|
Przesunięty przez: trzeci 22 Paź 2014, 21:02 |
[MK7] Ecoboost 1.0 fabryczne 140KM oraz 180KM |
Autor |
Wiadomość |
FFDriver
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013 Posty: 636 Skąd: stąd
|
Wysłany: 2 Lip 2014, 11:29 [MK7] Ecoboost 1.0 fabryczne 140KM oraz 180KM
|
|
|
Nowe "modele" fiesty z Ecoboostem 140KM:
http://www.leftlane.pl/cz...ocy-140-km.html
Oraz informacja o wersji 180KM
Cytat: |
Inżynierowie firmy Ford pracują nad najnowszą wersją silnika EcoBoost, który ma rozwijać moc nawet do 180 KM, przy pojemności zaledwie 1.0 l! Po raz pierwszy silnik zamontowany ma być w sportowej wersji najnowszego Focusa.
1.0 EcoBoost180 KM z jednego litra pojemności
Ford od pewnego czasu konsekwentnie podąża drogą „downsizingu”. Z silników o niewielkich pojemnościach, poprzez doładowanie, uzyskuje dużą moc i montuje je w najnowszych modelach. Doskonałym przykładem jest Ford Focus, do którego w najbliższym czasie trafi trzycylindrowy silnik 1.0 EcoBoost o mocy 100 lub 125 KM, o czym pisaliśmy całkiem niedawno.
Ford FocusJak się okazuje Ford na tym nie poprzestanie i zamierza dalej rozwijać technologię wysilonych jednostek napędowych. Inżynierowie firmy pracują nad nową wersją tego silnika, która ma rozwijać moc nawet 180 KM i najprawdopodobniej już dysponują jego gotowym, działającym prototypem. Nowa jednostka miałaby trafić do sportowej odmiany Focusa, która w gamie tego modelu znajdowałaby się poniżej 250-konnej wersji ST. Sekretem konstrukcji nowego silnika jest sprężarka elektryczna pełniąca rolę małego turbo, która pracuje w trybie sekwencyjnym z większą turbosprężarką, pochodzącą z silnika 1.6 EcoBoost.
1.0 EcoBoost zastąpi silniki wolnossące
Główny inżynier Forda w segmencie modeli kompaktowych, Gunnar Herrmann, zapowiedział że do 2015 roku EcoBoost 1.0 całkowicie zastąpi bardzo popularny wolnossący silnik 1.6, a jego roczna produkcja ma wynieść 1,5 mln sztuk.
|
|
_________________ --<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
|
Ostatnio zmieniony przez trzeci 22 Paź 2014, 21:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2 Lip 2014, 13:30
|
|
|
Niedługo wytną trzeci cylinder i zostanie silnik z malucha z mocą rzędu 300 koni, a w cenie auta będzie wymiana po 2 latach na nowy (turbina oczywiście osobno płatna). |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 2 Lip 2014, 17:34
|
|
|
a potem "Turbo kamera TVN" i "ford nie chce wymienić mi silnika" |
_________________
|
|
|
|
|
FFDriver
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013 Posty: 636 Skąd: stąd
|
|
|
|
|
AccessX
Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Radek
Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 669 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2 Lip 2014, 20:42
|
|
|
Świat schodzi na psy... kiedyś 2 litry silnik brzmiał groźnie !! A teraz... 1 L i padajcie szakale |
|
|
|
|
brewa7
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 3 Lip 2014, 21:11
|
|
|
Dla mnie ten EcoBoost to prawdę mówiąc jest bajer na kiju. Pomyślcie... 1.0 i 125KM... ile ten silnik wytrzyma. Na dodatek ma 3 garki które jeszcze trzeba wyrównoważyć jakimiś tam wałeczkami o turbo już nie wspomnę. Nie tańsza byłaby konstrukcja 4x250ccm? Przecie to że będzie miał 180KM to nie znaczy, że będzie mocny i trwały. Prawdę mówiąc to w silniku najważniejszy jest moment obrotowy bo to on popycha samochód do przodu, a nie znamionowa moc elektryczna. Moc tylko informuje ile prądu może wytworzyć ten silnik. Ale to już pomińmy. Zgodzę się z nowymi technologiami, ale nie takim kosztem, nie długo będzie tak jak pisali Pufcio i TSRules. Ja rozumiem nowsze technologie jako nowsze lepsze materiały do wykonania takich elementów jak silnik, czy blacha, wnętrze. Przecież my jako użytkownicy tych pojazdów mamy się nimi cieszyć przez kilka lat, a nie tak jak w F1, że po 2 wyścigach silnik i skrzynia są do wymiany przez tak wyśrubowane wyniki. Tam w F1 to i tak się bawią za setki milionów $, a Nas pospolitych zjadaczy chleba na to nie stać, żeby po 100-150kkm wymienić silnik na nowy. Po 2 to ja sobie jakoś nie wyobrażam mieć taką landarę jak powiedzmy MDO z silnikiem 1.0 no normalnie dla mnie porażka. |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
|
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 3 Lip 2014, 22:31
|
|
|
Te silniczki to jest dobra opcja w bogatszych krajach gdzie auto sie zmienia be płaczu po kilku sezonach sprzedając ze stratą, u nas gdzie każdy grosz sie liczy spadek ceny przy sprzedaży może być dość odczuwalny.
Dziwi też tylko 2 letnia gwarancja na mechanikę o ile dobrze pamiętam, jest jakaś dodatkowo płatna opcja na 5 lat lecz tez nie zawsze o tym mówią, zastanawiające zaiste ... |
_________________
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 3 Lip 2014, 23:38
|
|
|
brewa7 napisał/a: | Nie tańsza byłaby konstrukcja 4x250ccm? |
Niekoniecznie. Opracowanie czegoś kosztuje raz (tu: np. wałków wyrównoważających), natomiast wkładanie więcej alu i innego tworzywa, żeby był czwarty cylinder, kosztuje cały czas.
Poza tym jest jeden problem. Silnik mający 3 gary o pojemności ~333 ccm będzie miał w większości wypadków lepszy moment niż silnik 4x250 ccm. Wynika to z prostej zależności - większa pojemność gara = (generalnie) większy skok tłoka = większa bazowa wartość momentu obrotowego (generalnie silniki "undersquare"). Dlatego, jeśli będą dalej upychać ludziom "ekologiczne" jednostki, to zejdą na wariant 2-cylindrowy lub 4-cylindrowy w układzie 2+2 (np. rzędowa 4, gdzie 2 cylindry będą mogły być "wyłączane", poprzez zamknięcie zaworów). |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
brewa7
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 4 Lip 2014, 00:28
|
|
|
Pufcio napisał/a: | Poza tym jest jeden problem. Silnik mający 3 gary o pojemności ~333 ccm będzie miał w większości wypadków lepszy moment niż silnik 4x250 ccm. Wynika to z prostej zależności - większa pojemność gara = (generalnie) większy skok tłoka = większa bazowa wartość momentu obrotowego (generalnie silniki "undersquare"). |
Ale na upartego można zrobić tłok o mniejszej średnicy i większym skoku. Nie koniecznie cylinder musi mieć średnicę 80mm, może mieć 60mm i bazowy moment obrotowy będzie taki sam jak w 3x333. Poza tym w 4 suwowym rzędowym silniku o 3cylindrach w układzie rzędowym brakuje jednej fazy i na wolnych obrotach to chodzi jak cienkocienko. A już nie daj Bóg jak takie EcoBoost straci turbo. To co mu z tej mocy zostanie? Pufcio napisał/a: | Dlatego, jeśli będą dalej upychać ludziom "ekologiczne" jednostki, to zejdą na wariant 2-cylindrowy lub 4-cylindrowy w układzie 2+2 (np. rzędowa 4, gdzie 2 cylindry będą mogły być "wyłączane", poprzez zamknięcie zaworów). |
Niegdyś słyszałem że toyota czy honda zaczęła coś w podobie robić, że jak na trasie nie będzie potrzebna duża ilość mocy to rozłączy połowę cylindrów ten system. Coś jakieś takie bzdury...
TSRules napisał/a: | Dziwi też tylko 2 letnia gwarancja na mechanikę o ile dobrze pamiętam, jest jakaś dodatkowo płatna opcja na 5 lat lecz tez nie zawsze o tym mówią, zastanawiające zaiste ... |
Dziwi? Przy tak wykręconym silniku nawet spece Forda nie gwarantują żywotności dlatego tylko 2 lata, a te 5 lat gwarancji pewnie za niebotyczne pieniądze oferują. Także nikt tego pewnie nie kupi. |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
|
Ostatnio zmieniony przez Parzych 4 Lip 2014, 02:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
FFDriver
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013 Posty: 636 Skąd: stąd
|
Wysłany: 4 Lip 2014, 09:41
|
|
|
Panowie a co wam po 10 letniej nawet gwarancji jeśli jest ona ograniczona ilością kilometrów
Za gwarancje na 5 lat zapłaciłem 2k ale !! ona jest tylko do 100kkm.
Płaczecie nad tym silnikiem, a jakoś nie słychać żeby się coś działo choć silnik jest już na rynku 3 rok (chyba ??) i jest bardzo promowany w salonach więc nie jest to jakaś marginalna sprzedaż. Jak widać Ford planuje dalej rozwijać ten silnik i powoli nawet odejść od wolnossących. Myślicie, że strzela sobie w kolano ??
Z drugiej strony niech mi ktoś wytłumaczy jaki miałby być sens dla producenta samochodów aby produkować niezniszczalne auta ?? Przecież sprzedaż musi się kręcić
Ile przeciętny Polak robi km rocznie ??
Myślę, że można uznać, że 20kkm rocznie to już całkiem całkiem. Zatem po 5 latach auto ma dopiero 100kkm. Po 10 może ma 200kkm i w moim przekonaniu jeśli będzie zadbane to spokojnie do takiej wartości dojedzie. Ile chcecie jeździć takim autem ?? Ja nie mówię o pasjonacie, który chce mieć jakiś klasyk w domu. W 10 letnim aucie na polskich drogach zaczną z pewnością się już pojawiać problemy i nie koniecznie będą to problemy związane z silnikiem. Ile chcecie przejechać km bez remontu ?? Jaki inny silnik teraz wytrzyma 300kkm bez remontu ?? Jeśli chodzi natomiast o sam silnik to akurat tutaj części szczęśliwie nie są drogie. Koszt np. sprężarki nowej to około 800zl jak dobrze pamiętam. Zrobi się mały remoncik i Polak będzie dalej jeździł przez kolejne 10lat. |
_________________ --<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
|
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 4 Lip 2014, 10:10
|
|
|
kazde uzasadnienie jest dobre, jak sie jezdzi 10 czy 15 letnim autem i szkoda kasy na nowe... tylko zamiast potraktowac to jako swoja decyzje, takie osoby jadą po każdej nowości i probują dowartościować swoje stare autka... owszem, starsze maja swoj urok i byc moze przejada wiecej km - ale po co? co mi z auta, ktore zrobi 500 tys. km na jednym silniku a ma malo mocy albo duze spalanie? to juz wole naprawiac co 5 lat (chociaz nie wierze zeby mial pasc) takiego ecoboosta i cieszyc sie wygodnie dostepna mocna przy bardzo rozsadnym spalaniu
FFDriver napisał/a: | Koszt np. sprężarki nowej to około 800zl jak dobrze pamiętam |
nie zartuj, minimum ze 3K pewnie albo i lepiej - za 800 to dobrej regeneracji nawet nie zrobisz |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
FFDriver
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013 Posty: 636 Skąd: stąd
|
Wysłany: 4 Lip 2014, 11:45
|
|
|
MisiekT napisał/a: | nie zartuj, minimum ze 3K pewnie albo i lepiej - za 800 to dobrej regeneracji nawet nie zrobisz |
Nie jestem w stanie teraz tego znaleźć. Jak kupowałem auto to taki fajny materiał znalazłem z opisem oraz podane ceny przykładowych części. Tam właśnie zwracali uwagę na wyjątkowo niskie ceny nowych części zamiennych w tym sprężarkę.
Będę szukał dalej tego materiału, a w razie czego spytam w serwisie |
_________________ --<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
|
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
|
|
|
|
FFDriver
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013 Posty: 636 Skąd: stąd
|
Wysłany: 4 Lip 2014, 12:12
|
|
|
MisiekT napisał/a: | nawet jezeli, to przez pierwsze 2-3 lata, potem bedzie drozej... |
Tak mi się przypomniało, znasz różnicę miedzy pesymistą, a optymistą ?
Pesymista mówi - gorzej być nie może, a optymista - może, może |
_________________ --<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
|
|
|
|
|
brewa7
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 4 Lip 2014, 12:12
|
|
|
MisiekT, jak mam oszczędzać na nowe auto 10 lat to nie stać mnie na to żeby zmienić je po 5 latach "bo mi się znudzi". W takim wypadku potrzebuję kupić coś pewnego a nie coś co jest tak wyśrubowane i niewiadomo jak trwałe. A czemu sam sobie nie kupiłeś 1.0ecoboosta tylko durateca 1.6? |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
|
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 4 Lip 2014, 12:27
|
|
|
MisiekT napisał/a: | takie osoby jadą po każdej nowości i probują dowartościować swoje stare autka... |
może wcale starych autek nie trzeba dowartościowywać bo po prostu to solidne konstrukcje do pracy i jeżdżenia a nie pieszczenia i płaczem nad parkingową ryską
dodatkowo po nowościach nikt nie jeździ, chodzi raczej o porównanie do konkurencji, np KIA daje 7 lat gwary bez łachy
co do spalania to sam gaz założyłeś to nie rozumiem polemiki o kasie i kogo na co stać
podsumowując niestety ale ja na nowego forda (czy też 2-3 letniego) bym się nie zdecydował bo obecna oferta mnie nie przekonuje, silniki są dupiaste i zasadniczo prócz kilku mocniejszych do których trzeba dopłacać (bądź ciężko znaleźć kilkulatka w dobrym stanie), nie ma za bardzo w czym wybierać ... |
_________________
|
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 4 Lip 2014, 12:32
|
|
|
FFDriver - to nie pesymizm - tylko fakt... na poczatku produkcji czesci puszczaja tanio ze wzgledy na serwisowanie, ubezpieczycieli itp.
Kiedy dany model zaczyna konczyc zywot we flotach, ceny czesci rosna
brewa7 napisał/a: | czemu sam sobie nie kupiłeś 1.0ecoboosta tylko durateca 1.6? |
bo nie bylo a gdyby tylko juz wtedy byl dostepny, bylby 1.6T
a gdybym mial wybor miedzy 1.0T i 1.6NA o podobnej mocy - bez zastanowienia bralbym 1.0T
brewa7 napisał/a: | jak mam oszczędzać na nowe auto 10 lat to nie stać mnie na to żeby zmienić je po 5 latach |
i to jest problem, a nie jakosc samochodow... po prostu uwazasz, ze nie stac Cie na obecną formę "samochodu" i dlatego idealizujesz budy sprzed ilus lat... za to masz gdzies inne kwestie jak ekologia, bezpieczenstwo, gadzety i tym podobne - i jest to Twoje prawo, ale nie oceniaj na tej podstawie nowych rozwiazan, skoro one nie sa robione dla takich ludzi jak Ty.
[ Dodano: Pią Lip 04, 2014 12:37 ]
TSRules napisał/a: | to solidne konstrukcje do pracy i jeżdżenia |
byc moze... ale teraz takie auta nie sa juz nikomu potrzebne (z osob, ktore stac na nowe auta)
TSRules napisał/a: | KIA daje 7 lat gwary bez łachy |
przeczytaj zakres tej gwarancji, to zrozumiesz ze jest warta tyle co piasek na pustyni
TSRules napisał/a: | sam gaz założyłeś to nie rozumiem polemiki o kasie i kogo na co stać |
wrzuc sobie to jeszcze do podpisu, bo kiedys zapomnisz uzyc tej mysli
jak naprawde masz taki problem z moją dystrybucją moich własnych pieniedzy, to zachowaj to dla siebie |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 4 Lip 2014, 12:51
|
|
|
MisiekT napisał/a: | byc moze... ale teraz takie auta nie sa juz nikomu potrzebne (z osob, ktore stac na nowe auta) |
nie są potrzebne ? właścicielom firm lub robiących spore przebiegi do pracy myślę że tak, a osoby kupujące autko dla fanu to zupełnie inny target, co do twojego gazu to tylko zaznaczam fakt że sam patrzysz na ekonomikę i finanse więc nie wiem po co jakaś spina i udawanie "na co mnie tam nie stać" skoro grosza liczysz jak każdy ...
sam swego czasu myślałem na zamianę na mk6 ale po prostu nie ma w czym wybierać, silniki to zwykle 1.3 lub ew 1.25 który tez trochę pali, stylistyka nieciekawa, wnętrze średnie (z gałka zmiany biegów rodem z tranzita brr) czyli właściwie szkoda kasy, mk4 mi starcza bo jest ekomiczny, wsiadam jadę, sam naprawiam i tyle
podsumowując, rozmawiajmy szczerze i tyle ... |
_________________
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 4 Lip 2014, 12:52
|
|
|
FFDriver napisał/a: | Płaczecie nad tym silnikiem, a jakoś nie słychać żeby się coś działo choć silnik jest już na rynku 3 rok (chyba ??) i jest bardzo promowany w salonach więc nie jest to jakaś marginalna sprzedaż. |
na tle vagowego 1.4 turbo, to ecoboost jest chyba mega bezawaryjnym silnikiem ;P |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 4 Lip 2014, 12:56
|
|
|
MisiekT napisał/a: | FFDriver - to nie pesymizm - tylko fakt... na poczatku produkcji czesci puszczaja tanio ze wzgledy na serwisowanie, ubezpieczycieli itp.
Kiedy dany model zaczyna konczyc zywot we flotach, ceny czesci rosna
brewa7 napisał/a: | czemu sam sobie nie kupiłeś 1.0ecoboosta tylko durateca 1.6? |
bo nie bylo a gdyby tylko juz wtedy byl dostepny, bylby 1.6T
a gdybym mial wybor miedzy 1.0T i 1.6NA o podobnej mocy - bez zastanowienia bralbym 1.0T
brewa7 napisał/a: | jak mam oszczędzać na nowe auto 10 lat to nie stać mnie na to żeby zmienić je po 5 latach |
i to jest problem, a nie jakosc samochodow... po prostu uwazasz, ze nie stac Cie na obecną formę "samochodu" i dlatego idealizujesz budy sprzed ilus lat... za to masz gdzies inne kwestie jak ekologia, bezpieczenstwo, gadzety i tym podobne - i jest to Twoje prawo, ale nie oceniaj na tej podstawie nowych rozwiazan, skoro one nie sa robione dla takich ludzi jak Ty.
[ Dodano: Pią Lip 04, 2014 12:37 ]
TSRules napisał/a: | to solidne konstrukcje do pracy i jeżdżenia |
byc moze... ale teraz takie auta nie sa juz nikomu potrzebne (z osob, ktore stac na nowe auta)
TSRules napisał/a: | KIA daje 7 lat gwary bez łachy |
przeczytaj zakres tej gwarancji, to zrozumiesz ze jest warta tyle co piasek na pustyni
TSRules napisał/a: | sam gaz założyłeś to nie rozumiem polemiki o kasie i kogo na co stać |
wrzuc sobie to jeszcze do podpisu, bo kiedys zapomnisz uzyc tej mysli
jak naprawde masz taki problem z moją dystrybucją moich własnych pieniedzy, to zachowaj to dla siebie |
to teraz z drugiej strony, skoro twierdzisz że 10-15 letnie auta są kupowane tylko przez biedaków (to wywnioskowałem z toku twojego rozumowania) to co z całymi rzeszami pasjonatów danych marek, nastolatków którzy kupują pierwsze auto itd. Spójrz trochę inaczej, na fakt że nowe auta nie mają za grosz charakteru, wszystkie wyglądają podobnie, gadzety o których piszesz komu to potrzebne i do czego? Ile pali ten twój duratec .1.6 że aż gaz założyłeś? Pewnie z dziesieć litrów? Tu gdzie teraz mieszkam MK7 z ecoboostami wszędzie stoją po komisach sam się zastanawiam dlaczego. I nie mów że takie auta nie są potrzebne, bo paradoksalnie -są potrzebne. Choćby po to żeby zimą użyczyć prądu tym wszystkim nowoczesnym wynalazkom, bo akumulator padł. I nie mów że kogoś nie stać na nowe auto, bo akurat w moją XR2i włożyłem więcej kasy niż twoje mk7 jest aktualnie warte. A za parę lat brat będzie mógł sprzedać z dużym zyskiem. |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|