| Naprawa hamulca ręcznego | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Chr   
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.3i/50KM
 Dołączyła: 29 Maj 2014
 Posty: 3
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Maj 2014,  17:15   Naprawa hamulca ręcznego |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, Bardzo proszę o pomoc jak w fordzie fiescie mk4 z 99r. naprawia się hamulec ręczny. Hamulec działa poprawnie, tzn. zaciąga się i zaskakuje z dużą łatwością. Natomiast w ogóle nie trzyma. Regulacja pod mieszkiem nie działa. Proszę o pomoc co trzeba zrobić, by działał poprawnie.
 Pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zabka35i   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`01
 Wersja: Family
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Damian
 Wiek: 39
 Dołączył: 05 Sty 2011
 Posty: 558
 Skąd: Myślenice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Maj 2014,  20:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeżeli nie masz doświadczenia to oddać do mechanika. A jeżeli masz to sciągnąc bębny i zobaczyć co tam w środku. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | yoyo72   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Futura
 Silnik: 1.6i16V/90KM
 Imię: Dziadek
 Wiek: 52
 Dołączył: 29 Kwi 2010
 Posty: 1023
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Maj 2014,  20:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | Spoko dasz sobie rade. Najgorzej jest założyć linke na ten śmieszny samoregulator czy jak go tam zwał chyba ,że w twojej Fieście jest łatwiej niż w MK3.5 ,bo ja się na wkurzałem...  powodzenia.   |  
				| _________________ Jest inne , ale tez Ford
 Było     MK3 1994r 1.1/2.0 136KM
   Było     MK3 1995 r.1.6 16v 90 KM Futura swap 2.0 136KM
 Było     MK3 1993 r.1.3 NEWPORT z klimą
  (ślimak) Było     MK3 1992 r.1.8 16v 130 KM (akwarium)
 
 PRINCE OF RADOM 2016
       
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | brewa7   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Aleksander
 Wiek: 36
 Dołączył: 25 Kwi 2011
 Posty: 465
 Skąd: ŁDZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Maj 2014,  20:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | A tam pod podłoga nie ma takiej podwójnej radełkowatej nakrętki do regulacji długości linki? Powinna być osłonięta taką osłoną termiczną i znajdować w okolicach mocowania linki do dźwigni. |  
				| _________________ Była: MK3
 Jest: P206
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Maj 2014,  22:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak regulacja pod mieszkiem nie działa, to masz krótką linkę do wymiany. Nawet na fabrycznie nowych linkach i nowych bębnach trzeba trochę linkę podciągnąć na śrubie, żeby ręczny dobrze łapał. Bez tego ani rusz. 
 brewa7 - pod podłogą nie ma nic, inny system, tutaj wstępne napięcie jest regulowane na śrubie przy lewarku, widać ją po ściągnięciu mieszka
 |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Chr   
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.3i/50KM
 Dołączyła: 29 Maj 2014
 Posty: 3
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Maj 2014,  15:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | A ma ktoś może schemat w pdf'ie jak to dokładnie jest złożone? Chodzi mi o to jak to wygląda przy bębnach i ten samoregulator. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | TSRules   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 13 Mar 2010
 Posty: 1031
 Skąd: ZIEMIA
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Maj 2014,  16:52 |   
 |  
               | 
 |  
               |   
 coś takiego mam
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | brewa7   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Aleksander
 Wiek: 36
 Dołączył: 25 Kwi 2011
 Posty: 465
 Skąd: ŁDZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Maj 2014,  17:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | U mnie na chomiku powinna być cała książka serwisowa do MK4 w pdf |  
				| _________________ Była: MK3
 Jest: P206
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mario3991   
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: mateuszsz
 Wiek: 31
 Dołączył: 01 Cze 2013
 Posty: 322
 Skąd: stegna
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Maj 2014,  18:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | To że nie masz ręcznego może być winą zapieczonych samo regulatorów (kupno nowych i tak nic nie da bo nie pasują przerabiałem to we wtorek bodajże) wyciągniętą linką, lub koniec szczęk. Wszystkie warianty jesteś w stanie ogarnąć sam w jeden dzień jeżeli nie masz wiedzy ogólnej na temat pojazdów mechanicznych, a jeżeli ci się nie chce to np u mnie mechanik wołał od 70zł za stronę do 120zł   |  
				| _________________ Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Maj 2014,  21:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | Warto nadmienić, że są 2 rodzaje szczęk - do wersji z abs-em i bez. I to, że auto nie ma abs-u, nie oznacza wcale, że nie ma bębnów do wersji z abs-em (moje auto jest tego świetnym przykładem 	  | mario3991 napisał/a: |  	  | (kupno nowych i tak nic nie da bo nie pasują przerabiałem to we wtorek bodajże) | 
  ). |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mario3991   
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: mateuszsz
 Wiek: 31
 Dołączył: 01 Cze 2013
 Posty: 322
 Skąd: stegna
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Maj 2014,  12:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja podałem dokładne dane swojego auta i w sklepie w którym można kupić wszystko, są bardzo ogarnięci ludzie którzy doradzą co jest lepsze (nie pod względem ceny ale jakości). Więc zakupiłem szczęki i samo regulator do mojej wersji samochodu i nie sety szczęki nie mogłem wcisnąć w samo regulator. |  
				| _________________ Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Cze 2014,  01:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | Patrz wyżej. Moje auto ABS-u na oczy nie widziało, a po VIN-ie miałem części dobierane i kupa wyszła  To jest Ford. Tu się trzeba liczyć z takimi szopkami i czasami latać do sklepu ze zdemontowanymi częściami w rękach, żeby dobrać na tej podstawie   |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Chr   
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.3i/50KM
 Dołączyła: 29 Maj 2014
 Posty: 3
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Cze 2014,  09:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki Panowie. To jest moje pierwsze auto i dopiero je ogarniam od strony mechanicznej i elektronicznej. I dla sprostowania-jestem kobietą   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Iwan   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Techno
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 15 Cze 2014
 Posty: 47
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Sie 2014,  14:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | Chr, poszło z tym ręcznym? Ja mam rozebrane i czekam na szczęki. 
 Na moje oko składanie tego będzie najprostsze, jeśli się złoży szczęki ze sprężynami i regulatorami, zaczepi linkę najpierw, a potem całość nałoży się na cylinderek i dolny eement oporowy. I potem przypnie szczęki trzpieniami mocującymi z blaszkami. Tak to rozbierałem i zeszło lekko.
 
 Szczęki zero się okazało... linka wydaje się, że chodzi dobrze.
 
 [ Dodano: Czw Wrz 04, 2014 11:21 ]
 A więc tak - ręczny poskładany. Tak jak pisałem, złożenie szczęk do kupy ze sprężynkami, rozpierakami i potem tylko zaczepienie linki, założenie tego na tarczę kotwiczną, bolce mocujące i siedzi.
 
 Złożyłem, ręczny trzyma słabo. Prawy jako tako - może się dotrze jeszcze. Lewy kiepsko. Na oko widziałem, że ząbki na samoregulatorze słabe. Pewno przyjdzie wymienić.
 
 Ale mam pytanie - czy przed założeniem bębna robicie tak, że samoregulator zostawiacie w pozycji najkrótszej, żeby łatwo wszedł bęben, i potem ma się to ustawić samo, czy trochę regulujecie ręcznie na tyle, żeby dało się nasunąć beben?
 
 Byłem na rolkach. Hamulec roboczy na tylenj osi normalnie. Ręczny prawy w miarę - diagnosta powiedział, że powinno się poprawić jak sę szczęki dotrą, a lewy coś tam ledwo.
 |  
				| _________________ Lubię dłubac przy aucie, rowerze. Czasem mogę coś pomóc.
 
 Wyprzedaję cześci do Wołgi 24. Pozostałości po aucie. Jak coś potrzeba proszę pytać.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |