|
[MK7] EcoBoost 1.0 125KM dwa pytania eksploatacyjne |
Autor |
Wiadomość |
langolier
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Imię: Piotr
Dołączył: 18 Cze 2014 Posty: 170 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26 Lip 2017, 15:42 [MK7] EcoBoost 1.0 125KM dwa pytania eksploatacyjne
|
|
|
Witam
ostatnio żona miała dużo przejść ze swoją Fiestą, w ASO "życzliwi" wlali w głowę kilka informacji, których nie umiem zweryfikować
Pierwsza to taka, że "za małe jest sprzęgło do mocy silnika i należy starać się ruszać gdzie tylko da radę bez dodawania gazu, bo to oszczędza sprzęgło"
Jedyne takie miejsce dla mnie to parking i na światłach gdy nie ma wielkiej kolejki. Co z włączaniem się z podporządkowanych dróg ze stopu ?
Druga to taka, "żeby nie słuchać wskaźników informujących o zalecanej zmianie biegów, tylko jeździć "normalnie"" - jak rozumiem, chodzi o to, by jeździć bez zwracania uwagi na to, że się ma turbinę.
Jakie są praktyczne zalecenia ? Jasne, żeby nie kręcić wysoko nierozgrzanego silnika, ale poza tym ?
Ponieważ jestem "starej daty" to pamiętam wpajaną mi zasadę "diesel 2000obr maxymalnie - benzyna 2000obr. minimum", teraz konstrukcja silników się zmieniła (prawie wszystko co ma trochę mocy ma turbo) - jak wygląda rzeczywistość teraz ? |
_________________ Jest od listopada 2014 a druga od lutego 2018
|
|
|
|
|
mskgs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014 Posty: 86 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2 Sie 2017, 09:03
|
|
|
Na chłopski rozum i po przejechanych prawie 70 tys. km z tym silnikiem tylko 100KM
1) Niech się w głowę pukną. Co zresztą sam zauważyłeś - jak sobie wyobrażasz ruszanie bez gazu ? Chyba że mają na myśli jazdę na pólsprzęgle i wieczne "palenie" przy ruszaniu - wtedy jak najbardziej racja, w ten sposób każde sprzęgło wykończysz. Niestety często widuję na parkingu uzdolnionych ludzi, którzy cisną gaz z upuszczonym lekko sprzęgłem, żeby gdzieś podjechać/poprawić.
2) Tutaj racja - niestety wskaźnik we Fiescie trochę za szybko się pojawia, obroty po zmianie biegu są za niskie i czuć wibracje. Przy tym silniku to IMO minimum 1700-1800 obrotów.
Pzdr |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|