| 
| 
   
      | 
 
            
               |  
 |  
 
 
 
 
	
		| Przesunięty przez: szynszyl 1 Lis 2008,  20:19
 | Zmiana licznika bez obrotka na licznik z obrotkiem |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | cinot [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Cze 2005,  16:17   Zmiana licznika bez obrotka na licznik z obrotkiem | 
 |  
               | 
 |  
               | Dziśotrzymałem licznik  obrotkiem i pytam was szanoweni forumowicdze, jak przeprowadzić wymianę tego elementu by nic nie popsuć./ Widiałemże od obrotomierza do tyłu odstaje takie cuśi wygląda na to, że trzeba cośtam włoyc.
 bardzo proszeo pomoc, fokładnej zmiany licznika opisu oczekuję
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Rafał32 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Cze 2005,  18:01 | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam. Wprawdzie twój post napisałeś w jakimś dziwnym języku ale mam nadzieję że udało mi się go zrozumieć i sprawa ma się tak:
 1 odkręcasz dwie śrubki aby zdjąć maskownicę zegarów znajdują się one w dolnej części, śrubokręt krzyżakowy, kręcisz z lewej do prawej albo odwrotnie ale do tego sam dojdziesz
  , jak już dokonasz tego to sciągasz ten plastik u góry jest mocowany za zatrzaski 2 teraz odkręcasz kolejne 4 śrubki także krzyzaki, możesz wykorzystać poprzednio użyty śrubokręt. Można wyjąc zegary ale najpierw musisz odczepić linkę obrotomierza i wyciągnąc kostkę z kablami. Odczepienie linki jest trochę upierdliwe i przyznam że nie wiem jak to się dokładnie robi ale jak parę razy szarpniesz to wyjdzie, kostke z kablami poprostu odczepiasz
 3 bierzesz do łapki nowonabyte zagary i przeprowadzasz w/w czynności w odwortnej kolejności
 4 jeśli masz szczęście i twoja fiesta ma instalację do obsługi obrotomierza to odpalasz silnik i będzie działać - ja miałem to szczęscie i zadziałało odrazu ale to chyba raczej wyjątek niż reguła
 5 jeśli masz pecha (a zapewne go masz) to musisz pociągnąć dodatkowy kabel aby cieszyć się wskazaniami obrotomierza.
 6 tutaj cytuję instrukcję "ciągnięcia kabla"  :Przewód , najlepiej ekranowany żeby nie robił zakłóceń w radiu , lutujesz do ścieżki nr 10 w zegarach  , drugi koniec wlutuj w drugi przewód od prawej strony (kolor czarny bodajże) w module na ścianie czołowej. I podobno działa
 7 jeśli obrotomierz zadziała bez dodatkowej instalacji to może przekłamywać wskazania tak jak u mnie (zegary od 1,4 wciśnięte do 1,1). Np pokazuje 2x więcej ale na to jest lekarstwo opisywane na tym forum aczkolwiek mam wrażenie że nie przetestowane w 100%
 Ps1 jeśli napisałem nie na temat to przepraszam ale widocznie nie zrozumiałem o co chodzi
 Ps2 to co wystaje z obrotomierza  to są poprostu końcówki które wciska się w tą śmieszna scieżkę znajdującą sie z tył liczników  i nic pozatym
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Bartsun [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Cze 2005,  20:11 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Rafał32 napisał/a: |  	  | Witam. Wprawdzie twój post napisałeś w jakimś dziwnym języku ale mam nadzieję że udało mi się go zrozumieć i sprawa ma się tak:
 1 odkręcasz dwie śrubki aby zdjąć maskownicę zegarów znajdują się one w dolnej części, śrubokręt krzyżakowy, kręcisz z lewej do prawej albo odwrotnie ale do tego sam dojdziesz
  , jak już dokonasz tego to sciągasz ten plastik u góry jest mocowany za zatrzaski 2 teraz odkręcasz kolejne 4 śrubki także krzyzaki, możesz wykorzystać poprzednio użyty śrubokręt. Można wyjąc zegary ale najpierw musisz odczepić linkę obrotomierza i wyciągnąc kostkę z kablami. Odczepienie linki jest trochę upierdliwe i przyznam że nie wiem jak to się dokładnie robi ale jak parę razy szarpniesz to wyjdzie, kostke z kablami poprostu odczepiasz
 3 bierzesz do łapki nowonabyte zagary i przeprowadzasz w/w czynności w odwortnej kolejności
 4 jeśli masz szczęście i twoja fiesta ma instalację do obsługi obrotomierza to odpalasz silnik i będzie działać - ja miałem to szczęscie i zadziałało odrazu ale to chyba raczej wyjątek niż reguła
 5 jeśli masz pecha (a zapewne go masz) to musisz pociągnąć dodatkowy kabel aby cieszyć się wskazaniami obrotomierza.
 6 tutaj cytuję instrukcję "ciągnięcia kabla"  :Przewód , najlepiej ekranowany żeby nie robił zakłóceń w radiu , lutujesz do ścieżki nr 10 w zegarach  , drugi koniec wlutuj w drugi przewód od prawej strony (kolor czarny bodajże) w module na ścianie czołowej. I podobno działa
 7 jeśli obrotomierz zadziała bez dodatkowej instalacji to może przekłamywać wskazania tak jak u mnie (zegary od 1,4 wciśnięte do 1,1). Np pokazuje 2x więcej ale na to jest lekarstwo opisywane na tym forum aczkolwiek mam wrażenie że nie przetestowane w 100%
 Ps1 jeśli napisałem nie na temat to przepraszam ale widocznie nie zrozumiałem o co chodzi
 Ps2 to co wystaje z obrotomierza  to są poprostu końcówki które wciska się w tą śmieszna scieżkę znajdującą sie z tył liczników  i nic pozatym
 | 
 
 masz moze fotke tego co pogrubilem? tzn najlepiej pokaz fotke jak ty to masz podlaczone... albo samego urzadzenia... chodzi o ten modul...
 
 ps i o co chodzi z ta dodatkowa instalacja??
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Rafał32 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Cze 2005,  20:43 | 
 |  
               | 
 |  
               | fotki nie mam . Ja nie musiałem prowadzić dodatkowego przewodu bo moja fiesta miała już fabrycznie możliwośc obsługi obrotomierza mimo że oryginalnie były zegary bez. Zapewne Niemcy w fabryce zamontowali to przez pomyłkę bo chyba taka kombinacja to rzadkość.
 Ten dynks o którym wspominałem to jest to ustrojstwo zamontowane na ścianie czołowej pod maską z napisem motorcraft do którego dochodzi dużo przewodów tak mi się wydaje, nie da się tego nie znaleść.
 Dodatkowa instalacja- poprostu jak fabryka nie dała to musisz sobie sam skombinować o to chodzi
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | trzeci   Moderator
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i8V/110KM
 Imię: Artur
 Wiek: 55
 Dołączył: 24 Maj 2004
 Posty: 7108
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Cze 2005,  21:31 | 
 |  
               | 
 |  
               | Bartsun  http://www.fiestaklubpols...opic.php?t=7100 tu masz link do zjęcia modułu EDIS ( te na niebieskim tle )
 A wlutowujesz się w 2 przewód od prawej.
 Pozdro ...
 |  
				| _________________ Verba volant, scripta manent
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | cinot [Usunięty]
 
 
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  
 
 
 
       
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści. |  |  |