| Przesunięty przez: Parzych 18 Sty 2015,  22:01
 | Fiesta ST150. Hamowanie lewą nogą. | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | TowerST   
 Model: Ford Fiesta Mk6`05
 Wersja: ST
 Silnik: ST 150
 Dołączył: 08 Lut 2014
 Posty: 11
 Skąd: Wroclaw
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Sty 2015,  19:48   Fiesta ST150. Hamowanie lewą nogą. |   
 |  
               | 
 |  
               | Hej, 
 podczas hamowania lewą nogą i jednoczesnym operowaniu gazem prawą silnik mi odcina, a co gorsza po puszczeniu hamulca ma krótką latencję zanim zacznie znowu reagować na gaz. Czy to kwestia sterownika (programu), hydrauliki, a może usterki?
 
 Przy okazji jeśli mógłbym wykorzystać okazję to mam jeszcze dwa pytania:
 
 - czy to prawda, że w ostrych winklach silnik nie pobiera oliwy z miski. Oczywiście to znany problem w autach z mokrą miską, ale ponoć w ST150 to bardzo poważny problem i koniecznie trzeba robić grodzie jeśli ma być upalana.
 
 - czy linki wybieraka do ST150 występują w innych modelach Fiesty, innych Fordów?
 
 Z góry bardzo dziękuje za pomoc, a żeby dać coś od siebie linkuje dla zainteresowanych wykres z hamowni (stożek / lekko rozwiercony oryginalny kolektor wydechowy, downpipe Miltek, kompletny przelot z kwasówki z końcowym tłumikiem przelotowym).
 
 https://drive.google.com/file/d/0BxeVyaKfdXpJeW90VXp3cHp1aTQ
 |  
				| _________________ Fiesta ST150
 Focus RS350
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Sty 2015,  20:05 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | TowerST napisał/a: |  	  | podczas hamowania lewą nogą i jednoczesnym operowaniu gazem prawą silnik mi odcina, a co gorsza po puszczeniu hamulca ma krótką latencję zanim zacznie znowu reagować na gaz. Czy to kwestia sterownika (programu), hydrauliki, a może usterki? | 
 
 a jak odpuscisz gaz do końca i znowu depniesz, to nie będzie ok? (wiem, upierdliwe)
 
 Dużo nowych aut to ma i chyba wszystkie vagi od czasów elektronicznej przepustnicy. Pomaga odipęcie czujnika stopu
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | TowerST   
 Model: Ford Fiesta Mk6`05
 Wersja: ST
 Silnik: ST 150
 Dołączył: 08 Lut 2014
 Posty: 11
 Skąd: Wroclaw
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Sty 2015,  20:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie jest OK, bo mija około pół sekundy zanim zacznie reagować gaz. Ale to nie zmienia faktu, że jedyną dla mnie akceptowalną opcją jest niezależna praca gazu i hamulca. |  
				| _________________ Fiesta ST150
 Focus RS350
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Qzyn   
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i/104KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 22 Cze 2004
 Posty: 1811
 Skąd: Radlin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Sty 2015,  20:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja pierdziele, nie straszcie ze juz tez normalne auta wariuja podczas hamowania lewa noga... DOtychczas byla to glownie wada aut na turbo gnojowke... Swiat sie konczy :(((( |  
				| _________________ "Mission impossible" rozpoczęta
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MisiekT   Prince of Tor Kielce 2013
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`10
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6Duratec/120KM
 Imię: Michał
 Wiek: 41
 Dołączył: 20 Maj 2007
 Posty: 1932
 Skąd: Wawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Sty 2015,  20:40 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | TowerST napisał/a: |  	  | ponoć w ST150 to bardzo poważny problem | 
 tak, to problem w tym konkretym silniku (Fiesta, Foka, Mondeo)... ale to bardziej tyczy się długich mocnych zakretow w stylu Poznania niż predkosci i łuków jak chociażby w Kielcach...
 |  
				| _________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Sty 2015,  20:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | Qzyn, zapalmy świeczke  Ale wydawalo mi sie, ze u mnie w vagu, ponowne wciśnięcie gazu niweluje jakiekolwiek "dziwne rzeczy". |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | TowerST   
 Model: Ford Fiesta Mk6`05
 Wersja: ST
 Silnik: ST 150
 Dołączył: 08 Lut 2014
 Posty: 11
 Skąd: Wroclaw
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Sty 2015,  01:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | pytanie za 5 punktów. Co to za auto??? cytuje ze strony producenta: 
 "Nową technologią jest Brake Override, czyli zastosowanie "przewagi hamulców" gdy w tym samym czasie naciśnięty zostanie pedał hamulca i gazu. Funkcja ta pozwala uniknąć niechcianego przyspieczenia."
 |  
				| _________________ Fiesta ST150
 Focus RS350
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Sty 2015,  02:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nowa technologia   Najpierw coś zepsują, potem naprawią i reklamują jako nową funkcję
   To smutne, że nawet Subaru schodzi na psy... a skoro oni robią takie jaja, to cudów w autach niższego segmentu bym się nie spodziewał... Tym sposobem mój turbognojownik może jeździć "bardziej sportowo" niż niejedno nowsze auto
   |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Qzyn   
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i/104KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 22 Cze 2004
 Posty: 1811
 Skąd: Radlin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Sty 2015,  07:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nieno, jest masakra - ja sobie nie wyobrazam jazy po kielcach po mokrym bez lewej nogi czasami a po sniegu to juz w ogole sie nie da przeciez  )) No chyba ze po bulki do sklepu ale o tym nie mowimy. No ale trudno, jak powiedzial przedmowca - zapalmy swieczke, normalnych aut jest coraz mniej... |  
				| _________________ "Mission impossible" rozpoczęta
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Sty 2015,  08:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | To jest niby niby poprawne zachowanie, jeżeli chodzi o algorytm... Jak pedał gazu sie zatnie, to go odłaczy po dępnięciu hamulca... Ale z drugiej strony, nie miałem jeszcze auta, którego hamulce nie były w stanie zdusic silnika. Z trzeciej strony (  ) ABS też pewnie w statystykach wygląda super, a na szutrach (i innych sypkich podłożach) można się nieźle zdziwić. Wszystko jest fajne, ale teraz wjezdzasz takim autem na tor i na wstępie musisz odłączyć 1 czujnik ABSu i czujnik światła stop, by polatac normalnie. Aha, i jeszcze obowiązkowo modlitwa, by po tych czynnościach nie włączył się tryb awaryjny   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Sty 2015,  09:33 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | vegetagt napisał/a: |  	  | To jest niby niby poprawne zachowanie, jeżeli chodzi o algorytm... Jak pedał gazu sie zatnie, to go odłaczy po dępnięciu hamulca... | 
 Guzik prawda
  Pedał gazu zgłasza 2-3 wartości położenia równolegle. Jeśli coś się chrzani, komputer jest w stanie wyłączyć silnik w trakcie jazdy (ja tak miałem jak ścieżki w pedale były już mocno zużyte). Tutaj natomiast chodzi o "eko-drajwink", w myśl którego trzymanie wciśniętego gazu i hamulca jest bez sensu, bo "albo hamujesz, albo przyspieszasz". Ot i cały sekret. Zrozumiałbym to w jakimś struclu miejskim segmentu A czy coś, ale auto reklamowane jako sportowe, mimo że w segmencie B, to z silnikiem 150 kucy albo więcej i zachowuje się jak dziecko z zespołem Downa, które nie potrafi machać na WF-ie jedną ręką w przód a drugą w tył (nie mam nic do tych dzieci, ale niech nikt ich nie reklamuje jako sportowców światowej klasy...). |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | TowerST   
 Model: Ford Fiesta Mk6`05
 Wersja: ST
 Silnik: ST 150
 Dołączył: 08 Lut 2014
 Posty: 11
 Skąd: Wroclaw
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Sty 2015,  09:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | ktoś wie jak to wyłączyć w ST150. Bezpiecznik? Soft? |  
				| _________________ Fiesta ST150
 Focus RS350
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Sty 2015,  11:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pufcio, no o ile zatnie się "elektronicznie", a nie mechanicznie, jak swego czasu w toyotach i jakaś afera w stanach była   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Sty 2015,  16:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | TowerST - ingerencja w komputer silnika, tylko i wyłącznie 
 vegetagt - tej sytuacji nie znam, może komputer głupiał?
 |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Sty 2015,  17:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pufcio, to była jakaś bzdura typu blokowanie sie pedału o dywanik czy coś takiego   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Sty 2015,  22:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | vegetagt   |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jondi   
 Model: Ford Fiesta Mk6`05
 Wersja: ST
 Silnik: ST 150
 Wiek: 38
 Dołączył: 25 Sie 2014
 Posty: 184
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Sty 2015,  15:40 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | vegetagt napisał/a: |  	  | ABS też pewnie w statystykach wygląda super, a na szutrach (i innych sypkich podłożach) można się nieźle zdziwić | 
 ABS nie jest do skracania drogi hamowania jak sądzą niektóre osoby wykonano go w innym celu. On często nawet ją wydłuża...
 
 Co do tematu większość nowszych aut ma tak przy elektronicznej przepustnicy i uważam że softem da się to ogarnąć
  Pewnie Heko z GCS Tuning wie co z tym zrobić |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Sty 2015,  17:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jondi, toż nigdzie tego nie napisałem   
 
 edit:
 
 Qzyn, sprawdzilem jeszcze jak to wygląda w avensisie t22 d4d - nie odcina gazu po depnięciu hamulca, auto idzie bokiem jak wsciekłe w obecnych warunkach
  Co prawda ma bląd na ABSie, ale nie wiem, czy to będzie przyczyną normalnego zachowania   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Qzyn   
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i/104KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 22 Cze 2004
 Posty: 1811
 Skąd: Radlin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Sty 2015,  07:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | Veget ja wiem ze to nie w 100% sie tak dzieje ale w 80% niestety tak. DLa mnie to problem bo nie jestem "normalnym" kierowca. Dla ludzi ktorzy nie wciskaja na raz gazu i hamulca nie powinno to byc niczym strasznym
   |  
				| _________________ "Mission impossible" rozpoczęta
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Sty 2015,  09:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | vegetagt: http://moto.wp.pl/sort,9,...l?ticaid=114332 |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |