| Włącznik do zapalniczki | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | okoniowaty   
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Turbo
 Silnik: Inny
 Wiek: 40
 Dołączył: 08 Wrz 2014
 Posty: 14
 Skąd: autowrzuta.pl
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Lut 2015,  19:33   Włącznik do zapalniczki |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam 
 Zacznę od tego że w temacie jestem zielony, ale próbuję troszkę grzebać. Potrzebuję zrobić zapalniczkę we fieście mk 5 pod włącznik, zamiast pustej zaślepki chcę wstawić włącznik np. od przeciwmgielnych tylnych - dioda nie musi w nim świecić. Pytanie jak to zrobić?? Ciągnę przewody do włącznika - Jak je podpiąć?? I potem do zapalniczki.  Problemem jak dla mnie jest samo podłączenie włącznika (góra to jest wejście a dół wyjście??) bo ta piąta blaszka jest od kontrolki która mnie nie interesuje
  . Brać się za to czy mogę coś poważnie zachrzanić w całej elektryce??
 
 Wiem że pytanie może banalnie śmieszne. Ale co zrobić
  wolę mieć pewność. |  
				| _________________ Zadbajmy o forum nie róbmy śmietnika, bo z porządkami różnie to bywa.
 Stan pkt.
 6
 Zapraszam - https://www.youtube.com/c...kfNpSL5xmHTNf3A
 
  |  
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 28 Lut 2015,  20:53, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Freeman   Moderator
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Sławek
 Wiek: 43
 Dołączył: 06 Kwi 2007
 Posty: 3513
 Skąd: Ostrzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Lut 2015,  21:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Bezpieczniej i trwalej będzie chyba jeśli przycisk będzie podawał "masę". Czyli "+" jest na stałe, a "-" po włączeniu przycisku. Teraz tylko zostaje odpowiednie podłączenie "-" przez przycisk. |  
				| _________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
 Fiesta Klub Polska na YouTube
 Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
 Pochwal się swoim autem
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | okoniowaty   
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Turbo
 Silnik: Inny
 Wiek: 40
 Dołączył: 08 Wrz 2014
 Posty: 14
 Skąd: autowrzuta.pl
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Lut 2015,  22:19 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Freeman napisał/a: |  	  | Teraz tylko zostaje odpowiednie podłączenie "-" przez przycisk. | 
 
 Właśnie dla mnie to jest problem jak to połączyć.
 
 
  	  | Freeman napisał/a: |  	  | Bezpieczniej i trwalej będzie chyba jeśli przycisk będzie podawał "masę". Czyli "+" jest na stałe, a "-" po włączeniu przycisku. | 
 
 Jak mam wiedzieć który jest na stale?? Podłączyć i sprawdzić probówka?? A co jeśli podłącze inaczej niż podpowiadasz?? I jeśli będę ruszał kable od zapalniczki czy mogę coś innego w samochodzie spartolić. Bez gniazda zapalniczki wytrzymam (bo mam ich troszkę więcej), a bez samochodu dnia w tygodniu nie przetrwam
   |  
				| _________________ Zadbajmy o forum nie róbmy śmietnika, bo z porządkami różnie to bywa.
 Stan pkt.
 6
 Zapraszam - https://www.youtube.com/c...kfNpSL5xmHTNf3A
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Freeman   Moderator
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Sławek
 Wiek: 43
 Dołączył: 06 Kwi 2007
 Posty: 3513
 Skąd: Ostrzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Lut 2015,  22:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dajesz "stały +" pod zapalniczkę, a minus ciągniesz przez włącznik (pewnie nie będzie działała dioda sygnalizująca".  Podłączenie "-" przez włącznik, a jak, to już zależy od tego, który zastosujesz. |  
				| _________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
 Fiesta Klub Polska na YouTube
 Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
 Pochwal się swoim autem
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Ganda   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3/58KM
 Imię: Grzegorz
 Dołączył: 30 Paź 2014
 Posty: 297
 Skąd: Świnoujście
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Lut 2015,  22:31 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | okoniowaty napisał/a: |  	  |  	  | Freeman napisał/a: |  	  | Teraz tylko zostaje odpowiednie podłączenie "-" przez przycisk. | 
 
 Właśnie dla mnie to jest problem jak to połączyć.
 
 
  	  | Freeman napisał/a: |  	  | Bezpieczniej i trwalej będzie chyba jeśli przycisk będzie podawał "masę". Czyli "+" jest na stałe, a "-" po włączeniu przycisku. | 
 
 Jak mam wiedzieć który jest na stale?? Podłączyć i sprawdzić probówka?? A co jeśli podłącze inaczej niż podpowiadasz?? I jeśli będę ruszał kable od zapalniczki czy mogę coś innego w samochodzie spartolić. Bez gniazda zapalniczki wytrzymam (bo mam ich troszkę więcej), a bez samochodu dnia w tygodniu nie przetrwam
   | 
 
 Wyposaż się w zapasowe bezpieczniki i będzie dobrze - jeśli nie planujesz ciąć kabli piłą łańcuchową, to nic poważnego nie powinno się stać
   |  
				| _________________ 
   Fajne I "Ekonomiczne" Solidne Tanie Auto
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | okoniowaty   
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Turbo
 Silnik: Inny
 Wiek: 40
 Dołączył: 08 Wrz 2014
 Posty: 14
 Skąd: autowrzuta.pl
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Lut 2015,  22:56 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Freeman napisał/a: |  	  | Dajesz "stały +" pod zapalniczkę, a minus ciągniesz przez włącznik (pewnie nie będzie działała dioda sygnalizująca".  Podłączenie "-" przez włącznik, a jak, to już zależy od tego, który zastosujesz. | 
 
 Trochę inaczej chciałem to zrobić
  Ale tak jak piszesz będzie łatwiej i bezpieczniej chyba   
 Ogólnie to trochę kombinuje z tym wszystkim. Jedne urządzenia potrzebują prądu pod zapłon, a inne na włącznik ale bez zapłonu
  Pod zapłon już mam położoną instalację i ładnie zamontowaną. A co najlepsze działa  tylko że tam robił mi gościu  . 
 Dziękuje za pomoc
  . 
 Edycja
 
 I jeszcze jedno jak będę tam grzebał to lepiej odłączyć klemę akumulatora czy bezpiecznik wyciągnąć czy nie ma to różnicy.
 |  
				| _________________ Zadbajmy o forum nie róbmy śmietnika, bo z porządkami różnie to bywa.
 Stan pkt.
 6
 Zapraszam - https://www.youtube.com/c...kfNpSL5xmHTNf3A
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Mar 2015,  15:49 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Freeman napisał/a: |  	  | Bezpieczniej i trwalej będzie chyba jeśli przycisk będzie podawał "masę". | 
 Tu się nie zgodzę. Nigdy się nie robi wyłącznika na "zerze", zawsze na plusie. Powód jest banalnie prosty - jak braknie masy i, dajmy na to, chlupniesz wodą i zrobi się przejście między "plusem" a "masą", to będzie zwarcie. Jak masz rozłączony "plus", to możesz lać litry wody, a prąd pomiędzy "masą" i "masą" nie popłynie. Niby to +12, ale zawsze bezpiecznik może wybić... Zalecenia są takie i zdroworozsądkowe podejście nakazuje dokładnie to samo. Ponadto nie daje się bezpieczników na masie, tylko na "plusie". Długo by gadać.
   |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  | 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
        
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.