Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 22 Lis 2012, 09:41 |
[MK5] MK 5 Sport czyli powrót syna marnotrawnego :) |
Autor |
Wiadomość |
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 7 Paź 2014, 21:17
|
|
|
Skfarek napisał/a: | A w ogóle co to za cisza od lipca? Poskładane już, prześmigane w warunkach bojowych? |
Skfarek, jakbym sie posunal dalej dalbym znac na pewno. Non stop jestem na delegacjach + kupilem motor dziewczynie ktory tez rozebralismy i dupa, projekt troche stoi.
Co do Harta moge powiedziec tyle - w codziennej jezdzie klocki hart sport spisuja sie super. Natomiast tarcze zwykle harta przy moich zapedach nie daly rady w hondzie civic. Ona ma w ogole problem z hamulcami bo sa male - 240mm. I niestety po paru mocnych przejazdzkach juz lekko bija. Sportow jesszcze nie przetestowalem. |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 7 Paź 2014, 23:17
|
|
|
hubi_2006 napisał/a: | Ate PowerDisc już mnie do siebie zraziły. | rozwiniesz? wg mnie sa za miekkie bo dwa zestawy klockow ferodo pozbylo tarcz naciec... ale hamowalo to ok |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 3 Gru 2014, 19:48
|
|
|
No i dupa :((((((
Ledwo mi sie skonczyly delegacje i z wielkim zapalem wrocilem do garazu to juz mi przeszlo.
Poskladalem rozrzad i zabralem sie za zlozenie skrzyni z silnikiem.
Okazalo sie ze jednak nie wszystkie skrzynie fordowskie pasuja na kazdy silnik.
Skrzynia se sporta/pumy,ponoc IB5 totalnie nie pasuje do ZETECa :/
I szczerze mowiac nie wiem co robic. W skrzynie wsadzilem sporo pracy i dodatkowo jak wezme z mk3 to bede musial pozycjonowac cala jendostke napedowa i kombinowac wszystkie mocowania.
Silnika tez nie chce zmieniac bo wsadzilem w niego mnostwo pracy i zebralempare fajnych gratow...
Czy jest opcja wsadzenia innego dzwona do tej skrzyni ale zeby na 100% pasowal?? |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 3 Gru 2014, 20:16
|
|
|
szczerze to chyba nikt ci na 100% nie odpowie. Masz teraz spory dylemat co zrobić z tym fantem, dzwony które może by dało rade przełożyć (żeby pasowały rozmiary łożysk na dyfrze i wałkach) to escort mk7(rozrusznik z tyłu, zmodernizowane, większe łożyska na dyfrze i wałku głównym) lub fiesta rs1800 (to samo co escort tylko rozrusznik z przodu) Jednakże największy problem się wtedy robi z wysprzęglikiem, który ty masz teraz hydrauliczny, a w skrzyniach wymienionych przeze mnie jest na linkę. Nie miałem nigdy styczności ze skrzyniami z fiest/pumy/focusa z hydro wysprzęglikiem i też takie info mi troszkę planów pokrzywało |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 3 Gru 2014, 20:19
|
|
|
ale pokrywaja ci sie jakiekolwiek śruby?? np te dwie górne /dolne?? bo jeśli chodzi o zasłonięte gniazdo rozrusznika,to flexa ogień w blok i potemacie |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 3 Gru 2014, 20:20
|
|
|
2 gorne moze by sie pokryly ale popatrz sobie ze w otworze rozrusznika jest czujnik polozenia walu... |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 3 Gru 2014, 20:46
|
|
|
Najlepszą opcją jest chyba tak jak pisze daras, zrobić otwór na rozrusznika w innym miejscu do tego dzwonu. Jakąś inną obudowę wyciąć miejsce na rozrusznik( najlepiej ze skrzyni z rozruchem z tyłu) i wspawać to z tyłu bloku pod kolektorem ssącym, tak samo zrobić z otworami do przykręcenia bloku. Miejsce czujnika położenia wału zostawiłbym w spokoju |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 3 Gru 2014, 21:35
|
|
|
a tak generalnie, to jakiś problem jest z przeniesieniem czujnika wału? Bo jak dla mnie, to ma być solidnie, względnie w takiej samej odleglosci i heja.
Czy tam jest tak mądrze pomyslane, ze wypustki nie są symetrycznie i musi być konkretnie w tym miejscu? |
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 3 Gru 2014, 22:00
|
|
|
a koło zamachowe jak przykręcisz? skoro pasuje tylko w jednym położeniu |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 3 Gru 2014, 22:03
|
|
|
czyli czujnik walu musi byc w tym samym miejscu, ok Szkoda, moglo by sie sprytnie adaptować w połączeniu z informacją z czujnika wałka w głowicy |
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 3 Gru 2014, 23:13
|
|
|
jak dobrze kojarze to znajomy co grzebala poldolota, przyspawal dzwon skrzyni pasujacej do tej ktora chcial wsadzic. Upala to i zyje |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 4 Gru 2014, 06:57
|
|
|
Dobra panowie, zeby bylo jasne. To jest rajdowka, nie bede spawal dzwona bo to ma byc rozbieralne, nie bede drutowal skrzyni w sensie ciecia dzwona na kawalki i spawania np mocowan rozrusznika w innym miejscu.
Opcje sa dla mnie takie:
zmieniam silnik
zmieniam skrzynie
dopasowuje dzwon z innej skrzyni tak zeby sie to dalo poskrecac bez ciecia skrzyni
sprzedaje calosc w ciumek |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 4 Gru 2014, 08:21
|
|
|
OK, jest swiatelko w tunelu - skrzynia mk4 1,8TD z rozrusznikiem z przodu na dole. Konstrukcja wyglada identycznie i jest hydrosprzeglo. Moze sie uda przelozyc dzwon, albo jeszcze lpeiej endura 1.3 z mk4. Tez jest hydrosprzeglo a rozrusznik z tylu. Byloby idealnie!!!
http://archiwum.allegro.p...4132262639.html |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 4 Gru 2014, 19:31
|
|
|
Qzyn zeteci-s miały skrzynie z innym dzwonem - rozrusznik z drugiej strony - a od endury albo diesla powinny pasować do zeteca-e - dzwony jak w mk3 tylko z hydrauliką, porównaj jeszcze zdjęcia, a jakbyś chciał z mk4 1,3 to chyba jeszcze stoi u Howsera w Iłowej w garażu, tylko trochę daleko z transportem do Ciebie... |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 5 Gru 2014, 07:30
|
|
|
Marcin, ja zylem w glebokim przekonaniu ze w fordzie to pasuje wszystko do wszystkiego po tym jak bez problemu przykrecilismy skrzynie sierry do silvera itd
CO do tego projektu to zakupilem skrzynie z endury 1,3 ze sprzeglem hydrauliczny - znalazlem za 70zl )))))))
Wiec bede robil przymiarke. Jak podpasuje to niestety czeka mnie kolejna rozbiorka dwoch skrzyn i skladanie jednej :/ No ale trudno. |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 22 Gru 2014, 17:30
|
|
|
Ok, po wielkim kroku wstecz udalo sie zrobic maly kroczek do przodu. Rozebralem skrzynie z mk5 1.3 i przymierzylem dzwon do silnika. Po pierwsze zdaje sie pasowac a po drugie ma rozrusznik z tylu wiec nie bedzie sie przegrzewal i nie bedzie kolidowal z kolektorem.
http://i66.photobucket.co...zpsobqjqxs7.jpg
http://i66.photobucket.co...zpsnplxnadv.jpg
http://i66.photobucket.co...zpsnplxnadv.jpg
Kolejne podejscie - sprawdzenie czy da sie ten dzwon pozenic z reszta mojej skrzyni. Jesli by sie udalo to finalna konstelacja bedzie wygladala nastepujaco: Dzwon mk5 1.3, reszta obudowy mk5 sport, przelozenie glowne mk5 sport, walek sprzeglowy puma 1,7, walek atakujacy 1 i 2 bieg mk5 sport, 3,4 i 5 bieg puma 1,7 )) |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22 Gru 2014, 19:58
|
|
|
Według mnie to nie będzie działąć, bo przecież wałek sprzęgłowy to jest odlew jednoczęściowy, więc nie będzie to "zestaw" gdy zmienisz zębatki z wałka głównego, co do reszty to powinno pasować bez problemu, bo ty tam wszystkie skrzynie masz ib5, więc łożyskowo będzie to samo |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 22 Gru 2014, 20:25
|
|
|
A dlaczego ma nie dzialac? 1 i 2 bieg fiesty i pumy sa identyczne, zarowno przelozenie jak i liczba zebow. Jedynie sama zebatka jest w fiescie o ok 0,5mm nizsza i dlatego jak na walek atakujacy zalozylem1 i 2 z pumy to nie szlo zapiac segera. Po zalozeniu jedynki i dwojki z fiesty seger pasowal idealnie a potem 3,4,5 z pumy juz tez pasowalo. |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22 Gru 2014, 20:44
|
|
|
fizycznie te biegi prawie pasowały mówisz, że był inne, czyli przełożenie też jest teraz inne. |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
|