[MK4] Pumesta 1.7 by aleksanderursus |
Autor |
Wiadomość |
aleksanderursus
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Jan Aleksander
Wiek: 28 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 64 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 5 Cze 2016, 10:02 [MK4] Fiesta 1.7 VCT GHIA by aleksanderursus
|
|
|
Szczerze mówiąc, to nie mam zielonego pojęcia... jakoś nie zwracałem nigdy uwagi ile schodzi i na jak długo starczy. Jak się kończy to nowe bierę
Zaraz się zabieram za ST170, to postaram się jakoś obliczyć przybliżoną cenę |
_________________ 1.7 VCT |
|
|
|
|
Mizer 59
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Michał
Dołączył: 29 Wrz 2015 Posty: 22
|
Wysłany: 5 Cze 2016, 12:14 [MK4] Fiesta 1.7 VCT GHIA by aleksanderursus
|
|
|
o rany jaki super efekt |
|
|
|
|
aleksanderursus
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Jan Aleksander
Wiek: 28 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 64 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 22 Cze 2016, 15:49 [MK4] Fiesta 1.7 VCT GHIA by aleksanderursus
|
|
|
Witam
1.7 VCT [*]
Niestety, stety... obróciło panewkę przy przebiegu 398500 (o ile nie więcej ) Remont jest absolutnie nieopłacalny, więc sobie jakoś poradziłem
Silnik i skrzynia były jeszcze w Pumie, pojeździłem sobie, kompresję sprawdziłem, olej był normalny, nie wyczuwałem w nim między palcami kwarcu z ceramizera, wszystko wydawało się bardzo dobre, przebieg rzekomo 118000, wiadomo, jak z tym jest ale auto autentycznie nie wykazywało we wnętrzu śladów użycia, kilka karteczek i naklejek z przebiegiem się znalazło (spokojnie, wiem, idzie wszystko podrobić ), więc jakaś mała szansa jest, że autentyczny, co by nie było, na pewno ma mniej nalotu od obecnego
Skrzynię oczywiście też wziąłem i to razem z wybierakiem i drążkiem, fajny, krótki skok jest
Silnik i skrzynia jak na razie umyte, uszczelnione i pryśnięte cynkiem (w silniku tylko blok zrobiłem, głowicę tylko czyściłem spirytusem i dekiel wypolerowałem w miarę) I wyprzedzając reakcję co niektórych zbytnio rozpędzonych kowbojów spokojnie, przy myciu głowicę obwinąłem szczelnie "streczem" i przy pryskaniu zakleiłem wszystkie otwory i kanały, gwinty okleiłem taśmą.
Na dniach zrobię rozrząd, pompę wody nową wstawię, termostat zmienię, uzbieram wszystkie oleje i płyny... Pierwszy tydzień lipca, zaczynając sobotą będę się brał do roboty, urlop trzeba jakoś porządnie wykorzystać
Pozdrawiam |
_________________ 1.7 VCT |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 23 Cze 2016, 01:06 [MK4] Fiesta 1.7 VCT GHIA by aleksanderursus
|
|
|
Powodzenia w modzeniu |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
aleksanderursus
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Jan Aleksander
Wiek: 28 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 64 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 25 Lip 2016, 17:52 [MK4] Fiesta 1.7 VCT GHIA by aleksanderursus
|
|
|
Witam
Silnik już dawno we Fieście, gada po prostu cudownie i w końcu ma poprawnie ustawiony rozrząd.
Żeby jednak nie było zbyt różowo... podczas transportu coś się stało ze skrzynią... i ma walnięty atak
Nosz cholera... wszystko złożone, odpalone, zdejmujemy z kozłów, wrzucam "rakietę", puszczam sprzęgło... nie będę tego ujmował w słowa.
Bardzo łatwo można sobie wyobrazić, jaką mogłem mieć minę i jak baaaardzo mi było łyso
Skrzynia idzie do majstra dopiero 29.07... no ale za to mam stabilizator ze Sporta i nowe łączniki stabilizatora
Krótka relacja:
Królowa lawet... jeszcze będziesz jeździła i to baaardzo szybko...
Z potrzeby odpoczynku, głównie psychicznego wybrałem się w ten weekend z siostrą nad morze. Zupełnie spontanicznie i przypadkowo zrobił się mini-spot FKP w Chłopach
Modell, Ev, pozdrawiam i dziękuję za mile spędzony czas
Ciąg dalszy, jak odbiorę skrzynię, złożę wszystko do kupy i wycisnę z tego ileś tam km/h
Pozdrawiam |
_________________ 1.7 VCT |
|
|
|
|
modell1
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47 Dołączył: 21 Paź 2005 Posty: 1871 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 25 Lip 2016, 20:47 [MK4] Fiesta 1.7 VCT GHIA by aleksanderursus
|
|
|
No przyznam racje wypad nad może udany. Trochę pogawędek o fofi i fordzie. I nawet fotki są
A co do skrzyni
Była załamka i to mega. Autko miało już być testowane a tu niespodzianka |
_________________
|
|
|
|
|
aleksanderursus
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Jan Aleksander
Wiek: 28 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 64 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 13 Wrz 2016, 14:11 [MK4] Fiesta 1.7 VCT GHIA by aleksanderursus
|
|
|
Witam
Złom w końcu jeździ, już mniejsza o to, że miało to mieć miejsce w lipcu, no ale czasami już tak jest. Wszystko za sprawą bardzo kumatego i pracowitego "majstra-alkusa", który mi skrzynię biegów rozbierał przez 5 tygodni... dzwonił co chwilę, że zaraz będzie gotowa i tak w kółko... miarka się przebrała... zabrałem jak leżała, wszystko do kartonu i nara. Drugi majster, tym razem porządny mechanik prawdziwego zdarzenia ogarnął sprawę w jeden dzień
W międzyczasie jeszcze sobie z modellem1 gadaliśmy i stwierdziłem, że swojego Fofika przerobię z lekka pod MK5 Sport. Z wyglądu zawsze brakowało tego czegoś... była zbyt grzeczna jak na 1.7 doczekała się przedniego i tylnego zderzaka z owego Sporta, za progami nadal czekam... Brytole coś się ociągają z wysyłką
No i wydech w końcu mam pospawany gada jak na moje ładnie, z resztą, nagram w tygodniu jeszcze mały rev-off vs. tatusiowy ST170, zobaczy się, jak oba gadają
Do tego doszło jeszcze "miliun" innych rzeczy. Zregenerowałem tylne lampy, wyprałem cały środek, wymieniłem wszystkie oringi w układzie wspomagania, poprawiłem miejscami elektrykę... bym mógł pisać tak 24/7
Poniżej daję trochę zdjęć, pewnie rozbiję na dwa posty.
Pozdro wszystkim!
Ciąg dalszy zaraz (w zależności jak mi internety na wiosze powieją )
Dodano po 19 minutach 51 sekundach:
Teraz czas na dalsze akcje, ale niech ona najpierw chociaż te pół roku pojeździ |
_________________ 1.7 VCT |
|
|
|
|
modell1
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47 Dołączył: 21 Paź 2005 Posty: 1871 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 13 Wrz 2016, 22:26 [MK4] Fiesta 1.7 VCT GHIA by aleksanderursus
|
|
|
No i jest oficjalnie na forum
mk4 1,7 16v Sport
Stop czeka za tobą i tylna lotka też |
_________________
|
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
|
|
|
|
blueflames
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Daniel
Wiek: 33 Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 97 Skąd: Sanok/Rzeszow
|
Wysłany: 14 Wrz 2016, 17:04 [MK4] Fiesta 1.7 VCT GHIA by aleksanderursus
|
|
|
super robota. Ja u siebie tez sie przymierzam na swapa na 1.7 ale cos mi ciagle sie to odwleka. |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 14 Wrz 2016, 21:09 [MK4] Fiesta 1.7 VCT GHIA by aleksanderursus
|
|
|
Fajny ten mk4 sport ale ja bym poszedł z przodu w zadymienie atrapy i lapm (tak jak to zrobiłem w ex śliwce), a z drugiej strony do okrągłych halogenów pasowałyby moretty...
...z progami jeszcze można pokombinować z XRki, do mk4 jeśli dobrze pamiętam powinny pasować, bo z mk5 jest gorzej, bo ma zupełnie inny przedni błotnik i dokładka mocno odstaje. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
|
|
|
|
gacznik
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Paweł
Wiek: 41 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 164 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 20 Wrz 2016, 22:02 [MK4] Fiesta 1.7 VCT GHIA by aleksanderursus
|
|
|
Zderzak z mk5 siadł p&p czy coś rzeźbiłeś? |
_________________ MK3 1,4i '94 3D
MK4 1,25i Ghia '98 5D
MK1 XR2 '83
Mondeo kombi Ghia MK2 2,0 |
|
|
|
|
aleksanderursus
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Jan Aleksander
Wiek: 28 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 64 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 21 Wrz 2016, 12:53 [MK4] Fiesta 1.7 VCT GHIA by aleksanderursus
|
|
|
gacznik, Rzeźba nie tyle, co zabawa nożem i szlifierką
W tylnym zderzaku trzeba uciąć górne mocowania (te, co są po bokach) a w przednim trzeba lekko oszlifować górną listwę, bo nachodzi lekko na reflektory i nie można go docisnąć, żeby jakoś w miarę spasować. Godzinka pracy, przypasować, szlifnąć, przypasować itd. i jest gotowe |
_________________ 1.7 VCT |
|
|
|
|
stanley1784
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4 16V/90KM
Wiek: 28 Dołączył: 16 Gru 2012 Posty: 24 Skąd: Białkowo
|
Wysłany: 28 Lis 2016, 00:15 [MK4] Fiesta 1.7 VCT GHIA by aleksanderursus
|
|
|
Mam pytanko co zmieniles w mk4 oprocz silnika i skrzyni zmieniales cos jeszcze? |
_________________ Stachu |
|
|
|
|
aleksanderursus
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Jan Aleksander
Wiek: 28 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 64 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 28 Lis 2016, 13:55 [MK4] Fiesta 1.7 VCT GHIA by aleksanderursus
|
|
|
stanley1784, Skrzynia i silnik to tylko duperel, zmienione zostało w zasadzie całe auto. Wszystko jest wypisane w temacie, zapraszam do lektury |
_________________ 1.7 VCT |
|
|
|
|
aleksanderursus
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Jan Aleksander
Wiek: 28 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 64 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 10 Sie 2017, 21:36
|
|
|
... Żyję xD
I Fiesta też. Po 10 miesiącach dała oznaki życia.
Musiałem całkowicie zmienić instalację elektryczną... każdy jeden kabelek...
Elektryk, który robił mi wtedy elektrykę... powiedzmy no... poszedł drogą najmniejszego oporu... wtyczki od np. zmiennej fazy i czujnika wałka rozrządu były podłączone, kabel miał z 30 cm i się w magiczny sposób kończył. Za przeproszeniem, pederasta, wziął za to ponad tysiąc złotych! Jaki był tego efekt? 1.7 chodziło na parametrach od 1.25... na śmiertelnie ubogiej dawce. Uświadomił mnie o tym dopiero Bobson, za co mu serdecznie dziękuję.
Rozebrałem ją 24 września 2016 i rozpoczęło się rzeźbienie... w styczniu wpadła Puma, ale niestety elektryka się nie przyjęła, do tego doszedł brak czasu i studia... porzuciłem Fiestę na jakieś 6 miesięcy.
Nie mogąc dłużej znosić widoku stojącego na kanale truchła, wziąłem kasę do ręki i kupiłem... 3 Pumę no i zaczęło się. Tym razem był czas, była motywacja. Po 4 dniach Fiesta odpaliła
Na kable nie mogę absolutnie patrzeć... na lutownicę też nie.
Co zostało zrobione/zmienione? A więc tak:
-wiązka silnika i wnętrza z Pumy w 100%
-rozpórka kielichów
-centralny zamek, tutaj wielkie podziękowania dla modell1
-wydzielona wiązka halogenów, własna inwencja, pociągnięte zasilanie ze stacyjki, halogeny mogę sobie teraz włączać po przekręceniu kluczyka na pozycję II
-zakonserwowałem przednie nadkola
-dorobiłem światła pozycyjne w kierunkach z przodu, taki mój mały kaprys, fajnie nawet wygląda
oraz wyczyszczone całe wnętrze, skóry są jak nowe XD i wygłuszeń dostała jeszcze z 3 kg.
Do zrobienia?
Stoi i majstra, który mi pospawa rurkę od wspomagania i w końcu porządnie wydech,a nie to, co ja posmarkałem migiem u siebie w stodole XDDD
I czeka na nią belka z Pumy, z nowymi tulejami, pięknie oszlifowana i pomalowana na nowo, to tego piasty dojdą z Focusa ST170... co to oznacza? Tarcze 280mm na tyle Czemu? Bo tak jak w przypadku przednich 300mm, mogę i nie mam co robić z pieniędzmi
I żegnaj, Pumo... oby moja biedna Autosan D47 nie musiała nigdy mieć na sobie Pumy
Podsumowując, czeka mnie pewnie jeszcze z 2 tygodnie pracy, a znając życie nawet i 3.
Ale to już tylko drobiazgi... pokonałem elektrykę, reszta będzie relatywnie prosta.
I oficjalnie mogę odważyć się o stwierdzenie, że chyba ten ulep powoli zasługuje na miano projektu, była w końcu doszczętnie rozebrana z miliun razy
Pozdrawiam serdecznie wszystkich forumowiczów |
_________________ 1.7 VCT |
Ostatnio zmieniony przez aleksanderursus 24 Sty 2018, 13:54, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 10 Sie 2017, 22:25
|
|
|
Hej, fajnie że udało się ogarnąć Fieste.
Nie przypuszczałem, że problem wymagał aż tak poważnych interwencji. Niestety jak czegoś nie zrobisz sam to nie wiesz na czym stoisz.
Jak ogarniesz wszystko na 100% zapraszam na ponowną diagnostykę, sprawdzimy czy jest wszystko ok |
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
|
|
|
|
modell1
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47 Dołączył: 21 Paź 2005 Posty: 1871 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 24 Sie 2017, 08:45
|
|
|
No i się pochwaliłeś w końcu. 😀
Potwierdzam fiesta żyje i nawet jeździ ☺
No projekt jak nic 😉 musi być. |
_________________
|
|
|
|
|
aleksanderursus
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Jan Aleksander
Wiek: 28 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 64 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 28 Sie 2017, 22:11
|
|
|
Czołem
Majster pospawał rurkę, wytrzymała 3 dni, może 4. Spawa ponownie xD i wydech w końcu zaczął robić, mam nadzieję, że jego wykonanie będzie dla niego bardziej intuicyjne
A tym czasem "złóm" poskładany, wygląda okropnie, mniej więcej tak:
Pierwsze miejsce w kategorii najbrzydszej Fiesty jest moje XD
Pozdrawiam serdecznie |
_________________ 1.7 VCT |
|
|
|
|
|