Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

[MK7] Zmiana interwału wymian paska rozrzadu - 1.6 TDCi
Autor Wiadomość
coliniak 

Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Titanium
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Imię: Mariusz
Dołączył: 26 Lip 2014
Posty: 13
Skąd: nowhere :)
Wysłany: 19 Paź 2014, 20:51   [MK7] Zmiana interwału wymian paska rozrzadu - 1.6 TDCi

Informacja moze sie komuś przydać.

W silniku jak w temacie procucent zalecal oryginalnie wymiane paska rozrzadu co 200k km.
Moja fiesta byla na serwisie w maju br przy stanie licznika 162k km, teraz mam jakies 165 tys... z prawej strony silnika, okolice paska microV zaczely dobiegac dziwne dzwieki szeleszczenie. Po zrzuceniu paska osprzetu szeleszczenie jednak nie ustalo,,,, podejrzenie pada na rozrzad/pompa wody/ktoraś z rolek.
,,,, zadzwoniłem do serwisu w Bydgoszczy i po rozmowie z kierownikiem dowiedziałem sie, ze i teraz uwaga: producent zmienil zalecenie co do wymiany paska rozrzadu z 200 na 140 tys, gdyz miały juz miejsce pekniecia i uszkodzenia tych silników! Fak!

Informacje oczywiście potwierdziłem w poznańskim serwisie!

Rozrzad do wymiany u mnie i to już!

Pytanie co by bylo gdyby pękł pasek,,, auto jest serwisowane regularnie, w serwisie mam się stawić na 182k km,,,,,,,,
Pewnie musiałbym się z Fordem procesować i nie miałbym łatwej drogi!

Mam nadzieje, ze sie to komuś przyda i zaoszczędzi wydatków na naprawę silnika!


pozdrawiam
coliniak
_________________
Coliniak
failure is not an option
Ostatnio zmieniony przez trzeci 20 Lis 2014, 19:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 45
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8069
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 19 Paź 2014, 22:31   

Cytat:
Zmiana int wymian
Małe pytanie, co autor miał na myśli, pisząc taki tytuł tematu <???>
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 3631
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 19 Paź 2014, 22:39   

interwału :D

Ale fakt, ford tak samo dla focusów zmniejszył okres wymiany. Słyszalem, ze z 200 na 160. Podobno przez to, że na flotach paski strzelały i też niezbyt ciekawie to sie może dla forda skonczyc, bo wczesniejsze naprawy po strzale paska były opłacane przez flote, a nie przez gwarancje.
 
 
Daniel-88 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Daniel
Wiek: 29
Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 26
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 20 Paź 2014, 08:02   

Dobrze, że dałeś takie info.
Zawsze jak kupuje auto to w pakiecie startowym wymieniam oleje, filtry, paski, w tym rozrządu, jednak poprzedni właściciel mówił, że tutaj paska rozrządu nie muszę wymieniać, bo wymienia się go co 200 tys km lub co 10 lat. trochę z niedowierzaniem zadzwoniłem do serwisu Forda EURO-CAR w Gdyni i dostałem informację, że to prawda, pasek wymienia się co 200 tys km lub 10 lat. jest to informacja z zeszłej środy czyli 15.10.2014. Komu teraz wierzyć ? dodam, że mam silnik 1,6 TDCI 90 KM, może to robi różnice ?
_________________
Renault Megane III GrandTour '13 1.6dCi

Fiesta w planach :)
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 3631
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 20 Paź 2014, 10:24   

ford zmienił dostawce paska i po tym zaczęły strzelać.

Daniel-88 napisał/a:
Komu teraz wierzyć ?


Przecież oni ci nie zapłacą za remont silnika, jak pasek strzeli ;) Zmieniaj nawet po 100tys i bądź pewny tego, co masz :p
 
 
coliniak 

Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Titanium
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Imię: Mariusz
Dołączył: 26 Lip 2014
Posty: 13
Skąd: nowhere :)
Wysłany: 20 Paź 2014, 12:55   

jak kupujesz z niewiadomego zrodla,,,a w Polsce 95% aut jest takie to wiadomo, ze trzeba rozrzad wymienic i maly serwis filtry oleje przynajmniej zrobic...

Daniel-88, zadzwoń jak chcesz do serwisu w Bydgoszczy - Bieranowski lub Poznań Auto-Watin, tam w obydwu przypadkach dostałem informacje, ze zalecenia producenta zostały obniżone do 140tys,,,, nie wiem, moze 90 koni ma inaczej, wolalbym wykonac kilka telefonow..masz pewnie minuty darmowe :)

pozdrawiam

ps..juz jestem umowiony na wymiane :)

[ Dodano: Wto Paź 21, 2014 14:33 ]
Rozrząd kompletny wymieniony....pompa wody jak i rolka napinajaca wyły jak chu...

Silniczek chodzi teraz jak igielka - dzwiek bezcenny,,za reszte juz zaplacilem gotówka :)
_________________
Coliniak
failure is not an option
 
 
Daniel-88 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Daniel
Wiek: 29
Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 26
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22 Paź 2014, 08:32   

wczoraj dzwoniłem do serwisu do Bydgoszczy i tam faktycznie mówią, że do 140 tys. km. Ja mam 97 tys km i przebieg jest raczej autentyczny, bo auto z pewnego źródła, jednak mimo to, tak jak mówicie, rozrząd chyba zrobię teraz, ewentualnie na wiosnę. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć w jakich pieniądzach się zmieszczę za wymianę kompletnego rozrządu na dość dobrych częściach ? W poprzednim aucie za wymianę rozrządu musiałem prawie pół wypłaty dać:)
_________________
Renault Megane III GrandTour '13 1.6dCi

Fiesta w planach :)
 
 
coliniak 

Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Titanium
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Imię: Mariusz
Dołączył: 26 Lip 2014
Posty: 13
Skąd: nowhere :)
Wysłany: 22 Paź 2014, 17:52   

w serwisie bez zadnych rabatow pewnie ponad tysiac zaplacisz,,,,

zestawy rozrzadu kompletne wraz z pompą wody mozesz juz kupic za 500 pln,,, do tego dojdzie robocizna to juz musisz popytac u siebie

swoja droga jezeli jestes pewien przebiegu to bym nie demonizowal,,90 kilka tys to tak naprawde auto dopiero dotarte :)

decyzja oczywiscie nalezy do Ciebie, ja bym niezmienial
_________________
Coliniak
failure is not an option
 
 
Maniak 

Model: Ford Fiesta Mk7`08
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 16
Skąd: Lincoln UK
Wysłany: 20 Lis 2014, 13:16   

ja musiałem wymieniać rozrząd przy przebiegu 45tys km bo pompa wody zaczęła przeciekać i głośno rzęzić.
_________________
Programowanie kluczy, zmiana konfiguracji CCC, update modułów. Lincoln UK
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK7] Fiesta MK7
Fordy Fiesta VII generacji (2009-....)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:28
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 24 10 Wrz 2016, 12:03
olo_r
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] Wersje wyposażenia - mini FAQ
Mini FAQ o tym jak rozpoznać wersję wyposażenia MK7
FFDriver Przed zakupem 0 26 Maj 2014, 09:07
FFDriver
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] FAQ - Przycisk otwierania klapy - NAPRAWA
Instrukcja demontażu tapicerki klapy oraz naprawy mikrowłącznika - przycisku otwierania klapy w mk7
Kam1l Elektryka ogólna 20 11 Sie 2018, 12:27
nevermind


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.