| 
| 
   
      | 
 
 
 
 
    
          | Tagi tematu:  fiesta, koncowy, mk6, przelot, przelotowy, sport, sportowy, st, tlumik, uklad wydechowy, wydech |  
 
	
			| [Ogólny] sportowy układ wydechowy na seryjnym końcowym |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | Jarecki   
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: ST
 Silnik: ST 150
 Imię: Jarek
 Wiek: 37
 Dołączył: 03 Cze 2014
 Posty: 132
 Skąd: Jelenia Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Lis 2014,  17:57   [Ogólny] sportowy układ wydechowy na seryjnym końcowym |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, 
 mam zamiar na wiosnę/wczesne lato robić remap ale zanim to się stanie chcę przerobić układ wydechowy. Baza - Fiesta MK6 ST
 
 czy ktoś próbował robić sportowy wydech z końcowym (komorowym) seryjnym a reszta na przelocie? Co o tym myślicie?
 
 Nie chcę robić kompletu na bazie przelotu, po prostu jest za głośno. Nie chciałbym przerabiać też wydechu na głośniejszy no ale co moc to moc...
 
 Wydech na tą chwilę jest seria + wycięty środkowy
 
 Plan jest taki:
 
 -kolektor Ebay 4-1 z plecionką, lub 4-2-1 (moment mógłby być większy) ale większość jest bez plecionki, a nie chcę robić tego 'na sztywno'
 -zastąpienie kata rurą
 -środkowy tłumik przelotowy
 -końcowy seria
 
 Nie zmieniałbym wydechu, ale zależy mi na zwiększeniu mocy.
 Akurat tłumik końcowy najmniejszy ma wpływ na moc, a na jakimś basowym dźwięku mi nie zależy.
 
 Tak więc czy ktoś miał podobny setup czyli cały wydech modzony poza końcowym?
 |  
				| _________________ 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Marcin   
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Kwi 2006
 Posty: 3110
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Lis 2014,  18:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | taka zmiana na pewno będzie na plus, jak zostawiasz seryjne rury to zamiast kata dałbym też przelotowy tłumik o podobnej pojemności co kat |  
				| _________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Abart91   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.4i/75KM
 Dołączył: 12 Maj 2013
 Posty: 52
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Lis 2014,  21:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | wolał bym właśnie zastąpić kata i końcowy przelotem o odpowiedniej przepustowości... Na 3 tłumikach jak wszystko będzie zrobione z głową nie powinno być głośno... Trochę bezsensu moim zdaniem z jednej stony kupować kolektor rurowy a z drugiej zostawiać seryjne tłumiki, po co kupować coś z czego nie wyciągniesz 100% korzyści?
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Jarecki   
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: ST
 Silnik: ST 150
 Imię: Jarek
 Wiek: 37
 Dołączył: 03 Cze 2014
 Posty: 132
 Skąd: Jelenia Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Lis 2014,  13:58 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Abart91 napisał/a: |  	  | wolał bym właśnie zastąpić kata i końcowy przelotem o odpowiedniej przepustowości... Na 3 tłumikach jak wszystko będzie zrobione z głową nie powinno być głośno... Trochę bezsensu moim zdaniem z jednej stony kupować kolektor rurowy a z drugiej zostawiać seryjne tłumiki, po co kupować coś z czego nie wyciągniesz 100% korzyści?
 | 
 
 Seryjny kolektor w ST (a raczej jego dolna rura) bardzo dławi moc (zabiera ponoć 4-5 koni ). Seryjny tłumik byłby tylko końcowy. Wydech na 3 przelotowych byłby raczej i tak głośny, a 2gą kwestią dawał by on basowy dzwięk
   
 Miałem kiedyś civic'a na wszystkich tłumikach przelotowych, nie stety z "fart Can'em" magnaflow'a... było to nie do wytrzymania (no chyba żeby miał te 200 koni, ale tam było ze 100
   |  
				| _________________ 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Abart91   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.4i/75KM
 Dołączył: 12 Maj 2013
 Posty: 52
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Lis 2014,  08:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zrobisz jak wolisz, mnie i tak by kusiło pozbyć się seryjnego wydechu   Z drugiej strony ja miałem Sierre 2.0 DOHC w Turbo i był tylko jeden przelotowy na końcu i Powiem szczerze że brzmiało to pięknie, w ogóle nie było głośno za to basowo owszem
  no i przyjemnie pluło ogniem po przegazowaniu... Ale turbina mocno wycisza, w N/A pewnie nie było by słychać własnych myśli na jednym przelocie |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | luk-90   Prince of Tor Kielce 2014
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: SuperS
 Silnik: ST 170
 Wiek: 35
 Dołączył: 08 Lut 2009
 Posty: 2600
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Lis 2014,  10:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wydech w N/A, a w turbo to dwie zupełne inne sprawy, rządzą się zupełnie innymi regułami |  
				| _________________ ==>  Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
   
 Tekst roku 	  | Cytat: |  	  | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | 
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Jarecki   
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: ST
 Silnik: ST 150
 Imię: Jarek
 Wiek: 37
 Dołączył: 03 Cze 2014
 Posty: 132
 Skąd: Jelenia Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Lis 2014,  16:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dziękuję za pomoc, 
 Rozważałem opcje kupienia całego wydechu typu cat-back (nie firmówki za ok 200 funtów, komplet), ale przeróbka końcowego na seryjny + kolektor podróba milltek'a ebay.
 
 Z drugiej strony w okolicy mam pare firm/speców które robią wydechy pod kajtki i rajdy.
 
 Myślę że zakończę sprawę u nich, w ten sposób:
 
 -Kolektor 4-1 z ebay'a (podróba Milltek'a - toyosport).
 -Tłumik przelotowy zamiast kata (Dzięki, Marcin, Abart91).
 -Tłumik przelotowy środkowy.
 -Tłumik końcowy seryjny.
 
 nie wiem jeszcze jaka średnica pójdzie na całości, kolektor kończy się na 2,25", zobaczymy jak to się zwęzi do końcowego tłumika.
 
 plan na późną wiosnę tak że jak się zrobi, zdam relacje
   |  
				| _________________ 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Marcin   
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Kwi 2006
 Posty: 3110
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Lis 2014,  20:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | sprawdź seryjną średnice, jak będzie taka sama to nie będzie potrzeby zwężania na końcu, a więcej raczej nie ma co ryzykować przy NA. powodzenia   |  
				| _________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  
 
 
 
       
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści. |  |  |