| [MK6] ST - stożek ( filtr powietrza ) | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | anulaaaaa87   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: ST
 Silnik: ST 150
 Dołączyła: 30 Wrz 2013
 Posty: 41
 Skąd: mazowieckie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Mar 2014,  17:21   [MK6] ST - stożek ( filtr powietrza ) |   
 |  
               | 
 |  
               | A więc tak - mam zamontowany stożek. Myślicie że jest sens w ogóle go trzymać? Spalanie w mieście na krótkich przejazdach praca dom około 4km w jedna strone no i gdzies tam jeszcze jak sie pokręce mam w granicach 12l. Będzie różnica jak to zdejme i założe normalny filtr? Z góry dzięki za podpowiedzi
 
  |  
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 23 Mar 2014,  18:40, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | David1n   
 Model: Ford Fiesta Mk7`13
 Wersja: Sport
 Silnik: Inny
 Dołączył: 20 Cze 2012
 Posty: 83
 Skąd: Wadowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Mar 2014,  22:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | Lipa... Stożek musi mieć naprawdę dobry dolot świeżego powietrza jeśli chcesz uzyskać jakikolwiek lepszy efekt od fabrycznego filtra. To Ci się tylko kisi pod maską. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | hawaja24   
 Model: Ford Fiesta Mk5`01
 Wersja: RST
 Silnik: 1.6i8V/110KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 09 Paź 2012
 Posty: 67
 Skąd: ok
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Mar 2014,  22:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeśli masz części do seryjnego układu to założenie go spowoduje, że jazda będzie bardziej komfortowa bo bedzie mniejszy hałas, a jeśli chodzi o spalanie to raczej niższe nie będzie. Ja zimą na takich odcinkach doszedłem do 11,7l/100km ale w tym także było szkrobanie i odśnieżanie auta na zapalonym silniku więc jak dla mnie coś "dużo" pali. Wydaje mi się, że na takiej jeździe w 11litrach powinnaś się zamykać |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Parzych   Prince of Biłgoraj 2012
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.6Duratec 100KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 52
 Dołączył: 26 Kwi 2007
 Posty: 8085
 Skąd: WawaTeam/Praga
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Mar 2014,  22:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | Niektórzy twierdzą że im w mieście ST w 8l/100km się mieści...   |  
				| _________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | luk-90   Prince of Tor Kielce 2014
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: SuperS
 Silnik: ST 170
 Wiek: 35
 Dołączył: 08 Lut 2009
 Posty: 2600
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Mar 2014,  22:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | Takie rozwiązanie tylko psuje niż poprawia, zamontowałbym seryjny dolot. 
 Co do spalania to moja fiesta na dzień dzisiejszy przy 100% sprawnej caluteńkiej elektronice pali w okolicach 10,5l/100km w mieście, myśle, ze jak bym w ogole nie deptał, a lubię deptać( z głową) to zszedłbym do 10l, mniej jest według mnie mało realne
 |  
				| _________________ ==>  Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
   
 Tekst roku 	  | Cytat: |  	  | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | anulaaaaa87   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: ST
 Silnik: ST 150
 Dołączyła: 30 Wrz 2013
 Posty: 41
 Skąd: mazowieckie
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | hawaja24   
 Model: Ford Fiesta Mk5`01
 Wersja: RST
 Silnik: 1.6i8V/110KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 09 Paź 2012
 Posty: 67
 Skąd: ok
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Mar 2014,  09:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | 8 litrów to na odcinkach 12km do pracy jestem w stanie osiągnąć (4-5 km w tym to jazda po mieście). Na krótkich odcinkach 3-4km 10-11l/100km i nie ma co oszukiwać, że będzie inaczej |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Parzych   Prince of Biłgoraj 2012
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.6Duratec 100KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 52
 Dołączył: 26 Kwi 2007
 Posty: 8085
 Skąd: WawaTeam/Praga
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Mar 2014,  10:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | anulaaaaa87, bierz bo darmo dają   |  
				| _________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marvelius_Amber   
 Model: Ford Fiesta Mk6`05
 Wersja: ST
 Silnik: ST 150
 Dołączył: 23 Lut 2015
 Posty: 7
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Wrz 2015,  15:04   Re: [MK6] ST - stożek ( filtr powietrza ) |   
 |  
               | 
 |  
               | Z ciekawości czy ktoś ma u siebie w ST dobrze zmodyfikowany dolot powietrza, z jakąś grodzią czy cuś? Bo chciałem go zmodyfikować u siebie, ale tak tam ciasno, i jakoś pomysłu nie mam... 
 A co do seryjnego dolotu powietrza w ST to jest pierwszorzędnie spierd...ony. Główną przyczyną jest umiejscowienie komory z filtrem na silniku, to poroniony pomysł - powietrze się okrutnie nagrzewa, a wiadomo, że czym wyższa temp. pow. dolotowego tym niższa moc.
 
 Zresztą nie jest to jedyny spierd...ony układ w aucie. Poza tylną belką skrętną, należy wymienić jeszcze układ wspomagania układu kierowniczego - brak chłodzenia oleju po stronie niskiego ciśnienia. Powoduje to notoryczne problemy z pompą wspomagania. Oczywiście jak ktoś nie pałuje, to tego nie zauważy. Rozwiązaniem jest modyfikacja układu i wstawienie chłodnicy oleju.
 
 Moja na kompie pokazuje średnio 9,1l - po wakacyjnych trasach:)
 |  
				| _________________ Raz sierpem, raz młotem w czerwoną hołotę!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jondi   
 Model: Ford Fiesta Mk6`05
 Wersja: ST
 Silnik: ST 150
 Wiek: 38
 Dołączył: 25 Sie 2014
 Posty: 184
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Paź 2015,  21:50   Re: [MK6] ST - stożek ( filtr powietrza ) |   
 |  
               | 
 |  
               | mam podobnie zrobiony stożek jak anulaaa87 z tym że jest on w obudowie wynik z hamowni
 
   
 pomiar robiony jeden po 2
   
 nie ukrywam w upalne dni w korkach auto zamula i to mocno :/ trzeba kawałek przegonić i jest ok
 
 co do porównywań spalań to mnie to zawsze śmieszy
  w krakowie w zależności gdzie mieszkałem dojazdy do pracy miedzy 8-14km spalanie 10-12l wiec nie ma co porównywać różnych tras pod różną nogą i w innych miastach... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Parzych   Prince of Biłgoraj 2012
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.6Duratec 100KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 52
 Dołączył: 26 Kwi 2007
 Posty: 8085
 Skąd: WawaTeam/Praga
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Paź 2015,  22:04   Re: [MK6] ST - stożek ( filtr powietrza ) |   
 |  
               | 
 |  
               | Jondi, rocznik i przebieg  Bo ok 10 kunia Ci uciekło, poza tym, jest oddzielny temat do wrzucania wykresów z hamowni...   |  
				| _________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jondi   
 Model: Ford Fiesta Mk6`05
 Wersja: ST
 Silnik: ST 150
 Wiek: 38
 Dołączył: 25 Sie 2014
 Posty: 184
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Paź 2015,  11:36   Re: [MK6] ST - stożek ( filtr powietrza ) |   
 |  
               | 
 |  
               | 2005 rok ok 130tys na liczniku nic nie uciekło pokaż mi wolnossące benzyny które wyplują serię niemal takich nie ma
  oczywiście mowa o pomiarach na wiarygodnych hamowiach.... fordowskie 2,5 v6 np jak wypluje cokolwiek powyżej 160 koni to jest cud   
 jeszcze dla porównania po wymianie kawałka wydechu na flex pipe pojechałem raz jeszcze na hamownie i z powodu 38 stopni wypluła fieścina 136 koni... więc pogoda ma również spory wpływ na pomiary
 
 a wykres jest tu bo odnosi się bezpośrednio do tematu stożka
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jarecki   
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: ST
 Silnik: ST 150
 Imię: Jarek
 Wiek: 37
 Dołączył: 03 Cze 2014
 Posty: 132
 Skąd: Jelenia Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Sie 2016,  20:55   [MK6] ST - stożek ( filtr powietrza ) |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Marvelius_Amber napisał/a: |  	  | Z ciekawości czy ktoś ma u siebie w ST dobrze zmodyfikowany dolot powietrza, z jakąś grodzią czy cuś? Bo chciałem go zmodyfikować u siebie, ale tak tam ciasno, i jakoś pomysłu nie mam... | 
 K&N typhoon kit 57i , poprowadzony w dół od przepustnicy i schowany pomiędzy nadkolem a halogenem. Z drugiej strony jest osłonięty tak że nie leci na niego powietrze podczas jazdy...
 |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | olo_r   
 Wersja: FX Silver
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 29 Sie 2016
 Posty: 40
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Wrz 2016,  17:55   [MK6] ST - stożek ( filtr powietrza ) |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | anulaaaaa87 napisał/a: |  	  | A więc tak - mam zamontowany stożek. Myślicie że jest sens w ogóle go trzymać? Spalanie w mieście na krótkich przejazdach praca dom około 4km w jedna strone no i gdzies tam jeszcze jak sie pokręce mam w granicach 12l. Będzie różnica jak to zdejme i założe normalny filtr? 
 Z góry dzięki za podpowiedzi
 
 
  | 
 
 to jakiś ,znajomy widok - jak strumiennica dolotu a stożek powinien być niżej i brac zimne powietrze  bo jak bierze z komory to se możesz równie dobrze nakleić na szybę naklejke turbo
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | japan200   
 Wersja: ST
 Silnik: ST 150
 Dołączył: 27 Mar 2016
 Posty: 33
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Sty 2017,  17:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | odgrzebuje stary temat czy warto inwestowac w wkladke k&n lub zakladac stozek??? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jarecki   
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: ST
 Silnik: ST 150
 Imię: Jarek
 Wiek: 37
 Dołączył: 03 Cze 2014
 Posty: 132
 Skąd: Jelenia Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Sty 2017,  18:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wkładka k&n poza tym że jest świetnej jakości i zapewnia bardzo dobry przepływ powietrza, mocy żadnej nie doda. Stożek doda raczej nieodczuwalny przyrost kilku koni, może ze 4km.. na plus będzie dźwięk a na minus odczuwalny spadek mocy gdy pod maską jest mega gorąco. Polecam stożek, najlepiej typu CAI czyli np. K&N typhoon 57i albo custom.
 |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kruku   
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: ST
 Silnik: ST 150
 Imię: Paweł
 Wiek: 40
 Dołączył: 06 Wrz 2006
 Posty: 281
 Skąd: Gliwice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Sty 2017,  21:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kolanko z wzmocnionego sylikonu palus zestaw z simoty w obudowe karbonowej, plus rura z dolotem do tej obudowy. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zoom_zoom   
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: ST
 Silnik: RS2000/150KM
 Imię: Adam
 Wiek: 39
 Dołączył: 03 Lut 2017
 Posty: 5
 Skąd: Białystok
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kruku   
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: ST
 Silnik: ST 150
 Imię: Paweł
 Wiek: 40
 Dołączył: 06 Wrz 2006
 Posty: 281
 Skąd: Gliwice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Lut 2017,  16:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | 
 Duzo taniej zrobisz to sam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JanuszTomek :)   
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: ST
 Silnik: ST 150
 Imię: Tomek
 Wiek: 33
 Dołączył: 08 Kwi 2017
 Posty: 13
 Skąd: Kluczbork
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Kwi 2017,  02:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mówcie co chcecie ale k&n to k&n ja ma ten zestaw do tego oczywiście będzie on odizolowany od komory silnika a powietrze będzie pochodziło raczej z lewego przeciwmgielnego ale to jeszcze do przemyślenie bo nie wiem ile będzie łapać syfu a niestety stożek już tak fajnie nie filtruje jak seria Podsumowując nie kupuj gotowego zestawu bo tak na prawdę rozchodzi się o sam stożek więc poszukaj po prostu samego k&n57 bo jest on w wielu autach a resztę spokojnie ogarniesz samemu ponieważ złączki i kolanka to max 100 zł a filtr można spokojnie kupić używane lecz trzeba szukać bo czasami widywałem za niecałe 200 zł a jest on wieczny bo tylko myjesz i na nowo nasączasz
 Nie inwestuj we wkładkę bo nic nie daje a jak nie robisz 50 000 rocznie to nigdy się nie zawróci a do tego musisz się bawić z czyszczeniem
 No i seryjny dolot jest ........... wart więc jak ktoś chce modzić to tylko stożek odizolowany od komory silnika ale nie jakiś chinol za 50 zł tylko coś normalnego
 Seryjny dolot jest nad silnikiem i chyba nie ma pod maską bardziej gorącego miejsca więc to jest tragedia ale doskonale rozumiem projektantów ponieważ nie było gdzie go upchać :/
 A najlepiej tak jak kolega pisał K&N typhoon ale to 1800 zł
 |  
				| _________________ Mój cel 0-100 km/h poniżej 6 sekund w ST150
   Oczywiście N/A
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |