| 
		Brak wolnych obrotów i zła mieszanka. | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Shadk-k  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 35  Dołączył: 26 Wrz 2014 Posty: 45 Skąd: K-Koźle 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Paź 2014,  12:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Niestety musiałem oddać manometr ale coś mi się wydaje, że nie przekraczało 3,5 bara.. 
 
 
[ Dodano: Sro Paź 22, 2014 16:53 ]
 
Gdzie dokładnie jest ten zawór przelewowy? 
 
 
[ Dodano: Czw Paź 23, 2014 09:41 ]
 
Wpadł do mnie znajomy mechanik i twierdzi że to panewki albo sworzeń tłoka..
 
 
Napiszę dokładniej jak to wygląda teraz:
 
 
Odpalam zimny silnik, zastukają popychacze - cichną.
 
 
Zimny na jałowym chodzi cicho, po mocniejszym przygazowaniu słychać stukanie, szczególnie w ostatniej fazie schodzenia z obrotów, póki dalej jest zimny to stukanie cichnie.
 
 
Im silnik cieplejszy tym stukanie mocniejsze i przestaje cichnąć na jałowym..
 
 
Panewki korbowodowe, główne czy sworzeń?
 
 
Spuściłem olej, jak starczy mi dziś czasu to zrzucę michę.. 
 
 
[ Dodano: Czw Paź 23, 2014 23:52 ]
 
Oto winowajca z pierwszego korbowodu i dla porównania z 4-tego..
 
 
Wał też dostał po dupie ale zostawiam go bez szlifu - jak się rozpadnie to zmienię silnik   
 
 
 
 
 
  
 
 
  
 
 
  
 
 
  | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kuba87  		  
		 
         
  
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Jakub 
                  Wiek: 38  Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Paź 2014,  07:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | o, ko*wa. ale rozdymało. zawór przelewowy, jest po lewej stronie kola pasowego(patrzac na nie), nakretka jest wkrecana lekkim skosem w korpus pompy. kanałt w wale bym sprawdził na drożnosc, i poszukał chociaz innej korby. | 
             
						
				_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 
było łałdi w automacie, funwagen
 
był transit mk5 long na dokładkę
 
jest faketaxi w dizlu
 
jest dokurwiator D2Callya
 
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Shadk-k  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 35  Dołączył: 26 Wrz 2014 Posty: 45 Skąd: K-Koźle 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Paź 2014,  08:26   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Przelew znalazłem - na śrubę imbusową - odkręciłem ale nie czułem żadnej sprężynki, ani nic, przynajmniej na tyle ile mogłem wsadzić mały palec   
 
 
Masz jakiś pomysł na sprawdzenie kanału?
 
 
Korba w ogóle nie ucierpiała, wał niestety nie miał tyle szczęścia ale to już jego problem   
 
 
Dzisiaj wrzucę nowe panewki i miejmy nadzieje że 3-4 wyścigi to pojeździ, później zmiana pieca    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kuba87  		  
		 
         
  
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Jakub 
                  Wiek: 38  Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Paź 2014,  08:38   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               musisz tam zajrzeć   
 
jak motor zmieniasz to szukaj zeteza, albo RSa   
 
dmuchaj powietrzem w kanał w wykorbieniu, i palcami bedziesz czuł czy powietrze leci, ja bym jeszcze główne sprawdził. | 
             
						
				_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 
było łałdi w automacie, funwagen
 
był transit mk5 long na dokładkę
 
jest faketaxi w dizlu
 
jest dokurwiator D2Callya
 
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez kuba87 24 Paź 2014,  08:41, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Shadk-k  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 35  Dołączył: 26 Wrz 2014 Posty: 45 Skąd: K-Koźle 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Paź 2014,  08:41   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Mówisz o przelewie czy otworze w wale?:P
 
 
Do przelewu nie dam rady bez demontażu pompy, zaś do wału.. - kanał jest ok ale czy gdzieś go wewnątrz nie zapchało się nie dowiem   
 
 
Ew. spróbuje walnąć kompresorem w otwór na 4 tym garze i zobaczymy czy 1 przedmucha   
 
 
Jak z tym przelewem w ogóle? Powinno coś być po odkręceniu tego korka? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kuba87  		  
		 
         
  
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Jakub 
                  Wiek: 38  Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Paź 2014,  08:43   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               jak masz miche zdjęta to zdjac pompe to 30 minut, rozrzad w cvh jest bajecznie prosty    | 
             
						
				_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 
było łałdi w automacie, funwagen
 
był transit mk5 long na dokładkę
 
jest faketaxi w dizlu
 
jest dokurwiator D2Callya
 
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Shadk-k  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 35  Dołączył: 26 Wrz 2014 Posty: 45 Skąd: K-Koźle 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Paź 2014,  10:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Wiem - ściągałem go już ze 4 razy   
 
 
Tylko co mam z tym przelewem w końcu zrobić ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kuba87  		  
		 
         
  
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Jakub 
                  Wiek: 38  Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Paź 2014,  11:00   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               spr czy tłoczek nie jest zacięty    | 
             
						
				_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 
było łałdi w automacie, funwagen
 
był transit mk5 long na dokładkę
 
jest faketaxi w dizlu
 
jest dokurwiator D2Callya
 
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Shadk-k  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 35  Dołączył: 26 Wrz 2014 Posty: 45 Skąd: K-Koźle 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Paź 2014,  11:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ok, poszperam i dam znać    
 
 
[ Dodano: Sob Paź 25, 2014 03:58 ]
 
No to już mam przyczynę - brak zaworu przelewowego i sprężynki     
 
 
Wydaje mi się, że zrobił to specjalnie jakiś mechanik żeby złapać klienta na remont..
 
 
Z rana jadę na szrot wyciągnąć tłoczek i sprężynkę z escorta i składam wszystko do kupy..
 
 
Panewki zmienione - wał jest nawet gładki po oczyszczeniu ale jest mikro luz.. Na 4-tej korbie o dziwo też mimo że panewka była cała, 2 i 3 siedzą dobrze..
 
 
Pojeździ trochę, a później albo zmienię cały silnik albo sam wał doprowadzę do porządku..
 
 
Dam jeszcze znać jak po poskładaniu    
 
 
[ Dodano: Sob Paź 25, 2014 04:01 ]
 
Btw. panewek głównych nawet nie sprawdzałem - nie ma to sensu przy docelowym przeznaczeniu tego auta i stanie wału.
 
 
Drożność kanałów w wale sprawdziłem kompresorem - wszystko ok.
 
 
Dodatkowo jak czyściłem miskę olejową to znalazłem ładny bonus - zapinkę zaworu    Tylko w starej jak i w nowej głowicy żadnej nie brakuje    
 
 
[ Dodano: Sob Paź 25, 2014 14:34 ]
 
Edit: sorry jednak nie ta śruba na imbus po lewej stronie pompy - nie zauważyłem tej 2 cm niżej - sprężynka jest ale zaworka nie mogę wyciągnąć.. Próbowałem wydmuchać go kompresorem i wydłubać magnesem - nic..
 
 
Pompa moczy się teraz w nafcie    
 
 
[ Dodano: Sro Lis 12, 2014 14:09 ]
 
Silnik poskładany, odpalony - zapiernicza jak wściekły.
 
 
Przeżył już jeden wyścig i panewka znowu się odezwała   
 
 
Szukam nowego silnika   
 
 
BTW. Wyjdzie górą czy koniecznie dołem? Bo mam dół zaspawany osłoną miski.. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |