|
Przesunięty przez: trzeci 4 Maj 2012, 22:34 |
[MK5] Mój wierny osiołek |
Autor |
Wiadomość |
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1089 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 25 Sty 2017, 12:07
|
|
|
Puff, jaki tam ze mnie ekspert. W dizlu też żeby zmniejszyć EGT dolewają paliwa, i przykręcają kurek z powietrzem. Kosztem odrobiny czarnego dymka z tyłu. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 26 Sty 2017, 00:28
|
|
|
Okej. Doedukowałem się nieco w temacie wolnossących benzyn. Pewien stosunek AFR daje maksymalne EGT. Podlewając to paliwem, da się zredukować temperaturę. Tak samo mocno obcinając dawki paliwa, ale trzeba go dużo mniej dodać niż trzeba odjąć. Do tego, z racji że NA nie najlepiej znosi bardzo ubogie mieszanki, zostaje tak naprawdę dolać, wg źródeł, ok. 10%, aby rozsądnie zbić temperatury. Trochę nielogiczne się to wydaje, ale wszystko poparte fizyką. Sytuacja już nie dotyczy silników doładowanych, bo tam występuje sprzężenie zwrotne.
Jaszczur napisał/a: | W dizlu też żeby zmniejszyć EGT dolewają paliwa, i przykręcają kurek z powietrzem. |
Jak ktoś steruje obydwiema wartościami, to da się i tak. W sumie po głowie mi chodziła sytuacja, w której wtryski leją, ile się da i, bez wizyty u tunera, zostaje już tylko sterowanie dmuchawą.
EDIT - 29.01.2018
Jako że wielu ludzi wie, że mój silnik przypominał trochę ZUS - niby działał, ale niekoniecznie, to podjęta została, dawno temu, decyzja o swapie. Ciągnęło się to jak smród po gaciach, ale w końcu pewne kroki zostały podjęte.
Mała fotorelacja:
Kupno białego mk5, w którym padła pompa wtryskowa (a przynajmniej na to wyglądało).
Transport tegoż do pieczary Jaszczura i demontaż dawcy:
(tak, ta zakazana morda to moja)
Pobojowisko:
Następnie wykonanie brakujących elementów, bo przecież to jest Ford, do tego w dieslu i tutaj nic nie może pasować. I takim sposobem trzeba było przygotować flansze pod kolektor i downpipe:
Po dorzuceniu paru rurek pierwotnie wyszło takie coś:
Ale z racji, że pasowało jak świni siodło, to finalnie wyszło takie coś:
Brzydkie to jak kupa, ale jak będzie działać, to generalnie będzie można to olać.
Porównanie rozmiarów dmuchaw:
Oraz starego wydechu z nowym:
Testowanie jednego z czujników:
Wczoraj powtórka z rozrywki u biorcy:
Poza rozebraniem silnika biorcy zostaje poskładanie silnika dawcy na trochu lepszych/innych częściach, zrobienie sprzęgła, wymianie gum i innego szajsu na bieżąco, którego w planach wcześniej nie było, ogarnięcie elektryki na profi, włożenie motoru na miejsce, podpięcie wszystkiego, dołożenie IC, zrobienie orurowania pod tenże, dołożenie chłodnicy oleju i węży do podstawki, dołożenie kompletu czujników pod zegary... i pewnie wielu rzeczy, o których jeszcze nie wiem, to zostanie upierdliwa kosmetyka typu wyrzucenie/wysuszenie/wymiana wykładziny czy zmiana boczków. Może aku poleci do bagażnika, czas pokaże. Sporo rzeźby w gównie zostało, nie ma co ukrywać, ale małymi krokami do przodu i na późną wiosnę... trzymajcie kciuki |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 29 Sty 2018, 21:29
|
|
|
o fakkkkkkkk |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29 Sty 2018, 22:31
|
|
|
Dużo nierdzewki widzę, kolektor wyglada był robiony na równe odległosci, ale coś nie pykło?
W jaszczurzej jamie coraz więcej prodżektów powstaje,a on się nawet nie chwali, co tam zjeżdża.
Na Bednarach cię kojarzę to miałeś wielki pukiel loków |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1089 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 29 Sty 2018, 22:46
|
|
|
luk-90 napisał/a: | a on się nawet nie chwali, co tam zjeżdża. |
To jak z tą krową co głośno ryczy ale mleka mało daje, tyle że odwrotnie
Dizel squad się zbroi |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
zwardek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 325 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 29 Sty 2018, 23:01
|
|
|
W końcu się coś ruszyło w temacie |
_________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 - |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 30 Sty 2018, 08:15
|
|
|
luk-90 napisał/a: | Dużo nierdzewki widzę, kolektor wyglada był robiony na równe odległosci, ale coś nie pykło? |
Z kolektorem to akurat były przeboje w cholerę, był robiony przez kogoś i nie chciało mi się go już odsyłać trzeci raz z dopiskiem "no coście tu panowie odpier**lili, to chyba inaczej powinno wyglądać". Od ideału jest daleko, dało by się zrobić dużo lepiej, ale już srał pies. I tak od grodzi jest z centymetr, może dwa w najciaśniejszym miejscu, więc trochę bida. Równych rurek też by się nie dało zrobić, bo robiąc wylot z kolektora na turbo centralnie, downpipe musiałby mieć kształt okrężnicy (czyli, mówiąc obrazowo, do dupy).
Co do nierdzewki jako-takiej, to większość połączeń turbo/kolektor-IC w planach jest do zrobienia na rurach, silikony tylko tam, gdzie będą potrzebne.
luk-90 napisał/a: | Na Bednarach cię kojarzę to miałeś wielki pukiel loków |
Kiedy to było Może wróci, kto wie. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 30 Sty 2018, 12:35
|
|
|
bobson napisał/a: | Jesteś świr |
Po cichu liczę, że to ostatnia prosta, bo tyle kasy ile utopiłem tutaj, to bym dołożył trochę i 2-3 letniego ST-ka kupił |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 30 Sty 2018, 13:11
|
|
|
Puff napisał/a: | bobson napisał/a: | Jesteś świr |
Po cichu liczę, że to ostatnia prosta, bo tyle kasy ile utopiłem tutaj, to bym dołożył trochę i 2-3 letniego ST-ka kupił |
Jeśli Cię to pocieszy to napisze tylko, że nie jesteś jedyny w kwestii kasy |
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
Ostatnio zmieniony przez bobson 30 Sty 2018, 13:13, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1089 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 30 Sty 2018, 13:12
|
|
|
Wszystkie grubsze projekty mają ten problem, zwłaszcza jak się przeciera szlaki, albo idzie na przekór utartym schematom. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 30 Sty 2018, 13:32
|
|
|
bobson napisał/a: | Jeśli Cię to pocieszy to napisze tylko, że nie jesteś jedyny w kwestii kasy |
To może nie tak, że jakoś nad tym rozpaczam, bo to jak zacząć płakać, kiedy już z cysterny mleka wylało się z 90% zawartości. Trochę poniewczasie. Raczej zauważam fakt i tak głośno myślę, że miło by było wreszcie, po tylu latach, pocieszyć się tym autem trochę dłużej niż kilka miesięcy, bo znowu coś je*ło i trzeba wyłożyć 1-2 (a przy obecnych modach ze 4? 5?) wartości auta, żeby pojeździło kilka miesięcy...
Plus taki, że to świeży start (patrząc na motor i to, że będę go składał ze specem w tym temacie, więc mowy o żadnej lewiźnie absolutnie nie ma), a jedyne kłopoty jakie w sumie niszczyły jakiekolwiek perspektywy na zabawę to wywalana UPG na przemian z uszczelką wydechu i pękającym kolektorem. Wydech jest nowy, turbo też, kolektor też, a blok z głowicą też. Jedyne ryzyko jest takie, że jak trafi na rolki, to albo nie uda się tego zestroić (bo duże turbo), albo będzie działać i rozwali coś innego (skrzynię, półosie, generalnie coś za silnikiem). Jeśli sprawdzą się jakieś przewidywania, to moment na wale będzie 2x większy niż skrzynia, wg producenta, jest w stanie w ogóle wytrzymać. Czas pokaże. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 30 Sty 2018, 13:35
|
|
|
marudy!
Sto lat Puff, forumowy marudo |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1089 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 30 Sty 2018, 13:42
|
|
|
vegetagt, jakby nie patrzeć to Ty ostatnio najwięcej marudziłeś że projekty umierają, że nic się nie dzieje, że to, żetamto... |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
modell1
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47 Dołączył: 21 Paź 2005 Posty: 1870 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 30 Sty 2018, 13:43
|
|
|
Hej jaki wykres jest przewidziany po nowych modach 😄 |
_________________
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 30 Sty 2018, 13:44
|
|
|
Jaszczur, no marudziłem i ubolewałem, że coraz mniej osób rzeźbi w kupie
Ale skoro
Jaszczur napisał/a: | To jak z tą krową co głośno ryczy ale mleka mało daje, tyle że odwrotnie
|
to co się dziwić, że odniosłem takie wrażenie |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1089 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 30 Sty 2018, 13:46
|
|
|
Jakbyś się przeniósł na Ślunsk/Zagłębie, to byśmy niejedną kupę razem ukręcili |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 30 Sty 2018, 13:52
|
|
|
vegetagt napisał/a: | Sto lat Puff, forumowy marudo |
Dzięki
modell1 napisał/a: | Hej jaki wykres jest przewidziany po nowych modach 😄 |
Tego to ani Najświętsza Panienka nie wie. Rachunki podzieliłbym na:
-ostrożne - 130KM+ / 300Nm
-optymistyczne - 150KM+ / 350Nm
-hurraoptymistyczne - 170KM / 400+Nm
Wiadomo, że w pewnych warunkach ktoś wycisnął 178KM/420+Nm z pompy VP30, niestety detali nie znam, tym bardziej wykresu nie mam. Tak więc, na razie, powtórzę - nikt nie wie co z tego wyjdzie. Czas pokaże. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30 Sty 2018, 18:59
|
|
|
ja to podziwiam i kibicuję, ale jestem ciekaw sposobów przeniesienia tego na asfalt |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 30 Sty 2018, 19:52
|
|
|
250Nm było bez problemu do ogarnięcia z przeniesieniem tego, jeśli będzie nawet 100Nm więcej, to dalej nie będzie jakiegoś ogromnego problemu, bo seryjnie było niecałe 150. Przy serii kołami zamielić nie umiało, przy 250 już mogło, a jeśli przyjdzie 350, to wtedy będzie taka możliwość, ale nie jest powiedziane, że będzie szarpać trakcję przy mocniejszym wciśnięciu gazu. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|