Przesunięty przez: trzeci 17 Gru 2011, 17:55 |
[MK3] FIESTA z WLKP by luk-90 |
Autor |
Wiadomość |
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 7 Kwi 2016, 22:37 [MK3] FIESTA z WLKP by luk-90
|
|
|
Fiesta czekała, aż EMU wróci z gwarancji, nie czytało sygnałów z czujnika położenia wału. Zdobyłem też pacjenta na wzór do zrobienia na stole miski z przegrodami zapobiegającymi odpływowi oleju z pod smoka oleju ( Pozdrawiam BloodBrother na Youngtimerparty )
Chciałem zastosować całą miskę z blacktopa focusa, ale nie podpasuje do mojego kolektora wydechowego co widać na poniższych zdjęciach. Ma inne pochylenie i wysokość
|
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 23 Kwi 2016, 08:20 [MK3] FIESTA z WLKP by luk-90
|
|
|
Tak wyszło, że w poniedziałek byłem w Pyrlandi i udało się razem postroić Fofika
Mamy kolejne 2 filmiki
[youtube:2wxg5012]http://www.youtube.com/watch?v=wPBEy6oxMTM[/youtube:2wxg5012]
[youtube:2wxg5012]http://www.youtube.com/watch?v=y6cvotTmTj0[/youtube:2wxg5012] |
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24 Lip 2016, 21:30 [MK3] FIESTA z WLKP by luk-90
|
|
|
A co ma być jeździ i tyle
[youtube:3lb4tldi]http://www.youtube.com/watch?v=J9e78nTBT7w[/youtube:3lb4tldi]
[youtube:3lb4tldi]http://www.youtube.com/watch?v=ouZDcyOX-3s[/youtube:3lb4tldi]
[youtube:3lb4tldi]http://www.youtube.com/watch?v=IRW9W0WI64w[/youtube:3lb4tldi]
[youtube:3lb4tldi]http://www.youtube.com/watch?v=th0T5r3nxcQ[/youtube:3lb4tldi]
Założona miska olejowa z przegrodami, śruby ARP na korbowodach, wymienione panewki krobowodowe, założony gwint KW z przodu z regulacją tłumienia, zwrotnice mk3,5, nowe łożyska mk3,5 oraz przeguby mk3,5. Chłodnica wody custom, rdzeń 5cm z raszkami z miedzi, wąż z termowłącznikiem z escorta, nowy korek płynu, bo stary był dead, koniec problemów z układem chłodzenia.
Na filmikach start z procedury startu 3800 rpm, odcięcie na 7500 rpm, slick niedogrzany.
A tu bonus o który pytał bobson
[youtube:3lb4tldi]http://www.youtube.com/watch?v=ANUCoc-Hx8A[/youtube:3lb4tldi]
Jeździ, ale jak wiadomo never ending story. Zapiekł się zacisk z tyłu na dźwigience od ręcznego, trzeba rozebrać, zbieżność zrobić, co wbrew pozorom nie jest takie łatwe, dwa zakłady juz mi odmówiły, bo nie podejmują się przerabianych aut, śmiech na sali |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 5 Lip 2019, 00:19
|
|
|
uhu dawno nic tu nie pisałem, pająkami zarosło
Zmienia się konfiguracja od ok 1,5roku, cały czas w rozsypce.
Silnik poszedł na sell, kupiłem st170, którego buduję od zera.
Korby i tłoki zostały wyważone, między najcięższym zestawem, a najlżejszym jest w tej chwili 2gramy, a było prawie 13 gram.
Blok dostał dwie tuleje w nominale, bo były wżery, pierścnienie mahle, panewki king, wszystkie nowe uszczelki
Przebudowane zostały mocowania silnika, wjechały Vibratechnics na silnik i mocowanie skrzyni tej samej firmy do fiesty mk6. głowica silnika przesunięta została delikatnie w stronę pasa przedniego o ok 50mm( oś silnika się zmieniła, sznurek to środek silnika w starej wersji)
Tyle jest miejsca między chłodnicą, a kolektorem
Pompa wspomagania focusowa, pas przedni demontowywalny
Zgniła też podłużnica, zrobiłem nową, tyle ze starej zostało
Zabezpieczone farbą okrętową
Wykonałem mocowania foteli według załącznika J
Skrzynia biegów, przy pomocy merytorycznej Bobsona złożona z najlepszych przełożeń jakie oferuje ford w swoich skrzyniach,
1:3.15
2:1.93
3:1.41
4:1:11
5:0.88
Główne 4.56
Obudowa focus mk1+biegi puma+focus mk2+główne fiesta mk7+Torsen val racing
Konwersja na linki+hydro-wysprzęglik
Tak ogarnąłem ulokowanie lewarka, hydrołapy i korektora siły hamowania
Sprzęgło spiek+docisk st150
Nowe przewody miedziane na paliwo, bak fiesta mk5+pompa paliwa st220
ITB GSXR 750
Fotele w pasowaniu, Bimarco Hummer
Głowica była w Kuśmierz Motorsport, St170 mimo otoczki super hiper ma swoje wady, mało mięsa do obróbki, więc nie można było niewiadomo ile wybrać, choć i tak jestem zadowolony, bo sam bym nawet się nie zbliżył do takiego efektu
Porting, planowanie, ustawianie zaworów(mechanika), nowe prowadnice.
To oczywiście nie całość tego co zostało zrobione/ się dzieje. Jedno jest pewne to jest ostatni setup tego pojazdu |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 5 Lip 2019, 21:24
|
|
|
Gratulacje za wytrwałość w dłubaniu fiesty. Powiem szczerze, ze czasem mi się marzy taka mk3 rst w idelanym stanie |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 7 Lip 2019, 13:03
|
|
|
Ładnie Luk działasz, nie mogę się doczekać finału u Ciebie i u mnie oraz wspólnego konkurowania na zawodach
kenczorf napisał/a: | Gratulacje za wytrwałość w dłubaniu fiesty. Powiem szczerze, ze czasem mi się marzy taka mk3 rst w idelanym stanie |
Zamiast RST wolałbym RS1800 mk3,5 |
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 7 Lip 2019, 13:06
|
|
|
Przywykłem do suszarki...cięzko byłoby wrócić do N/A |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 7 Lip 2019, 13:41
|
|
|
nic nie zastąpi reakcji na gaz w mocnym n/a |
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 7 Lip 2019, 13:50
|
|
|
Reakcja na gaz ok, ale jak w takim mocnym silniku suszara zlapie boosta to
Generalnie chodzi mi o to, że lubie dźwięk turba szczegolnie BOVem, tego, że idzie od spodu itp |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20 Gru 2019, 23:04
|
|
|
Temat się kręci dalej, w dużym szybkim skrócie.
Jest lekka maska p&p(foto podwędzone z innego wątku)
Wymieniłem linki fiesty mk6 na te z focus mk2, bo są trochę dłuższe, mniej naciągnięte
Powstała regulacja górnego mocowania amortyzatora
Powstał klucz do kręcenia tym
Unibal na regulowane końcówki drążków
Półosie, w tym długa półoś wyleciała na rzecz łamanej(tego jeszcze nie grali w mk3 ), wszystko zbudowane na ori gratach forda, trzeba było kilka półosi rozebrać.
Felgi rs2000 poszły w proszek, będzie kontrowersyjnie
Dolne mocowanie skrzyni do kompletu od Vibratechnics
Pokrywa zaworów w ten sam kolor, do tego pozbyłem się cewki msd na rzecz COP'ów z Toyoty
Płytę mocującą sam wyrzeźbiłem z kawałka alu
Alternator z nowym mocowaniem na stałe i dodatkowo doszukałem po katalogach odpowiednie sprzęgiełko alternatora.
pompa wspomagania ustąpiła miejsca elektrohydraulicznej, a w jej miejsce wleciał napinacz paska z durateca
Tu zdjęcie poglądowo dające trochę wizualizacji tego co będzie. Dekiel i rozpórka w proszek na pomarańcz, komora na czarno
To tak po krótce,bo tematów jest sporo więcej, stay tuned |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 21 Gru 2019, 09:23
|
|
|
fajna sprawa to regulowane mocowanie amorkow. Z czego te cambery? Fajnie działasz😁 |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21 Gru 2019, 14:14
|
|
|
Na pierwszym zdjęciu cambera widać jaka była jego pierwotna aplikacja |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 21 Gru 2019, 18:58
|
|
|
a kapcia to chociaż pali? |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21 Gru 2019, 21:09
|
|
|
zależy jak szybko pchnie się to z górki Na wszystko przyjdzie czas |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25 Gru 2019, 14:17
|
|
|
ale grube mody i wszystko starannie przemyślane |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26 Gru 2019, 13:37
|
|
|
Nie byłoby uczciwym przypisać sobie całe autorstwo tych modów, bardzo dużo pomysłów powstaje w dużej kooperacji ze Złotowem, bo te same pomysły będą w dužej mierze wykorzystane u Bobsona w aucie, po prostu czasowo mam możliwość pierwszy je instalować w budzie |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
|