Stukanie przy kręceniu kierownicą |
Autor |
Wiadomość |
magdabe
Model: Ford Fiesta Mk7`15
Wersja: Trend
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Imię: Magda
Dołączyła: 30 Lip 2017 Posty: 3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30 Lip 2017, 00:20 Stukanie przy kręceniu kierownicą
|
|
|
Witam,
Może miał ktoś z Państwa problem pukania dobiegającego jakby od środka zawieszenia podczas kręcenia kierownicą? Problem występuje podczas np próby parkowania przy minimalnej prędkości oraz na postoju - zarówno przy skręcie w lewo jak i w prawo.
Pukanie słyszalne jest już po niecałym obrocie.
Od razu wspomnę, że podczas jazdy żadnych luzów nie ma, żadnego stukania, na nierównościach również jest ok - kierownicy nie ściąga, pukanie nie jest wyczuwalne na kierownicy, dobiega jedynie od strony zawieszenia.
Byłam u swojego mechanika, stwierdził ze coś słyszy ale odkręcił koło, sprawdził zawieszenie od dołu i powiedział, że nic nie widzi.
W związku z tym, że nie lubię jak coś mi w samochodzie "nie gra" pojechałam do ASO na przegląd- diagnoza - wszystko ok!!!! Brak luzów.
Mam wrażenie, że Panowie patrzą na mnie jak na wariatkę która na sile szuka usterki, twierdzą że samochód jest dość świeży (3 lata i 21000 przebiegu) i nie jest to nic groźnego.
Jednak te pukanie podczas kręcenia kierownicą przy parkowaniu jak i postoju jest słyszalne również na zewnątrz.
Może ktoś miał taki problem i jest mi w stanie podpowiedzieć co to noże być? |
|
|
|
|
Bulba
Model: Ford Fiesta Mk7`15
Wersja: Gold
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 31 Maj 2017 Posty: 121 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30 Lip 2017, 10:19
|
|
|
Hmm...
Skoro luzow nie ma to moze zapieczone lozysko na McPhersonie ?
Nie wiem, strzelam. |
_________________ "Ja chcę, żeby moja Łódź rosła, żeby miała pałace wspaniałe,
ogrody piękne, żeby był wielki ruch, wielki handel i wielki pieniądz..." |
|
|
|
|
edek1977
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Gold
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Dołączył: 15 Maj 2015 Posty: 61 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 31 Lip 2017, 11:37
|
|
|
masz niewielki luz na przekładni kierownicy, w ASO używają smaru co powoduje zanik odgłosu, można też zregenerować przekładnie - koszt z demontażem/montażem minimum około 700 zł, ale nie masz gwarancji że luz znowu się nie pojawi po kilku tysiącach kilometrów. To jest niewielki luz, samochód dobrze się prowadzi więc szkoda to ruszać. U mnie przy takich objawach dźwiękowych jak u Ciebie było czuć spory luz, to znaczy na równej drodze samochód prowadził się dobrze, ale na drodze żwir-kamienie było czuć ten luz, nawet zapalała się kontrolka ESP. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 31 Lip 2017, 19:34
|
|
|
A nie będzie to krzyżak kolumny? Dźwięk by też pasował pod to. A wymiana tegoż na pewno mniej kosztuje niż zabawa z przekładnią.
edek1977 napisał/a: | nie masz gwarancji że luz znowu się nie pojawi po kilku tysiącach kilometrów |
Poza tym, jeśli ktoś robi regen i w ciągu kwartału całość może wrócić do stanu wejściowego, to chyba regen jest do bani... |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
edek1977
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Gold
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Dołączył: 15 Maj 2015 Posty: 61 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 31 Lip 2017, 19:59
|
|
|
chodzi o to, że fabryczna przekładnia TRW jest słaba, tak jak np. fabryczny wentylator chłodnicy więc regenerowanie takiej przekładni pomaga na jakiś czas, bo to dalej jednak to samo dziadostwo. |
|
|
|
|
Kubuch
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium ECOnetic
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Wiek: 41 Dołączył: 17 Kwi 2013 Posty: 56 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2 Sie 2017, 22:27
|
|
|
Ten typ tak ma. Mi pukała przekładnia od nowości. ASO rozkładało ręce - coś tam smarowali i niby po smarowaniu było chwilę OK a potem znowu zaczynało pukać. Teraz Fiesta jest w rękach moich rodziców i też od czasu do czasu puka a potem samo przestaje. Podobnie jest ze skrzypieniem przedniego zawiasu |
|
|
|
|
magdabe
Model: Ford Fiesta Mk7`15
Wersja: Trend
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Imię: Magda
Dołączyła: 30 Lip 2017 Posty: 3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 3 Sie 2017, 20:57
|
|
|
Wie ktoś w jaki sposób można dodać krótki filmik? Nagrałam ten dźwięk i może to by udało się komuś rozpoznać
Wizyta w kolejnym ASO 09-08 i zobaczymy co powiedzą. |
|
|
|
|
stefano_28
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Stefan
Dołączył: 30 Mar 2017 Posty: 12 Skąd: Opole
|
Wysłany: 4 Sie 2017, 21:50
|
|
|
W moim samochodzie również miałem taką przygodę. Przy kręceniu/manewrowaniu na niskich prędkościach, manewrach na parkingu czy podwórku było słychać gruchotanie (przeskakiwanie) w kole kierownicy. Trafiłem do niezależnego serwisu forda na śląsku gdzie zregenerowano mi wałek kolumny kierowniczej. Od tego czasu w samochodzie nic nie zgrzyta. |
|
|
|
|
edek1977
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Gold
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Dołączył: 15 Maj 2015 Posty: 61 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 6 Sie 2017, 21:07
|
|
|
To bardzo ważne co napisałeś dla właścicieli samochodów na gwarancji( że miałeś regenerowany a nie smarowany), aby podczas zgłaszania usterki w ASO nie dali sobie wcisnąć kitu o zastosowaniu smaru rzekomo likwidującego luzy, tylko domagali się stanowczo wymiany elementu gdzie są luzy czyli krzyżaków lub maglownicy na NOWY w ramach gwarancji. Jeśli będą twierdzić że nie było gdzieś tam smaru to niech wymienią na nowy ze smarem. Niestety ja uwierzyłem w bajki ASO na gwarancji w sprawie przekładni i klimatyzacji co potem mnie sporo kosztowało. |
|
|
|
|
magdabe
Model: Ford Fiesta Mk7`15
Wersja: Trend
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Imię: Magda
Dołączyła: 30 Lip 2017 Posty: 3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10 Sie 2017, 13:47
|
|
|
Ja już po wizycie w ASO i jak się okazało winne były górne mocowania mcphersona.
Przyjemność łącznie z geometria 1000zl. |
|
|
|
|
Bulba
Model: Ford Fiesta Mk7`15
Wersja: Gold
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 31 Maj 2017 Posty: 121 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10 Sie 2017, 16:47
|
|
|
Czyli trafilem
edek1977: a Tobie co dolegalo w klimatyzacje i jaki kit Ci wcisneli ? |
_________________ "Ja chcę, żeby moja Łódź rosła, żeby miała pałace wspaniałe,
ogrody piękne, żeby był wielki ruch, wielki handel i wielki pieniądz..." |
|
|
|
|
Łukasz K
Wersja: Inna
Dołączył: 24 Lip 2015 Posty: 20
|
Wysłany: 28 Sie 2017, 22:26
|
|
|
U mnie także słyszalne były stuki podczas manewru kierownicą przy parkingowych jazdach. Wolna jazda. Winny był krzyżak kolumny kierownicy. Pierwszy raz przesmarowałem dobrym gęstym smarem, pomogło na 2 tygodnie, drugi raz moczyłem w oleju ok 2 dni - pomogło na 2 tygodnie, trzeci raz kupiłem krzyżak z auta z rozbiórki i jest gitara od 6 miesięcy. Żadne smarowanie Panowie nie pomoże. Jest to wada fabryczna krzyżaka i trzeba go wymienić. W ASO pytałem kosztuje 760zł. Uszkodzony jest przegub kinetyczny ten który jest bliżej silnika wspomagania. Jest jeszcze jeden ten przy podłodze ten się nie psuje nie wiem dlaczego tak jest ale tak jest. Jak by co można to sprawdzić. Podjechać na jakiś lużny parking, złapać ręką kolumnę pod obudową plastikową i sobie jeździć. Jak stuka to a nie co innego czuć od razu pod ręką. Pytajcie to pomogę ja niestety w mojej pechowej fieście to też robiłem. Wymiana banalnie prosta,nie da się źle złożyć bo wieloklin jest profilowany i się nie da krzywo założyć drążka przy przypadkowej, skręconej kierownicy. |
|
|
|
|
dorjan74
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium ECOnetic
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 49 Dołączył: 21 Lut 2017 Posty: 20 Skąd: Wesoła
|
Wysłany: 1 Wrz 2017, 10:37
|
|
|
A ja wymieniłem końcówki drążka i stuków nie ma.👌 |
_________________ dorjan |
|
|
|
|
edek1977
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Gold
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Dołączył: 15 Maj 2015 Posty: 61 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 6 Wrz 2017, 15:39
|
|
|
są dwa rodzaje tej przypadłości, jak słychać tylko stuki przy kręceniu kierownicą , bez odczucia przeskakiwania i słychać że to gdzieś dalej niż na kierownicy oraz czuć luz na nierównościach to jest to przekładnia, natomiast jeśli czuć to na kole kierownicy, bardziej zgrzyty niż stuki i czuć jakby przeskok to jest to wałek. |
|
|
|
|
mehacz
Model: Ford Fiesta Mk7`15
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 38 Dołączył: 18 Lut 2015 Posty: 60 Skąd: Kosina
|
|
|
|
|
Radonis
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 08 Sie 2017 Posty: 4 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 20 Wrz 2017, 11:55
|
|
|
Tak to już jest z mechanikami, czasami coś znajdzie a czasami powie że nic nie widzi, mimo że problem jest spory. Tak czy siak polecam podjechać do innego mechanika - może będzie miał więcej doświadczenia i wiedzy. Ja jeżdzę do [URL=spam]Auto Spam[/URL] , gdzie jeszcze mnie nie zawiedli. Mają specjalistyczny sprzęt i znają się na tym, co robią. |
Ostatnio zmieniony przez vegetagt 20 Wrz 2017, 14:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|