Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Resetujący się licznik / zegary
Autor Wiadomość
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 248
Skąd: Kraków
Wysłany: 21 Paź 2014, 09:43   Resetujący się licznik / zegary

Dopiszę tu swój problem - po przejechaniu ok. 20 km,/ wg. dziennego licznika/ zaparkowaniu na ok. 2 godz. po włączeniu zapłonu zresetował się do ZERA licznik przebiegu dziennego. Jaka mogła być przyczyna ? miał ktoś z Szanownych Forumowiczów taki przypadek ? Dodam, że nie mam ABS.
Uzupełniam info- zdarza się, że autko stoi kilka dni, odłączam wtedy akumulator, ale po podpięciu najczęściej nie resetuje się licznik dzienny !!! Zauważyłem, że ciężko pracują silniczki zamków drzwi /wersja 3d/. Może to jest przyczyna chwilowego spadku napięcia akku i resetu licznika.
Ostatnio zmieniony przez damianisko5 13 Lis 2014, 19:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 31
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5365
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 21 Paź 2014, 18:31   

Za niskie napięcie na aku. Po włączeniu zapłonu dodatkowo spada. Skontrolować napięcie na z rana przed odpaleniem, na działającym silniku i godzinę po zgaszeniu silnika.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Tobol 


Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: Tomek
Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 344
Skąd: Racibórz
Wysłany: 21 Paź 2014, 18:34   

Mi po odpaleniu jeszcze przez 2 sekundy się świecą. Przy włączaniu auta wszystko gaśnie na amen :D ale później wszystko wraca do normy. To była wina aku dziś mi padł na amen odpaliłem na kable i zero problemów przy odpalaniu ;)
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 248
Skąd: Kraków
Wysłany: 21 Paź 2014, 21:23   

Sprawdzę napięcie, przed, w trakcie jazdy i po dłuższym postoju. Dam znać. Dziękuję za poradę.

Dodano: Sro Paź 22, 2014 10:23
Po 14 godzinach postoju napięcie w akku - 13,27 V. Na działającym silniku i godzinę po zgaszeniu silnika pomiar wkrótce - dziś w czasie jazdy wg. TS - 14,3V, jutro pomiar miernikiem.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 31
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5365
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 22 Paź 2014, 23:27   

damianisko5 napisał/a:
Po 14 godzinach postoju napięcie w akku - 13,27 V

Bardzo mi to nie pasuje. Napięcie spoczynkowe powinno wynosić pomiędzy 12,4 a 12,8V. Nawet doliczając pewien "ogonek" do tych wartości, to dalej daleko od prawie 13,3V.

Sprawdź koniecznie to napięcie na działającym silniku miernikiem (nie wiem co to ten TS cały jest).

ps. sprawdź zarówno składową stałą (DC) jak i zmienną (AC)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 248
Skąd: Kraków
Wysłany: 23 Paź 2014, 13:57   

Dziś w czasie jazdy w TS - tryb serwisowy zegarów pokazywał 14,3 V. na postoju sprawdzone profesjonalnym miernikiem ładowanie akku - również 14,3V - wg. mnie dane książkowe. Mam kilka żelowych akumulatorów /do UPS m.in/ tam napięcie jest ok. 13,1V. Taki akku z 12,4 V to już słaby. W garażu stoi od kilku tygodni Focus i tam jest napięcie ZAWSZE ponad 13V /oczywiście klemy odpięte i co jakiś czas doładowanie małym prądem.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 31
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5365
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 23 Paź 2014, 14:47   

Akumulatory żelowe działają inaczej niż klasyczne "kwasówki" (i dlatego też napięcia pracy/ładowania mają inne), więc nie mieszaj jednych z drugimi.

"Na postoju" oznacza co dokładnie? Zaraz po zatrzymaniu i wyłączeniu silnika?

Co do tego Focusa - >13V w stanie spoczynku to za dużo. Cela powinna mieć ok 2.1V, gdy jest w pełni naładowana. To jest 12,6V dla całego akumulatora. Przyjmuje się, że odczyt 12,8V może być uznany za "ok" (w przypadku nowego akumulatora to standard, w przypadku przepracowanego często się nie chce ludzom czekać aż napięcie spadnie do odpowiedniego poziomu, tym bardziej, że maleje wykładniczo).

Długo mógłbym gadać. Jest całe FAQ dotyczące akumulatorów na forum (kolega dał podwaliny, ja sam je aktualizowałem). Możesz uznać, że wszystko jest ok, jasne, nikt Ci nie broni. Tylko po co zakładasz temat i szukasz rozwiązania problemu, skoro uważasz, że wszystko jest ok? :)

Jeśli takie napięcie się utrzymuje po dłuższym postoju, to masz przeładowany akumulator, najprawdopodobniej spłynęły w nim masy czynne z płyt. Efekt jest taki, że przy odpalaniu napięcie gwałtownie spada (rezystancja wewnętrzna takiego akumulatora jest dużo większa, więc przy próbie pobrania dużego prądu, wytwarza się duży spadek napięcia na akumulatorze, skutkiem czego napięcie leci na łeb, na szyję), osiągając poziom zbyt niski, by elektronika mogła poprawnie działać. Zegary się resetują, wskazówki skaczą z prawa na lewo, radio może tracić pamięć i takie tam.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 248
Skąd: Kraków
Wysłany: 23 Paź 2014, 16:49   

Na postoju czyli np. przed garażem, stoję, podnoszę maskę włączam silnik i sprawdzam napięcie ładowania miernikiem. Od wielu, wielu lat mam auta, i zawsze miałem napięcia aku w okolicy 13 V, gdy spadało do 12,5V ładowałem prostownikiem. I powtarzam - ZAWSZE było OK. czy to w zimie czy latem. A gdy było 12,3 -12,5 V to taki aku ledwo zakręcił rozrusznikiem - i zdarzyło się to wielokrotnie w innym aucie /Uno teścia/. I na zakończenie dodam, że w Focusie ZAWSZE było ponad 13V w spoczynku i nigdy mi się nie restartowały zegary, radio itp.
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 3550
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 23 Paź 2014, 18:19   

Pufcio, a to nie jest tak, że żelowy akumulator moze mieć napięcie ładowania max 13.7v? A jak auto jest przystosowane pod klasyczne aku, to tamto 14.xx go zabija?
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 31
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5365
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 23 Paź 2014, 19:49   

damianisko5 - 12,4 to już "słabo", choć do całkowitego rozładowania trochę brakuje.
Posłużę się wykresem:



Jeśli twierdzisz, że przy 12,3V akumulator ledwo kręcił rozrusznikiem, to albo był poważnie zużyty, albo ogólnie nie był wart funta kłaków.

A to, że napięcie spoczynkowe miałeś w drugim aucie również powyżej 13V... cóż, powiem tak - to, że z kolegą macie podwyższone ciśnienie krwi i nic się Wam nie dzieje przez długi czas, nie oznacza, że tak powinno być. W pewnym momencie przyjdzie zawał i będzie posprzątane. Chcesz, to wierz w to, że grubo >13V napięcia spoczynkowego jest "ok", Twoja sprawa. Tyle z mojej strony w tym temacie. :)

vegetagt - tak, "żelówki" nie mogą być ładowane przy takim samym napięciu. 13.8-14.1V, przy czym trzymałbym się jednak tego niższego pułapu. Co prawda prostowniki ładują prądem, ale summa summarum napięcie też mierzą. Generalnie to już kwestia na osobny temat. Po prostu należy założyć, że "klasycznym" prostownikiem nie wolno ładować akumulatora żelowego :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 248
Skąd: Kraków
Wysłany: 26 Paź 2014, 09:20   

Zapraszam do lektury http://forum.fordclubpols...ad.php?t=213697 post nr.1 i 6.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 31
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5365
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 26 Paź 2014, 11:35   

Domniemam, że to Twoje posty. Wychodzi z tego, że pytasz na innym forum o... tak naprawdę nie wiadomo co (wyliczanie napięcia - poważnie?).

Do kompletu wspominasz o jakiejś "książce", w której to jest napisane, że niby napięcie spoczynkowe aku <12,7V oznacza, że jest on rozładowany, a nawet na forum Forda wspominają o napięciach w okolicy 12,5V.

Racz wyjaśnić więc co wklejenie linku do innego forum miało na celu.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 248
Skąd: Kraków
Wysłany: 26 Paź 2014, 15:20   

Błędnie domniemasz, to nie moje posty. Chcę wskazać, że wspomniane ponad 13V spoczynkowe zanotowałem na wielu posiadanych akku - był w tym gronie też Motorcraft Focusa MK1, i świetnie się sprawował przez ok 7 lat !! . Ładowanie w normie, nic się nie resetowało /liczniki lub radia itp/ nie gotował elektrolit /a cele miał z zakręcanymi korkami/ więc łatwo było kontrolować.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 31
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5365
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 26 Paź 2014, 16:03   

Jak to nie Twoje (choć dziwnie akurat się zbiega z postami na tutejszym forum), to tym bardziej nie widzę związku.
Wychodzi, z tego tylko tyle, że jest jakiś inny koleś, który też ma strasznie wysokie napięcie na aku.

Ludzie na tamtym forum również twierdzą, że napięcie jest zbyt wysokie.

Zresztą... jak każdy w Twojej rodzinie ma migrenę, to nie znaczy to, że jest to normalne, tylko, że macie po prostu pecha, bo tak nie powinno być. I tak samo jak ludzie z migreną, te akumulatory nie muszą nadawać się do odstrzału, ale będą z nimi czasem problemy. Tyle.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 248
Skąd: Kraków
Wysłany: 12 Lis 2014, 09:23   

Raport pokontrolny
Akumulator
nr. 1 Centra Futura 53 Ah 540A - ładowanie kilka godzin/prostownik CTEK 12V5A/najwyższa półka/sterowanie mikroprocesorowe/ PROGRAM RECOND
napięcie spoczynkowe po 12 godz/odpięte zaciski akku/ 13,25V.
po 24 godz. 13,2V
po 36 g. - 13,15V
nr. 2 Bosch Silver 360A - CTEK/program recond
po 12 godz. 13,25 V
po 36godz. 13,2V.
po 48 g. - 13,2V


Dodano: Pią Sty 02, 2015 17:13
Może kogoś zaciekawi - pacjent to 4 letni Centra Futura 53 Ah 540A - zdemontowałem pokrywkę aku, nie jest to łatwe, ale do wykonania - wszystkie CELE suche !!! wlałem 0,7 litra wody i od kilku dni ładuję małym prądem. Od nowości "oczko się zawiesiło' dziś odżyło i jest ZIELONE !!!
http://images68.fotosik.p...b8776fc7med.jpg
Napięcie po 12 h przerwy w ładowaniu wynosi 13 V. Czy można więc sądzić, że cały zabieg przyniesie pozytywny skutek ?
Poniżej fotka pokrywki tuż po zdjęciu, przed ponownym zamontowaniem wymaga wyczyszczenia i udrożnienia kanalików odpowietrzających cele.
http://images68.fotosik.p...b5f3aaaemed.jpg

Drugi pacjent to Bosch Silver 44Ah 360A - nie udało mi się zdemontować pokrywki, jest zgrzana i bardzo mocno przylega. nawierciłem 6 otworów na celami /są wytłoczenia, robi się to bardzo łatwo/. Nad płytami było sucho, dolałem wody destylowanej i ładuję małym prądem.
Po nocnej przerwie w ładowaniu, napięcie aku rankiem wynosi 13,2V - więc chyba będzie nieźle .
Drugi pacjent to Bosch Silver 44Ah 360A - nie udało mi się zdjąć pokrywki, jest mocno zgrzana. Więc wywierciłem otwory (bardzo łatwo się to robi) w wytłoczeniach nad celami - diagnoza ; cele suche, brak elektrolitu nad płytami. Dolałem wody i ładuję małym prądem. Zobaczę jak będzie gazował i jak napięcie. Po nocnej przerwie w ładowaniu napięcie wynosi ponad 13V. Delikatnie gazuje.

Po kilku dniach ładowania /tylko w dzień, w nocy przerwa/ aku ma napięcie 13,27 V. Poziom elektrolitu nie zmienił się od momentu dolania wody, Dziś etap zamykania otworów koreczkami z tworzywa i silikonem. Po kilku dniach - wszytko szczelne ale ... Bosch umarł. Podczas kręcenia rozrusznikiem napięcie spadło do 8V i tylko elektromagnes trzaskał i nic nie zakręcił silnikiem. Musi być jakieś zwarcie na płytach - napięcie spoczynkowe ok.12,8 V a przy rozruchu tylko wspomniane 8Volt.
Ostatnio zmieniony przez damianisko5 22 Sty 2015, 13:40, w całości zmieniany 8 razy  
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 31
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5365
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 3 Sty 2015, 11:48   

Aż z ciekawości wysmaruję w najbliższym czasie prośbę do większych producentów/importerów, żeby udostępnili dokładne dane katalogowe i parametry obecnych akumulatorów. Co prawda byłoby to dziwne, że nagle napięcie w nich podskakuje (kwestia płyt, elektrolitu?) względem tego, co ludzie znają, ale nie takie cuda świat widział...



EDIT:

Prowadziłem korespondencję z kolesiem, tu jej dalsza część (na początku słał broszurki, potem domagałem się większej ilości informacji i ją otrzymałem).

Kod:
Witam,
 
W uzupełnieniu informacji zatem.
 
Każde ogniwo, niezależnie od wielkości i jakości płyt, wytwarza napięcie rzędu 2,1 V. Współczesne akumulatory samochodowe składają się z sześciu połączonych ogniw, co razem daje 12,6 V.
 
Jakie kryteria musi spełniać akumulator, by można było przyjąć, że nie zawiedzie on podczas mrozów?
Kryterium podstawowe przy kwalifikowaniu akumulatora jako sprawnego jest jego stan pełnego naładowania. Zamontowanie niedoładowanego akumulatora, w samochodzie który, użytkujemy dodatkowo niesystematycznie może spowodować jego głębokie rozładowanie, a w konsekwencji uszkodzenie ( np. zasiarczanienie). Napięcie obwodu otwartego w temperaturze 25 °C, całkowicie naładowanego akumulatora, po postoju nie krótszym niż 24 h, powinno zawierać się w granicach od 12,70 V do 12,90 V, a w przypadku akumulatorów z zaworem, jeśli producent nie określił inaczej, nie może być niższe niż 12,80 V. Ze względu na możliwy zakres obsługi akumulatora i sposób oceny ich stanu w serwisie akumulatory dzielimy na otwarte (z celami połączonymi z atmosferą) oraz bezobsługowe, w których nie ma dostępu do elektrolitu i nie można sprawdzać jego gęstości. Gęstość elektrolitu we wszystkich akumulatorach otwartych, całkowicie naładowanych, powinna zawierać się w granicach  od 1,27 g/cm3 do 1,30 g/cm3 w temperaturze 25°C, jeżeli producent nie określił inaczej, a jego barwa powinna być przezroczysta. Ostatnim kryterium sprawności akumulatora jest jego zachowanie się pod obciążeniem. Obciążenie dobieramy według zasady: wartość prądu =3 x wartość pojemności. Na przykład akumulator o pojemności 64Ah obciążamy przez ok.10sek prądem 190A-200A. Napięcie nie powinno przy tym, spaść poniżej 10 V i zatrzymać się, a nawet przez moment wzrosnąć (oczywiście dla naładowanego akumulatora o napięciu spoczynkowym od 12,6V do 12,8V). Przy większym obciążeniu lub nie w pełni naładowanym akumulatorze może spaść do 9,5V, ale musi się zatrzymać. Po próbie napięcie spoczynkowe powinno wrócić do poprzedniego stanu (12,6V do 12,8V). Jeżeli akumulator wytrzyma 2 do 3 takich prób i jego parametry się nie zmienią, to na pewno jest sprawny.
 
Pozdrawiam / Best regards
 
Krzysztof Najder 
Exide Technologies S.A.


oraz

Kod:
Witam,
 
Stałe napięcie powyżej 13V może oznaczać uszkodzenia morfologiczne płyt, związane z powstawaniem miejscowej, mikroformy krystalicznej siarczanów ołowiu, która powoduje nieodwracalne zasiarczenie płyt, które są następstwem poddania akumulatora zbyt dużym obciążeniom.
 
Możliwe przyczyny wystąpienia zasiarczanienia:
 
-systematyczne wyładowywanie akumulatora poniżej 1,7 V/ogniwo,
-niedoładowywanie lub przeładowywanie akumulatora w pojeździe,
-pozostawienie akumulatora rozładowanego w bezczynności,
-eksploatacja akumulatora na zaniżonej gęstości elektrolitu,
-zmiana potencjałów podczas ładowania /przebiegunowanie/
 
Pozdrawiam / Best regards
Krzysztof Najder     
Exide Technologies S.A.




Więc jak widać to NIE jest normalny stan. Potwierdza to jeden z producentów akumulatorów. Jak ktoś chce to może jeszcze pytać u Boscha i innych, ale sądzę, że dostanie w odpowiedzi to samo.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: NASZE OSIĄGNIĘCIA - czyli chwalimy się :)
PUCIO Frakcja wielkopolska 8 5 Gru 2008, 21:51
PUCIO
Brak nowych postów Przyklejony: Chciałem/chciałam się przywitać....
Gość Hyde-Park 1942 17 Maj 2018, 21:11
Wirus
Brak nowych postów Przyklejony: CZYM SIĘ WOZI TEAM ZACHÓD
:) czyli nasza galeria i przywitalnia ;)
sowa Team Zachód 38 1 Maj 2013, 18:37
Howser
Brak nowych postów Licznik zegary mk4
modell1 Sprzedam 0 26 Sie 2017, 23:17
modell1
Brak nowych postów [MK6] Licznik zegary pęknięta szybka
blizniak Elektryka ogólna 1 30 Cze 2017, 20:42
Parzych


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.