| Swap z 1.3 na 1.6 | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | artur19942   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: C
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Artur
 Wiek: 31
 Dołączył: 19 Lip 2014
 Posty: 13
 Skąd: Subkowy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Gru 2014,  18:46   Swap z 1.3 na 1.6 |   
 |  
               | 
 |  
               | Planuje na przyszly rok zmiane silnika 1.3 bo powoli sie sypie, i tu moje pytanie: 
 1. Silnik 1.6 zetec z escorta może być ?
 2. Czy wiązka z 1.3 może zostać ?
 3. Jak sprawa z pompa paliwa? da rade ?
 4. Jak z łapami ? podpasuja z essiego czy szukac z fiesty ?
 5. Wydech w całości inny ?
 6. Czy pominąłem coś co będzie potrzebne w swapie ?
 Hamulce juz mam z essiego wentylowane wiec to juz mam z głowy.
 
 Z góry dzięki ;D
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Freeman   Moderator
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Sławek
 Wiek: 43
 Dołączył: 06 Kwi 2007
 Posty: 3513
 Skąd: Ostrzeszów
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Gru 2014,  19:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | pozatym zetec 1.6 jest bez sensu w kwestii cena vs moc vs możliwość rozwoju za rozsądne pieniądze. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | artur19942   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: C
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Artur
 Wiek: 31
 Dołączył: 19 Lip 2014
 Posty: 13
 Skąd: Subkowy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Gru 2014,  19:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | vegetagt to co proponujesz za silniczek  ? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Gru 2014,  19:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | przynajmniej zetec 1.8 w obojętnie jakiej odmianie mocowej, bo one różnią się opsrzętem i wałkami. Koszt zrobienia 130km z zeteca 105km to maks 300zł. 
 w skrócie: kupujesz 1.8 105 koni, wymieniasz wałki, przepustnice, kolektor ssący, obudowe przepływomierza i ewentualnie kompa i voila, 130km
  Tak samo postępujesz z 1.8 115km rkc, tylko bez punktu o kolektorze ssącym   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | artur19942   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: C
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Artur
 Wiek: 31
 Dołączył: 19 Lip 2014
 Posty: 13
 Skąd: Subkowy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Gru 2014,  19:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | hmm rozwarze silniczek 1.8 ;D |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Markz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Wiek: 34
 Dołączył: 16 Mar 2012
 Posty: 251
 Skąd: Zdzieszowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Gru 2014,  14:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | niewiem czy taniej nie dostanie się 2.0 i nietrzeba nic dokupywać zeby zwiekszyć moc. Bo jak kupi obojetnie jakie 1.8 (nie z fiesty) to te same przeróbki będzie robił. Moze ze dostanie z fiesty to 1.8 bym brał, swapowałem niedawno 1.3 na 1.8 więc mam troche porad   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Gru 2014,  15:18 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Markz napisał/a: |  	  | Bo jak kupi obojetnie jakie 1.8 (nie z fiesty) to te same przeróbki będzie robił | 
 
 Escort ma przecież to samo co fiesta
  Także musiałby brać z mondeo, a tam faktycznie, każdy silnik wymaga wymiany miski olejowej, smoka, lekkiej kombinacji z wydechem, bagnetem itd... 
 
 ps. facet chciał mieć ~90koni, to nie proponowałem od razu kosmosu
  Tylko rozsądną opcje z możliwością sensownego rozwoju  A na koniec i tak mocy zawsze mało, heh   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | blood_brother   King of Tor Kielce 2013
 
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Wiek: 37
 Dołączył: 16 Lis 2008
 Posty: 848
 Skąd: Otwock
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Gru 2014,  19:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak 2.0 to od razu blacktop, bo po co robić dwa razy tę samą robotę   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | artur19942   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: C
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Artur
 Wiek: 31
 Dołączył: 19 Lip 2014
 Posty: 13
 Skąd: Subkowy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Gru 2014,  19:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | 2.0 nie wchodzi w gre  bedzie 1.6 lub 1.8 ,zalezy co sie uda ogarnac za rozsadne pieniadze i w dobrym stanie  ale dzieki za propozycje, a jak juz bede pakowal silniczek to zapewne napisze do ciebie Markz   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ostry5_13   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Futura
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Bartek
 Wiek: 30
 Dołączył: 09 Wrz 2014
 Posty: 108
 Skąd: WSK
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Gru 2014,  22:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | nic, skrzynie są zamienne. Conajwyżej ta blacha pomiedzy skrzynie a silnik moze byc rozna w zaleznosci od jednostki. 
 Warunek jest jeden: 1.8 z fiesty lub escort 105/115. 1.8 130 z escorta miało skrzynie MTX, więc trzeba przełożyć koło zamachowe z "normalnego" zeteca.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ostry5_13   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Futura
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Bartek
 Wiek: 30
 Dołączył: 09 Wrz 2014
 Posty: 108
 Skąd: WSK
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Gru 2014,  22:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | sprzęgło i docisk od zeteca 1.6/1.8 z "normalnym" kołem zamachowym. 
 edit: od cvh 1.6 chyba tez pasuje, bo szczepan522 brał sprzęgło zetecowe do takowego silnika
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ostry5_13   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Futura
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Bartek
 Wiek: 30
 Dołączył: 09 Wrz 2014
 Posty: 108
 Skąd: WSK
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Gru 2014,  22:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | normalnym czyli z 1.8 tak ? jeszcze jedno pytanie nasuwa mi się na myśl . czym różni się wersja 105konna od 130 konnej ? wałkami , przepustnicą? |  
				| _________________ 
   http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=72108
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Gru 2014,  22:22 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | ostry5_13 napisał/a: |  	  | normalnym czyli z 1.8 tak ? | 
 
 jakikolwiek zetec z escorta/fiesty, nie licząc 1.8 130KM z escorta - tam jset skrzynia typu mtx i trzeba kolo zamachowe wymieniać. Tak samo wygląda sprawa z silnikiem z mondeo, plus te modyfikacje co napisalem wyzej.
 
 
 
  	  | ostry5_13 napisał/a: |  	  | czym różni się wersja 105konna od 130 konnej ? wałkami , przepustnicą? | 
 
 wałki, przepustnica, ecu, wtryski, przeplywomierz ( i tak wszyscy zakladaja obudowe z mondeo, bo jest największa), kolektor dolotowy (wielkość kanałów)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |