| Swap 1,1 do 1,8 D - pytanie. | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | katedroloz   
 Model: Ford Fiesta Mk3`96
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Karol
 Dołączył: 06 Lis 2016
 Posty: 48
 Skąd: Szczytna
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Gru 2016,  20:31   Swap 1,1 do 1,8 D - pytanie. |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, chciałbym się zorientować czy jest możliwy swap z benzynki 1,1 do dieselka 1,8 bez większych przeróbek, mój 1,1 chyba konczy żywot, a remont silnika jest nie opłacalny, jak zmieniać to na coś fajniejszego   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Gru 2016,  20:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | zupełnie bez sensu, 1.8d też nie są w dobrej kondycji najczęściej. zmiana z gówna na gówno można by rzec |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | katedroloz   
 Model: Ford Fiesta Mk3`96
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Karol
 Dołączył: 06 Lis 2016
 Posty: 48
 Skąd: Szczytna
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Gru 2016,  20:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | To na co preferujesz?   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Gru 2016,  20:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | swap na zeteca |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jaszczur   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: CL
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Marcin
 Dołączył: 07 Lut 2011
 Posty: 1126
 Skąd: SD (Dąbrowa G)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Gru 2016,  22:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | katedroloz, co byś tym swapem chciał uzyskać? 1.8D jest trochę bez sensu, jak już to albo to turbić, albo od razu swapować TD.
 |  
				| _________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | katedroloz   
 Model: Ford Fiesta Mk3`96
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Karol
 Dołączył: 06 Lis 2016
 Posty: 48
 Skąd: Szczytna
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Gru 2016,  01:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wiadomo, że zaturbić, nie mogłem znaleźć w okolicy silnika z turbo :c Uzyskać... no w sumie to silnik zmienić na cos troszke mocniejszego, wolalbym diesla niż benzynke. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Magda M.   
 
  
 
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i8V/110KM
 Imię: Magda
 Wiek: 42
 Dołączyła: 20 Lut 2010
 Posty: 1353
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Gru 2016,  18:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | katedroloz, w MK3 miałam kiedyś zeteca 1.8 (około 130 KM) i paliło to około 6 litrów benzyny w mieście. Na twoim miejscu wpakowałabym zeteca 2.0 bez kombinacji - uzyskasz podobną moc, jak ja w 1.8 i spalanie powinno ci zejść na około 6 litrów na mieście, może nawet mniej. A koszt operacji będzie podobny do ładowania diesla i turbienia go... Takie moje babskie zdanie   |  
				| _________________ Bo Żółw to Wanna, a Wanna to Żółw.
   
 K.I.T.T.  [']
 http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=49816
 
 My car, my choice, my pride - Siekierap!
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jaszczur   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: CL
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Marcin
 Dołączył: 07 Lut 2011
 Posty: 1126
 Skąd: SD (Dąbrowa G)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Gru 2016,  21:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | 6 litrów... Benzyniakiem, w mieście... No tak, generalnie świetna historia rzekłbym.   |  
				| _________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Peedro   Klubowicz
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 36
 Dołączył: 14 Wrz 2007
 Posty: 3058
 Skąd: Mystków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Gru 2016,  21:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jaszczur, ja w mieście 2,0 robiłem 8l na 100 w zimie 9... ale w trasie w zimie (-30 stopni  ) zeszedłem do 6,1l... Ale może za ciężką nogę miałem   |  
				| _________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
 
 Żaba - RIP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | katedroloz   
 Model: Ford Fiesta Mk3`96
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Karol
 Dołączył: 06 Lis 2016
 Posty: 48
 Skąd: Szczytna
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Gru 2016,  00:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zastanowię się jeszcze, musze przemyśleć to wszystko jeszcze raz.   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Magda M.   
 
  
 
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i8V/110KM
 Imię: Magda
 Wiek: 42
 Dołączyła: 20 Lut 2010
 Posty: 1353
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Gru 2016,  08:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jaszczur, poczytaj temat KITT-a I  SWAP Fordona na 1.8 czy 2.0 (któryś z nich, nie pamiętam już dokładnie, który, ale wydaje mi się, że 1.8, bo 2.0 za długo nie jeździł) brał w mieście około 6,5 l na 100, na trasie schodził do 5 z kawałkiem.   |  
				| _________________ Bo Żółw to Wanna, a Wanna to Żółw.
   
 K.I.T.T.  [']
 http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=49816
 
 My car, my choice, my pride - Siekierap!
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jaszczur   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: CL
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Marcin
 Dołączył: 07 Lut 2011
 Posty: 1126
 Skąd: SD (Dąbrowa G)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Gru 2016,  09:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | Znam temat, swojego czasu z Fordonem sporo rozmawialiśmy, między innymi o tym projekcie.   Z doświadczenia mogę powiedzieć, że takie spalanie, nawet w aucie takim jak fiesta, przy normalnej jeździe, i przy silniku który nie ma problemów typu spalanie stukowe itp.
  jest w praktyce nierealne, zwłaszcza w mieście, i przy założeniu że nie kreuje się cudów z eko-jazdą. Mnie osobiście w miastach typowych dla aglomeracji Śląskiej z zeteciem nigdy nie udało się zejść poniżej 10l/100, a w trasie poniżej 7l/100. Tyle że ja jeżdzę nazwijmy to "normalnie", a nie eko/dziadkowo, etc.
 |  
				| _________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Gru 2016,  12:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | 6 na 100 po mieście przy 130 kuniach na bezołowiówce? i po wuj ja dieslem jeżdżę, jak tu więcej mocy i to przy tak śmiesznie niskim spalaniu?   |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Magda M.   
 
  
 
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i8V/110KM
 Imię: Magda
 Wiek: 42
 Dołączyła: 20 Lut 2010
 Posty: 1353
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Gru 2016,  15:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | Puff, obecnie na seryjnym CVH 1.6 (teoretycznie 110 KM, praktycznie pewnie mniej) pali mi zimą 10 - 10,5 litra na 100 kilometrów z zastrzeżeniem, że do pracy mam 20 kilometrów w jedną stronę i przemieszczam się najczęściej w korkach (średni czas przejazdu 40-60 minut). Letnie spalanie jest jakieś 2 litry niższe... Nadal nie wierzysz, że zetec o większej mocy i mniejszym spalaniu jest w stanie latem wziąć 6,5 litra? Dla mnie koniec dyskusji. |  
				| _________________ Bo Żółw to Wanna, a Wanna to Żółw.
   
 K.I.T.T.  [']
 http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=49816
 
 My car, my choice, my pride - Siekierap!
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Gru 2016,  22:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | Koń A je 10 kilo owsa, koń B jest od niego większy i szybszy, a mimo to zadowoli się mniejszą ilością zboża. Tak widzę tę dyskusję. Zero faktów, zero dowodów, same stwierdzenia, które przeczą logice i żadnych danych, które mogłyby to potwierdzić.
 Faktycznie, ciężko dalej dyskutować.
 |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Gru 2016,  23:21 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Puff napisał/a: |  	  | Koń A je 10 kilo owsa, koń B jest od niego większy i szybszy, a mimo to zadowoli się mniejszą ilością zboża. 
 | 
 
 
 jak każdy diesel po czipie :>
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Gru 2016,  02:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | da się, z komputerem beau 105km i skrzynią z dizla. tak był kitt "skonfigurowany" |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Gru 2016,  02:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | ale ta skrzynia nie była z diesla. Fordon twierdził, że to jest 1.6 16v, gdzie obroty vs prędkość do niczego nie pasowały. Jest to gdzieś w temacie kitta, bo sam szukałem takiej skrzyni, która ma niby ~2100 czy tam 2300 przy 90-100km/h. Tak to tylko w mk2 1.6d, ale do niej reszta biegów nie pasowała |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Gru 2016,  02:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | zapomniałem dodać że w trasie   vegetagt,
 tu się rozbija o "fordon twierdził" a realia
 |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Gru 2016,  02:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | kuba87, ale Magda M. tez podawała jakieś prędkości dla obrotow (160 na 3jce bodajże?), które nie pasowały do skrzyni z diesla mk2. A nie ma innej skrzyni, która da takie fajne obroty w trasie. 
 ps. w trasie to i ja paliłem ~6.5. Ale w mieście nigdy :p
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |