| Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014,  20:40
 | [MK6] Wymiana oleju w Fieście 1.4 TDCI - Dziwna rzecz !!! | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Lip 2010,  18:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ta, lustro oleju ma taką powierzchnię że i jak litra przelejesz to poziom podniesie się o tyle że wzrost ciśnienia będzie tak samo znaczący jak wzrost objętości oleju od temperatury,,, w dodatku silnik ma układ przewietrzania, który dba o ciśnienia i takie tam,,, generalnie sprowadza się to do tego że jak jest za dużo oleju to jest ona tam gdzie być nie powinien i głownie chodzi o postój silnik kiedy właśnie wszystko spłynie do miski,,, 	  | jackrzec napisał/a: |  	  | nie powinno się przekraczać max, bo wtedy zwiększają się ciśnienia powietrza nad olejem | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JustMario   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i/104KM
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 73
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Lip 2010,  18:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | No tak. Objętość zwiększa, ale nie są to duże ilości, nie ma takich ciśnień. Różnica zawsze jednak jest. Więc jeśli ktoś nalał do górnej granicy, pojeździł i poziom się o kilka milimetrów podniósł, nie oznacza to że trzeba się martwić, czy uszczelki nie wywaliły. Dziwi mnie też fakt, że ktoś wspomniał o tym, iż lejąc do MAXa po jakimś czasie wartość zostaje na środku bagnetu. To chyba świadczy o zużyciu silnika? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Lip 2010,  18:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | Teoretycznie poziom oleju nie powinien się zmieniać, zejście od MAX do MIN na cykl wymiany jest uznawane za normalne, czyli wymieniasz olej, lejesz na MAX, a jak po X km znowu wymieniasz to masz na MIN,,, ja mam silnik gdzie dolewając oleju na MAX silnik go gubi, zwyczajnie zostają kropelki oleju pod autem,,, poziom schodzi do MIN i tak już zostaje   |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mr.banach   
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączył: 09 Mar 2014
 Posty: 9
 Skąd: Krzeszowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Cze 2014,  15:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | pytanie moje brzmi, czy przy wymianie przód może być trochę wyżej podniesiony?
 nie mam kanału, wyjechałbym sobie przodem na chodnik...
 I jeszcze pytanko, filtr olejowy gdzieś zaraz przy misie będzie?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | AccessX   
 Model: Ford Fiesta Mk2`84
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.3/66KM
 Imię: Radek
 Dołączył: 18 Mar 2010
 Posty: 669
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Cze 2014,  17:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak może być trochę uniesiony. Potem jak zjedziesz z chodnika to sobie dolejesz oleju do dobrego poziomu. A Filtr  ręką wymacasz. Jest plus minus na środku maski od "spodu samochodu". Taka kopułka obła. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | TSRules   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 13 Mar 2010
 Posty: 1031
 Skąd: ZIEMIA
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Cze 2014,  19:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | nawet nie musi zjechać wystarczy że go zepchnie bez odpalania i doleje oleju, pamiętaj też że "życzliwy sąsiad" może donieść że wymieniasz na ulicy (ochrona środowiska, utylizacja płynów itp.) |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | AccessX   
 Model: Ford Fiesta Mk2`84
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.3/66KM
 Imię: Radek
 Dołączył: 18 Mar 2010
 Posty: 669
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Cze 2014,  19:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tych życzliwych sąsiadów to najchętniej na Sybir wysłać....   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mr.banach   
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączył: 09 Mar 2014
 Posty: 9
 Skąd: Krzeszowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Cze 2014,  20:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Fajnie, dzięki Panowie:) |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | skrage   
 Model: Ford Fiesta Mk6`02
 Wersja: Basic
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 01 Cze 2010
 Posty: 13
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Lip 2014,  18:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | Widzę, że mój temat się uaktywnił. Nie wiem czy chce wam się wracać do początku tego wątku ale zagadka z olejem wyjaśniła się. Miałem problemy ze prawidłowym stanem oleju przez zamieniony bagnet od innego Forda. Pewnie w jakimś warsztacie zamienili  Bagnet był dłuższy od takiego jaki powinien być do Fiesty 1.4 TDCI. i wskazywał, że jest stan, a w rzeczywistości było za mało oleju w silniku. Teraz jest wszystko OK. Pozdro   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |