Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Kalibracja wtrysków Valtek lub zmiana na Reg Fast
Autor Wiadomość
Bit1 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 32
Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 506
Skąd: Chorzów
Wysłany: 29 Maj 2014, 21:32   [MK3] Kalibracja wtrysków Valtek lub zmiana na Reg Fast

Miałem problem z jazdą na gazie, silnik przerywał, świece wymieniałem 8 tyś. km temu więc podejrzewałem, że wtryski trzeba wyczyścić.
Rozkręciłem wtryski i je przeczyściłem, auto już nie przerywa, ale niestety nie pracuje poprawnie, klekocze widocznie wtryski się rozkalibrowały.

Pytanie brzmi:
1. Czy da coś podłączenie sterownika pod komputer i włączenie autokalibracji? Sterownik STAG-4, czy konieczna jest kalibracja przy pomocy np. takiego urządzenia: http://allegro.pl/regulac...4253219129.html

Kalibracja w warsztacie kosztuje 50 zł z tego co się orientowałem więc wolę dopłacić i wymienić wtryski na coś nowego.
2. Słyszałem, że wtrysków REG FAST nie trzeba kalibrować ręcznie, wystarczy mapy od nowa ustawić. Czy to prawda?

3. Czy taki zestaw będzie pasował bez kombinacji http://allegro.pl/listwa-...4263449576.html ??
_________________

Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: L
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5513
Skąd: Łódź
Wysłany: 29 Maj 2014, 22:09   

Od początku.
1. Po rozebraniu i wyczyszczeniu Valteków trzeba jest zazwyczaj kalibrować. Chodzi o to, że rdzenie tłoczków maja gumowe odbijacze by były ciche. Po pewnym przebiegu ulegają wytłuczeniu, tak jak i gumki doszczelniające. Przez to zwiększa się skok tłoczka i wydłuża się jego czas reakcji. Jak chcesz to mogę ci te Valteki wykalibrować.
2 Reg fast nie wymaga kalibracji na stole bo są to dokładniej wykonane wtryskiwacze. ALE jeśli wymienisz valteka na nie, to musisz zrobić kalibrację instalacji. Dokonuje się to oprogramowaniem producenta. Trzeba utworzyć nowe mapy. Z racji tego, że kupisz nowe wtryski musisz jeszcze rozwiercić dysze na właściwy rozmiar. W Waltekach dysze są krućcami. W REG FAST są to mosiężne rurki wkręcane na imbusy. Pierwszego rozwiercenia dokonujesz na podstawie tabelki producenta producenta sterownika LPG albo producenta wtryskiwaczy. Dobierasz to na podstawie systemu wtryskowego (sekwencja, pół sekwencja, Full group) oraz ilości cylindrów i mocy.
Jeśli program powie ci, że dysze są za duże albo za małe dokonujesz korekty. Jeśli jest prawie dobrze, to kolejne korekty robisz zmianami ciśnienia na parowniku np o 0,1 bara.
Jeśli masz KME Diego albo Nevo to mogę spróbować pomóc ci zrobić nowe mapy, choć wystarczy przeczytać instrukcję tworzenia mapy. Ja się nauczyłem po 2 tyg prób ;) po procy .
 
 
 
dżolero 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Imię: Mateusz
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 216
Skąd: Żary FzA
Wysłany: 29 Maj 2014, 22:12   

Czy da coś podłączenie sterownika pod komputer i włączenie autokalibracji?

autokalibracja to ustawianie gazu - nie wtrysków

osobiscie mam walteki czerwone(podstawowe) i jestem zadowolony. moje 2.5 v6 w mitsu ogarnia. wcześniej w poprzednim aucie miałem listwe REG która sie sama ustawiała
_________________
była mk3 1.1-->1.3-->1.6cvh110ps jest Probe II se 2.0 16v 136ps ;)
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: L
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5513
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Maj 2014, 11:20   

Cytat:
autokalibracja to ustawianie gazu - nie wtrysków

Bełkot. Autokalibracja to próba wysterowania wtryskiwaczy gazowych w ten sposób by czas wtrysku na gazie i na benzynie był taki sam (sterownik silnika nie wprowadzał poprawek). ALE autokalibracja to to ustalenie głupiego przelicznika na wolnych obrotach. Po niej należy wykonać mapę na paliwie, mapę na gazie i wygenerować model. Potem trzeba jeszcze raz zebrać mapę na gazie i porównać z mapą benzyny.

Czerwone Valteki 3 omowe to są gówniane ciężkie i nie dokładne wtryski. Maja rację bytu tylko i wyłącznie gdy silnik pracuje w pełnej sekwencji, choć na wysokich obrotach i tak zazwyczaj następuje zlanie czasów.
Reg Fasty same się nie ustawiają, tylko są kalibrowane w fabryce i praca nie zmienia znacznie ich parametrów. Wszystkie wtryskiwacze przez pierwszy 1 tyś km zmieniają delikatnie parametry. Do tego zmieniają jeszcze parametry w funkcji temperatury, dlatego montuje się podgrzewacze do wtrysków.
 
 
 
Bit1 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 32
Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 506
Skąd: Chorzów
Wysłany: 30 Maj 2014, 21:33   

diodalodz napisał/a:
Od początku.
2 Reg fast nie wymaga kalibracji na stole bo są to dokładniej wykonane wtryskiwacze. ALE jeśli wymienisz valteka na nie, to musisz zrobić kalibrację instalacji. Dokonuje się to oprogramowaniem producenta. Trzeba utworzyć nowe mapy. Z racji tego, że kupisz nowe wtryski musisz jeszcze rozwiercić dysze na właściwy rozmiar. W Waltekach dysze są krućcami. W REG FAST są to mosiężne rurki wkręcane na imbusy. Pierwszego rozwiercenia dokonujesz na podstawie tabelki producenta producenta sterownika LPG albo producenta wtryskiwaczy. Dobierasz to na podstawie systemu wtryskowego (sekwencja, pół sekwencja, Full group) oraz ilości cylindrów i mocy.
Jeśli program powie ci, że dysze są za duże albo za małe dokonujesz korekty. Jeśli jest prawie dobrze, to kolejne korekty robisz zmianami ciśnienia na parowniku np o 0,1 bara.
Jeśli masz KME Diego albo Nevo to mogę spróbować pomóc ci zrobić nowe mapy, choć wystarczy przeczytać instrukcję tworzenia mapy. Ja się nauczyłem po 2 tyg prób ;) po procy .


Kalibrację instalacji w programie jakoś dam radę zrobić bo sporo już o tym czytałem.
Teraz instalację mam podzieloną na dwie listwy po dwa wtryski i do nich idą przewody.
Reg w korzystnej cenie są do kupienia tylko w jednej listwie po 4 więc będę musiał zmienić przewody (zaznaczone strzałkami czarnymi) One muszą mieć równą długość, prawda?

Dioda czy mógłbyś mi powiedzieć jakie dysze są wymagane do 1,8 16V Zetec?


Czerwoną strzałką jest zaznaczony chyba czujnik temperatury bo w tych listwach z rega jest on w listwie właśnie ale nie będę się pod niego podłączał, nie muszę prawda?

W zastawach OMVL DREAM XXI REG FAST sa dodatkowe dysze kalibracyjne,
co to jest i czy potrzeba cos grzebac podczas tej podmiany z tymi dyszami?
_________________

Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: L
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5513
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Maj 2014, 23:14   

Czujnik ze strzałką to czujnik temperatury gazu w fazie lotnej. On musi sobie tam zostać, możesz go jedynie przenieść w inne miejsce.

Jak założysz reg Fast to musisz zmienić rurki, tylko trzeba sprawdzić jakiej średnicy są teraz, bo wkrętki w kolektor robią na różne. 4mm i 6mm z tego co pamiętam. Lepiej dać grubsze, takie same krućce powinny mieć listwy (mile widziane ;) )
Dysze kalibracyjne musisz rozwiercić na odpowiednią średnicę, ale wcześniej trzeba wiedzieć jaki masz typ wtrysku
Dla 1.8 16V 130 KM i ciśnienia 1 bar
sekwencja - ok 2.7mm
pólsekwencyjny - 2,6mm
full group - 2,5mm
Czyli wstępnie możesz rozwiercić na 2.0 mm i zobaczyć jak będzie. Musisz sobie tylko kupić wiertła 2.0 2.2 2.4 2.6 mm
Niewiele za małe dysze, można "nadrobić" zwiększając ciśnienie powyżej 1 bara. Tak samo za duże można opanować obniżając. Ale należy się starać by takie ciśnienie sobie zostało. O tym jakie masz dysze mówi ci program podczas 1 autokalibracji. A resztę sugestii łapiesz po mnożniku i nachyleniu.
 
 
 
Bit1 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 32
Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 506
Skąd: Chorzów
Wysłany: 1 Cze 2014, 11:09   

diodalodz napisał/a:


Jak założysz reg Fast to musisz zmienić rurki, tylko trzeba sprawdzić jakiej średnicy są teraz, bo wkrętki w kolektor robią na różne. 4mm i 6mm z tego co pamiętam. Lepiej dać grubsze, takie same krućce powinny mieć listwy (mile widziane ;) )
Dysze kalibracyjne musisz rozwiercić na odpowiednią średnicę, ale wcześniej trzeba wiedzieć jaki masz typ wtrysku
Dla 1.8 16V 130 KM i ciśnienia 1 bar
sekwencja - ok 2.7mm
pólsekwencyjny - 2,6mm
full group - 2,5mm
Czyli wstępnie możesz rozwiercić na 2.0 mm i zobaczyć jak będzie. Musisz sobie tylko kupić wiertła 2.0 2.2 2.4 2.6 mm


Aktualne rozmiary dysz zobrazowałem na zdjęciu


Więc hmm już są trochę "dużawe", a instalację mam na STAG4 więc to sekwencja. Jak to odróżnić od pólsekwencyji czy full group?

Przewody mam 4 mm to lepiej kupić do nowej instalacje 6mm?
One powinny być jak najkrótsze i jednocześnie takiej samej długości?
_________________

Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: L
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5513
Skąd: Łódź
Wysłany: 1 Cze 2014, 11:56   

To co zmierzyłeś to rozmiary krućców, aby zamienić je na 6mm trzeba by wymontować wkrętki z kolektora i założyć 6mm.
Średnicę dyszy zmierzysz wkładając do krućca listwy wtryskowej wiertła. W tym co wykręciłeś z listwy wierci się otworki w środku.
Co do poznania typu wtrysku to może to wykryć komputer od gazu (np KME to umie), ewentualnie można dokonać pomiarów oscyloskopem. Chodzi o to, że twój sterownik od benzyny :
1 Uruchamia wszystkie wtryski na raz - full groupe
2 uruchamia po 2 wtryski i potem kolejne 2 - półsekwencja
3 uruchamia każdy wtrysk oddzielnie we właściwym momencie - pełna sekwencja

Komputer gazowy jest po to by ten od benzyny nie zauważył zmian podczas pracy na gazie. Jego zadaniem jest sterowanie tak gazem, by benzynowy nie widział z tego tytułu zmian składu mieszanki i nie dokonywał korekt długotrwałych.
 
 
 
Bit1 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 32
Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 506
Skąd: Chorzów
Wysłany: 7 Cze 2014, 21:17   

Przyszłą dziś do mnie paczka okazało się że są tam są już szerokie wkrętki do kolektora i z szyny więc nie ma co tam wiercić już.
Tylko szynę mam nie tak jak poprzednio 2 szyny po 2 wtryski, tylko jedna szyna 4 wtryskowa, co niestety mocno komplikuje miejsce jej założenia.
Więc ponawiam pytanie czy przewody gazowe idące z listwy do kolektora powinny być jak najkrótsze i jednocześnie takiej samej długości? Jaka może być maksymalna długość przy której będzie można je poprawnie wysterować?
_________________

Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: L
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5513
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Cze 2014, 11:22   

Bit1 napisał/a:
Więc ponawiam pytanie czy przewody gazowe idące z listwy do kolektora powinny być jak najkrótsze i jednocześnie takiej samej długości? Jaka może być maksymalna długość przy której będzie można je poprawnie wysterować?

Powinny być możliwie krótkie i jednakowej długości. Ale długość 15 cm to nie jest dużo. Choć widywałem auto które miały różne długości i jakoś to jeździło.
 
 
 
Bit1 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 32
Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 506
Skąd: Chorzów
Wysłany: 9 Cze 2014, 21:43   

Dziś wstępnie zainstalowałem nowa listwę. Montaż pojedynczej listwy w zetecu 1,8 przy zachowaniu 20-25 cm przewodów to poprostu męczarnia jak ktoś będzie miął do wyboru z lekką dopłatą kupić 2 listwy po 2 wtryski to się nie ma co zastanwiać nawet.

Przejechałem się na "starych" mapach i nawet to jedzie jedyna różnica to falowanie na niskich obrotach, więc już jestem zadowolony, ale teraz podłącze kompa i zacznę od autokalibracji a potem pomodzę coś z tymi mapami.

Jakieś porady, albo linki gdzie to jest fajnie opisane?
_________________

Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 53 17 Wrz 2013, 17:21
Rasta
Brak nowych postów Przyklejony: Jak zapisać plik z Youtube lub Googlevideo
jackrzec Linkownia 30 4 Mar 2018, 07:07
Kurp
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.