Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
22 Mar 2014, 17:29
[MK4] Czy warto samemu wymieniać rozrząd i jakiej firmy
Autor Wiadomość
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 13 Sty 2014, 22:09   

kuba87, dopiero fiesta MK5 dostała silniki TDDI, a tak były klekoty montowane, takie jak w mk3 tylko trochę pompy były zmodernizowane, ja bym nie przekraczał przebiegu 60 000km, gdyz w tych silnikach czyli Endura DE lubią się zrywać paski rozrządu :)

boas43, ale czy jest sens na 1 raz kupować blokady ? dobierz odpowiednie wiertła bądź trzpienie, i będzie to samo a za darmo :)
_________________
 
 
 
boas43 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 43
Skąd: Kalisz
Wysłany: 13 Sty 2014, 22:24   

Sprobuję cos zdzialac domowymi sposobami.....ale zanim zaczne wolę pytac sie tutaj - Was :)

A czy do dokrecania rolek itp. rzeczy/elementow rozrządu należy w teori/praktyce uzyć klucza dynanometrycznego ?

- no i standartowe pytanie jakiej firmy rozrząd ?

W intercarsie do tego modelu są z jednej firmy 3 zestawy rozrzadu !? Nawet po podaniu im VIN-a panowie w sklepie zglupieli i stwierdzili ,że nie wiedza i najlepiej zdemontowac stary rozrzad i dopiero wtedy kupic ... :fox:
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1090
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 13 Sty 2014, 22:35   

boas43 napisał/a:
należy w teori/praktyce uzyć klucza dynanometrycznego ?


W teorii tak, w praktyce - ja nie używałem.

boas43 napisał/a:
- no i standartowe pytanie jakiej firmy rozrząd ?


Najlepiej to oryginał ;)
Ja osobiście mam teraz założony rozrząd SKF
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
boas43 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 43
Skąd: Kalisz
Wysłany: 13 Sty 2014, 22:58   

Mam własnie okazje kupic rozrząd SKF za 150 pln (2 paski,rolki itp.) - warto ?
Oczywiscie wczesniej sprawdzę czy on bedzie pasował.

Pompe wody podpowiadali mi zebym kupil z metalowym "wiatraczkiem"....
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1090
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 13 Sty 2014, 23:37   

Rozrząd jak rozrząd, ja i tak wymienię po przejechaniu max 40tyś
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
boas43 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 43
Skąd: Kalisz
Wysłany: 16 Sty 2014, 19:57   

Ok panowie - silnik porozkrecalem i rozrzad mam na wierzchu - oczywiscie nie ściagałem go tylko narazie probiłem mu fotki i ogolnie zrobilem ogledziny . I sprawa sie ma tak:

- paski wygladaja jak nowe - zadnych widocznych uszkodzeń, przetarć itp mimo że autko na nim przejechalo około 60.000 - wymieniać ?

- nie wiem jak u Was ale u mnie w rozrządzie sa 2 paski + 2 rolki (plastikowa oraz metalowa )
+ 2 kóleczka z żabkami ( sorrki ale nie znam ich fachowych nazw). Chciałem zakupic pelen komplet ale wszedzie w zestawach mają 2 paski + 3 kołeczka - a co z czwartym ?

- Czy mozna samemu i jak wymienić uszczelniacz wału korbowego ? Jaki jest jego symbol moze znacie ?










 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1090
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 16 Sty 2014, 21:53   

boas43 napisał/a:
- paski wygladaja jak nowe - zadnych widocznych uszkodzeń, przetarć itp mimo że autko na nim przejechalo około 60.000 - wymieniać ?


Jak najbardziej. Dopiero po zdjęciu paska i wygięciu na zębach będziesz widział że jego kondycja może nie być już najlepsza.

boas43 napisał/a:
- nie wiem jak u Was ale u mnie w rozrządzie sa 2 paski + 2 rolki (plastikowa oraz metalowa )
+ 2 kóleczka z żabkami ( sorrki ale nie znam ich fachowych nazw). Chciałem zakupic pelen komplet ale wszedzie w zestawach mają 2 paski + 3 kołeczka - a co z czwartym ?


Przy okazji zmiany rozrządu wymienia się:
-napinacz paska pompy wtryskowej
-napinacz paska rozrządu
-rolkę pośrednią zębatą (widać ją na 9 zdjęciu, mniej więcej w centralnej części zdjęcia po prawej stronie od koła pasowego wałka rozrządu, po lewej jest napinacz)
-paski
-pompę wody (7 zdjęcie, rdzawe kółko po lewej stronie)

Prócz tego w tym silniku nie wymienia się nic więcej w temacie samego rozrządu.
Jeszcze jedna rolka zębata, która jest po lewej stronie koła pasowego wału, które napędza alternator to napęd pompy oleju, i tego się nie zmienia, chyba że się konkretnie posypie.

A co do uszczelniacza wału, musisz pytać w sklepie, ale same uszczelniacze wału są takie same w 1.8D/TD/TDDI niezależnie od rocznika.

Do Twojego silnika będzie pasował ten rozrząd:
http://allegro.pl/rozrzad...3826105245.html

Zwróć uwagę na napinacz głównego paska rozrządu - U ciebie jest prosty, na sprężynkę.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Proboszcz1 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: CL
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 20 Sie 2014
Posty: 3
Skąd: Jordanów
Wysłany: 20 Sie 2014, 09:06   

panowie czy da się zrobić rozrząd bez wyciągania silnika w silniku 1.8 di endura 75KM.jest strasznie trudny dostęp i jak to jest że wałek rozrządu jest tylko z pompą a nie wałem korbowym?Jak to ustawić na znakach?Jest tam jeszcze jakiś łańcuch?
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 20 Sie 2014, 09:26   

Da się - odpinasz łapę po stronie pasażera i wio. Bez tego to jak operowanie migdałków nacięciem w podbrzuszu :)

Masz tam łańcuch i pasek. Tego 1. się generalnie nie dotyka, póki nie dzwoni.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Proboszcz1 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: CL
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 20 Sie 2014
Posty: 3
Skąd: Jordanów
Wysłany: 20 Sie 2014, 11:23   

Pufcio napisał/a:
Da się - odpinasz łapę po stronie pasażera i wio. Bez tego to jak operowanie migdałków nacięciem w podbrzuszu :)

Masz tam łańcuch i pasek. Tego 1. się generalnie nie dotyka, póki nie dzwoni.
Tylko strasznie tam mało miejsca,łapa odkręcona ale dojścia wogóle nie ma.trzeba ściągać pasek wieloklinowy?Czy wystarczy tą metalową pokrywe zdjąć?Pokrywe zaworów też trzeba zdjąć i włożyć płaskownik w tył wałka?
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 20 Sie 2014, 11:33   

wykrec zbiorniczek wyrownawczy czy co ci tam przeszkadza, motor na lewarku unies, nie trzeba zdejmowac paska wieloklinowego ( przynajmniej w focusie nie trzeba) zdejmij pokrywe walka, krec motorem w prawo az krzywki walka na pierwszym cylindrze beda celowaly do gory, sprawdz naciecie na walku, jesli pasuje zablokuj walek, pompe blokujesz bodaj wiertlem 8 poluzuj 3 sruby na kole pompy wtryskowej(klucz 10mm) luzujesz napinacz zdejmujesz pasek, montarz w kolejnosci odwrotnej, warto sobie przed luzowaniem paska zaznaczyc kola farbka ulatwi to potem ponowne ustawienie po obroceniu silnika w celu sprawdzenia czy nie ma kolizji
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Proboszcz1 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: CL
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 20 Sie 2014
Posty: 3
Skąd: Jordanów
Wysłany: 20 Sie 2014, 11:38   

Wielkie dzięki kolego.Ma ktoś może jakiś schemat lub coś jeszcze powie na ten temat?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.