, przynajmniej na nowych drogach stolicy i okolicy. Przynajmniej nocą. Sprawdzone wszystkie czułości/tryby
10. silnik ładniej chodził w testówce - poczekam z ostateczną oceną do pierwszego 1000 km. Niech się ułoży. Póki co bywa wibrujący i dziwnie brzmiący - tego na jeździe testowej nie było.
11. jak ktoś wpadnie na pomysł zmiany hydro-c5 (tanio sprzedam super stan) na fiestę to uprzedzam, że jednak komfort jest wyraźnie niższy - ale znów to dziwne, w testówce tego tak nie odczuwałem. Muszę sprawdzić ciśnienia opon.
12. regulacja lędźwiowa dziwnie działa - jakby regulowało się położenie 4 liter, a nie podpierało kręgosłup.
Z ogromną przyjemnością zalałem 98 Dynamic na Lotosie - jak macie jakieś pytania, dawajcie znać.
Jak znajdę czas to przetestuję system awaryjnego hamowania. Chciałem też sprawdzić wykrywanie pieszych, ale kumpel się nie chciał zgodzić skoczyć pod rozpędzoną fiestę ;(
Mistrz serwisu polecił ubrać kartony w kamizelki odblaskowe - taka ciekawostka jak to testuje ASO i jak zrobię to ja |
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
|
|
|
|
|
Mars
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49 Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 279 Skąd: Spod Bydgoszczy
|
Wysłany: 10 Paź 2017, 09:26
|
|
|
Czyli ten mistrz zmiany po prostu aktywował to automatyczne parkowanie? |
_________________ HDK ZdZN A Rh"-". |
|
|
|
|
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 180 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10 Paź 2017, 11:04
|
|
|
Nie - na końcu okazało się, że samochód się za bardzo rozładował i po doładowaniu należało skalibrować kierownicę na nowo. Objaw był taki, że system wyrzucał błąd przy wbiciu wstecznego biegu.
Ale pogadałem z kolegą z pracy, który kupił nową fiestę pod moim wpływem. I u niego na tych samych drogach, też nocą, system trzymania pasa ruchu działa. Och kolejna wojna przede mną :-/ Oby też wystarczyła kalibracja. |
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
|
|
|
|
|
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 180 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10 Paź 2017, 17:56
|
|
|
Zrobiłem Fieście konserwację Krown.
Plus - producent wie, co robi, dlatego nie trzeba było wiercić by zabezpieczyć profile zamknięte - progi zabezpieczone korkami fabrycznymi.
Inny plus, panom się spodobał, a dookoła fury kolekcjonerskie stały w warsztacie. Jeden powiedział, że nie lubi nowych samochodów, ale ten naprawdę fajny i jak nowy to właśnie taki
Minus - samochód o przebiegu 70 km i miesiąc po wyjeździe z fabryki miał w okolicach mocowania wahacza pierwsze ognisko rdzy! Nieładnie Ford. Podobno fabrycznie nowe Mustangi mają tak samo, wiedzieli gdzie patrzeć.
Dlatego jak kochacie Wasze nowe Fiesty, nie róbcie im tego - zabezpieczcie. Ja za fabrycznie nowy samochód dałem 450 zł. Niestety powinno to się robić co rok, ale moja miłość raczej nie zardzewieje, więc kto wie. |
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
|
|
|
|
|
wojtekpl
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 18 Mar 2014 Posty: 161 Skąd: KR
|
Wysłany: 10 Paź 2017, 19:51
|
|
|
Patrz, a u mnie nic - co prawda mk7 - nawet wydech czysty; sześćdziesiąt kilka tysięcy pod chmurką. Jedyne, co można by zrobić, to przemalować profilaktycznie bębny. Zardzewiały tylko przycięte śruby mocujące zbiornik lpg, ale to nie fabryka przecież - pozostałe otwory zabezpieczone tak, że nie ma prawa rdzewieć |
_________________ Trend, GoldX; Copper Pulse; 1,4i LPG
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Mars
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49 Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 279 Skąd: Spod Bydgoszczy
|
Wysłany: 12 Paź 2017, 09:50
|
|
|
Już jest dział MK8... Można psuć auta |
_________________ HDK ZdZN A Rh"-". |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 12 Paź 2017, 13:00
|
|
|
... czego oczywiście wam nie życze |
|
|
|
|
Mars
Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49 Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 279 Skąd: Spod Bydgoszczy
|
Wysłany: 12 Paź 2017, 14:15
|
|
|
To chyba można już dołożyć rok 2017 jako zakończenie produkcji MK7? Czyli: MK7 / 2008-2017. |
_________________ HDK ZdZN A Rh"-". |
|
|
|
|
Maciej87
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 37 Dołączył: 25 Paź 2017 Posty: 27 Skąd: Nieważne
|
Wysłany: 25 Paź 2017, 21:28
|
|
|
Witam kolegów
7 października zamówiłem dla żony nową Fiestę. Razem z żoną wybraliśmy Ecoboosta 100KM. 100KM, dlatego, że w planach mamy zwiększenie mocy w TuneFORCE. Dziś całkiem przypadkowo trafiłem na jakieś zagraniczne forum gdzie przeczytałem, że wersja 125 i 140KM ma nieco inną konstrukcję tzn. jest nieco inna głowica i zawory wydechowe.
Przyznam, że trochę zaniepokoiła mnie ta informacja, bo na chłopski rozum inna głowica i zawory wydechowe = wzmocnione/bardziej wytrzymałe (zwłaszcza przy planach zwiększenia mocy)?
Myślałem, że 100, 125 i 140KM różnią się tylko softem a tu info., że 125 i 140 mają inną głowicę i zawory wydechowe.
Zastanawiam się teraz czy nie zmienić zamówienia z 100KM na 125KM. 140KM nie ma sensu brać, bo z informacji, jakie wyczytałem w necie jest bardzo porównywalna do 125KM i dużej różnicy pomiędzy 125 a 140 niema. |
|
|
|
|
Wojtek Wawa
Model: Ford Fiesta Mk8`17
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 180 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26 Paź 2017, 08:19
|
|
|
Maciej87,
możesz wrzucić info/link do Twoich informacji?
Sam pomykam wersją 100 KM i też chcę podnieść w niej moc. Znalazłem nawet, że skrzynia biegów jest identyczna w wersjach 100 i 125 KM, a w mk7 całe silniki były identyczne, poza stopem turbiny (która była niemal identyczna).
Swoje odczucia z pierwszego 1000 km w nowej wypasionej Fieście wrzucę w osobnym poście. |
_________________ Fiesta mk8 100KM Race Red
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 26 Paź 2017, 11:45
|
|
|
o róznicy w glowie i zaworach w mk7 pisał nawet hekoGCS |
|
|
|
|
|